امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

168191 نظر

مهرتاژ
0

گاهی اوقات این سوال پیش میاد که قدرت با گشتاور چه تفاوتی داره ، سعی شده با مثال این مطلب روشن بشه :

گشتاور ( تورک ) :

تعریف ساده گشتاور عبارت است از ، نیروئی که جهت دوران جسم حول محوری مشخص به آن وارد می آید . این نیرو به یک اهرم وارد شده و واحد آن نیوتون متر ( Nm ) میباشد . نیوتون واحد نیرو میباشد و در سطح 9 را تحت تاثیر جاذبه به زمین واردزمین جسمی به جرم یک کیلوگرم نیروئی برابر باN 8 مینماید . گشتاور (تورک) حاصلضرب نیرو ( برحسب نیوتن ) در طول اهرم اعمال کننده نیرو ( برحسب متر ) میباشد . بدین ترتیب برای افزایش گشتاور دو راه وجود دارند که عبارتند از افزایش نیرو یا افزایش طول اهرم اعمال نیرو.

به عنوان مثال درب اطاقی را در نظر بگیرید که می خواهید آنرا باز نمائید ، میتوانید نیروی کمتر را به لبه بیرونی آن ( جائی در نزدیکی دستگیره ) وارد کنید و یا نیروی فوق العاده بیشتری را به نقطه ای در نزدیکی لولا اعمال نمائید . بدین ترتیب شما برای باز کردن درب نیروی گشتاور یکسانی اعمال نموده اید هر چه که این عمل را به دو صورت متفاوت انجام داده اید ، یعنی در مورد اول نیرو کمتر و طول بیشتر بو
14:17  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
مهدی جان
5

سلام دوستان عزیز و گرامی
عزیزانی که فقط دارید سنگ tu5 و xum و غیره رو میزنید و مرتب مثل طوطی میگید ef7 کشش نداره .... مرسی نظرات سازنده تون رو شنیدیم ... شما درست میفرمایید .... مرسی که همه رو از خواب غفلت بیدار کردید
.. فقط ممنون میخواستم بگم ما بیداریم و دیگه راضی نیستیم که مرتب یه چیز رو برامون تکرار کنید
راستش رو بخواید من روز اول واسه نظرات کارشناسی وارد این صفحه شدم ولی الان مدتهاست بیشتر بابت خوندن نظرات فکاهی وارد اینجا میشم چون کل کل ها واقعا با نمک هستند ... مرسی از شما عزیزان که نیاز ما به رفتن به سیرک رو مرتفع میکنید
14:15  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
احسان
0

اینو واسه دوستمان اقا علی22 گذاشتم.شتاب دنا را ببینید

http://www.aparat.com/v/MLwkc
13:01  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
علی22
0

http://www.aparat.com/v/MLwc
اگه منظورت این آدرسه که بالا زدم، نگاه کردم هیچی توش نبود، انگار حذف شده یا هرچی، یه چک بکن.
گزارش
پاسخ دادن
13:45  1395/01/08

کاربر: حمیدخان
0

سلام
دوستان این جی پی اس دنام مشکل پیدا کرده هر چی آدرس میدهم پیدا نمیکنه مینوسه مسیر مناسب پیدا نشد ...... در ضمن این فراخوان برای تعویض دیسک عقب اعلام شدش کسی در جریان نیست
09:59  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام فراخوان اعلام شده من خودم انجام دادم ولی بازم یه صدایی میده .
گزارش
پاسخ دادن
12:59  1395/01/07

جواد
0

سلام ذاذاش هنوز فراخوان دیسک عقب اعلام نشده در ضمن همه ماشینهای ایرانی ضعفهای خاص خودشونو دارن اما به عنوان یکی از مالکان ذنا به دوستانی که خیلی دارن از دنا بد میگن اعلام میکنم که بعلت ایرانی بودن زیاد بی راه نمیگن اما خواهشا یه بار پشت فرمون دنا بشینید و حد اقل یه بوق باهاش بزنید بعد نظر کارشناسی بدید
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1395/01/08

رضاآذری
1

سلام لطف کنید بفرمایید چه تاریخی فراخوان دادن وتا کی ادامه خواهد داشت مدل ماشین من95 هستش من میتونم برای رفع صدای دیسک به نمایندگی مراجعه کنم
گزارش
پاسخ دادن
03:14  1395/01/08

محمد
2

به جرات میشه گفت بی ارزش ترین موتور داخلی همین ef7 هست . ef7 نه کیفیت موتور tu5 رو داره و نه کشش و سخت جونی و سخت کاری xu7 رو . در مقابل موتورهای xum و xu7jp4 هم که هیچ حرفی واقعا هیج حرفی برای گفتن نداره . بنابرین بی ارزش ترین موتور همین ef7 هست . بازار فروش بسیار بدی هم داره چون فوق العاده بدنام هست . ef7 موتور نازپرورده و بی کیفیتی هست که در صورت کار سخت حتی دو سال هم دوام نمیاره و شدیدا هم به کیفیت روغن و بنزین حساس هست . ایرانخودرو ef7 رو روی هر ماشینی که زد باعث بدنامی و از دست رفتن بازار فروشش شد . دقیقا مثل سورن . سورن زمانی که با Xu7 بود دقیقا مثل پارس الان بسیار بازار خوبی داشت و تقاضاش بالا بود ولی الان اصلا خریداری نداره . ترفند ایرانخودرو هم برای فروش ef7 شامل حراج کردن و حذف رقبای این موتور هست . یعنی ef7 رو با انواع و اقسام شرایط مالی میده و روی سورن و دنا هم رقباش رو حذف کرده . اگر روی دنا xum هم میزدن فروش ef7 از این هم خیلی کمتر میشد . وقتی خواستی ef7 رو بفروشی متوجه میشی که چقدر این موتور بدنام هست
08:52  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
8

باشه تو راست میگی. توجاده ندیدم ماشینی بخواد جلو دنا عرض اندام کنه. با توهمات خودتون رو راضی کنید و ما هم تو واقعیت عشق و حال
گزارش
پاسخ دادن
12:45  1395/01/07

داود65
4

سلام ما یه هفته رفتیم مسافرت و اومدیم هنوز شما حرف های تکراری و گشتاورت تموم نشد..دنا تو سربالایی فوق العاده است .توی گردنه ها راحت از بغل ماشینای ایرانی مثل پارس و ال نود و بقیه رد میشی .
گزارش
پاسخ دادن
20:16  1395/01/07

Fariborz
0

با درود

در خرید قطعی تحویل 45 روزه که بعد از تحویل مدارک به نمایندگی پیغام ارسال مدارک به سازمان فروش هم ارسال شد همچنان میتوام از طریق نمایندگی درخواست تغییر زنگ به یکی از همین 4 رنگ بخشنامه خریدم رو بدم ؟
در سایت فقط ارسال مدارک تاریخ داردو بقیه مراحل طی نشده

با سپاس
05:04  1395/01/07
گزارش
پاسخ دادن
رحیمی
2

اگر تهرانی باید بری سمت کرج برای تغییر رنگ
زنگ بزن نمایندگی بگو میخوام رنگ رو عوض کنم تا قبل از اماده به فاکتور میتونید رنگ رو عوض کنید ولی توصیه میکنم رنگ مشکی رو نگیرید جالب نمیشه بعد از مدتی جلوه خودشو از دست میده
گزارش
پاسخ دادن
14:41  1395/01/07

fariborz
1

سپاس از شما

اتفاقا مشکی گرفتم و دیروز طی دید و بازدید ها یکی از اقوام که مشکی گرفته و از نظر فنی فوق العاده راضی است از مشکل نگهداری و خش های زیاد روی سپر جلو دلخور بود و چون جنوبی هستند میگفت همین الان هم ظهرها زیادی گرم میشه

قصدم تغییر به نقره ای است.
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1395/01/07

احسان
0

موتورش خیلی ضعیفه.شتابش در حد پراید
23:55  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
0

شتاب ثانویه خوبی داره اما شتاب اولیه اش خوب نیست چون باید موتورش دور بگیره که زور داشته باشه واسه همین هم هست که گردنه ها باید دور بالا بری باهاش
گزارش
پاسخ دادن
08:41  1395/01/07

محمد
3

بی انصافی نکن . من انتقادات زیادی به ef7 دارم ولی مثل پراید نیست . دو انتقاد جدی به ef7 وارد هست . اول بحث گشتاورش هست که با توجه به وزن 1.3 تنی دنا برای این بدنه کم هست و راننده رو ناچار به رانندگی دور بالا و دادن دنده معکوسهای زیاد میکنه که افت کولر زیادش هم به دلیل همین گشتاور ضعیف دور پایینش هست . مشکل دومش هم این هست که این موتور یک موتور حساس هست و اصلا نمیتونه در شرایط سخت کار کنه که دلیل اصلیش هم برمیگرده به اینکه چون گشتاور دور پایین ضعیفی داره مجبور میشی دورش رو همیشه بالا نگه داری و دور بالا هر تجهیز مکانیکی رو بیشتر فرسوده میکنه و همچنین نسبت تراکم این موتور هیچ تناسبی با بنزین موجود نداره . از یک موتور 1645 سی سی نمیشه انتظار کشش بهتری داشت . ولی هیچوقت با پراید نمیشه مقایسه اش کرد . اصلا منصفانه نیست . بهتر هست چه انتقاد چه تعریف و تمجید براساس انصاف باشه نه تعصب
گزارش
پاسخ دادن
10:09  1395/01/07

علی22
1

دیگه خدایی خیلی خیلی بی در و پیکر دارین حرف میزنین، با غرض این حرفا...
دنا و پراید شتابشون یکیه!! جک سال!
گزارش
پاسخ دادن
11:43  1395/01/07

ابوالفضل
0

مسخره بازی شده
گزارش
پاسخ دادن
09:11  1395/01/10

موسوی
3

حرف الکی نزنید شما بگید با42 تومان از دنا بهتر چیه تا من همون رو بخرم
22:55  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
2

L90 :\
گزارش
پاسخ دادن
10:15  1395/01/07

رحیمی
1

دور ال 90 رو خط بکش چون کیفیت سابق رو اصلا نداره و تست تصادفشم ببین که میگند خیلی امن فقط از تصادف بقل امن هستش ورگنه شاخ به شاخ مثل 206 امنیت نداره
بعدم در درگ راحت دنا ال 90 رو میگیره
ال 90 ماشین با این عنوان هستش ( پراید با موتور 1600)
گزارش
پاسخ دادن
14:43  1395/01/07

علیرضا
3

عجییییییییییییییییییبه!!!!!!
تندر با کیفیت ترین خودروی تولید داخله و تنها خودروی ۴ ستاره ایران.سراتو و مزدا ۳ دو ستاره بیشتر نگرفتن ولی تندر ۴ ستاره!!!اونوقت شما میگی کیفیت نداره؟؟!!جالبه بخدا!!!!D:‌اینم سندش

http://goo.gl/GxSlUh
گزارش
پاسخ دادن
16:37  1395/01/07

میثم
8

بدون اغراق و تعصب میگم ؛

بهترین و کم نقص ترین و به صرفه ترین خودروی تاریخ ایران دنا هست اینو با اطمینان میگم 12 ماهه دنا دارم اکثر افرادی که قصد تعویض ماشینشونو داشتن گفتن دنا میخریم و تا بحال ندیدم کسی دنا داشته و عاشق ماشینش نباشه
21:42  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

انگار موتور پارس elx یادت رفته !!! موتور xu7jp4L4 بهترین موتور کل دوران ایران خودرو بوده و هست . هم قوی هم با کیفیت بود . ef7 نه گشتاور خوبی داره و نه کیفیت مناسبی .
گزارش
پاسخ دادن
08:44  1395/01/07

آرش
0

دوستان وانت آریسان کنارش نوشته 1.7 این موتور همون موتور دنا هست یا نه . چرا موتور دنا مثل وانت آریسان هست
20:22  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
علي22
2

آريسان موتورش همون موتور تقويت شده روآ هستش
گزارش
پاسخ دادن
22:46  1395/01/06

آرش
0

کنارش نوشته 1.7 فکر کنم مثل دنا باشه یا شبیهش هست
گزارش
پاسخ دادن
07:35  1395/01/07

مرتضی
20

من دنا ندارم ولی یه چیز برام جالبه اینکه هرکسی دنا داشته زش راضی بوده وکسایی که از دنا بد میگن هیچکدوم حتی سوارش هم نشدن
ما ها کارشناس تو همه مسایل هستیم و حتما بایدراجع به همه چیز یه نظری بدیم
19:36  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
محمد
10

حرف حق جواب نداره. دمت گرم
گزارش
پاسخ دادن
20:38  1395/01/06

رضا
1

دلیلش این هست که کسی که موتور و ماشین سر در بیاره اصلا سمت ef7 نمیره . پس اینهایی که میخرن همش میخوان خودشون رو توجیه کنند که اينهمه پول واسه ef7 دادن که یه موتور 1600 روی بدنه 1300 کیلیویی بیشتر نیست
گزارش
پاسخ دادن
21:33  1395/01/06

طوفان
6

رضا پس موتور tu5 1500 رو پارس 1200 کیلو جواب میده ولی 1600 ef7 رو دنا جواب نمیده خیلی حرف الکی میزنی این موتور ها رو الکی روی ماشین نمیزارن کارشناسی شدن تو خودت دعا کن بتونی سوارش بشی بعد بیا حرف الکی بزن
گزارش
پاسخ دادن
21:56  1395/01/06

علي22
5

رضا امتحان كن دنا رو، نترس عاشق دنا نميشي!
گزارش
پاسخ دادن
22:49  1395/01/06

رضا
0

tu5 روی پارس هم کشش ضعیفی داره دقیقا چون حجم کمی داره . اگر کشش خوب میخوای باید بری سراغ xu7 و xum . وقتی حجم موتور بدون توربوشارژ کم باشه هر کاریش کنی کشش ضعیفی میده توی دور پایین و همش مجبورت میکنه دنده معکوس بدی تا دور موتور بالا بمونه . ef7 یه موتور 1600 بیشتر نیست
گزارش
پاسخ دادن
07:38  1395/01/07

قاسمی
1

آره خیلی هم حساب و کتاب میکنن مثل زدن موتور پیکان رو بدنه 405 . خخخخخخ! چه حرفهایی میزنی طوفان .
گزارش
پاسخ دادن
11:45  1395/01/07

رحیمی
3

عزیزم مشکل داری شما میفهمی مشکل
یقیین داشته باش اگر ماشینی مشکل داشت از 93 به این ور که ملت سری اول رو تحویل گرفتن نمیخریدن دیگه ولی برای خریدش دارند تلاش میکنند
مخصوصا سر طرح های اقساطی که مخصوصا تو شهرستان ها حسابی ثبت نام میکنند
پارس و سمند و ال 90 همین طوری دارند میدن تو بازار ولی دنا رو واقعا بهترین مونتاژ تاریخ خودروسازی ایران هستش
بهترین مونتاژ ممکن رو انجام دادن که یقیین دارم با این تجهیزات بهتر از این نمیتونند دیگه
گزارش
پاسخ دادن
12:14  1395/01/07

یه تجربه خوب
22

با دنا 5 روزه مسافرتم. تو تمومه گردنه ها به راحتی تمومه ماشینارو جا گذاشتم و با سرگاز سربالایی هارو بالا رفتم. خدا از سر کسایی که حتی دنا رو از نزدیک ندیدن و میان حرف دروغ میرنن نگذره. به خدا شما ها از سوزشتونه. به والله خودرویی نتونست منو بگیره. اونایی که الان میخوان بگن قبلش پراید و پیکان داشته بگم که بنده سمند lx و پارس 89 داشتم و فروختم دنا خریدم و دیدم تفاوت زمین تا آسمونه. به خدا دنا سنگ تمومه. تو جاده سربلندم کرد.
دوستانی که دنا میخوان بخرم بهترین روش اینه یک بار با دنا دوری بزنن بعد تصمیم بگیرن و به حرفهای حسودای این پیج هم گوش ندید.
اگه یک کلمه از حرف هام دروغ بود خدا اون دنیا نبخشتم. من تجربم رو گفتم و خداروشکر نسبت به پولی که دادم راضی راضیم
13:20  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

اگر از کنار ماشینی رو شدی دلیل نمیشه که اون ماشین نمیتونسته تو رو جا بذاره یا ضعیف تر از ماشین تو بوده . همه که نمیان به ماشین نو فشار بیارن ببینن راه میره یا نه . تو اگر از کنار دوج چلنجر هم رد بشی فکر میکنی ماشینت از دوج چلنجر هم قویتره
گزارش
پاسخ دادن
18:34  1395/01/06

علي22
7

اين بنده خدا داره تجربه اش رو از دنا ميگه كه موتورش واسش ساخته و موتورش خوبه، نميگه كه تو درگ همه ماشين ها رو رد شده!
گزارش
پاسخ دادن
22:54  1395/01/06

علیرضا
1

راست میگه خداییش D:
گزارش
پاسخ دادن
10:18  1395/01/07

امیرعلی
0

سلام. دوستان عزیزی که اطلاعات یا تجربه دارن خواهش میکنم کمک کنن. من قصد خرید ماشین در بازه 30 الی 50 ملیون دارم. ولی به دلیل تنوع محصول در این رنج گیج شدم و هرچی بیشتر مطالعه میکمنم گیج تر میشم. بهترین محصول ایران خودرو تو این رنج دنا هست و البته 206 ها. ولی چینی های رنگارنگ که انصافا از نظر ظاهر بیشتر کار کردن هم هستن. مثل لیفان x50 ،mvm315، جک جی 5، برلیانس، و جیلی جدیدی که قراره بم خودرو بزنه GC6, و دانگ فنگی که قراره ایران خودرو بزنه. که از نظر ظاهر و امکانات مثل مانیتور و سانروف کامل ان. واقعن دیگه گیج شدم. همین ایرانی ها هم که میگن قطعاتش چینیه
03:29  1395/01/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

ال نود
ساندرو
گزارش
پاسخ دادن
12:47  1395/01/06

علي22
1

دوست عزيز خودروهاي جديد بايستي امتحان بشن و بعد بشه روشون قضاوت كرد از الان زود هستش.
در رنج قيمتي كه گفتين دنده اتوماتيك اگه مهمه براتون بلريانس، اگه آپشن مهمه دنا،جي 5 هم دنده دستيش رو زياد توصيه نميكنم كه موتورش ضعيفه، اما دنده اتوماتيك كمي گرون تره اما هم قدرت و هم از نظر آپشن هرچي بخوايين وصل مي كنند ولي خوب گرون تر از 50 تومن ميشه.
گزارش
پاسخ دادن
13:04  1395/01/06

همایون
0

یه دونه رانا بخر خیالت راحت
گزارش
پاسخ دادن
13:10  1395/01/06

محمود
0

فقط برلیانس.هم خوشگله هم کیفیتش در حد mg
گزارش
پاسخ دادن
17:11  1395/01/06

علیرضا
1

L90 پارس خودرو با قیمت 37.290.000
گزارش
پاسخ دادن
10:20  1395/01/07

احسان
4

دنا بعلت تغییر در ضرایب گیربکس و با کیفیت شدن قطعات خیلی کشش و شتابش بهتر از سمند ef7 هست
22:20  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
5

طرز فکر خوبیه واسه گول زدن خودت !! اگر حتی ضرایب گیربکس هم واقعا سنگین تر شده باشن اونوقت در هر دنده ، دور موتور بالاتر میاسته و این سعنی فرسودگی بیشتر گیربکس و موتور
گزارش
پاسخ دادن
07:37  1395/01/06

احسان
6

با عرض ادب. دوستان ماکه دنا خریدیم وخدا رو شکر داریم باهاش صفا میکنیم خصوصا با موتور کم مصرف پرکشش و پرشتابش پس خودتونو اذیت نکنید و مطمعن باشید کسی که بخواد دنا بخره اول دوری باهاش میزنه اونوقت تصمیم میگیره بنده هم به حرف کسانی که دنا نداشتن و نظر الکی میدادن گوش نکردم و قبل از خرید دنا باهاش رانندگی کردم الان 11 ماهه دنا دارم وجدانا خیلی ازش راضیم قبل از دنا رانا 405 پراید پیکان دشتم و چون داداشم نمایشگاه داره ماشینای زیادی هم روندم
22:17  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

باید سعی کنی خودت رو قانع کنی که یه موتور 1600 روی بدنه 1300 کیلویی که خریدی خیلی کشش خوبی داره !!! دنا همه چیز داره به جز یه موتور خوب و قوی . ef7 فقط جاده کفی راه میره سربالایی که رسیدی مخصوصا اگر سنگین باشه باید ببندیش به گاز تا بالا بره . واسه همینه که اگر ازش زیاد کار بکشی بعد از دوسال هزار تا مشکل پیدا میکنه از روغن ریزی گرفته تا خراب شدن دسته موتور و واشر زدن و وا رفتن بدنه و زوزه گیربکس و فرسایش کلاچ
گزارش
پاسخ دادن
07:40  1395/01/06

esi
5

دادا رضا، به نظر من تو اصلا گواهینامه ام نداری و رانندگی هم نکردی تا الان، آخه تو که به قول خودت راننده ای بگو که جنابعالی با کدوم ماشین ایرانی میتونی بدون اینکه گاز بدی از سربالایی بالا بری؟؟؟؟؟؟؟ خواهشا جواب منو بده آخه خیلی برام جالبه ، من فکر میکنم تو توو ماشینهای ایرانی مدل اونتادورشو سوار میشی!!!!
گزارش
پاسخ دادن
17:50  1395/01/06

milad
6

دوستان مگه میخوایم تو سربالایی مسابقه بزاریم:/ ما الان سمند ef7داریم تو هیچ شیبی نشده دنده معکوس بزنیم و کم نمیاره ولی نمیشه با سرعت بریم
ولی تو شتاب خوبه
دنا هم هم دیدم و هم تو کاغذ خیلی خوبه طراحی و اپشن های خوبی داره
دوستانی که میگن دنا نخریم
ایا دنا سوار شدید یا چه ماشینی پیشنهاد میکنید ببینیم اقایون مهندس چی پیشنهاد میکنند
20:33  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
همایون
2

ماشین فقط رانا
16:38  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
بشیر
1

سلام به دوستان. من دنا سوار نشدم ولی برا ماشین خریدن با اینکه از دنا خوشم میومد به خریدنش فکر نکردم. دلیلم هم این بود که در اداره ای که کار میکنم چند تا سمند ef7 مدل 93 خریدن که زیاد باشون ماموریت رفتم. خیلی کم جون هستن. تو سرعت بالای 110 هم صدای موتور زیاده و هم یه جوررایی لرزش دارن. راننده ها هم ازشون زیاد راضی نیستن. فکر نمیکنم موتور و گیربکس سمند فرق خاصی با دنا داشته باشه. پس احتمالن دنا هم همینجوری باشه. دیگه نمیدونم استدلالم درسته یا نه
02:55  1395/01/05
گزارش
پاسخ دادن
احمد
10

با احترام استدلالتون درست نیست ef7 روی دنا عالیه و خوب از آب دراومده
گزارش
پاسخ دادن
07:29  1395/01/05

ظهیری
7

آره ef7 روی دنا رو از روی F14 اوردن و زدن روی دنا !!!!!
گزارش
پاسخ دادن
07:50  1395/01/05

واقعیت
10

آقا احمد من هم با احترام خدمت شما عرض کنم استدلال شما صحیح نیست و موتور ef7 روی دنا هیچ فرقی با سمند نداره و بهتره خودت رو گول نزنی
گزارش
پاسخ دادن
09:30  1395/01/05

یونس
11

سلام
اولا ماشین اداره با ماشین شخصی قابل مقایسه نیست .
دوما ef7 تازه سرعت بالا ۱۰۰ جون میگیره دوسته عزیز
سوما مطالب قبلی سایت بخونید متوجه میشید ضریب دنده گیربکس فرق کرده و قطعات موتوری با کیفیت تر هستند در نتیجه کشش و قدرت خوبی داره ماشین.
گزارش
پاسخ دادن
12:29  1395/01/05

رضا
3

اگر میشد تا ضرایب گیربکس مشکل کشش رو حل کرد میرفتن رو پراید گیربکس عوض میکردن میشد اوپتیما ‍‍‍!! یونس یه چیزی بگو که همه زود نفهمن از فنی هیچی اطلاعات نداری
گزارش
پاسخ دادن
12:48  1395/01/05

رضا
3

ef7 همینه دیگه کشش ضعیفه . فقط دورش بالا باشه خوب راه میره . برای رانندگی معمولی واقعا جون نداره باید ببندیش به گاز تا راه بره برای همین هم هست که خیلی زود مشکل دار میشه و به عیب کردن میافته
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1395/01/05

محمد
8

رضا جان بهترین موتور داخل ایران فقط ef7 حالا اگه تو باهاش مشکل داری نخر
گزارش
پاسخ دادن
14:11  1395/01/05

Ef7
6

رضا جان چرا بدگویی الکی ef7 رو می کنی حرف نداره با فامیلامون رفتیم مسافرت ما اون سورن ef7 داشت ما پارس tu5 ما داخل سربالای جاده ایذه به لردگان پامون روی پدال گاز بود حریفش نمی شدیم سربالایی براش اب خوردن بود حالا هم به فکر افتادیم دنا بخریم
گزارش
پاسخ دادن
14:22  1395/01/05

یونس
11

اولا شما که شهامت نداری هروز با یه اسم جدید پست میزاری سعی کن تو این پیج در افشانی نکنی.
ایشون گفتند گیربکس یکی هست من در جواب گفتم که تغییر ضرایب داشته و اتفاقا روی کشش هم و شتاب هر دو موثر هست.
هزار بار گفتی کشش نداره منم در جواب گفتم فکت بیار اگه نداری سکوت اختیار کن.

هزار بار گفتم حداکثر کشش دنا مثل خیلی از موتور های ۱۶۰۰ سبی سی ذیگه ۴۵۰۰ هست و به هیچ عنوان صعف کشتاور نداره .شما نه تجربه رانندگی با دنا داری نه دلیل علمی .پس نتیجه کمتر اظهار فضل کنید .دست شما برای اهالی اینجا رو شده اقای نویسنده.
گزارش
پاسخ دادن
14:47  1395/01/05

جعفر مکانیک
6

دادا تو الان اطلاعاتت در مورد ماشین خیلی زیاده؟؟؟؟؟ من اصلا قصد تعریف از دنا رو ندارم، ولی همونطوری که قبلا هم گفتم در حال حاضر، دقت کن ( در حال حاضر ) ef7 بهتر از بقیه موتورهای دیگه ایران خودروه ، این آقایون هم در مورد ماشین های ایران خودرو دارن حرف میزنن، نه ماشینهای دیگه ، هر سوالی هم در مورد موتوریه ماشین ها دارین ، من مخلص تون هم هستم ، ولی خواهشا نظر الکی ننویسین چون یه بنده خداهایی میان برا ماشین خریدن توو این سایت ها دور میزنن، الکی گیج‌شون نکنین، شما آقایونی هم که اشکال از این موتور از آون ماشین میگیرین هم اول سعی کنین سوالاتتون رو بپرسین، بعد از جوابتون نظر بدین خواهشا، من در خدمتتون با 17 سال سابقه مکانیکی هستم، یا حق.
گزارش
پاسخ دادن
19:13  1395/01/05

جعفر مکانیک
6

دادا تو الان اطلاعاتت در مورد ماشین خیلی زیاده؟؟؟؟؟ من اصلا قصد تعریف از دنا رو ندارم، ولی همونطوری که قبلا هم گفتم در حال حاضر، دقت کن ( در حال حاضر ) ef7 بهتر از بقیه موتورهای دیگه ایران خودروه ، این آقایون هم در مورد ماشین های ایران خودرو دارن حرف میزنن، نه ماشینهای دیگه ، هر سوالی هم در مورد موتوریه ماشین ها دارین ، من مخلص تون هم هستم ، ولی خواهشا نظر الکی ننویسین چون یه بنده خداهایی میان برا ماشین خریدن توو این سایت ها دور میزنن، الکی گیج‌شون نکنین، شما آقایونی هم که اشکال از این موتور از آون ماشین میگیرین هم اول سعی کنین سوالاتتون رو بپرسین، بعد از جوابتون نظر بدین خواهشا، من در خدمتتون با 17 سال سابقه مکانیکی هستم، یا حق.
گزارش
پاسخ دادن
19:16  1395/01/05

رضا
2

معلومه که پارس tu5 جا میمونه . Tu5 هم گشتاور کمی داره هم گیربکس سبکی داره شما با پارس سال یا سمند xu7 مقایسه کن بعد ببین چطور دنا جا میمونه . بهترین گشتاور و کشش رو xu7 و xum دارن
گزارش
پاسخ دادن
20:52  1395/01/05

محمد
3

حرفت رو قبول دارم که موتور دنا مثل همه موتورهای 1600 هست و همه موتورهای 1600 بدون توربو شارژ روی یک بدنه 1300 کیلویی ضعف کشش دارن و کم میارن
گزارش
پاسخ دادن
20:55  1395/01/05

یه پسر گل
0

سلام. من بین دنا صفر و x60 مدل ۹۰ موندم، از نظر شما کدوم رو بخرم؟؟
21:55  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
3

با اینکه موتور ef7 کشش خوبی نداره و یک موتور 1.6 لیتری بیشتر نیست ولی باز از x60 بهتره حداقل تولید ملی میخری
گزارش
پاسخ دادن
13:15  1395/01/05

علی
0

تولید ملی؟!
حرفت خنده داره!

در مورد دوستمون که گفتن ایکس 60 البته بنده نظر مثبتی رو چینی ها ندارم اما کلاه سرت نره .با این پول میتونی گیربکس جدید 92 بگیری نه 90!
گزارش
پاسخ دادن
12:52  1395/01/06

میلاد
10

پنج ماهه دنا گرفتم ای کاش زودتر میگرفتم دنا در رنج قیمتش تکه تک از هر لحاظ راضیت میکنه
19:09  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
علیرضا
0

سلام وقت بخیر.... می خواستم بدونم آیا درست هست که در خودروی دناموقع پخش تصویری ویدئو در حال حرکت متوقف میشه؟؟ و اگر جواب مثب هست آیا راهی هست که بشه درست کرد این مسئله رو که بشه هنگام حرکت هم فایل تصویری نگاه کرد؟
گزارش
پاسخ دادن
02:29  1395/01/05

رحیمی
1

بله درسته
این مسئله برای امنیت بالا در هنگام رانندگی اعمال شده
تا جایی که اطلاع دارم با قطع یک سوکت مسئله حل میشه
باید برید نصاب های سیستم که واقعا حرفه ای هستند این کارو براتون انجام بدم
چون واقعا باز کردم داشبور دنا سخت و نیاز به تجربه کافی داره
ورگنه داشبورد رو خراب میکنند
گزارش
پاسخ دادن
10:31  1395/01/05

یونس
3

بله درسته به دلیل اینکه حواس راننده پرت نشه در حرکت نمیشه موزیک تصویری یا فیلم دید .

اما میشه با قطع کردن سیمی که از پشت مولتی مدیا به ترمز دستی رفته یا قطع کردن فیوز این نمایش فیلم حین حرکت و درست کرد.
گزارش
پاسخ دادن
12:27  1395/01/05

محمد
0

اره من بردم نمایندگی 30000تومان گرفت درستش کرد
گزارش
پاسخ دادن
19:05  1395/01/05

میلاد
8

پنج ماهه دنا گرفتم ای کاش زودتر میگرفتم دنا در رنج قیمتش تکه تک از هر لحاظ راضیت میکنه
19:04  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
بهرام
0

سلام به همه دوستان. میدونم سوالم مربوط به این صفحه نیست ولی چون آقا احسان و بعضی دیگه از دوستان اطلاعات خوبی داشتن سوالم رو اینجا مطرح میکنم. 2تا سوال. اول اینکه با توجه به تولیدات فعلی کیفیت 206 تیپ 2 بهتره یا v8
و دوم اینکه آیا دنا نسبت به خانواده 206اونقدر برتری داره که به خودم فشار بیشتری بیارم و بیشتر هزینه کنم یا نه؟
17:27  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
واقعیت
5

ایران خودرو اگر راست میگه یه موتور دیگه بزنه رو دنا تا با ef7 رقابت کنه اونوقت ببینم کی ef7 میخره . الان ایرانخودور مجبورت کرده که اگر آپشن و داشبورد دنا رو میخوای باهاش باید ef7 بخری . رو سمند و سورن این ef7 رو واقعا حراج کرده . حراج واقعی اما بازم کسی نمیخره . اگر این ef7 اینقدر خوبه چرا پرفروشترین ماشین پارس هست . پارس که ef7 نداره ؟ چرا پارس رو به کلی قیمت بالاتر میخرن اما سمند ef7 وسورن ef7 نمیخرن ؟ چرا چشمهاتونو به واقعیت ها بستید . یادمه سورن رو زمانی با xu7 میزد واقعا رو هوا میبردنش باید کلی تو نوبت میموندی تا میتونستی بخری اما الان سورن حراج شده رو هم نمیخرن چون موتور ef7 شده . چرا سمند xu7 خیلی بیشتر از ef7 فروش میره . هر 10 تا سمندی صفری که نگاه کنی حداقل 8 تاش xu7 هست . یعنی همه مردم دارن اشتباه میکنن ؟ حاضرن پول بیشتر بنزین بدن صدای بیشتر تحمل کنن اما سراغ ef7 نرن. پارس سال و tu5 مثل پول نقد میمونه هر وقت خواستی رو هوا میخرنشون اما ef7 چی ؟ ایرانخودرو ef7‌رو زد روی دنا زد تا نجاتش بده چون کسی ef7 نیمخره . اگر آپشن و داشبورد خوب میخوای مجبورت کرده ef7 بخری
12:06  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

حرفای جالبی بود اگر xum رو روی دنا هم میزدن اونایی که دوست داشتن ماشین قویتر باشه حتما xum میخریدن و اونایی که دنبال مصرف کمتر و نرمی موتور بودن میرفتن و ef7 میخریدن اما الان انتخابی نیست و فقط باید با ef7 بخری
گزارش
پاسخ دادن
13:33  1395/01/04

یونس
12

موتور ef7 بعد دوران بد به دلیل کمبود قطعه اصلی که ۳ سال طول کشید .تو حافظه مردم اثر بدی گذاشت .
ولی الان این موتور کوچکترین ایرادی نداره و هر کس داره راضی هست .

مکانیک ها هم جدیدا تو دوره تخصصی اشنایی با ef7 شرکت کردن و رفته رفته جا افتاده

شما هم چشم به واقعیت باز کن ef7 به بلوغ رسیده و دیگه ایراد نداره.


پرشیا پر فروش چون قیافه بهتری داره که با امدن دنا از لحاظ ظاهری دیگه حرفی نداره.

دوست عزیز پراید هم پر فروشه پس لابد از دنا بهتره!!!!
گزارش
پاسخ دادن
14:17  1395/01/04

رضا
2

من کاری به کیفیت ندارم قدرت xum خیلی بیشتره اصلا قابل مقايسه نیست اصلا چیزی به اسم کم اوردن نداره چه با کولر چه بی کولر هيچ فرقی نداره درست برخلاف ef7 که افت میکنه شدید و سربالایی تند کم میاره
گزارش
پاسخ دادن
18:26  1395/01/04

بهمنش
3

قیافه دنا خوبه ؟؟ جدی فکر میکنی قیافه دنا خوبه ؟ دنا که هنوز نیومده ایرانخودرو به فکر فیس لیفت کردنش افتاده . صندوق عقبش خوبه ؟ یا نمای جلوش ؟ یه چیزی بگو که منطقی باشه . آخه دنا کجا قیافه داره ؟ هر چی داشته باشه قیافه و ظاهر اصلا نداره
گزارش
پاسخ دادن
07:52  1395/01/05

رضا
3

پراید پرفروشه چون فقط ارزان هست . ولی پارس ماشین ارزانی نیست . قیمت سمند ef7 که خیلی کمتر از پارس هست پس چرا مردم سمند ef7 نمیخرن . چرا سمند ها و سورن های ef7 همه مونده روی دست نمایشگاه دارها و ایرانخودرو همه جور شرایط حراجی واسش گذاشته ؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
12:20  1395/01/05

navid
1

من کار به حرفای شما ندارم
ولی این قسمت که {دنا که هنوز نیومده ایرانخودرو به فکر فیس لیفت کردنش افتاده} اصلا درست نیست.برترین کمپانی های خودرو سازی هم هر سال ماشین ها رو فیس لیفت می کنن.
گزارش
پاسخ دادن
14:34  1396/02/20

کارشناسی
0

خدا روتو سیاه کنه چرا دروغ میگی
گزارش
پاسخ دادن
22:56  1397/02/10

نیما
6

مطمعن باشید اگر موتوری غیر از ef7 که هم پر قدرت و هم پیشرفته و کم مصرف هست رو دنا بود اونوقت ارزش خریدشو نداشت موتور ef7خیلی خوب روی دنا جواب داده
11:37  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

پرقدرت ؟؟ این قدرتش کجاست که در سربالایی خوشو نشون نمیده پس و همش مجبورت میکنه دنده معکوس بدی و دور بالا بری باهاش ؟؟ راه رفتن توی کفی با ماشین خالی که نشد هنر
گزارش
پاسخ دادن
13:48  1395/01/04

سینا
3

داداش شما هروز با یه اسم جدید پست میذاری یه روز علی یه روز محمد یه روز رضا ..‌‌ واقعا خنده داره
حداقل ادبیات و عوض کن ما کمتر بخندیم
اقای مهندس
خدایا خودت ....
گزارش
پاسخ دادن
02:14  1395/01/05

رحیمی
8

آقای عزیز
بعید بدونم شیب تند تر شیب بام محک و بام های دیگر تهران داشته باشیم
با سمندef7 همین دیروز بنده بام محک بودم
و یک خودرو پراید sx مل 90 هم همراهمون بود کی گفته سمند نیاز به معکوس کشیدن داره؟
خواهشا حالیت نیست حرف نزن موتور xum خیلی خرج های بالایی داره و در کنار ef7 اصلا گزینه خوب خرید نیست
نصب tu5 یا امثال اونم روی دنا اصلا توصیه نمیشه 206 اس دی با این موتور بسیار لش هستش و اصلا کشش خوبی نمیده
تو تمام درگ ها هم که مشاهده کنید هم خودرو چینی هم داخلی دنا همه رو میگیره
دنا با این مونتاژ بسیار عالیه
سری اول تولید موتور ef7 به دلیل بی تجربگی هاشون مشکلات زیاد بود
ولی الان بهترین گزینه هستش هر کس خریده پشیمون نشده
بنده هم خریدم انشا الله اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت تحویل میگیرم
گزارش
پاسخ دادن
10:35  1395/01/05

رضا
1

موتور xum خرج داره بعد موتور ef7 خرج نداره ؟؟؟ پس صبر کن تا اولین خرابی موتور ef7 ماشینت شروع بشه اونوقت میبینی سایر عیبهاش زنجیر وار بروز میکنه و مجبور میشی خرح یه موتور کامل واسه تعمیرش بدی . ضبر کن هجله نکن ماشینت از زیر پارکینگ خونه طول میکشه تا خراب بشه اما وقتی خراب شد کارش تمونه ! ef7 مال کار دادن نیست فقط به درد زیر پارکینگ خونه میخوره اگر ازش کار بکشی ظرف شش ماه ازش هیچی نمیمونه
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1395/01/05

رضاآذری
2

سلام سال نو همه مبارک امروز رفتم نمایندگی البته بسته بود بغلش تعویض روغنی ویه مکانیک خوده نمایندگی هستن واسکازین اسو گیر آوردم برام تعویض کرد وکلاج ماشینم روهم دستکاری کرد وگفت دیگه نمیخواد سیمیش بکنی چون اتومات هست.الان دنده ها بسیار نرم وراحت جا میرود
01:54  1395/01/04
گزارش
پاسخ دادن
رضاآذری
1

سلام فریبرزجان آدرس روبه روی فاز2 اندیشه دقیقا چسبیده به نمایندگی ایرانخودر تعویض روغنی آقا محمود واون مکانیک که صافکار هم هست برام کل صدای داخل اتاق وصدای باد بالای سرعت100تا روگرفت آقا بابک البته بعداز15ماه برو وواسکازین اسو روخودم تهیه کردم لیتری38هزار تومان
گزارش
پاسخ دادن
05:24  1395/01/05

کاربر: fariborz
0

درود بر شما آقای رضا آذری و تبریک سال نو

میشه محبت کنید آدرس اون تعویض روغنی رو بدید یا بفرمایید نزدیک کدام نمایندگی هستند

با سپاس
گزارش
پاسخ دادن
12:00  1395/01/04

میلاد
13

شماها فقط عیب ef7 رو میبینید و به خواطر کشش کم میگید نخریم؟؟
پس پژو پارس هم بخواطر شتاب بدش نخرید :/
انگاری کششش اینقدر کم هست که سربالایی رو هم نیمیره..نه دوست عزیز اگه کسی سوار نشده نظر نده من هم سوار نشدم ولی دیدم که چطور یه سربالایی رو میره البته سربالایی با شیب خیلی تند رو قبول دارم کم میاره ولی اینقدرها هم که میگید بد نیست
این کشش بنظر من خوب هست
شتابش هم که عالیه
مصرفشم کمه
صداشم کمه
هر موتوری یه عیبی داره
موتور xu7 هم شتابش کمه صروصداش زیاده



دنا ماشینی با اپشن های زیاد.زیبا(سلیقه ای هست). و موتوری با شتاب خوب و صروصدا و مصصرف کم
من دنا رو سوار شدم ولی باهاش تو سربالایی نرفتم ولی دیدم
با تشکر لطفا اینقدر جاروجنجال راه نندازید
کسی هم جواب منو نده که دوباره بحث راه میافته
پژو پارس هم خوبه برای کسی که تو سربالایی هاست و زیبا هم هست
ولی اپشن و راحتی رو نداره
امیدوارم روزی بیاد که ماشین های دیگر رو خراب نکنیم و عیب و ایراد ماشین خود را برطرف و ازش تعریف کنیم
با تشکر
18:19  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
طاهری
0

بله چون دنا هم قیمت با بنز میباخ هست کسی نمیتونه بخره و کسی هم سوار نشده فقط و ففط تو و امثال یونس و علی دنا سوار هستین که قدرت خرید دنا رو دارید و میدونید ماشین چیه . چقدر هم اطلاعات فنی و علمی دقیقی هم دارید
گزارش
پاسخ دادن
07:51  1395/01/04

سمند
0

تو همون سربالایی تند وقتی از یک سمند 1800 جا موندی حساب کار میاد دستت که اینهمه پول دادی فقط واسه یه داشبود !! تازه اگر کولر هم زده باشی و هوا هم گرم باشه که احتمالا اصلا به بالای سربالایی نمیرسی چون جوش اوردن ef7 یه چیز کاملا طبیعیه !!!
گزارش
پاسخ دادن
12:27  1395/01/04

ریاحی
3

بعضیا چه توهمهایی دارن فکر میکنن این ای اف 7 اخرین موتور دنیاست انگار یادتون رفته همه از این موتور اشغال فرار میکنن چی فکر کردین شما ها که اینجوری راه افتادین عااالی عااالی و قووووی قووووی میکنین انگار کسی این موتورو ندیده . باباجون این موتور نه قدرتش خوبه نه کیفیتی داره باز صد رحمت به تی یو فایو و ایکیسو سون هم جون سختن هم کاری و قوی اما این ای اف 7 چیه مگه . انگار ندیدیم این موتور چقدر افتضاحه
13:32  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی J4
0

مبارک باشه من که جک J4 هستم تحویل آبان هنوز خبری فاکتور نیست
گزارش
پاسخ دادن
14:19  1400/08/25

یونس
15

در این که ef7 در دوران تحریم پر اشکال ترین موتور بود و عیب های اصلی مثل .روغن ریزی به دلیل خرابی اویل ماژول ؛ سوزوندن واشر سر سیلندر ( تقریبا برابر با xu7 ) به دلیل جنس بد الیاژ؛ و خرابی دسته موتور ؛ کپ کردن به دلیل کیفیت پایین سیستم گاز برقی و ecu به غیر از بوش ....
خوب اینا ها که گفتم اشکالات عمده این موتور بخصوص در سال ۹۰ تا ۹۳ بود.

ولی الان کیفیت قطعات به نحو محسوسی ارتقا یافته و تقریبا هیچکدام از عیب ها بالا دیده نمیشه و به فراگیری قبل نیست .

در مورد دنا تمام نمایندگی ها و مشاهدات شخصی اینو نشون داده که کیفبت خوبی ازش ارایه بدن گ در عمل ما اینو حس کردیم .

ایرانخودرو باید ابروی رفته رو به جوی برگردونه و از طرفی سرمایه گذاری زیادی رو دنا کرده .
اگر الان داره دنا رو با کیفیت ارایه میده و انصافا خدمات پس از فروش بهتری میده و دنا رو اصطلاحا تحویل میگیرن .... برای اینه که در اینده میخاد دنا توربو و اتومات و نیو فیس ارایه بده .... حال اگر الان ماشین بد بده بیرون میتونه بازار فروش خوب ایجاد کنه ؟ جواب نه هست .
کیفیت دنا کاملا بالاتر از پول پرداختی هست.
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/01/03

قلمبر
1

الانم همونه بیا تعمیرگاه ها ببین چه وضعی داره این ef7
گزارش
پاسخ دادن
21:17  1395/01/03

محمد
0

اگر از ef7 به اندازه نصف یه xu7 کار بکشین باید بگم از واشر که هیچ از کل سرسیلندر و موتورش هم بعد از دو سال هیچی نمیمونه . شما این روغن هایی رو که بعضی از این راننده ها توی xu7 میریزن بریز توی ef7 بعد ببین یک ماه هم کار نمیکنه . رفتاری که با xu7 میشه و شرایط کاریش اگر با ef7 بشه دو سال هم دوام نمیاره و هزینه یک موتور کامل برای تعمیرش باید بدی تازه اگر قطعاتش پیدا بشه یا بشه درستش کرد . ef7 مال کار دادن و شرایط سخت نیست . اگر از xu7 خوب و اصولی نگهداری بشه راحت تا 300 هزار کیلومتر بدون کوچکترین مشکلی کار میکنه چون موتورهای خانواده xu همگی بسیار سخت کار و مقاوم هستن
گزارش
پاسخ دادن
12:16  1395/01/04

علي22
1

حتما همون كيفيت تيبا2 سايپا خوبه!
اخه دوست عزيز با اين وضع كه ماشينا رو سوبله قيمت ميزارن و ميدن به مشتري به جز دنا با اين قيمت و آپشن چي داريم كه هي روش مانور ميدين!؟
تا كي واس اون پارس تكراري رو برونيم، به خدا قيافشو ميبينم از ماشين ميوفتم!
گزارش
پاسخ دادن
12:53  1395/01/04

ماهان
11

دوستان دنا سوار به امید خدا منم تا چن روز دیگه به جمع شما اضافه میشم
11:54  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
ماهان
8

یکی از همکارام که هر ماشینی میخرید ازش تعریف و تمجید میکرد چهار ماه پیش دنا خرید از این دیگه خیلی تعریف میکرد همه میگفتن عادیه تعریف کردناش اما من گفتم ای بار با بقیه تعریفاش فرق داره برا همین با یکی دیگه از همکارام رفتیم با ماشینش یه مسافت تقریبا120 کیلو متری که گردنه هم داشت متوجه شدیم ای بار تعریفاش واقعا درست بود ای ماشین گردنه رو طوری میرفت بالا انگار جاده کفی بود آپشنهای خیلی کارآمد و زیادی داشتخیلی نرم و بیصدا بود من که تصمیم گرفتم ماشینمو بفروشم و به امید خدا دنا بخرم
11:52  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
شیر محمد
0

من فقط میدونم سمند رو هرکاریش کنند سمنده چه ای اف 7 جه تی یو 5 چه ای ال ایکس، سورن و دنا و .... خخخخ تانگ زره پوشه انگار. همینطوریش انگاه 5 نفر توش نشستن. در کل بنظر من ماشین بدی نیست ولی بعد از مدتی دل آدمو میزنه خیلی چغره.
11:05  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
هادی
8

باور کنید از ماشین چینی و داخلی بیزار بودم تا 7 ماه پیش دنا خریدم وجدانا اگه ایران خودرو ایجور ادامه بده به راحتی میتونه خیلی پیشرفت کنه و حداقل رقیبی برا بعضی ماشینهای اروپایی بشه وجدانا نه قصد تمجید الکی دارم و نه تعصب بیجا اما دنا با قدرت و کشش خیلی خوبش و امکانات جالبش و رانندگی خیلی راحت و با حالش آدمو وادار میکنه تمجیدش کنه خیلی از خرید دنا راضیم.
10:58  1395/01/03
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

خیلی خخیلی ممنون از راهنمایی های ارزشمند شما
23:52  1395/01/02
گزارش
پاسخ دادن
کاظمی
3

کاش موتور قدرتمند پارس elx رو روی دنا میزدن . ترکیب آپشن دنا با موتور قدرتمند پارس elx واقعا ماشین خوبی میشد . ایران خودرو هیچوقت یه ماشین درست و حسابی نمیزنه همیشه یک جاییش لنگ میزنه دنا با این موتور خیلی متوسطه
19:21  1395/01/02
گزارش
پاسخ دادن
كامران
10

باز هم سلام به همه عزيزان
من خيلي از نظراتو خوندم سر كل كل بينه موتور ماشين ها
من يه چيزي بگم در حد پولي ك دارم ماشين بخرم موتور ef7 نباشه سوار نميشم !!!
من سال ٩٠ يه سمند ef7 صفر گرفتم يه سري مشكلات داشت رفع كردم ٢ سال ازش استفاده كردم خيلي عالي بود - فروختم و ب مدت ٦ ماه يك ٢٠٦ tuf خريدم مدل ٩١ نسبت ب سمند عالي بود ولي از لحاظ موتور ضعيفتر از ef7 - اواخر سال ٩٣ بود ك يه پارس elx موتور زانتيا مدل ٨٩ گرفتم در حد صفركه ٣٨ هزار كار كرده بود تا اواسط ٩٤ دستم بود بد نبود ولي مصرف زياد سوخت و هزينه هاي انگفت ماشين ادمو بيزار ميكنه برج ٦ سال ٩٤ دنا خريدم ك الانم دستمه باش ٢٥ هزار تا كار كردم ، بهترين ماشينيه ك تا حالا دستم بوده بهترييييننن( اينو دارم جدي ميگم )باهاش از كردستان مسافرت بوشهر رفتم از اونجا اصفهان و تهران اومدم كلا ٥ هزار تو اين يه مسافرت رفتم ك كوچكترين ايراد نداشته مصرف تو جاده حساب كردم هر ١٠٠ كيلو ٧.٢ ميسوزونه قدرتش عااالي اصلا كم نمياره تو سر بالايي ها تا با استفاده از كولرش تو بوشهر و اصفهان كولرش خيلي سرد و عالي بود يه بارم باش مسافرت شمال رفتم كلا راضيم ازش
گزارش
پاسخ دادن
22:55  1395/01/02

سام
0

206 tu5 از موتور اشغال ef7 ضعیف تره بابا من خودم همین دنا رو به مدت 8 داشتم ینی در حد پراید هم نبود همین طور که دید پرایدو به زور تونست ازش جلو بیفته صدای موتورش خیلی زیاد بود روی مخ بود هر روز مشکل برقی داشت تو دنده عقب دیسک هاش بد جور صدا میداد آخرش نفهمیدم علتش چیه حتی دیسکو لاستیکو عوض کردم ولی درس نشد حالا 206 tu5رو با سمند و دنا مقایسه میکنی یاحق
گزارش
پاسخ دادن
12:45  1395/01/04

محمد
0

دوستان لطفا هرکی اطلاع داره تند تر جواب بده
15:37  1395/01/02
گزارش
پاسخ دادن
سینا
2

زنگ بزنید 096440
راهنمایی میکنند
گزارش
پاسخ دادن
17:46  1395/01/02

علی دنا سوار
2

والا تازگی ها ایران خودرو به مردم خیلی حال میده.
انشاءالله هم بهت حال میده و برات تعویض می کنه
یادت باشه قبل از تحویل همه چیز رو چک کنی.
گزارش
پاسخ دادن
19:01  1395/01/02

محمد
2

اقایون ما سورن کلاس 11 نوشتیم دعوتنامه اومد حالا می خوایم عوضش کنیم با دنا گفت درخواست فرستاد جواب تا هفتم حالا به نظر شما قبول می کنه برای تعویض یا نه ؟
14:06  1395/01/02
گزارش
پاسخ دادن
نظری
0

EF7 هیچ وقت موتور قابل اطمینانی نبوده
13:49  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
جعفر
21

سلام.بنده جعفر احمدی و مکانیک هستم 15 ساله شغلمه راستشو بخواین قبلا از ef7خوشم نمی اومد چون ازش سر در نمی آوردم اما دو ساله بیشتر مکانیکا دیگه به راحتی از ef7 سر در میارن وجدانا موتور پیشرفته و جالبیه و مطمعن باشید جایگزین بیشتر موتورهای قدیمی خواهد شد
13:17  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
علی دنا سوار
8

ممنون از صداقت شما
گزارش
پاسخ دادن
22:13  1395/01/01

ارش
2

قفل کودک زیرقفل دربهای عقب اونوازروی قفل خارج کن درهابازمیشه
01:26  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
هادی
1

ممنون آرش جان از توجه وحس همیاری تان ، مشکل قفل کودک نبود چون نه از داخل و نه ازبیرون باز نمیشد و درب باک بنزین هم قفل شده بود ، امروز بعد از کلی تماس با امدادخودرو وپشتیان مشتری صاحب یه نمایندگی کشیک رو پیدا کردم بردم نمایندگی مشکل نرم افزاری پیدا کرده بود که رفعش کردن - انشااله سر هیچ یک از دناسوران این مشکل توی مسافرت پیش نیاد که خانواده هم بیرون خودرو بمونن
گزارش
پاسخ دادن
18:39  1395/01/01

علی
2

اقایون لطف کنید بگید بین پارس tu5 و دنا ef7 کدام ارزش خرید داره
00:32  1395/01/01
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
11

قطعا دنا .به دلیل طراحی بدنه جدیدتر داخل کابین وداشبورد زیباتر.صندلیهای برقی امکانات مولتی مدیا ونقشه خوان وهندزفری روی فرمان وکروز کنترل.موتور ef7هم دیگه کم کم به عنوان موتور ملی جایگزین سایر موتورها میشه.
گزارش
پاسخ دادن
09:04  1395/01/01

علی دنا سوار
5

یعنی عجب سوالی؟ بین پراید و سمند کدوم بهتره؟مثال راحت و آسان
گزارش
پاسخ دادن
09:14  1395/01/01

خلج
1

بدترین موتور ایران خودرو ای اف سونه پر مشکل و بی کیفیت هستش دنا فقط آپشن داره ولی موتوری بی ارزشه
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/01/01

رضا
2

نبابا
گزارش
پاسخ دادن
18:38  1395/01/01

آشنا
1

مثال بهتری هم میتونستی بزنی
پارس هم ماشین خوبیه فقط 3یا 4 ملیون اختلافشه با دنا
گزارش
پاسخ دادن
11:20  1395/01/03

سعید
11

من حدود شش ماه هست که دنا دارم. ماشین خوبیه. امکانات خوبی داره. از لحاظ قدرت و سرعت موتور هم راننده را راضی میکنه. یکی دو ایراد جز؛ی داشت. بردم نمایندگی درست شد
23:30  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
یونس
15

ببین دوست عزیز
هر راننده باید شناخت خوبی از موتور ماشینش داشته باشه.
وقتی طراحی موتور به گونه هست که حداکثر گشتاور در دور ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ ایجاد میشه پس در واقع لزوم مثل سنگینی ماشین یا سربالایی تعویض دنده در این دور کاملا سازگار با کارکرد موتور هست و یک عیب محسوب نمیشود .
ولی زمانیکه که گشتاور موتور شما دور ۳۰۰۰ هست تهویض دنده در دور موتور ۵۰۰۰ سبب فرسوده شدن موتور میشه ....
ولی موتور ef7 برای این دور طراحی شده‌.

کسی که پشت دنا نشسته نباید نظر بدهد چه مثبت چه منفی!!!

به عنوان کسی که ۱۰ ماه دنا سوارم و مسافرت زیاد رفتم .کشش و قدرت ماشین کاملا سازگار با بدنه ۱۲۶۰ کیلویی ماشبن هست.
22:44  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

دور بالا تر هر موتوری رو بیشتر فرسوده میکنه . اگر با ef7 نیاز هست دور بالا رانندگی کنی به آیا خاطر هست که در دور پایین کشش کافی نداره و مجبور میشی بری دور بالا تر . موتور روا هم ماکزیمم گشتاورش روی دور 3000 هست اما چون از پس کشیدن بدنه بر نمیاد باز هم مجبورت میکنه دنده ها رو حسابی پر کنی و مدام دنده معکوس بدی . از طرف دیگر موتور الانترا در دور بالا ماگزیمم گشتاورش هست اما نیاز نیست باهاش دور بالا رانندگی کنی چون در دور پایین هم گشتاور کافی داره . سعی نکن برای کشش ضعیف ef7 توجیه بتراشی . Ef7 در دور پایین ضعیفه و مجبور میکنه راننده رو تا دنده ها رو پر کنه تا دنده بعدی هم پر گاز باشه موتور . دور بالاتر سبب فرسودگی بیشتر هر تجهیز مکانیکی میشه
گزارش
پاسخ دادن
13:47  1395/01/01

یونس
12

هزار بار گفتی این حرفا رووو
برادر من چرا وقتی پشت ماشینی نشستی هی تکرار میکنی
کشش دور پایین کاملا نرمال و طبیعی هست و شما بهتر یا مدرک و دلیل بیاری یا از توهم خارج بشی.
این اخرین بار بود به حرفای کودکانت پاسخ دادم.

نه دلیل داری نه مستند داری نه تجربه رانندگی داری فقط فقط هی تکرار میکنی .اخه بر چه اساسی .انصافا خودت خندت نمیگیره؟؟
بسه بابا بسه.
تو خوبی با موتور ۳۵ سال پیش.
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/01/01

رضا
8

داداش می دونی مشکل ما ایرانی ها چیه وقتی یه موتوری تولید می کنیم یه مدت خراب باشه بعد رفع مشکل کنن همیشه می گیم اون موتور بدرد نمی خوره ولی به نظر من داخل ایران بهترین موتور ef7 هست و رفع مشکل شده
گزارش
پاسخ دادن
18:43  1395/01/01

حسین
0

دوستان دنا با کدوم کد قشنگ تره
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/01/01

محمد
0

آقا یونس بهت پیشنهاد میدم اطلاعاتت رو دقیق تر و فنی تر بکنی و بعد بیای در مورد موتور و ماشین نظر بدی . تو حتی تعریف گشتاور رو هم دقیقا نمیدونی چی هست بعد با یک مهندس مکانیک بحث میکنی !!
گزارش
پاسخ دادن
18:45  1395/01/01

رحیمی
6

درود
ببین عزیزم من نظرات شمارو از اول دنبال کردم
متاسفانه یه عده بی فرهنگ تو جامعه ما هستند که هر چی میاد بیرون میگند به درد نمیخوره
مثالشم میتونم براتون بزنم
یارو پول نداره بره گوشی اپل بخره میگه تو ایران کاربرد نداره این مثال مصداق شماست
شما مهندس مکانیک مملکت در کنار هزاران مهندس بیکار مملکت بشین خونه تا ننه و بابات خرجتو بدن و ادعا کن مهندسی عزیزم
عده زیادی که واقعا پشت این ماشین نشستن میدونند از همه نظر ماشین قدرتمندی هستش
تو رنج 42 تا 50 میلیون بهترین گزینه خرید هستش برای مردم
حالا بعضیا پول ندارند پراید بخرند میگند دنا نمیخریم تحریم میکنیم
موتور ef7 مشکلات زیادی داشت در اول تولید از کم کردن بیش از حد روغن تا سوزوندن واژر سرسیلندر و ... که در طی این مدت تمام موارد دقت کن تمامی موارد حل شده مگه اینکه مشکل جدید برای این موتور پیش بیاد که ایران خودرو مثل قبل نیستش سریعا پیگیر میشه
اینو بدون اگر پول بهت نمیدن یا نداری دنا بخری اینقدر چرت نگو
حداقل از موتور tu5 خیلی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
11:27  1395/01/02

محمد
0

آقای رحیمی من ماشین زیر پام ماکسیما است . بالای 15 سال سابقه کار دارم . تو رفتی دنا خریدی فکر کردی خیلی پول داری ؟؟ یه موتور 1.6 لیتری روی یه بدنه 1300 کیلیویی خریدی که فقط با دور 5000 از سربالایی بالا میره بعد فکر کردی خیلی چیز خوبی خریدی ؟ امید ایرانخودرو برای فروختن ef7 افرادی مثل شما هستن !
گزارش
پاسخ دادن
07:59  1395/01/03

سامان
0

tu5 موتور خیلی هم معتبری هست نه مثل این ای اف سون بی کیفیت و با هزار تا مشکل لاینجل . صبر کن تا موتور ای اف سون ماشینت یک بار مشکل پیدا کنه اونوقت میفهمی که دیگه تا نفروشیش ازش راحت بشو نیستی و دیگه دست بشو نیستش
گزارش
پاسخ دادن
13:05  1395/01/03

محمد
0

تو ef7 رو با tu5 مقایسه می کنی اگر tu5 خیلی بهتره ef7 چرا ایران خودرو مو تور ef7 روی دنا که لوکس ترین ماشینشه زده چون ef7 به علت تحریم خراب بوده همیشه باید خراب بمونه؟
گزارش
پاسخ دادن
03:06  1395/01/04

جعفر مکانیک
1

بابا پول دار، حیف که هرچی تلاش میکنم شمارو بفرستم نمیشه، وگرنه بهت میگفتم که فرق بین موتور ef7 با tu5 و xu7 و xum چیه، برادر پولداررررررررررر ، آنقدر نگو 15 سال 15سال، خیلیا مثه من تجربشون توو ماشین بازی بیشتره، وقتی رو ماشین نیترو بستی و سیستم تعلیق کل ماشین و 100 جور دست کاری کردی میتونی بیای اینجا منم منم کنی، همه ماشین های ایران خودرو یه مشکلی دارن، اینم به آون دسته از دوستانی که دارن از tu5 و xu7 و xum تعریف میکنن باید بگم که این موتور ها که بیشتر مشکل دارن، من روزی 12 ساعت از عمرم و توو مکانیکی دارم میگذرونم، با بیشترین ماشینی هم که زیاد خراب میشه و سر و کار دارم 206 و slx با موتور 206 ه که سرویس کردن منو از بس مشکل موتوری و ال الخصوص گیربکسی دارن، در حال حاضرم توو این یکسال یکسالو نیمه با تنها موتوری که کمترین ملاقات و جهت تعمیر دارم همین ef7 هستش، من اصلا قصد تعریف از دنا رو ندارم، چون اونم مشکلات خاص خودش مثه مولتی پلاکس بودنش و داره، ولی از لحاظ موتوری ( در حال حاضر) بهتر از بقیه اوراقی جاتیه که ایران خودرو داره رو ماشیناش میزنه، یا حق.
گزارش
پاسخ دادن
02:06  1395/01/05

هادی
0

سلام به دوستان
دربهای عقب دنا باز نمیشه هر چه با سویچ و دکمه ی روی داشبورد قفل مرکزی رو باز میکنی هم عمل نمیکنه فقط درب راننده و شاگرد باز میشه ، از جائی که قفل دربهای این خودرو دیجیتالی هست بنابراین قفل کشوئی هم نداره که باز بشه لطفا اگه کسی میتونه راهنمائی کنه - با تشکر
20:06  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
یونس
1

اگر در عقب از بیرون باز میشه ولی از تداخل باز نمیشه .
قفل کودک فعال هست
در و باز کن یه شاسی رو زبونه در هست اونو بکش به راست .
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/01/01

هادی
0

خیلی ممنون یونس جان ، از قفل کودک نیست ، کلا از بیرون و داخل باز نمیشه درب باک بنزین هم قفل شده ، درب صندوق هم با ریموت و دکمه ی قفل مرکزی باز نمیشه فقط میشه با کلید باز کرد - از همین مشکل قبل از خرید خوف داشتم که دربها اگه قفل بشه چکار کنیم حالا از شانس ما توی مسافرت و تعطیلی عید سرم اومد
گزارش
پاسخ دادن
18:20  1395/01/01

جاوید
0

باید میکروسوییچ دررها عوض بشه
گزارش
پاسخ دادن
14:18  1395/01/05

سیامک
4

هر ماشینی که ای اف7 روش باشه مفتش گرونه یه موتوری که معلوم نیست چیه میزنن قالب میکنن سورن داشتم این موتورش بود صد رحمت به پراید هر روز یه مشکلی داشت ردش کردم رفت حالا بیای اینهمه پول بدی به دنا باز با همین موتور
19:45  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
عزیز مفرد
2

منم سه ماهی میشه دنا خریدم . باید بگم ماشین بسیار خوبیه اما این هم بگم این قضيه کشش که میگن خیلی هم بیراه نمیگن چون تا وقتی پرگاز دنده میدی خوبه اگر اگر خوب پر نکنی ماشین کم میاره
16:54  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
علی دنا سوار
2

بستگی داره که کجا و با دور موتور چند باشی که کم بیاره؟
مگر اینکه تو سر بالایی شدید باشی و دنده با دور موتور پایین بدی.
گزارش
پاسخ دادن
17:48  1394/12/29

حسام
1

دوست عزیز مگه حالا یکم آروم تر بریم چی میشه دنبال مون که نکردن حداقل خرابی موتور نداری الاف مکانیکی بشیم می ارزه به موتور پژو که همش خراب میشه مخصوصا سرسیلندرش
بازم خود دانی من که ازش راضیم از موتورش
گزارش
پاسخ دادن
14:31  1395/01/02

یونس
14

امیر جان مبارک باشه
برای اینکه در دراز مدت به مشکل مواجهه نشید .به نکات زیر توجه کنید
۱ به موتور صفر و خشک فشار وارد نکنید .
۲۰۰ کیلیومتر اول دنده ۲ بیشتر نرید و حتما حتما رعایت کنید که در ۱۰۰۰ کیلومتر اول دور موتور در هیچ دنده ای بالای ۳۰۰۰ نرود...

۲ از رفتن به سربالایی و درگ و تست شتاب پرهیز کنید.

سعی کنید در ۱۰۰۰ تای اول تک سرنشین و از بنزین سوپر استفاده نمایید.

بسیاری از مسکلات مانند صدای زوزه گیربکس و صدای موتور و دیفرانسیل ناشی از عدم رعایت این نکات ساده هست.

این نکات مختص دنا نیست سعی کنید ماشین و کم کم و اصولی به حداکثر توانایی برسونید مثل یک دونده که ابتدا شروع به گرم کردنه خودش میپردازه بعد استارت میزنه.

گفتم گرم کردن یاده این نکته افتاده که از کار کردن درجا برای ابندی به شدت خوداری کنید.
بطور کلی درجا کار کردن در ماشین انژکتوری چه در گرما چه سرما بیستر از ۹۰ ثانیه مضرر هست .سعی کنید با دنده سنگین به مدت ۳ دقیقه گرم کنید.
لازم نیست برای امتحان کشش به خودروی خود فشار بیارید .حرف های افراد مغرض این فروم از پایه غبر وافعی است .مطمین باشید دنا موتور پر ک ...
12:54  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

آره از نظر یونس فقط هر کسی برای دنا به به چهچه کنه خیلی خوبه اما هر کسی واقعیت ها رو بگه مغرضه
گزارش
پاسخ دادن
15:47  1394/12/29

علی دنا سوار
4

واقعا تشکر می کنم از این اطلاعات مفیدی که گذاشتید. عالی بود
و یک نکته قابل توجه برای کسایی که می خواهند این ماشین رو بخرند. با کمی دقت در نظرات واقعا میشه فرق بین دنا سوار و یک فرد عادی رو فهمید.خدا رو شکر یک نکته ی فوق العاده عالی در این صفحه هست که فرق بین تخریب چی و دنا سوار معلوم میشه
گزارش
پاسخ دادن
17:46  1394/12/29

امیر
1

ممنون از راهنماییتون
گزارش
پاسخ دادن
21:06  1394/12/29

امیر
5

با سلام به همه دوستان . من همین امروز صبح خودرو دنا تحویل اسفند ۹۴ رو سوار شدم و حدود ۴۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم هم در اتوبان هم داخل شهر .
از نظر قدرت موتور حرف نداره . خیلی عالی هستش . دوستانی که از موتور دنا ایراد می‌گیرند ایا واقعا با دنا رانندگی کردید ؟؟؟!!!!! همه چیز عالی بود فقط به نظر من تو سرعت ۱۰۰ به بالا یکم صدای باد محسوس هستش در کابین
09:40  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
امین
5

آقا هر موتوری رو دنا هست کاری ندارم ای ماشین کشش و قدرتش کاملا مناسب و خیلی خوبه
06:50  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
امیر حسین
6

سلام.مسوول محترم صفحه دنا.یع مورد برا بند جالبه چرا 90 درصد نظراتی که دنا رو تخریب میکنن صفحه اول میزارید؟!ما از مخاطبان همیشگی سایت شما هستیم و این مورد جالب نیست؟!
06:48  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
امیر حسین
4

سلام.مسوول محترم صفحه دنا.یع مورد برا بند جالبه چرا 90 درصد نظراتی که دنا رو تخریب میکنن صفحه اول میزارید؟!ما از مخاطبان همیشگی سایت شما هستیم و این مورد جالب نیست؟!
06:44  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
رضاآذری
4

سلام دوستان امروز ماشین روبردم نمایندگی روبه روی فاز2اندیشه چراغ سقفی عقب رودرست کرد صداش قطع شد.صدای جیغ لنت موقع ترمز یا دنده عقب گفتش آخراین ماه فراخوان میدن درضمن بعداز600 کیلومتر خودم روغن وواسکازین عوض کردم دنده ها خیلی راحتر عوض میشه وصدای موتور هم مقداری کم شد
01:38  1394/12/29
گزارش
پاسخ دادن
كامران
0

سلام دبه همگي دنا سواران عزيز
دوست عزيز ميتوني بگي چ واز گازيني داخل گيربكس ريختي ك دنده هات نرم تر شدن ؟
گزارش
پاسخ دادن
22:45  1395/01/02


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضاشاه روحت شاد : سلام خوب مارو بستین به توپ خخخخ عقده گشایی کنید خخخخ خدمت خنگ های خودم عرض کنم که تا 5 شهریور دعوت نامه اومده 6 شهریوری ها که منم داخلشونم 50 پنجا این هفته بیاد بقیه بعد عید اینم خبررررررررـ بازم به توپ ببندید خنگای من من گفتم طلا نفروشید چون طلافروشی دارم از دیروز تا الان گرمی 250 رفته روش تا عید و تعطلات و... بازم میره روش اگه به توپ نمیبندیدفعلا نفروشید خخخخخ
حسین زند ایرانی : ۳۰ دیماه
رامین : تو باز همون پاییز را داری ولی ما که زمستان 1403بودیم و هیچ پیامی نیومده باید چیکار کنیم؟پس شاهین gl که داری یعنی از ما جلوتری ،به نظرت چرا باید اینطور بشه؟پس حروم خودت بشه همون شاهین gl،ما چون همونا هم نداریم
حامد : نه ازماهم فاکتورنشده امروززنگ زدم گفت توصف پلاک هستید
بهنام مشهد : سلام طاها جان ❤️ ممنونم ازت الان من 12اسفند تکمیل وجه کردم هنوز پرونده من تو میز مشتری داره می‌چرخه نمایندگی رفتم گفتن ما فرستادیم تهران هنوز آماده فاکتور نشد دوستان با تجربه من تارا دنده دستی برج 10واریز کردم طرح اسقاط 12,اسفند قسط دوم پرداخت کردم پرونده نمیشینه تو سیستم نمایندگی میرم میگه ارسال کردیم سخا رو بردم داخل سایت ایران خودرو میرم قراردادها گزینه تکمیل وجه رو میزنم ببینم مبلغ جزوئی نمی‌خواد اونجا هم میزنه دعوت نامه منقضی شده اگه کسی تجربه فرسوده رو داره برام کامنت بزار سپاسگزارم 🙏
حسین زند ایرانی : سلام شنبه تادظهر صبر کن ،اگه نشد زنگ بزن شرکت سایپا
در جواب اینجا اطلسه.. : ماهم از اول اطلس بودیم تبدیل زدیم ب کوییک.. ارث باباته مگه ؟؟یا مال ننته؟؟ هرکا بخام پیام میدم.. اصن متوجه پیامم نشدی فقط اومدی ی زری زده باشی.. ما که فاکتور شدیم شما بمون ۳.۴ماه دیگه تحویلت بدن. قصد ما سود از فروش ماشین بود که خداروشکر از اطلس بیشتر برامون منفعت داشت.شما بمون بنزت بیاد. واس تو نگفتم دهن باز کردی. واس تبدیلی ب کوییک اس گفتم ک بدونن تا چندم فاکتور شده. اول اسفند تکمیل وجه.۲۲اسفند فاکتور. مدل ۴۰۴. خدا نگهدار
به امیر فخیم بی عقل : خدا لعنتت کنه اگه معصومه هستی🤣😂🤣😂🤣🤣
محمد : اگه تا ۲۷خبری نشه دیگه می افته آخر فروردین وفکر نکنم دیر کرد هم‌بدن البته این کارشون اذیت کردن و تنبیه مشتری است چون ما و بهمن ماهی ها باهم واریز وجه و تکمیل وجه داشتیم متاسفانه رویکرد تزار مشتری از طرف هر دو خودروساز مافیایی همیشه ودر هر زمانی وجود داشته بنده این چند سال از دو خودرو ساز خودرو گرفته ام همیشه اذیت شدم انکار اگه اذیت نکنند کارشون پیش نمیره خدا به این ماه عزیز مدیران بی کفایت دولتی و صمت را لعنت نماید
شاهین G : سلام دوستان ،اینجا برای شاهین اتوماته .اونایی که شاهین G هستند بیان به ادرس زیر تا اونجا از فاکتورها و سایر موارد اطلاع داشته باشیم .با تشکر https://1car.ir/ns-21908
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه تحویل 30بهمن : سلام ماشین ما هم 30 بهمن یوده، ولی حتی فاکتور هم نشده
مجتبی : انشالا 10 روز دیگه پلاک میشه بارگیری هم خبری نیست رفت تا بعداز 15😄
احمد : آره یه برگه میدن مخصوص همین کارا
امیر2 : سورن بنزینی موتور جدید من skg است بنظرم سایت بابل هست.کسی میدونه دریچه برقی هست یا سیمی؟الان درحال چرخیدن آماده تحویل هست بنظرتون قبل عید تحویل میدن بندرگز گلستان
کژال : دوستان من17م درخواست تحویل حضوری زدم بنظرتون تا عید تحویل میدن؟ آقا توحید برا سود تاخیر تحویل باید بانک صادرات حساب باز کنیم؟ ممنون میشم جواب بدین
محمد : سلام دیروز صبح کارخانه تحویل گرفتم.کارمندش می‌گفت مدل404پلاکش آمده ولی مجوز ترخیص فعلا نیامده.8اسفند فاکتور شدم،15اسفند شماره و23اسفند هم حضوری تحویل گرفتم،ان شاء الله خودرو شما هم تحویل میشه
سایناتک : سلام به همگی دیروزسندماشین فقط سند ماشین پست دکارت کی نمیادممنون میشم جواب بدیدتشکر
خان : آق برا من تحویل 30اسفنده. از این پیش فروش ها چرا برا من فاکتور نشده هنوز. کسب می دونه راهنمایی کنه
ثبت نام بورس 1 : بعضی ها اره بعضی ها نه کی فاکتور شدی
Ali : یسری ها بله بستگی ب موقع فاکتور شدن داره 12 11