امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

177993 نظر

4

موتور های جدید و بروز اکثر بدون توربو حداکثر گشتاورشان در دور های بالا بدست میاد این بدلیل کوچک سازی موتور هست .موتورهای قدیمی که حجم بزرگی داشتند حداکثر گشتاورشان در دورهای پایین تر بدست میاد .دلیل این به مبحث اهرم ها برمیگردد که هرچه طول شاتون و لنگ میل لنگ بزرگتر باشد مثل اهرم گشتاور بیشتری تولید میکند .باکاهش حجم موتورها برای جبران کاهش گشتاور دور موتور را بالا میبرند .البته در سیستم توربو بدلیل ورود هوای فشرده و بیشتر به داخل سیلندر و احتراق کاملتر و قویتر در دورهای پایین هم گشتاور زیاد تولید میشود .دوستانی که طالب موتور با گشتاور در دورهای پایین هستند اول اگر یافتند به سراغ موتور های دیزلی بروند بعد سراغ موتور های قدیمی .طراحی موتور های بروز بطرف حجم کمتر است که با تجهیزات کمکی مثل توربو قدرت و توان بیشتر از موتور می گیرند .امروز در اکثر خودرو های مدرن دنیا کمتر از 8 سیلندر و 6 سیلندر استفاده میشود و از 4 سیلندر با حجم کمتر وبه همراه توربو استفاده میشود که توان بالایی از موتور می گیرند .دنا با موتور توربو و گیربکس اتومات مسلما طرفداران بسیاری خواهد داشت .
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

بحث روی حداکثر گشتاور نیست . موتور مگان 2000 هم حداکثر گشتاورش در دور بالا به دست میاد اما در دورهای پایین و میانی ضعیف نیست . مشکل این نیست که حداکثر گشتاور در دور بالا باشه . مشکل ef7 مقدار کم گشتاورش در دور پایین و میانی هست . مثلا موتور الانترا در دور 5000 ممکنه به گشتاور 180 نیوتن متر برسه اما در دور 2000 هم حداقل 160 نیوتن متر گشتاور داره و همین 160 نیوتن متر برای کشیدن بدنه الانترا کفایت میکنه و نیازی نیست همش به دور های بالای 4500 بری تو سربالایی . ولی موتوری مثل ef7‌که در دور 5000 به 155 میرسه در دور 3000 حداکثر میتونه 130 نیوتن متر تولید کنه و این به معنی ضعف گشتاور هست . دقت کنید و این موضوع حداکثر گشتاور رو اشتباه نکنید . مشکل ef7 این نیست که چرا حداکثر گشتاورش در دور بالا هست . مشکلش این هست که در دور پایین و میانی گشتاور خوبی نداره . موتوری که حجم کافی داشته باشه در دور پایین و میانی هم گشتاور خوبی داره . حالا اینکه حداکثر گشتاورش کجا میافته خیلی مهم نیست .
گزارش
پاسخ دادن
08:36  1395/06/14

23

قابل توجه تیبا تندتیز یا همون (سرورت) اینم تست شتاب دنا که خیلی بهتر از تیباست با اینکه وزن دنا 258 کیلو بیشتر از تیباست:

http://www.aparat.com/v/SITYK
گزارش
پاسخ دادن
6

سلام دوستان ، خواستم شما رو درمورد یک مسله اگاه کنم .
من خودم دو ماهه ثبت نام کردم این ماشین رو از موعدشم گذشته رفتم ایران خودرو میگن تولیدمون یک ماهه عقبه و زورمون زیاده که تحویل نمیدیم بعدشم هیچکاری نمیتونید بکنید میخوایم یک هفته بریم تعطیلات برو 3، 4 مهربیا ببینم چی میشه، من مبلغ چهل و دو میلیون و پانصد تومان کارت کشیدم .و پولم دو ماهه خوابیده ، خلاصه اگه خواستید ثبت نام کنید رو 2، 3 ماه تحویلش حساب کنید.
گزارش
پاسخ دادن
محمد امین
0

دوست عزیز متاسفانه این مشکل سالهاست که در خودرو ساز های بزرگ ایران وجود دارد و هیچکس نه دولت نه سازمان حمایت از مصرف کننده ونه هیچ جای دیگر جوابگوی حق مصرف کننده نیست .علت آن این است که چون دولت سهامدار اصلی این خودروسازان است با شرکت ها و صندوق ها و... که همه بنوعی در تملک دولت هستند .خودروسازان از پول مردم بیچاره استفاده میکنند و جوابی هم نمیدهند .در قرار داد هم هیچ بندی و تبصره ای که خسارت بدهند نیست .پس یا باید نخرید و یا باید صبر کرد .این بد عهدی داخلی ها به خوشنام های خارجی هم سرایت کرده و آنها هم از این آشفته بازار استفاده میبرند .
گزارش
پاسخ دادن
17:58  1395/06/13

محمد امین
0

دوستانی که پارس و دنا را مقایسه میکنند توجه داشته باشند که سیستم تعلیق دنا تفاوت زیادی با پارس دارد خصوصا در محور عقب .از لحاظ نرمی و جذب دست انداز های جاده دنا و سمند عملکرد بهتری نسبت به پارس دارند .اتاق دنا و سمند کمی از پارس کوچکتر است ولی ایمنی بیشتر دارد و صدای کمتری به اتاق نفوذ میکند .
گزارش
پاسخ دادن
18:07  1395/06/13

علی
3

اتفاقا دنا خشک تره چون بدنه دنا کاملا جعلی و دستکاری شده است . ردیف پشت صندلی ها هم شده مثل 206 و واقعا کم جا هستش چون بدون اینکه تغییر اساسی و اصولی انجام بدن اومدن داشبورد رو بزرگ کردن که نتیجه اش شده کم شدن جای ردیف عقب که واقعا نقطه ضعف بزرگی هستش برای دنا
گزارش
پاسخ دادن
08:42  1395/06/14

16

دوستان دنا سوار این اقای سرورت همان اقای تیبا تندو تیز می باشد . در پایین ذکر کردن تو سایپا موتور فقط مگا موتور و همچنین یه راننده سایپا است که کسی باهاش کورس نمیذاره ، همه ازش میترسن . وای وای وای ...

دوستان پارس و تیبا سوار اگه ما نخوایم با کسی کورس بذاریم باید کی رو ببینیم ؟؟؟
اگر ما نخوایم از دوستان دیگر پیج ها کس رو تو ایت پیج نبینیم کی رو باید ببینیم ؟؟؟

از قدیم گفتن که شهری که کلانتر نداشته باشه ، قورباغه هم هفتیرکش میشه !!
موتور xu7 داره اخر امسال از دور خارج میشه ، حالا دوستان میان نظر میدن .
گزارش
پاسخ دادن
J7
0

بنده دی ماه ثبت نام کردم قرارداد بهمن ماه . ۲۶ و ۲۷خرداد فاکتور و بیمه شده ۲۱ تیر پلاک شده ۲ مرداد کارت ماشین رسیده و همچنان ماشین ندادن
گزارش
پاسخ دادن
16:50  1403/05/07

.
5

صبر کن تا خارج بشه . خواب دیدی خیر باشه . همیشه سایه xu7 سالار بالای سر این ef7‌جعلی باقی خواهد ماند . شاید روزی یک موتور درست و حسابی بیاد و جای xu7 رو بگیره اما شک نکن این موتور ef7 نخواهد بود . موتور جعلی ef7 شکست خورده و با یک داشبورد و یک کروز بدون دنده اتوماتیک هم نجات پیدا نمیکنه .
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1395/06/13

رمضون سرسیلندری xu7 خواه
4

منم با جناب نقطه هم عقیده ام بهترین و نون رسون ترین موتور تاریخ فقط و فقط xu7 و ما صنف تراشکار و مکانیک از این موتور نون و آب دار حمایت میکنیم
گزارش
پاسخ دادن
17:36  1395/06/13

0

صفر تا 100 این ماشین رو حال کنید ، از دنا کسی فیلم شتاب اولیه داره ، لطفاً پخش کنه ، آمار کاغذی اعتباری نداره...
http://www.aparat.com/v/fQgSN
گزارش
پاسخ دادن
محمد j4
0

سلام چه شهری هسیتید؟ چه رنگی؟
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1403/05/07

J 4 سفید فروردین
0

اصفهان سفید
تحویل سیستمی ۱۲ تیر بوده تازه صدور بیمه سبز شده
پیامی هم‌نیومده
دیگه نمیدونم کی قراره تحویل بدن

بقیه دوستانی ک فروردین ثبت نام کردن وضعیتشون چطوره؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
16:11  1403/05/07

دنا سرورته
5

برو با تیبات فقط توشهر دارم تاکید میکنم فقط تو شهر حال کن نری تو جاده خطر داره
گزارش
پاسخ دادن
15:33  1395/06/13

سرورت
2

بابا من دلم دنا ميخواد وقتی پول ندارم بخرم
کجا خودم رو خالی کنم
بذاريد با ماشينتون بوق بزنم
گزارش
پاسخ دادن
15:36  1395/06/13

2

آخه تنوع تو خودرو های ایرانی کجا بود

الان اگه ی ماشین ایرانی خوب خوب خوب همراه با آپشن و کروز بخوای فقط دنا



ماشین چینی هم نگاه بدنش میکنی معلومه چینیه مثل خیلی از وسایل چینی



ایمنی ماشین چینی صفره




پس فقط چی




فقط سالار جاده دنا






گزارش
پاسخ دادن
0

با سلام و احترام حضور دوستان دنا سوار
اگر تجربه سواری پارس ال ایکس رو دارید خواهش میکنم یک مقایسه واقعی و بدور تعصب
راجع به ترمز این دو ماشین داشته باشید
باز هم میگم اگر تجربه سواری هر دو رو دارید من رو راهنمایی کنید
متشکرم
گزارش
پاسخ دادن
اطلس
0

سفید قرمز قشنگتره
گزارش
پاسخ دادن
08:59  1403/05/07

دارنده هم زمان پارس و دنا
3

دوست عزیز کاملا عملی و بدون تعصب نظر میدم
دنا از نسل سدان های سنگین با تعادل بالاست و هیچ مشکل امنیتی در سرعت بالا و ترمزهای شدید نداره abs دنا به خوبی عمل میکنه و وزن خودرو جلوی سر خوردن را در عمل می گیره ترمزهای پارس هم وضعیت مناسبی داره ولی از نظر کیفیت ساخت و قطعات بکار رفته در درجه کیفی پایین تری نسبت به دنا قرار داره و البته بدنه سبکتر پارس در سرعت و ترمزهای ناگهانی باعث ناپایداری خودرو میشه
گزارش
پاسخ دادن
15:11  1395/06/13

.
3

دنا از نسل 405 هست و هیچ تفاوت واقعی از نظر تعادل و تعلیق و ایمنی با 405 نداره و دقیقا پلتفرم یکسانی با هم دارند . ایمنی و تعادل ماشین رو ظاهرش تعیین نمیکنه . بر زیر این بدنه مضحک دنا چیزی نیست به جز پلتفرم 405 که شاکله اصلی ماشین رو تشکیل میده . حس ایمنی سمند و دنا کاملا کاذب هست و چون سرنشین بیشتر تو صندلی فرو میره این حس دست میده . دقیقا مثل حسی که با نصب شیشه دودی به سرنشین دست میده . یک حس امنیت کاملا کاذب . اگر شما بیرون رو کمتر میبینید دلیل بر ایمنی بیشتر نیست !!!
گزارش
پاسخ دادن
15:30  1395/06/13

سرخط
3

آی نقطه تو بدنه سنگین و تقویت شده سمند و دنا را با بدنه حلبی 405 و پارس یکی میدونی ؟ عجب رویی داره!
گزارش
پاسخ دادن
17:40  1395/06/13

7

دنا سالار و سرور همه ی ماشین های چینی و ایرانی

ولی چرا چشم همه رو درآورده


چشم حسوداش بترکه
گزارش
پاسخ دادن
سرورت
2

با این همه تنوع خودروهای چینی و ایرانی ، آخه این خودروی زشت با موتور بی کیفیت ef7 کار دستی دیگه چی هست که حسود داشته باشه!!!!
گزارش
پاسخ دادن
14:13  1395/06/13

0

یه راننده سایپا هست که میگه هیچ دنا سواری جرات کورس گذاشتن با اون رو نداره ، دنا افتضاح به تمام معنی هست...
گزارش
پاسخ دادن
1

خدا وکیلی دنا اگه موتور جت هم داشته باشه با امکانات بنز کلاس اس بازم نمیشه بهش نگاه کرد واقعا قیافه یه ماشین ۴۰ میلیونی رو نداره، ما ایرانیا شبیه گرسنه ای هستیم که اگه نان خشکم جلومون بزارن با ولع می خوریم آخه اینم طراحیه برا دنا انجام دادن هیچیش بهم نمیخوره واقعا همون اسمی که مردم روش گذاشتن برازندشه (خرچنگ قورباغه)
گزارش
پاسخ دادن
سرورت
2

نه بابا دنا ، نفر بر جنگی از نوع پیشرفته ایرانی.....
گزارش
پاسخ دادن
13:00  1395/06/13

رضا
0

دنا هر چی باشه قیافش از ماشینای رنج خودش بهتره فکر کردی برلیانس خیلی خوشگله با اون چراغ های عقب زشتش مثل قورباغه میمونه چراغ جلوشم که اصلا به هیکلش نمیاد .
تو برو مراقب کمپرسور کولرت باش روغن خالی نکنه یوقت بسوزه.
گزارش
پاسخ دادن
18:59  1395/06/13

2

باز خوبه پارس رو به چند کشور اطراف صادر کردن . حتی ارمنستان بعنوان ماشین پلیس از پارس های ایرانی خریداری کرده . اما ef7 چی ؟ چرا سمند و سورن و دنا ef7 رو نخریدن ؟؟ اونها هم میدونن بدنه غیر اصولی سمند و دنا و موتور جعلی ef7 موتوری نیست که بشه روش حساب کرد . ایران خودرو خیلی خیلی دلش میخواد ef7 بفروشه . انوع و اقسام شرایط خرید و تبلیغ هم واسش میذاره اما کسی نمیخره . حتی داخل هم فروش نمیره چه برسه بخواد بده به جای دیگه . پارس همیشه سالار
گزارش
پاسخ دادن
علی 2
3

پس چرا خود ایران که هر دو رو میزنه از سمند استفاده می کنه؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/06/13

سرورت
2

بابا کی ef7 میخره آخه ، اینها همشون فقط یه چیزی شنیدن آلمانی هست ، از موتور و فنی اون سر در نمیارند...تو ایران ، موتور تو سایپا مگاموتور و تو ایران خودرو xu7 و تمام...
گزارش
پاسخ دادن
12:08  1395/06/13

علی
1

امداد خودرو که از سمند xu7 استفاده میکنه . خودشون هم میدونن ef7 موتوری نیست که بتونه کار پس بده و تو شرایط سخت دوام بیاره .
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/06/13

2

آره 16 سوپاپ خوبه cvvt هم خوبه اما 16 سوپاپی خوبه که قبلش حجمش هم خوب باشه . نه اینکه موتور 1644 سی سی رو بزی رو بدنه 1300 کیلویی . این سوپاپ ها و سیستم تنفسی ها فقط واسه دور بالا کارایی دارن . تو دور پایین و میانی مهمترین چیز حجم موتور هستش . ef7 با این حجم ناچیزش نمیتونه تو دور پایین و میانی گشتاور خوبی تولید کنه . دلیل شتاب اولیه ضعیف و کشش ضعیف دنا هم همینه . باید صبر کنی تا ef7 دور بگیره و به دورهای بالا برسه .
گزارش
پاسخ دادن
1

دنا سوارها هیچ دوم راننده نیستید ، اگه بودید دنا نمی خریدید...
گزارش
پاسخ دادن
کارشناس
6

برو بنده خدا اگه پول داشتی حتما میخریدی ، یعنی خودت خیلی راننده هستی که به دیگران توهین میکنی؟ بنده الان 22 ساله راننده هستم ادعا ندارم و نمیگم راننده حرفه ای هستم
گزارش
پاسخ دادن
11:22  1395/06/13

1

نه خوب این چه وضعیه که خودروهای ما فاکتور نمیشه????من از اوایل تیر ثبت نام کردم هیچکس پاسخگو نیست.45روز یعنی 23مرداد باید تحویل میگرفتم.دوستان شما هم همینطور هستید????
گزارش
پاسخ دادن
شایان
0

خیلی ها اینجوری هستند...
چه رنگی و تریمی ثبت نام کردید؟
اگر قرار به فاکتور شدن باشه از این هفته شروع میشه
هفته پیش ایران خودرو تعطیلات تابستونی بوده
گزارش
پاسخ دادن
10:03  1395/06/13

Elham
3

چقدر طول کشیده بهتون تحویل بدن
من 56 روز تحویل گرفتم
خود نمایندگی هم ميگفت 15روز تاخیر داره ولی برای شما خیلی طول کشیده تماس بگیرید پیگیری بزنن به ما 75 تومن برای تاخیر دادن
خدایش ماشین عالیه و خوبی هست
گزارش
پاسخ دادن
10:13  1395/06/13

Elham
5

شتاب دنا واقعا عالیه
ما از خوزستان رفتیم اصفهان و برگشتیم گردنه تند و تیز تر از ایذه نداریم دنا هیچ مشکلی تو گردنه نداره راحت بالا ميره
هر کسی قصد خرید داره شک نکند بهترین گزینه هست
گزارش
پاسخ دادن
10:18  1395/06/13

مرتضی
0

آقا شایان من شرایطی تحویل 45روزه و هشت تیرماه ثبت نام کردم.رنگ مشکی و تریم هم مشکی تک رنگ.از شیراز.
گزارش
پاسخ دادن
10:30  1395/06/13

مرتضی
0

شما کی ثبت نام کرده بودید الهام خانم??من 8تیر ماه.
گزارش
پاسخ دادن
10:32  1395/06/13

Elham
1

من 25 اردیبهشت ثبتنام کردم
سفید تريم دو رنگ 45 روزه
23تیر تحویل گرفتیم تعطیلات و روزهای جمعه رو حساب نکنی
از زمانی که 45روز تمام شد هر روز به کاربران ایران خودرو زنگ ميزدم برام پیگیری زدن واز از خود ایران خودرو باهام تماس گرفتن

گزارش
پاسخ دادن
10:51  1395/06/13

مرتضی
0

اصلا تعطیلات رسمی و جمعه ها رو هم که حساب نکنم بازم باید اوایل شهریور تحویل میدادن
گزارش
پاسخ دادن
11:20  1395/06/13

شایان
0

شما از روی که پرونده به دست ایران خودرو رسیده سی روز کاری حساب کن، بدون پنجشنبه ها و تعطیلات از جمله جمعه ها.

مطمنا تاخیر داشتین ولی چون تیر تعطیلات بیشتر بوده 45 روزه باید بیشتر برای شما بشه
بهرحال همه منتظریم. من هم تازه وارد تاخیر شدم. بهم گفتن دوشنبه زنگ بزن بگیم چقدر تاخیر داری.
باید صبر کرد
گزارش
پاسخ دادن
15:24  1395/06/13

شایان
0

اگر تهران هستید شنیدم با رفتن درب ایران خودرو ( اگر اشتباه نکنم درب 16 ) میتونید برید با مدیر فروش صحبت کنید و با یکم سر و صدا کردن همون روز شماره بدنه بهت میدن و یکی دور بعد خودرو اماده تحویل بهتون میشه.
در ضمن شنیدم مشکی هم موجود دارن.
حالا این شنیده ها چقدر صحت داشته باشه دقیقا نمیدونم.
گزارش
پاسخ دادن
20:50  1395/06/13

جوان
1

من هم 22 تیر ثبت نام کردم اما هنوز خبری نشده چند بار به نمایندگی مراجعه کردم ام جواب درستی ندادن فقط میگن هنوز فاکتو نشده@، با شرکت ایرانخودر هم که تماس گرفتم میگه هنوز فاکتور نشده فعلا برات ثبت شکایت میکنم تا رسیدگی بشه ده آخه بدقولی تاچه حد؟؟ شکایت چی؟؟ کشک چئ
گزارش
پاسخ دادن
22:01  1395/06/13

7

اقای علی من با دو تا ماشین زرین شهر رفتم از جاده ایذه خدایی نزاشتم دور موتور ef7 از دور 3500 بالاتر بره با xu7 هم 3000 می رفتم . الان می گی ef7 ضعیفه. من تجربه دو تا موتور رو داخل یک جاده داشتم
گزارش
پاسخ دادن
13

من کاری با این بچه بازیا ندارم حقیقتش از پارس سوارا بیش از این انتظاری ندارم. گله من از مدیریت سایته که سلیقه ای عمل میکنه. این جملات مضحک رو که پیج رو لوسو بی مزه میکنه تایید میکنه اما بیشتر اوقات متن های من که نکات علمی و فنی دارن و بر گرفته از تحقیقات هست تایید نمیشه..به نظر من اگر هر متنی که حاوی متن مسخره کردن توهین کردن و حرفای بی مزه هست تایید نشه بهتره. اگر تایید میشه مال همه تایید شه و عدالت برقرار باشه. چطور وقتی پارس سوارا هر چی میگن مشکلی نیس من میگم قابل نمایش نیس. خواهش میکنم در اداره کردن پیج یه تجدید نظر بفرمایید چون محلی شده واسه مسخره بازیو خالی کردن عقده های درونی. با تشکر
گزارش
پاسخ دادن
1

فقط سمند.پژو آشغاله
گزارش
پاسخ دادن
5

موتور فقط ef7 بعدش tu5(که پیشنهاد نمیکنم)
موتور xu7 هم برا ماشین اسباب بازی (پارس) خوبه
گزارش
پاسخ دادن
j4 اردیبهشت
0

تا یک سال تایید یه آدرس سخت قبلی معتبر هست و مدارک ارسال میشه به همون جا
گزارش
پاسخ دادن
17:07  1403/05/04

3

موتور فقط ef7 بعدش tu5(که پیشنهاد نمیکنم)
موتور xu7 هم برا ماشین اسباب بازی (پارس) خوبه
گزارش
پاسخ دادن
X5 مشکی
0

برگ سبز فقط نماینگیه.کارت ماشین صادر نشده هنوز
گزارش
پاسخ دادن
16:02  1403/05/04

4

جناب علی اصلا همچین چیزی نیست ef7 در دور 3500 از گردنه راحت بالا میره همه ی مردم الان با دور بالا می خوان رانندگی کنن و حال کنن بخصوص جونا دور موتور بالا زمانی بده که به موتور فشار بیاد نه مثل ef7 اصلا خیالش نیست xu7 در دو پایین xu7 حوب قدرتی داره ولی از لحاظ سرعت خیر ef7 در دور 3500 تا 4500 هم می تونه قدرت خوبی تولید کنه هم سرعت خوبی بدون هیچ فشار من خودم سال 88 سمند xu7 داشتم تا 94 تجربه دو تا ماشین رو در دوتا مسافرت دارم
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
1

بهترین ماشین زیر 50تومن فقط پارس سال 1800سی سی قدرتمند
گزارش
پاسخ دادن
01:33  1395/06/13

مونتاک
4

من غلط بکنم تا وقتی ef7 هست tu5 xu7 واشر سوز رو به کسی پیشنهاد بدم
گزارش
پاسخ دادن
02:52  1395/06/13

88
6

به جای مونتاک سخنرانی نکن
پارست هم بده بازیافتی
گزارش
پاسخ دادن
07:35  1395/06/13

7

من 4 سال سمند ef7 داشتم واصلا مشکل نداشته یک ماه پیش فروختم ودنا ثیت نام کردم. تو این رنج قیمت یهترین گزینه دنا هست. هم کم مصرف. وهم کم صدا. وپرشتاب
گزارش
پاسخ دادن
17

آقایون دنا سوار
این پرشیا سوارها در حدی نیستند که بخواهید در فضای مجازی باهاشون کل کل کنید
کل کل فقط در بیرون انجام میشه در فضای حقیقی که همتون میدونید پرشیا در حدی نیست که بتونه با دنا رقابت کنه
تنها رقیب دنا زانتیا هست و ماکسیما و سمند ef7
البته ماکسیما موتورش 3000 سی سی هست و منصفانه نیست با موتور زیر 2000 سی سی رقابت کنه
پس دنا سوارهای عزیز وقت و انرژی خودتون رو حروم نکنید برای کل کل با حسین و نقطه و امثالاهم که تکیه کلامشون فقط و فقط گشتاور دور 3000 xu7 هست و بس
هر انسانی با توجه به شخصیتش با دیگران برخورد پس شخصیت خودتون رو زیر سوال نبرید
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
0

در جواب مهراب ،فک نکنم موتور تیوفایو رو شاهین بذارن.چون تو مشخصات شاهین پلاس تو سایت سایپا نوشته موتور ام ای ۱۶. فقط قراره از نیمه دوم سال تارا اتوماتیک به توربو شارژ مجهز بشه که هم معلوم نیست چفد بکشن رو قیمتش و استهلاکش و هزینه تعمیرات میره بالا
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1403/05/03

مهدی
0

در جواب لطیف.چه جسارتی.اتفاقا خوشحال شدم که جواب دادی.کجا باید ببریم بردش عوض کنیم؟خودمون میتونیم عوض کنیم؟کجاوبردشون گیر میاد؟
گزارش
پاسخ دادن
19:23  1403/05/03

سولماز
8

دمتگرم خیلی حال کردن خنده دار بود خخخخ
با ماکسیما کمه
با لامبورگینی مقایسه کن
گزارش
پاسخ دادن
21:39  1395/06/12

6

سلام خدمت دوستان . واقعا زشته با اسم این و اون نظر بزاری. از نظر موتور xu7 گشتاور دور پایین خوبی داره ولی وقتی به دور بالا می رسه واقعا کم میاره فقط قدرت خوبی داره . ولی موتور ef7 در دور 3500 تا 4500 هم قدرت قابل توجه ای داره هم سرعت خوبی به + فشار نیومدن به موتور اگر ef7 کشش خوبی در دور پایین زیر 3500 نداره ولی در این دوری که اشاره کردم هر دو گزینه یعنی سرعت و قدرت خوبی داره. ولی xu7 در دور پایین عالی ولی وقتی دور موتور از 3000 گذشت دچار افت شدید می شه ولی طراحی ef7 طوریه که بتونه هم قدرت و هم سرعت خوبی بدون هیچ فشار اومدن به موتور تولید می کنه.
گزارش
پاسخ دادن
علی
2

EF7 در دور زیر 4000 واقعا ضعیفه و بیشترین رانندگی هم در دور زیر 4000 انجام میشه . در دنده 5 و سرعت 100 که بیشترین کاربرد جاده هست دور موتور میشه حدود 3000 که در این دور ef7 واقعا ضعیفه و به محض وارد شدن به سربالایی باید معکوس بدی ولی xu7 با همین دور به راحتی حتی شتابگیری هم ميتونه بکنه و نیاز به معکوس پیدا نمیکنه . EF7 موتوری هست که در روزهای پایین و میانی حرفی برای گفتن نداره و این عیب بسیار بزرگی هست چون بیشترین رانندگی در دورهای زیر 4000 انجام میشه
گزارش
پاسخ دادن
23:06  1395/06/12

1

دوستان یه سوال داشتم من می خواستم یه دنا ثبت نام کنم
می خواستم بدونم مشکلاتی که قبلا یه ماشین داشته مثل سیستم برق کشی یا صدایی که هنگام دنده عقب بالند میشد یا معایب موتورش تو مدلای جدید بر طرف شده یا نه ممنون میشم اگر جواب بدین
گزارش
پاسخ دادن
0

مطلبی که خوره ef7 نوشته را من شخصا تجربه کردم با ۶۰ لیتر بنزین سوپر داخل شهر ۷۰۰ تا راه میره ولی با بنزین معمولی ۶۰۰ تا یعنی کار عاقلانه اینه که از بنزین سوپر استفاده بشه دیگه قدرت و شتاب با سوپر خیلی بهتره
گزارش
پاسخ دادن
.
0

این مطلب کاملا درسته بنزین با اکتان پایین علاوه بر اینکه به موتور در بلند مدت آسیب میزنه مقدار مصرف را هم بالا می بره البته بنزین فعلی توی شهرهای بزرگ الان یورو ۴ و اکتانش حدود ۹۱ ولی باز اولویت با بنزین سوپر با اکتان ۹۵
گزارش
پاسخ دادن
15:04  1395/06/12

5

چن ساله ماشینهای زیر ۵۰ میلیون زیاد خریدم اما هر کدوم چن ماه بیشتر نداشتم و ازش خسته شدم اما الان ۱۸ ماهه دنا دارم و میخوام تا چن سال دیگه نگهش دارم ازش خیلی راضیم.
گزارش
پاسخ دادن
چانگان cs55🤠
0

سلام
۵ اولویت رنگ
دو اولویت بیمه
و انتخاب نمایندگی
انجام دادید و نمیشه؟
اگر اینجور هست با پشتیبانی وب سایت تماس بگیرید دوست عزیز
گزارش
پاسخ دادن
15:36  1403/05/02

bahar
0

خيلى ممنونم چانگان cs55
مشكلم اينطور كه راهنمايي كردين حل شد
فقط يك رنگ انتخاب كرده بودم
سپاس از شما
گزارش
پاسخ دادن
18:16  1403/05/02

1



من 10 تیر دنا نقدی فروش فوری خاکستری تریم تک رنگ ثبت نام کردم با دنا تو سربالایی های خاکی که تقریبا شیب زیاد باشه راحت میشه رفت الان خودم یه 405 GLI دارم راهنمایی کنید ممنون میشم
گزارش
پاسخ دادن
حسین
1

دنا از نظر کشش سربالایی تعریفی نداره . باید پر گاز و دور بالا رانندگی کنی تا بالا بره . هيچوقت انتظاری مثل کشش 405 ازش نداشته باش . 405 هم سبک تره هم چرخ 14 داره و هم گیربکس و موتورش کاملا هماهنگه و هم گشتاور xu7 تو دور پایین و متوسط خیلی بهتر از ef7 هستش
گزارش
پاسخ دادن
13:07  1395/06/12

بهبهانی
16

دوست عزیز من تجربه رانندگی با پارس tu5 سمند xu7 ودنا ef7 را دارم در مجموع مزیتهای نسبی دنا و موتور ef7 به حدی واضح و چشگیره که فقط با ۱۰ دقیقه رانندگی میشه متوجه شد شما با موتور دنا میتوانید به راحتی شتاب بگیرید کورس بذارید و هر رقیب ساخت ایران را تبدیل به نقطه کنید نکته جالب موتور دنا اینه که دقیقا توی سربالایی که امثال پارس با سرعت ثابت بالا میرن شما می تونی با فشار گاز به راحتی دور موتور را بالا ببری و شتاب بگیری .من شخصا بعد از تجربه دنا و موتور ef7 دیگه امکان نداره به عقب برگردم و دوبار سوار پژو های قدیمی بشم .در هر صورت به انتخاب هوشمندانه شما تبریک میگم
گزارش
پاسخ دادن
13:51  1395/06/12

خوره ef7
1

بهترین ایمن ترین و پیشرفته ترین خودروی ایرانی در حال حاضر دنا ef7 هست و بعد از اون سمند و سورن ef7. فقط به این نکته دقت کنید
موتور ef7 از نسل موتورهای تراکم بالا هست مزیت تراکم بالا بودن به ماکزیمم رسیدن راندمان مصرف سوخت هست ولی شرط استفاده از این مزیت استفاده از بنزین با اکتان بالا هست پس فراموش نکنید در صورت در دسترس بودن بنزین سوپر حتما از بنزین سوپر استفاده کنید
مزایای مصرف بنزین سوپر
۱- صدای موتور کمتر
۲ قدرت و توان موتور بیشتر
۳- آلودگی گمتر
۴-افزایش سلامت و عمر مفید موتور
معایب استفاده از بنزین سوپر
۱- هزینه ۲۰ درصد مبلغ بیشتر نسبت به بنزین معمولی
۲- فاقد ایراد
زود قضاوت نکنید چون با مصرف بنزین ارزان تر معمولی موتوردچار ناگ میشه یعنی خود اشتعالی قبل از زدن جرقه البته نگران این مورد نباشید چون سنسور ناگ اکتان پایین بنزین را به واحد پردازش ecu در صدم ثانیه اطلاع میده و با افزایش پاشش سوختبه به موتور جلوی ناگ گرفته میشه پس خطری موتور شما را تهدید نمی کنه ! ولی نکته ظریفی در این قضیه هست و اون اینه که استفاده از بنزین ارزان موجب مصرف بیشتر سوخت میشه
گزارش
پاسخ دادن
14:30  1395/06/12

مجید
1

اگه من درست متوجه شده باشم استفاده از بنزین سوپر باعث میشه مصرف سوخت کمتر بشه و جبران هزینه بیشتر میشه درسته؟
گزارش
پاسخ دادن
14:49  1395/06/12

محمد
1

بله اقا مجید... همینطوره
گزارش
پاسخ دادن
16:23  1395/06/12

9

یکی از مزایای ef7 اینه که وقتی واسه سبقت معکوس میکشی زمینو میکنه و تو سبقت کم نمیاره! مخصوصا تو جاده های دو طرفه! ولی با پارس باید 2 تا معکوس بکشی تا بتونی بزور سبقت بگیری!
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

اون جاهایی رو که تو با ef7 به علت ضعف گشتاور مجبور به معکوس کشیدن میشی با پارس xu7 اصلا نیاز به معکوس پیدا نمیکنه و فقط با فشار دادم پدال گاز ماشین شتاب گیری خواهد کرد . چون xu7 هم گشتاور دور پایین و میانی به مراتب بهتری داره و هم گیربکسش کاملا با موتور همخوانی داره . EF7 زیر دور 4500 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل xu7 نداره و بیشتر زمان رانندگی هم در دورهای زیر 4500 انجام میشه . گشتاوری رو که xu7 در دور 3000 و به راحتی و با سرگاز تولید میکنه این ef7 باید در دور 5000 تولید کنه . EF7 رو تا نبندی به گاز و دنده معکوس راه نمیره و این یک خوبی نیست بلکه دقیقا یک ضعف اساسی هست که ناشی از ضعف بودن گشتاور ef7 در دورهای پایین و میانی هست
گزارش
پاسخ دادن
12:18  1395/06/12

صادقی
7

واقعا خنده داره یه موتور ۸ سوپاپ قدیمی با توان زیر ۱۰۰ اسب بخار با یه موتور فوق مدرن ۱۶ سوپاپ مجهز به فن آوری cvvt با توان نزدیک به ۱۲۰ اسب بخار مقایسه بشه !
گزارش
پاسخ دادن
12:59  1395/06/12

النترا ۲۰۱۴
5

مشکل امثال این علی آقا اینه که هنوز درک درستی از موتورهای جدید ندارن چون بزرگترین نقطه ضعف موتور xu7 رانقطه قوت میدونن .موتوری که فقط در محدوده ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ عملکرد مثبت داره یعنی دارای ضعف طراحی و تکنیکی هست چون قدرت و گشتاور موتورهای نوین در تمامی محدوده موتورتقسیم شده .موتور xu7 در حال حاضر رسما یه موتور رده خارج محسوب میشه و ارزش بحث و مقایسه بخصوص با موتور مدرنی مانند ef7 را نداره و حتی در زمان خودش هم یه موتور معیوب محسوب میشد .به مشکلات ذاتی و لاینحل xu7 دقت کنید و خودتون قضاوت کنید
۱- افت توان ناگهانی موتور بعد از دور ۳۵۰۰
۲- بهم ریختن تایمینگ موتور در دور بالا
۳- مصرف سوخت زیاد در قبال تولید قدرت بسیار محدود
۴- ضعف تنفسی حبس حرارت و واشرسوزی بسیار شایع
۵_ صدای زیاد یکنواخت و آزار دهنده موتور
۶- آسیب پذیری شدید موتور در مقابل گاز بدلیل استفاده از آلومینیم در سرسیلندر و بلوک سیلندر
۷-موتور xu7 بدلیل طراحی احمقانه بیش از حد مجاز دراز طراحی شده وبر خلاف موتورهای استاندارد که داخل کاپوت بصورت متعادل و ایستاده قرار میگیرند بصورت دار کش داخل کاپوت جاسازی شده
گزارش
پاسخ دادن
13:23  1395/06/12

فرشید
1

جناب النترا به نکته خیلی جالبی اشاره کردن اگه به فیلم های هندی دقت کرده باشید متوجه میشوید که کاپوت جیپ هندی خیلی دراز و مسخره طراحی شده دلیل این طراحی مزحک استفاده از موتور درازی شبیه موتور xu7 بوده این مورد را توی برنامه تخت گاز شنیدم خخخ
گزارش
پاسخ دادن
13:35  1395/06/12

علی
0

دانشمند خیلی ساله همه موتورها سرسیلندر آلومینیومی دارن . سرسیلندر چدنی مثل سرسیلندر پیکان خیلی ساله منسوخ شده . ضمنا کشش ماشین رو گشتاور موتور تعیین میکنه و نه اسب بخاری که تو دور 6500 به دست میاد . این 114 اسب واسه گول زدن امثال شماست . گشتاور دور پایین ef7 ضعیفه و همین باعث ضعف کشش و شتاب اولیه دنا شده
گزارش
پاسخ دادن
13:41  1395/06/12

حسن زاده
1

علی مشکل شما اینه که داری xu7 و ef7 را سر به سر مقایسه میکنی موتور xu7 متعلق به نسل موتورهای ساده و قدیمیه و تنها مورد تفاوت موتور xu7 با موتور مثلا پژو ۵۰۴ استفاده از انژکتوره و گرنه هیچ تکنولوژی جدیدی در این موتور نیست شاید شما اطلاع نداشته باشی موتور ef7 و تقریبا تمامی موتورهای نسل بعد از 2010 در حالت تنفس طبیعی از سیستم تایمینگ متغیر استفاده میکنن از مزایای این سیستم پایدار کردن گشتاور در محدوده بزرگی از دور موتور هست گشتاور موتور ef7 بعد از دور موتور ۲۵۰۰ به شکل محسوسی بالا میره و این قابلیت تا دور ۵۵۰۰ نزدیک و پایدار میمونه در صورتی که در موتور xu7 عملا دور ۵۵۰۰ به معنی مرگ موتور هست دیگه قدرت و گشتاور پیشکش
گزارش
پاسخ دادن
14:07  1395/06/12

2

حامد جان ef7 در دور 3500 خداوکیلی هیچ کمبودی احساس نمی کنی من سمند xu7 از سال 88 تا 94 سمند داشتم من از لحاظ قدرت هیچ کمبودی احساس نمی کنم
گزارش
پاسخ دادن
حسین
0

علی2 با این حرفا نمیتونی ضعف گشتاور دور پایین و میانی ef7 رو مخفی کنی . EF7 تا دورش بالای 4500 نرسه هیچ حرفی برای گفتن نداره .
گزارش
پاسخ دادن
12:20  1395/06/12

0

در مورد گارانتی نمایندگی دو سال یا 40 هزار کیلومتر رو اعلام میکنه
گزارش
پاسخ دادن
4

سلام به همه دوستان
ایران خودرو با تست موفق موتور توربو شارژ ef7 وارد مرحله تولید انبوه موتور ملی شد و تا پایان سال ۹۵ کلیه موتورهای ‌۸ سوپاپ قدیمی از مدار تولید خارج شده و فقط موتورهای ef7 ,ef4و tu5 بدلیل سازگاری با استاندارد یورو 5 در مدار تولید باقی خواهد ماند بدین صورت که خودروهای برند ملی فقط با موتور ef7 و ef4 با دو نسخه تنفس طبیعی و توربو و باقیمانده ای برند پژو فقط با موتور tu5 تولید خواهد شد همچنین ایرانخودرو طی قرارداد جدیدی با یک شرکت آلمانی ‌طراحی و تولید دومین موتورملی را در دستور کار خود قرار داده .درضمن طرفداران دنا منتظر دنای جدید با موتور ۱۴۰۰ سی سی توربو و گریبکس ۶ دنده در سال جاری باشید و البته نسخه اتوماتیک با موتور ۱۷۰۰ سی سی تا اواسط سال آینده
گزارش
پاسخ دادن
4

رضا جان با اومدن ef7 کار xu7 تمام شد تا دوسال دیگه اسقاط با اومدن دنا توربو کار موتور 2000 اسقاطی تموم می شه تو همین قدر که سر گردنه از ef7 جلو افتادی باید بعدش بری یه روز داخل تعمیر گاه باشی سرسیلندر عوض کنی
گزارش
پاسخ دادن
مونتاک
4

Xu7 شد موتور؟ خرجو استهلاکش خیلی بالاست و مصرف زیاد سوختش سرسام آوره. از رده خارجه این موتور. اصلا مثل فشنگ از کوه رو بره بالا که نمیره هر ماه باید خرج موتور کنی ارزش داره؟
گزارش
پاسخ دادن
04:06  1395/06/12

حسین
0

EF7 با این گشتاور دور پایین و کشش ضعیف و اینها مشکلات طراحی هیچ وقت نتونسته و نخواهد توانست تهدیدی برای ef7 باشه . پروژه شکست خورده ef7 با یک داشبورد نجات پیدا نمیکنه و وضعیت بازار ef7 مثل همیشه اسفناک هست و وقتی ef7 خریدی صاحب اول و آخرش خودتی .
گزارش
پاسخ دادن
11:07  1395/06/12

8

دنا سالار جاده



سلطان جاده




حسوداش بترکن
گزارش
پاسخ دادن
2

دوستان گول این 114 اسب رو نخورید متاسفانه گشتاور موتور ef7 اصلا خوب نیست و وقتی دور پایین هستش اصلا قدرت خوبی نداره ماشین . این 114 اسب توی دور 6500 هست و اصلا اونجا که کسی رانندگی نمیکنه مگر اینکه بخواد موتورو بسوزونه . گول 114 اسب رو نخورید . این موتور تازه تو دور 5000 به گشتاور 155 میرسه و این نشون میده که چقدر تو دور پایین ضعیفه . موتور 1800 همین گشتاور را تو دور 3000 میتونه تولید کنه . برای همین هم هست که ef7 تو سربالایی کم میاره چون دور موتور که پایین 4000 میاد دیگه گشتاور خوب نداره و کم میاره و باید معکوس بدی تا دور بمونه حدود 5000 . من نمیگم ef7 نخرید . من میگم حواستون به این موضوع باشه که تو ذوقتون نخوره . اگر باهاش دور بالا رانندگی کنی و معکوس های زیاد بدی میتونه قوی باشه اما اگر دیر معکوس بدی و پر گاز هم رانندگی نکنی به شدت کم میاره . توجه کنید به این نکته که بعد از خرید تو ذوقتون نخوره
گزارش
پاسخ دادن
X5
0

هر کسی هر اطلاعاتی برای شکایت و گرفتن تاخیر تحویل داره اینجا به اشتراک بذاره
گوه ترین شرکتی ک توی عمرم دیدم x5نوشتم هیچ خبری نیس
گزارش
پاسخ دادن
18:44  1403/04/31

محمد
6

شما اگه دنا یا سمند خریده بودی تو دفترچش میخوندی که 155 نیوتون متر از دور 3500 تا 4500 این که نوشته 5000 ینی ای اف سون میتونه تو دور بالا هم گشتاور تولید کنه...من که دنا دارم و ازش راضیم.
گزارش
پاسخ دادن
22:29  1395/06/11

علی2
3

ef7 در دور موتور 3500 تا 4500 به 155 می رسه نه 5000 دفترچه دنا یا سمند ef7 هم نگاهی بنداز اونجا دقیق تر نوشته تا سایت ایران خودرو دنا با دور 3500 از همه گردنه ها بالا ef7 گونه ای طراحی شده که بتونه در دور بالا هیچ گونه فشاری مثل xu7 بهش نیاد دلیل افت گشتاورxu7 چیه چون همه قدرتش در دور پایین دور بالا 3000 شروع می کنه به لرزیدن
گزارش
پاسخ دادن
22:38  1395/06/11

دنا سالارررررر
5

فعلا تو ذوق تو بی پول خورده نميتونه بخری
گزارش
پاسخ دادن
22:54  1395/06/11

مجید
1

آقای علی2 موتور ef7 اصلا چنین گشتاوری که شما ادعا میکنی نميتونه تولید کنه . اگر چنین گشتاوری داشت باید شتاب اولیه و کشش خیلی بهتری ارایه میداد . اگر چنین گشتاوری داشت باید زانتيا 1800 رو راحت جا میگذارشت اما واقعیت کاملا برعکس هست . دل به این نوشته ها خوش نکن . EF7 در دورهای زیر 4000 واقعا ضعف گشتاور داره و شتاب اولیه ضعیف و کشش ضعیف در سربالایی دنا و سمند هم کاملا بيانگر همین ضعف اساسی EF7 هست
گزارش
پاسخ دادن
23:51  1395/06/11

علی2
1

اقای مجید نوشته 5000 داخل سایت درسته ولی داخل دفترچه اصلی الکیه. همین موتور xum که شما می گید تا دور3000 خوبه وقتی سرعت بالا ی 120 شد شروع به لرزش می کنه ef7 واسه سرعت لوکس رانندگی ساخته شده
گزارش
پاسخ دادن
00:20  1395/06/12

حامد
1

علی2 سرعت بالای 120 به چه درد میخوره ؟؟ تو سرعت ها و دورهایی که کاربردی و مفید هستند ef7 ضعیفه . قوی شدن موتور تو سرعت بالای 120 و دور بالای 4500 چه فایده داره ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
00:43  1395/06/12

4

من که بشخصه از روزی که دنا خریدم خیلی شیطنت کردم خاله سوار کردم. امیدوارم تو همین دنا تقاص پس ندم..بخاطر همیشه یه ترسی تو وجودم هست. اما دست خودم نیس به این کار عادت کردم
گزارش
پاسخ دادن
28

من یه تحقیقی کردم به به نتیجه نسبی رسیدم. البته این تحقیق ماله الانه نه زمان قبل. کسانی که جایه بدی بزرگ شدن شرایط زندگی سختی داشتن و با عقده و فشار زندگی قد کشیدن رفتن پارس خریدن تو اون سالها که مربوط به دهه پیش میشه ماشین با کلاس حساب میشد .تو اون ذهنیت خودشون رفتن پارس خریدن. اگر باهاشون هم کلام شین متوجه میشین کلامشون عقیدشون رفتارشون حتی آرزشونم انگار تو همون زمونه یعنی 10 15 سال پیش شکل گرفته و مونده. واسه همین فرق خز و کلاس رو نمیدونن چون به سختی با کار مداومو قسط پس دادن ماشین خریدن واسشون سخته هضم این مطالب. بدتر از اون اینه که فکر میکنن اگر بد و خطرناک رانندگی کنن یعنی دست فرمونشون خوبه و ماشین باز محسوب میشه.کلا موجودات جالبی هستن
گزارش
پاسخ دادن
علی2
14

مونتاک قبولت دارم فدایی داری واقعیت رو بیان می کنی
گزارش
پاسخ دادن
20:18  1395/06/11

دنا سوار
14

حق مطلب رو خوب ادا کردی. دمت گرم. امثال کاربر ایلیار
گزارش
پاسخ دادن
20:49  1395/06/11

نیوتن 2
12

آفرين لطف کن تو پیج پارس هم این مطلب رو بذار
گزارش
پاسخ دادن
20:57  1395/06/11

سولماز
7

مونتاک خیلیییییی بد حرف زدی .خیلییییییی
از حرف زدنت هم معلومه کم سن و سالی
خودتو از چشم انداختی با این حرفات
فخر فروش
متاسفم برات خدایی
تو بچه مایه دار
تو عند کلاس با اون دنات
چیکار به بقیه داری اخه
گزارش
پاسخ دادن
22:00  1395/06/11

نیوتن 2
7

آفرين لطف کن تو پیج پارس هم این مطلب رو بذار
گزارش
پاسخ دادن
22:04  1395/06/11

پدرام
6

واقعا سطح تفکر ادم باید خیلی پایین باشه که این حرفا رو بزنه .خطاب ب مونتاک
گزارش
پاسخ دادن
22:07  1395/06/11

مونتاک
4

مرسی داداشم. تایید نمیشه بزارم وگرنه حرف برا گفتن زیاد دارم. من جواب میدم اتفاقا دندون شکن هست تایید نمیشه.
گزارش
پاسخ دادن
04:01  1395/06/12

3

یه لاستیک برلیانس330 میارزه رو کل هیکل دنا...واقعا برخی ن
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

فعلا فقط اونهائی که 7 اسفند تکمیل وجه کردند فاکتور شدن و حتی خودرو هم تحویل گرفتن
گزارش
پاسخ دادن
06:42  1403/04/31

اروین
7

آه آه آه
ماشین چینی
حالم رو بهم زدی ایمنی صفر
بدبختی کسی که ماشین چینی سوار بشه
تو لیاقتت همون ماشین اشغال چینی هست که مثل همه چیز بد نگاهش میکنن ميگن چینی
گزارش
پاسخ دادن
18:24  1395/06/11

مهدی
13

شما مثل اینکه از لاستیک شروع کردی ماشین جمع کنی . فعلا با یه لاستیک برلیانس صفا کن تا 3 تای بعدیش . هر کی دنا داره به خودش مربوط میشه شما جوش نزن
گزارش
پاسخ دادن
18:54  1395/06/11

اکبر برلیانس
4

پشت یه برلیانس نوشته بود (نخرید لوازمش نیست) . این خودش گویای اینه که چقدر پشیمونی و اومدی به خودت دلداری بدی
خودرو چینی یعنی نبود لوازم و موتور ضعیف و آپشن های آماتور و ضرر چند میلیونی
گزارش
پاسخ دادن
20:08  1395/06/11

22

رفقا ef7 سوار من موتور xu7 داشتم فقط سر دور پایین خوب بود سر دور بالا شروع به لرزیدن می کرد که ef7 این مشکل رو نداره یعنی تنها موتوری داخل ایران که می شه اسپرت رانندگی کرد
گزارش
پاسخ دادن
1

من تاریخ 6تیر95 پول ریختم برای دنا مثلا تحویل فوری بوده تا الان هم ماشین به دستم نرسیده هر روز هم پیگیری میکنم اما بی حاصل و هر روز یی بهانه جدید دارن آخرین پیگیری که امروز مورخ 11 شهریور کردم و جوابی که من دادن این بود . (( تمام پرسنل ایران خودرو برای تعطیلات تابستانی رفتن و تا یک هفته تعطیله ...... )) دیگه ماندم که کجا و چه جوری باید دنبال حل مشکلم باشم به خدا خسته شدم.
گزارش
پاسخ دادن
نیما
3

دوست عزیز شما باید به صورت اینترنتی در سامانه حمایت از مصرف کننده شکایت کنین اونا پوستشونو می کنن نه اینکه هی وقت بذاری به نمایندگی بزنگی و خودتو سنگ رو یخ کنی مدارک ثبت نام رو هم در سامانه آپلود کن
گزارش
پاسخ دادن
15:19  1395/06/11

ایلیا
0

مدارک خودمو کجا آپلود کنم ؟ کدام سامانه ؟ .... ممکنه دقیق بفرمایید .
در ضمن من شکایت هم کردم یی شماره پرونده هم به من دادن ،اما مشکل اینجاس که همه امروز فردا میکنن . درضمن من اصلا نمایندگی تماس نمیگیرم . من فقط برای ثبت نام و واریز پول رفتم نمایندگی شماره یک ابتدای یادگار امام ،ایران خودروی مرکزی و بعد از مراحل کار گفتن منتظر باشید تا شما رو خبر کنن تا امروز نه خبری کردن و نه کاری کردن . حتی از طریق اینترنت رفتم دیدم توی قسمت صدور چک مانده.
خدا خیرت بده اگر راهی هست بفرمایید که من زوتر به نتیجه برسم . بی نهایت ممنون میشم
گزارش
پاسخ دادن
21:25  1395/06/11

پیگیر
1

سلام.
اگه تهران هستی برو شرکت فروش ایران خودرو کیلومتر 14 جاده قدیم کرج.ساختمان امام رضا.پیش آقای پورعباسی بگو ماشینمو میخوام.
همونجا کاراشو انجام میدن اگه شماره بدنه خودرو بتونی بگیری ماشین دو روزه دستته.
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1395/06/12

0

دوستان سلام
یه مشکلی تازگی واسم پیش اومده خواهشا راهنمایی کنین
البته من سمند مولتی پلکس دارم ولی چون دنا هم مولتی هست از دوستان راهنمایی میخوام
از دیروز مه شکن های جلو رو که روشن میکنم بلافاصله فیوز مه شکن که با بوق هم مشترکه میسوزه
دو بار هم عوضش کردم فایده نداشت و باز سوخت
من ماشینوتازه تحویل گرفتم و اوایل این مشکل رو نداشت
علتش چبه؟
گزارش
پاسخ دادن
0

دنا مثل یه اطاق خالی(کانتینر مجهز)میمونه که فقط آپشن داره و صندلی نرم ، اصل کاری که موتوره ، نداره!!! یه لاستیک تیبام رو به صد تا ef7 کاردستی نمیدهم....
گزارش
پاسخ دادن
J4سفید فروردین
0

نمایندگی تهران ۱۷۱۵
گزارش
پاسخ دادن
21:26  1403/04/29

محمد j4
0

سلام چه رنگی چه شهری هستید
گزارش
پاسخ دادن
17:42  1403/04/29

J4سفید فروردین
0

نمایندگی تهران ۱۷۱۵
گزارش
پاسخ دادن
20:32  1403/04/29

محمد j4
0

شماره قرارداد میتونید بدید
گزارش
پاسخ دادن
08:12  1403/04/30

تیبا
20

با سلام خدمت اقایی که تیبا داره . خدمت شما باید عرض کنم که تیبا ماشینه بسیار خوبیه اما دنا هم خوبه. و خدمتتون عرض کنم که شما بیا بخورش با این طرز نظر نوشتنات. از نظر شما تیبا در حد دنا هست واقعا؟ پس واقعا باید بیای بخوریش عزیز. با تشکر از همه ی دوستان دنا سوار. مرسی
گزارش
پاسخ دادن
16:21  1395/06/11

بی طرف
0

آخه دنا سوارها شما حتی با تیبا سوراها هم جرات درگ کردن ندارید ، زورتون میاد 42 میلیون پول دادید ، نمیتونید گاز زیادی به دنا بدهید..
گزارش
پاسخ دادن
07:58  1395/06/13

4

آقایون ، دنا شنیده میشه که بازار وحشتناکی داره و کسی طرفش نمیره ، خیلی زور داره بابا 42 میلیون پول پاش دادی!!!!
من خیلی خوشحالم که با 24 میلیون پول خودرویی سوار شدم که دیشب تو اتوبان قم - تهران با سرعت 185 کیلومتر رفتم و ماشینم آخ نگفت و ذره ای آب رادیات کم نکرد...
گزارش
پاسخ دادن
تیبا
22

من الان دارم از روی تخت بیمارستان نظر میزارم...همین که سرعتم به 185 رسید چرخ ماشین در رفت..و دیگه هیچی نفهمیدم ولی خودارو شکر که ماشینم اب رادیات کم نکرد!.
گزارش
پاسخ دادن
09:04  1395/06/11

کامبیز
18

آفرین پسر خوب ، دیگه وقتشه تو بهشت زهرا یه اتاق برات بگیرن .
گزارش
پاسخ دادن
09:44  1395/06/11

شایان
18

داداش فازت چیه ؟؟؟
تیبا ؟؟؟ دنا !!!
چی رو با چی مقایسه میکنی.
خدا رو شکر که 185 رفتی و پرواز نکردی.
کلا یک سری اسپمر ها همیشه مثل شما هستند.
تیبا ماشین خوبیه برای داخل شهر، کم مصرف، ارزون قیمت ( تعمیرات ) اما روی هیچ حسابی نمیشه با دنا مقایسه ش کرد.
شما هم اگه زورت میاد 42 بدی .... باید بگم که در بازار ازاد 46 هست.
بعید میدونم ماشین بد اینقدر اختلاف قیمت داشته باشه توو بازار ازاد.
گزارش
پاسخ دادن
10:08  1395/06/11

تیبا
19

اقا من سرعتم 185 بود ولی دوربینهای کنترل سرعت، سرعت منو توی 120 ثبت کردن...به نظرتون کیلومتر تیبام خطا داره؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:44  1395/06/11

دنا سوار
22

دیروز از محل کار بر میگشتم خونه یه تیبا مسافر کشی میکرد تا حالا سوار تیبا نشده بودم حالم بهم خورد از ترکیب کنسول و اتاقش خیلی بی ریخت. ومسخره بود. پشت صندلی راننده هم استفراغ کرده بودند. یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی.!!!!!
گزارش
پاسخ دادن
10:45  1395/06/11

تیبا تند وتیز
6

بیشتر توضیح بده ببینم چی شده مخصوصا اون قسمت اخرش رو
به جامعه ما تیبا سوارا برخورده.
تیبا الان به چهارده کشور صادر میشه.
گزارش
پاسخ دادن
11:54  1395/06/11

EMP
13

دوست تیبا تند و تیز با تیبا زیاد تند نرو که اگه تصادف کردی هیچی ات نمونه.
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/06/11

نام
23

اقا خفه شو. تیبا خریدی به درک. چکار به کسی داری که دنا خریده. هنوز شعور اینکه به انتخاب دیگران احترام بگذاری نداری.
گزارش
پاسخ دادن
15:17  1395/06/11

اکبر تیبا
7

کسی که فک کنه 185 بره و توقع داشته آب رادیات کم کنه مطمعا باشین قبلش یا وانت داشته یا رنو یا پیکان. کسی که 20 میلیون بده پراید بزک شده سوار بشه دیگه توقعی ازش نیست. بنده خدا ما با دنا 210 تا پر میکنیم نمیام جایی بگیم. آخه فرغون هم شد ماشین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
20:15  1395/06/11

فرزین
1

185 تا سرعت رفتی .الان احساس میکنی که یکم کمبودات جبران شد.!؟
معلومه که دستت به دنا نمیرسه پیف پیف راه انداختی .
گزارش
پاسخ دادن
07:39  1395/06/12

12

من پارس سال دارم مرتب واشر میزنه دیگه اعصاب برام نداشته موتور سمند این مشکل را داره یا نه ؟
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

نخیر
گزارش
پاسخ دادن
09:00  1395/06/11

2

باسلام به ef۷سواران میخواستم بدونم شما که رقیب tu5مسخره هستید با سمند ef7رقیب نیستید من با همین سمند ef7تونستم که مدل المانی خودم دنا تو جاده سوسک كنم باشتاب باور نکردنی تو اپشن شما پیشتاز ولی از نظر بدنه و فیمت حرف اول سمندef7می زنه شما انقدر میگید دنا محکم هیچ ماشین ایرانی به پایش نمی رسه پس چرا تا زبه نخورد بدنه میره تو ولی هیچ موتوری به ef7نمی رسه با عرض پوزش اگر به دنا سواران توهین قصد بدی نداشتن چونef۷سواران از یک خانواده ایم
گزارش
پاسخ دادن
رضا فرجی
7

خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟؟؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
10:28  1395/06/11

1

سلام میگم این دنا جدیده کی قراره روانه بازار بشه ؟
کسی خبر از مشخصاتش داره ؟ قیمت چطور ؟
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

زمانش احتمالا اگه مشکلی واسه تولیدش پیش نیاد بهمن ماه امسال
6 دنده هست
احتمال داره با موتور 1.4 لیتری توربو شارژ EF4 با توان 127 اسب بخار و 190 نیوتن متر گشتاور تولید بشه..ولی برخی منابع هم میگن احتمال داره با همون موتور 1.7 لیتری توربو شارژ EF7 با 175 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور تولید بشه.
در ضمن هر دو موتور خیلی قدرتمند هستند و جواب دنا رو میدهند.
سانروف هم داره و ظاهرش هم فیس لیفت دنای معمولیه. در کل گزینه مناسبیه برای خرید. قیمتش هم از 50 میلیون بیشتر نمیشه(به گفته خودشون)
گزارش
پاسخ دادن
08:43  1395/06/11

علی
1

یه سری میگن تا آخر امسال میاد ولی به نظر من اگه قرار بود تا آخر امسال بیاد از الان پیش فروشش شروع میشد. در مورد مشخصاتش باور کن خود ایران خودرو هم هنوز نمیدونه قراره چه آپشن هایی اضافه کنه.
گزارش
پاسخ دادن
08:59  1395/06/11

حسین قاشتمال
0

دنا جدید امسال عرضه نمیشود تمام
گزارش
پاسخ دادن
22:04  1395/06/11

12

دنا با موتور EF7 را باید استفاده کنید تا به خصوصیاتش پی ببرید .کدام خودرو ساخت ایران را سراغ دارید که در 20 هزار کیلومتر اول نیاز به تعویض قطعه نداشته باشه ؟موتور دنا با سیستم هیدرولیک سوپاپ تنها موتور ساخت ایران است که هرگز نیاز به فیلر گیری و تنظیم سوپاپ نخواهد داشت .باگشتاور 155 N/M و115 اسب قدرت 6 لیتر در جاده مصرف دارد .کدام موتور دیگر داخلی با این خصوصیات می شناسید ؟باک 70 لیتری آن بزرگترین باک در کل تولیدات خودرویی کشور است !با یک بار پر کردن باک میتوان بیش از هزار کیلومتر راه رفت!اطاق سمند حداقل 3ستاره ایمنی از تست تصادف اروپا میتواند دریافت کند .کدام خودرو دیگر ساخت ایران را با این مشخصات داریم؟البته باید بهتر از اینها باشد ولی در شرایط موجود در این قیمت ها خودرویی بهتر از دنا نمیتوان یافت اگر میشناسید معرفی کنید!
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

گشتاوری که تو دور 5000 به دست بیاد واسه گول زدن خودت خوبه . Xu7 همین گشتاور رو تو دور 3000 تولید میکنه . EF7 همش جعلیه حتی اسمش . موتور 1644 سی سی یک موتور 1.6 لیتری محسوب ميشه چون حتی 1650 هم نیست . اسم این موتور رو باید میگذاشتن ef6
گزارش
پاسخ دادن
15:13  1395/06/11

12

یک فرمول ساده برای خرید یا عدم خرید EF7:
اگه میخواهید ماشین رو سوار بشید، EF7 ثبت نام کنید.
اگر ماشین رو برای فروش بگذارید، EF7 ثبت نام نکنید.
گزارش
پاسخ دادن
0

دوستان سلام من بين دنا وبرليانس 330اتومات موندم لطفا كساني كه تجربه تواين دوتا ماشين دارند راهنماي كنند ممنون
گزارش
پاسخ دادن
کارشناس
4

راستش بنده با اپراتور شرکت پارس خودرو که سازنده این ماشینه صحبت کردم بنده خدا گفت برلیانس ماشین خوبیه ولی الان قطعاتش به سختی گیر میاد وافت قیمت زیادی هم داره ولی دنا تمام قطعاتش هست و مطمئنه - ضمنا" خودش سمند ef7 داره
گزارش
پاسخ دادن
00:06  1395/06/11

علیرضا
4

سلام.
دنارو نمیدونم اما برلیانس داشتم..ماشین راحتیه با اینکه موتورش 1500 هست اما قدرته خوبی میده..گیربکسش در حد 1 ثانیه تاخیر داره...یکی از معایبش جای پای کمه عقبشه...خیلی ماشین نرمی بود برای من راضی بودم ازش..ماشین قبلیم ال 90 بود که محشر بود..اون حس اطمینانی که تو سرعت بالا با ال 90 داشتم با برلیانس کمتر داشتم...من خیلی راضی بودم ازش اما حس میکردم ماشینی نیست که بخوام طولانی مدت,حدود 4 یا 5 سال نگهش دارم..حس میکردم استعداد به صدا افتادنو داره...ماه پیش با 7700 تا کارکرد بدون خط و خش حتی کیسه هاش بهش بود فروختمش 52.5...مشتریه م زیاد میومد براش اما متاسفانه خیلی سعی میکردن قیمت زیر 50 بخرنش که ندادم..صبر کردم به قیمت فروختمش...
در آخر بخوام پیشنهاد بهت کنم اینه که از اواسط سال 94 کیفیت خودروهای داخل بهتر شده...نظر سخصیم اینه که ایرانی بخر...(نه صرفا دنا..کلا)
موفق باشی دوست من
گزارش
پاسخ دادن
11:51  1395/06/11

15

بچه ها ی سری به پیج پارس بزنید پيامها رو بخونيد آدم غش میکنه از خنده
خودشون هم از خریدشان پشيمون هستن
گزارش
پاسخ دادن
3

یکی از دوستان بنده میخواد سمند بخره ، بین انتخاب سمند ال ایکس سال(xu7) و سمند ef7 مونده ، قیمتشون هم یکی هست ، راهنماییش کردم و بهش گفتم تو خرید سمند سال (xu7) شک نکن ،گفتم اگه میخواهی ef7 بخری ، برو تیبا بخر که خیلی بهتر و به صرفه تر از سمند ef7 هست ، حرفم رو گوش کرده و امروز فردا سمند (xu7) رو میخره. خیلی خوشحالم که دوستم رو به درستی هدایت و راهنمایی کردم...
گزارش
پاسخ دادن
محمد
19

تو ابروی هر چی تیبا سواره بردی.
گزارش
پاسخ دادن
15:09  1395/06/10

علی2
20

حالا چیکار کنیم. بهش بگو کارت گارانتیش رو گم نکنه واسه عوض کردن سر سیلندر
گزارش
پاسخ دادن
15:27  1395/06/10

صادقی
21

عجب موتور لگنی بهش پیشنهاد کردی امیدوارم شانس بیاره با یه آدم عاقل قبل از خرید مشورت کنه
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/06/10

تیبا
7

خودش بهم زنگ زد گفت بیچارم ميخوام بکنی ميخوام دنا بخرم
گزارش
پاسخ دادن
15:59  1395/06/10

تیبا
12

رفیقم بهم زنگ زد گفت تو اگه عقل داشتی نمیرفتی تیبا بخری ظاهرا رفته بود با چند تا آدم عاقل مشورت کرده بود بهش گفته بودن فقط ef7 برداره
گزارش
پاسخ دادن
17:52  1395/06/10

علی
2

من موندم چرا تورو به عنوان مشاور تو مذاکرات هسته ای نبردن.
گزارش
پاسخ دادن
08:52  1395/06/11


ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
x5 سفید : برا ثبت نامی های خرداد برا کسی دعوت نامه اومده فعا که منتظریم؟؟
۰۰۰۰ : منتظر ثبت تجربه دوستان هستیم
حمید : به نظر من زهرابیاقیداین ماشین فکستنی رایزن ماشین فکستنی که ارزش انتظارنداره برو یه پرایدیاپیکان یاپیکی بخرکه مدل بالا وخوب باشه وفکستنی نباشه چطوره
حمید : باسلام اقابهروز درست میگی ماجی هستیم اما مگه این سایپاگوربه گوری جی تحویل میده به ماهم جی ال میدن
Sam : I recently came across AllMachines while exploring listings for farm equipment. Their Tractors for Sale section is well organized, and I was impressed by the range of Case IH Tractors for sale available. Definitely worth checking out if you’re comparing models from different brands like TYM Tractors for sale or LS Tractors for sale.
j4 : سلام دوستان بنده ثبت نام 60 روزه مزداد ماه جک جی 4 بودم امروز چک کردم تکمیل وجه سبز شده مرحله صدور فاکتور زرده بقیه دوستان چیشدن؟
صابر : سلام ، تکمیل وجه 21 اسفند 1403 شاهین cvt هستم ، پنچشنبه 22 آبان 1404 فاکتور شدم . در انتظار تحویل هستم .
شاهین g : آره منم این خبر رو توی کانال دیدم زده بود .....الان تا خودشون دارن میگن شکایت کنید ..زمان خوبیه که فردا روزی نیان بگن ما که به شما گفتیم خودتون نرفتید ....باید همه جمع بشیم بریم تهران در وزارت صمت اونجا ...تا هم تعداد رو ببینن هم بتونیم کاری کنیم ...اگه هر کی تکی بخواد تو شهر خودش بره ...میپیچوننش یا میگن عهده ما نیست از این ور به اونور پاستون میدن یا میگن ابلاغیه نیومده ...اینا خوب بلدن ....تنها راه واسه استفاده از این موقعیت که الان داغ وتازه است ...جمع شدن واعتراض تو تهرانه . ..تورو خدا خودتون به خودتون ظلم نکنید درسته مسافت دور وبدون وسیلگی سخته ...ولی اینا رو به جون نخرید فردا روز خبری از شاهین نیست ...جلو ضرر رو از هر جا بگیری منفعته....بیاید قبلش کامل اطلاع رسانی کنیم توی اینستا هم حواله داران شاهین پیج دارن ...بیاید اونجا هم فیلم های تجمع رو گذاشتن هم حواله ها رو ...اونجا جمع بشیم تعدادمون مشخص شه ....اگه میتونید توی کانال های شهرستانتونم هم پیام بزارید ....تا با تعداد زیاد نه 10 ..20 نفر شیم ...ما 9000 نفریم جمع کنیم بریم اعتراض وصدا سیما هم در جریان بزاریم تا دید
V4ابان ۲۶ : فروش فوق العاده دوره ۷ واریزی ۲۸ مردادماه با موعد تحویل ۲۶ ابانماه v 4 سفید صب فاکتور شد ولی ترسیدن یک میلیون جریمه اضافه بدن تاریخ دیروز رو زدن ۲۷ باز هم جای شکر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
14بهمن تحویل : شما وارد سایت بچرخ بشین ،اونجا نظر کاربران رو درمورد ماشین های مختلف نوشته
سورن خاکستری : رنگ ماشین جیه ؟برا منم فاکتور نشده سی ابلن خاکستری سورن
وحید : سلام ار اس جدیدا برای کسی دعوتنامه تکمیل وجه اومده
دمپایی دریچه سیمی : چی بوده ماشین؟ پیگیری نکردی؟
پیش فروش اسفند : برو تو کاربری تغییررنگ
توربو آپشنال : بله ماشین حمل هم شده
امیر آریا نژاد : شما به نظر از عوامل سایپا هستی . کسی نخواست خارج نوبت فاکتور بشه طبق قرار داد به موقع ماشین مردم تحویل بدن نه اینکه یکسال تاخیر داشته باشند پول مردم بگیرن قیمت ماشین بره بالا بعد بازار آزاد دست نمایشگاهی ماشین صفر باشه. خودتون چی فرض کردین مردم برید دادگاه شکایت کنید . تجمع بزاریم اعتراض کنیم. اینها تا ما کاری نکنیم تغییری نمی کنند. نترسید طبق قانون و قرارداد حق با شماست هر دادگاهی برین محکوم میشن. تجمع بزارید اعتراض کنیم اینها از تجمع زیاد میترسن
اپشنال فوری 15 آذر : سلام خودرو بنده هم فوری تحویل 15 آذر بود واریزی 15 آبان داشتم 25 ام پلاک شد دیروز اسناد تکمیل شد امروز حمل شد برای شیراز
عای : یعنی ما 30 تیر تکمیل وجه کردیم همین روزا فاکتور میشه؟
کوییک آر اس : کسی آشنایی نداشته بپرسه وضعیت تولید کوییک آر اس چطوره کی می واد راه بیوفته ؟؟ ممنون می شم اطلاع رسانی کنید ، واقعا سخته بی ماشینی ، خیر اموات اتون باشه