امتیاز کاربران
طراحی
امکانات
کارایی
قیمت
-
-



Exhaust Ad Game Safety

مقالات مرتبط

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی)1645
گیربکسدستی
تعداد دنده5
تعداد سیلندر4
قدرت موتور (اسب بخار)114
مصرف سوخت شهر (لیتر)9.76
مصرف سوخت بزرگراه (لیتر)6
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر)7.88
نوع سوختبنزین
حجم صندوق عقب (لیتر)500
ترمز جلودیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقبدیسک
رینگ (اینچ)15
تعداد سرنشین4
طول (سانتی‎‏متر)455.8
عرض (سانتی‎‏متر)194.4
ارتفاع (سانتی‎‏متر)146.0
حداکثر سرعت (km/h)190
شتاب 0 تا 100 (ثانیه)12.03
حجم باک (لیتر)70
کشور سازندهایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABSدارد
گشتاور155
بلوتوثدارد
پخش کننده DVD/VCDدارد
جی‏‎پی‏‎اس (GPS)دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیکدارد
کنترل صدا روی فرماندارد
کروز کنترلدارد
سیستم دسترسی بدون کلیددارد
کیسه هوادارد
انواع کیسه هواجلو
صندلی رانندهبرقی
صندلی سرنشینبرقی
کمربند پیش کشندهدارد
تهویه مطبوعدارد
دوربین عقب/سنسور پارکدارد
گارانتی36 ماه یا 60000 کیلومتر
وب‌سایت شرکت سازنده



مرتب سازی :

نظرات کاربردی ثبت نام و تحویل خودرو همه نظرات

890 نظر

مونتاک
9

هر وقت بحث شتاب میشه و درگ انداختن میشه پارس سواران فرار میکنن و جا میزنن. بارها تست کردم چه تو این پیج چه جاهای دیگه. میخوای کل کل کنید با یه ماشینی کل کل کنید که امید به بردن داشته باشین. خودتونم خوب میدونید tu5 در حد و اندازه ef7 نیست. زیر پتو خوب چارتایی میاین تو عمل هبچی که هیچی..
11:34  1395/06/18
گزارش
پاسخ دادن
چانگان cs35
0

سلام دوستان برا اونایی که 55 ثبت نام کرده بودن و پیامک تکمیل وجه اومد و واریزی نداشتن الان جایگزین cs35 گذاشتن با پرداخت 650 میلیون یعنی نصف قیمت الان نصف اذر ماه زمان صدور دعوتنامه.

جهت اطلاع
گزارش
پاسخ دادن
11:08  1403/06/01

احمد
3

اولا شتاب اولیه ef7 واقعا ضعیفه و تا سرعت 60 تا هم از xu7 میخوری هم از tu5 . مخصوصا tu5 دنده 1 و 2 خیلی سنگینه حتی زانتیا 2000 رو هم تو شتاب اولیه جا میگذاره . ثانیا شتاب ماشین خالی تو جاده کفی و برنامه مسابقه از پیش تعیین شده که قبلش دور موتور رو بالا ببری و لانچ کنی و پاور شیفت بدی هیچ ارزش عملی در رانندگی نداره . تو اگر راست میگی برو یه است کشش داده 4 و 5 تو سربالایی از سرعت کم با xu7 بده ببین چطور این دنای پر ادعا تو سربالایی نقطه میشه . دنا تو سربالایی و کشش هیچی نیست واقعا هیچی نیست
گزارش
پاسخ دادن
12:56  1395/06/18

کاوه
5

حرف مونتاک درسته واقعا ef7 توی تاپ اسپید رقیب نداتره از دنده ۳ به بعد دقیقا وحشی میشه من شخصا شتاب صفر تا ۲۰۰ را بصورت خالی و تک سرنشین توی اتوبان کاشان تست کردم که شد ۲۱ ثانیه البته وزن و تعادل بسیار خوب بدنه دنا باعث میشه که راننده از گاز دادن ترس نداشته باشه تکنولوژی تایمینگ سوپاپ باعث میشه موتور حتی تا دور ۶۰۰۰ هم قابل استفاده بشه و موتور دچار تنش نشه
گزارش
پاسخ دادن
14:45  1395/06/18

مونتاک
6

داداش حالت خوبه؟ چیز زدی؟ زانتیا رو تو شتاب میگیره؟ خخخخخ شوخی بامزه ای بود مرسی.. چه تو کفی چه سربالایی چه سر پایینی برتری داره به پارس خیالت راحت باشه.. Xu7 هم از رده خارجه من شخصا کاری باهاش ندارم شما پولو وقتت زیادی کرده که تو تعمیرگاه معطل شی اونو خودت میدونی.. در ثانی دنا رو دور باشه راحت بالا میره دقیقا همون گشتاورو داره. فقط وزنش نسبت به 405 سنگین تره .در عوض میزان مصرف و شتابش با xu7 قابل مقایسه نیس.. Tu5 فقط بدرد 206 و رانا میخوره برای پارس مناسب نبود
گزارش
پاسخ دادن
16:07  1395/06/18

مهرشاد
4

بعضی دوستان یه نظرات عجیبی میدن که ادم یاد مفتی های وهابی میفته
اخه داداش من ef7 tu5 xu7 اینا مگه چقد باهم فرق دارن که سر و کله همدیگرو میشکونید همشون آشغالن
تموم
گزارش
پاسخ دادن
16:50  1395/06/18

مونتاک
1

اشتباه شد برتری کامل با دناست
گزارش
پاسخ دادن
18:27  1395/06/18

محمد
4

EF7 فقط تو کفی شیر میشه اونم وقتی موتور دور گرفته باشه ولی تو سربالایی که موتور مجبور به تولید گشتاور زیاد میشه دیگه حرفی برای گفتن در مقابل کشش عالی XU7 نداره
گزارش
پاسخ دادن
21:01  1395/06/18

مونتاک
2

شما xu7 بخر با ef7 که از کنارت رد شدن بای بای کردن حساب کار میاد دستت. در ثانی پولتم الکی خرج نکن xu7 مثل زالو همشو ازت میگیره
گزارش
پاسخ دادن
22:35  1395/06/18

رضا
2

مثلاً خیلی کیف میکنی، که بگی دنا هیچی نیست. هیچی... حاضرم قسم بخورم دنا سوار نشدی فقط به مشت دروغ و جفنگ شنیدی، چرا الکی دل مردم رو سیاه میکنید و از یه ماشین خوب دور میکنید
گزارش
پاسخ دادن
18:22  1395/10/25

خود سایت اعلام شده
0

دنده عقب خودروهای ملی

اما آن طور که آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گوید، از جمع چهار خودرو ملی کشور، سه محصول با کاهش تیراژ روبه‌رو شده و تنها سمند توانسته آبروداری کرده و افزایش تولید را تجربه کند. بر این اساس، رانا که روند نزولی آن از ماه‌ها قبل آغاز شده، در آمار پنج ماهه نیز کاهش تولید را به خود می‌بیند. این محصول تا پایان مرداد امسال تنها چهار هزار و 988 دستگاه تیراژ داشته و در نهایت با کاهش 6/ 39 درصدی تولید روبه‌رو شده است. این محصول که لقب دومین خودرو ملی کشور را یدک می‌کشد، ظاهرا چندان مورد وثوق ایران خودرویی‌ها نیست، چه آنکه مدت‌ها است با کاهش تیراژ روبه‌رو است و جزو محصولات کم‌تیراژ آبی‌های جاده مخصوص به‌شمار می‌رود. در کنار رانا اما دنا نیز به‌عنوان چهارمین خودرو ملی کشور، با کاهش تیراژ مواجه شده است. این محصول که استقبال نسبتا خوبی از آن به عمل آمد، در مجموع هشت هزار و 744 دستگاه در پنج ماه امسال تیراژ داشته و در نتیجه 2/ 12 درصد کاهش تولید را تجربه کرده است.
16:53  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
Amin تارا v4.
0

سلام دوست عزیز تارا وی 4 رنگ مشکی بودید که امروز فاکتور شدید ؟
یا وی 1؟
گزارش
پاسخ دادن
16:14  1403/05/29

کامران
4

حبیب جان یه شرکت انگلیسی بدنه را طراحی کرده و یه شرکت معتبر موتورسازی موتور فوق مدرن را طراحی کرده در ضمن پارس بدنه کامل 405 که چراغای ۴۰۶ را بهش خوروندن و موتور xu7 هم که دیگه بوی حلواش به هواست طبق آمار منتشره و اطلاعاتی که توی صفحه پارس وجود داره کاهش ۳۰ درصدی پارس به دلیل حذف تدریجی پژو پارس سال بوده همون موتور ترتری معروف
گزارش
پاسخ دادن
00:34  1395/06/18

رضا
1

آقا کامران این شرکت معتبری که میگی اسمش چیه ؟ شرکت های معتبر خودرو رو همه از صد کیلومتری میشناسن مثل نیسان تویوتا بنز رنو پژو فورد لندرور هیوندا کیا . به این ها میگن شرکت معتبر خودرو نه یک موسسه گمنام و بی اسم و رسم چه چند تا دانشجو توش کار میکنن . موسسه تحقیقاتی موتوری که طراحی کنه فقط یک موتور تحقیقاتیه مثل همین ef7 که هزاران عیب تو کار ازش مشخص شده اما موتوری که مال یک شرکت درست و حسابی تجاری باشه درست و حسابی هم کار پس میده مثل tu5 و tu3 و xu7 و xu10 و k4m
گزارش
پاسخ دادن
09:06  1395/06/18

محمد رضا از کرج
1

رضا اسم تک تک هزاران عیبش رو بگو تا من هم بهت بگم قضیه از چه قراره
هزاران عیب رو xu7 داره داداش اگه نمیدونستی بدون
گزارش
پاسخ دادن
00:58  1395/06/19

کوهیار از بانه
13

سلام
من مدل ۹۴ دارم و خدا شاهده خیلی راضی هستم هم ماشین کاملیه و هم موتور نرم ودلنشینی داره از حرف هایی که بعضی از افراد به دنانسبت میدن تعجب میکنم چون خودم توی بیشتر از یک سال رانندگی با دنا ندیدم چیز بدی .اینجا بیشتر ماشین خارجی دارن ولی من از دنا چیزی کمتر از خارجی ندیدم فکر میکنم تا ۵ سال میشه خوب ازش استفاده برد
15:44  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
یوسف
0

داداش از چند نفر پرسیدم زورشون میاد ج بدن
این اگهی رو از بیانیه سایپا کپی کردم
فقط شاهین g اتومات بهشون این پیامک رفته ک با شاهین پلاس اتومات جاب جا کنن
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1403/05/29

هیربد
16

مهندس دنا با قیمت 42 میلیون حرف نداره !!!
یه ماشین تو این رنج قیمت با این امکانات معرفی کن بینم اونم با این چهره و قیافه بروز البته!!!
موتورش هم حرف نداره میتونی بری یه سری به نمایندگی کیا و هیوندا و بلکه خیلی از خارجی ها بزنی تا بفهمی ماشین خوب یعنی چی(همشون مشکل دارن))!!!
وقتی برای روغن و لنت ترمز با خداتومن چول بدی واقعا باید نفهم باشی پولتو بریزی پای خارجی و ماشین مدل پیین تر
هرکسی میخواد بخره تعلل نکنه یه بار سوار دنا بشید عاشقش میشید به خدا همه چیش عالیه شتاب قدرت موتور زیبایی اصا با این قیمت بهتر از این پیدا نمیکنید!!!
15:22  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
دنا
10

حجم موتور کم روی بدنه سنگین بدون توربوشارژ = راه نرفتن ماشین تو سربالایی

مثل همین دنا با این موتور 1640 سی سی ef7 که تو سربالایی تا نبدندیش به گاز و دنده معکوس زیاد اصلا راه نمیره .

کمی دیر معکوس دادن با دنا = جاموندن از پراید تو سربالایی
13:44  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
بدقولی کرمان موتور
0

دروغه
گزارش
پاسخ دادن
08:46  1403/05/30

مونتاک
17

من اطمینان دارم تا حالا دستت به دنا نخورده. من روندمش و تست کردم همچین خبری نیس پراید که هیچی پارس lx ام به گردش نمیرسه و این موتور جوابگو بدنه هست. هر چقدرم گاز میدی بهت نه نمیگه و شتاب میگیره.. باور کنید هر کی یک بار با دنا رانندگی کنه اصلا طرف پارسو ال90 نمیره..
گزارش
پاسخ دادن
14:29  1395/06/17

مجید
35

من دنا را سال ۹۳ فقط بخاطر موتور ef7 خریدم .الان که سال ۹۵ هست به توصیه و پیشنهاد من حده اقل ۱۰ نفر سمند و دنا با موتور ef7 خریدن و همه راضی هستند البته یه نکته خدمت دوستان بگم و اینکه هر کسی تا حالا کنار دست من نشسته بعد چند دقیقه رانندگی با تعجب از شتاب و بی صدا بودن موتور سوال میکنه البته جای تعجبی نیست چون ef7 به معنای واقعی یه جهش در صنعت خودروی بشدت گرفتار عقب ماندگی فنی و تکنولوژی هست و با وجود احترامی که برای انتخاب کنندگان موتور xu7 قائل هستم باید یه نکته را عرض کنم و اینکه انتخاب موتور پرمصرف قدیمی و نچسبی مثل xu7 نه از روی فکر و درایت بلکه از روی ترس کاذب و جوسازی از مشکلات و هزینه احتمالی ef7 هست .به هر حال کهنه پرستی نهایتا در برابر پیشرفت تسلیم میشه و این یک قانون گریزناپذیره
13:03  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
10

فعلا که داش مجید حرف حسب زد و خوب داره لایک میخوره آره داش مجید فهمیدم که میفهمی آره داداش دنا را عشقست
گزارش
پاسخ دادن
16:21  1395/06/17

ممد حسن
1

من یه پارس دارم تو اژانس کار مکنم همه مسافرا راضین اونوقت مگی تراکتور. مدل94
10:26  1395/06/17
گزارش
پاسخ دادن
پرشیا
5

به نقل از سایت وان کار :
جالب‌تر اینجاست که بدانید سهم تولید آن در خطوط تولید ایران خودرو تقریبا با مجموع سهم تولید 3 محصول با برند ملی این خودروساز (سمند،رانا و دنا) برابری می‌کند!

منظور از آن همون پرشیاست . مقاله بررسی شیر پیر

سمند و مشتقات سمند یعنی دنا و سورن مخصوصا با این موتور فاجعه ef7 در بازار شکست سختی از پرشیا خوردن که دلیل اصلیش هم همین موتور ef7‌هستش . وگرنه پارس ماشین ارزانی نیست و نمیشه گفت به خاطر ارزونی میخرن مثل پراید . شکست ef7 یک واقعیته
15:26  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
مجید
5

لازمه محبوبیت عمومی یک خودرو در ایران قدیمی و عقب مونده بودن اونه که پارس کاملا شرایط ذکر شده را داره پارس الان در شرایط حماسه پیکان قرار داره .واقعیت اینه که طرفداران خودروی ملی و موتور کم نظیر ef7 اکثرا از قشر تحصیل کرده وآگاهی هستند که پولشون را فقط بخاطر 2 تا چراغ گربه ای هدر نمیدن
گزارش
پاسخ دادن
20:13  1395/06/16

محسن
5

احسنت دقیقاً حق با شماست خلاصه یه نفر پیدا شد تا بگه مردم بی سواد آخه چرا به یه ماشینی که مال 50 سال پیش با اون موتور بی خودش 36 تا 40 میلیون پول میدین
بنده خودم سمند LX EF7 مدل 95 دارم و 10.000 کار کرده خیلی هم عالی و فوق العاده کم مصرف هستش در صورتی که دوست بنده همزمان با من پارس سال در آورد به قیمت 35.800.000 و 3 هزار کیلومتر ماشین نرفته واشیر سر سیلندر سوزوند !!!! اینه همون لیاقت جماعت ایرانی
گزارش
پاسخ دادن
22:23  1395/06/16

محمد رضا از کرج
13

آقا من قبول دارم گشتاور ef7 در دور 4500 به نهایت خودش میرسه البته در دفترچه ماشین من نوشته بین 3500 تا 4500 ولی من میگم در 4500 بدست میاد ولی انتظار ما از ماشین فقط گشتاور نیست
من دوست دارم ماشینم کم مصرف و کم صدا و شتاب قابل قبول داشته باشه ولی موتور پژویی فقط گشتاور دور پایینش خوبه و اگه ازش کولر بگیری و بهش فشار بیاری موتور میاد پایین ولی ef7 این مشکل رو نداره اگه کسی باور نمیکنه بیاد باهاش سربالایی کولر میگیرم با گاز هم میرم نه بنزین ماشینم سمند ef7 پایه گاز سوزه و هر طوری دلم خواسته روندمش بدون مشکل
اگه با موتور پژویی مثل ef7 بهش گاز بدید فورا موتور داغون میشه
13:20  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
S مشکی اسفند
0

با سلام واسه شما چه تاریخی شاسی و پلاک شده ؟؟
گزارش
پاسخ دادن
22:40  1403/05/22

J7
0

خرید نقدی j7 سوم بهمن ۱۴۰۲ تاریخ ترخیص ۳۰ اردیبهشت شاسی خودرو ۲۰ خرداد تا آخر خرداد هم کارت ماشین برگ سبز فاکتور بیمه را هم از نمایندگی تحویل گرفتم دوستان دوماه و ۷ روزه از بیمه گذشته کا ت سوخت هم ۲۰ روزه گرفتم خبری از تحویل ماشین نیست که نیست اصفهان
گزارش
پاسخ دادن
00:11  1403/05/23

J7 بهمن
0

من تا الان تحمل کردم از بهمن تا الان سر کاریم دو ماه از بیمه ماشین گذشته یک ماه و خرده ای هست که پلاک شده کل مدارک ماشین اومده. هر دفعه زنگ میزنی یه چیزی میگن . امروز بعد هفت ماه میگه در سف بارگیریه. خدا لعنتشون کنه.
گزارش
پاسخ دادن
15:22  1403/05/23

رضا22
10

من کاملا باهات موافقم
گزارش
پاسخ دادن
13:49  1395/06/16

سعید
11

دوستان نظر آقا محمد از کرج واقعا درسته من کامل قبول دارم الان پدرم مدل 93 داره همش از گاز استفاده میکنه مثل بنزین این سربالایی هارو میره بالا
گزارش
پاسخ دادن
13:53  1395/06/16

رضا
4

جالبه رضا22 میگه علی 2 تایید میکنه و برعکس . خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی !! ضعف کشش ef7 تو سربالایی به هیچ وجه قابل انکار و کتمان نیست . دور ef7 زیر 4000 که بیاد واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره و باید تو سربالایی مدام آماده معکوس دادن باشی تا دور موتور پایین نیاد وگرنه از پراید هم جامیمونی . گشتاوری رو که xu7 به راحتی و سرگاز در دور 3000 تولید میکنه این ef7 باید در دور 5000 تولید کنه .
گزارش
پاسخ دادن
15:08  1395/06/16

احمد
1

من یک مکانیک هستم و حرف شما کاملا درسته به اضافه اینکه هر موتوری عموما هر چی با دور بیشتر کار کنه عمر مفیدش پایین تر میاد
گزارش
پاسخ دادن
20:52  1395/06/16

رضا22
7

دوستان فردا صبح من با 5 سرنشین و صندوق پر دارم میرم شمال عروسی یکی از آشناها انصافا اینبار هم صندوق پر شده وهم با سرنشین کامل هر اتفاقی افتاد بخدا قسم عین واقعیت رو مینویسم اتفاقا تا دلت بخواد سربالایی هم داره
10:43  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
اپتیما
2

قبولت داریم داداش ، قسم چرا؟ ef7 خوبه تیبا هم به اندازه خودش خوبه..
گزارش
پاسخ دادن
11:14  1395/06/16

رضا22
4

دوستان تمام نظرات رضا و دوستان مخالف دنا توی این تاپیک ثبت میشه ولی بیشتر نظرات ما یعنی موافق دنا ثبت نمیشه
10:08  1395/06/16
گزارش
پاسخ دادن
Amin تارا v4.
0

چه رنگی بوده؟
گزارش
پاسخ دادن
20:13  1403/05/21

مهدی
0

تیتانیوم
گزارش
پاسخ دادن
10:55  1403/05/22

ef7 موتور قرن ۲۱
25

چند بار خدمتتون تذکر دادم اگه موتور درست و حسابی سراغ دارید که بشه به ef7 مقایسه کرد نام ببرید تا در موردش بحث کنیم ولی اگه باز قصد مقایسه ef7 مدرن را با xu7 و xum تراکتورزاده و یا tu5 کوچولوی چینی دارید وقت ما دناسواران را تلف نکنید در ضمن ef7 توربو با ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور وارد بازار شده و به زودی در غالب دنا عرضه میشه که دیگه جای هیچ بحثی باقی نمی مونه .شما هم بهتره تاقبل از ورود دنا توربو به بازار از شر ماشین های عهد دغیانوث فعلی راحت بشید و زودتر به جمع دارندگان خودروهای پیشرفته بپیوندید
14:11  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
6

و در مورد زانتیا هم باید بگم که زانتیا ماشین خوبی هست و من هیچ وقت از زانتیا بد نگفتم ، زانتیا شتاب خیلی بالایی داره و همچنین قدرت ولی گفتم که زانتیا دیگه قدیمی شده و از لحاظ ایمنی ، ایمنی بسیار پایینی داره که بعضی ها از لحاظایمنی زانتیارو با پراید مقایسه کردن .و من هم فکرمیگم که درست گفتن زانتیا ایمنی خیلی پایینی داره
14:03  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
علی
4

ایمنی سمند و دنا بر زانتیا هیچ برتری نداره و تازه بد تر هم هست . شما گول ظاهر بی قواره و زمخت دنا رو میخورید . ایمنی به این چیزها نیست . مثلا سقف سمند در تصادف از جلو به سمت پایین قوس بر میداره که این نقص حتی در 405 هم وجود نداره . بهتر بودن ایمنی سمندو دنا یک توهم بیشتر نیست . پلتفرم تمام اینها 405 هست و از نظر ایمنی نه تنها سمند و دنا بهتر نشده بلکه بدتر هم شده . ارتفاع کمتر محل نشستن سرنشین نسبت به بدنه در کابین سمند و دنا یک حس امنیت کاملا کاذب ایجاد میکنه چون شما کمتر بیرون رو میبینی . مثل وقتی که شیشه دودی نصب کردی یک حس امنیت کاذب ایجاد میشه . هیچوقت ماشینی به قدرت زانتیا رو با عروسک دنا با این موتور ضعیف مقایسه نکن . حتی برای یک لحظه
گزارش
پاسخ دادن
15:41  1395/06/15

رضا22
4

اتفاقا 405 و پارس در تصادفات خیلی آسیب پذیرترند و 405 در تصادف سقفش کلا جدا میشه و پارس خیلی بدتر که در تصادف مخصوصا از جلو خیلی آسیب پذیرتر از 405 هست و پارس از جلو هیچی نداره و فقط تنها برتری نسبت به 405 هندلینگ بهتر پارس هست که دنا خیلی سرتر از پارس توی این موارد هست
گزارش
پاسخ دادن
16:19  1395/06/15

رضا
1

اره میدونم تو کفی Ef7 شیر میشه اما تو گردنه و سربالایی اوضاع کاملا برعکسه و Ef7‌دیگه جون بالا رفتن نداره چون گشتاور دور پایینش ضعیفه . ef7 فقط وقتی سبک و خالی و تو جاده کفی باشه و موتور دور گرفته باشه خوب راه میره در غیر اینصورت یک روباه پیر و خسته بیشتر نیست . دنا با این موتور ef7 تو سربالایی ها از 405 با قیمت 28 تومن جوری جا میمونه که اونوقت میفهمی که یک اسباب بازی خریدی نه یک ماشین
گزارش
پاسخ دادن
08:51  1395/06/16

مشتری
4

سلام دوستان
من نه تیبا دارم نه پارس و نه پژو
کلا درخصوص دنا تحقیق کردم وضعیت کشش و شتابش نسبت به خودروهای دیگه خیلی پایین تره که این خودش بخصوص در شهر اذیت کننده هستش
ولی از نظر کیفیت نسبت به دیگر خودروهای داخلی وضعیت بهتری داره

شخص بنده چون شتاب و کشش خودرو خیلی مهمه از خریدش منصرف شدم

موفق باشید
14:01  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
دنا
4

یعنی ببین اوضاع دنا چقدر خرابه که براحتی ماشین های ارزان تر واسش تو کشش و شتاب خط و نشون دارن میکشن . وجدانی اگر بری تو صفحه پارس Elx نمیبینی کسی جرات کنه با xu7‌معمولی و تیبا و 206 بیاد اظهار نظر کنه اما دنا اینقدر موتورش ضعیفه که حتی تیبا هم داره باهاش کل کل میکنه . اختلاق قیمت تیبا و 405 با دنا حدود 15 میلیونه . ماشینی که 15 تومن گرانتر از دنا باشه میشه زانتیا 2000 . اگر شما دنا سوارها راست میگید برید با زانتیا 2000 مقایسه بشید !! اگر برید صفحه زانتیا و برای دنا حرف بزنید همه میخندن بهتون . واقعا این دنا به جز آپشن و داشبورد هیچی نداره . موتورش که نقطه ضعف اصلیش هست . ماشینی که موتور قدرتمتدی نداره واقعا ارزش خرید نداره . با خرید دنا فقط پول آپشن دادی ولی از نظر توانایی حرکتی ماشین باید بیای با تیبا و 405 مقایسه بشی ! این ef7‌داره زور میزنه تا بتونه ثابت کنه گشتاورش کمتر از xu7 نیست و شتابش هم کمتر از تیبا نیست ! همین تلاش خودش یک شکسته . تازه همه میدونن که هم گشتاور xu7 بهتره و هم شتاب شروع حرکت تیبا
13:31  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
ef7-vvt
8

پارس elx ؟!!!!! اگه منظورت پارس با موتور xum باشه که فقط بدرد پایه خنده میخوره اولا که کسی اصلا طرفش نمیره دوما موتورش ۸ سوپاپه که با ۱۷ لیتر مصرف سوخت سرعتش به ۱۶۰ هم نمی‌رسه سوما قطعاتش اصلا گیر نمیاد و در آخر ماشینی که در کل صد تا دونه بیشتر تولید نشده کسی وقت باارزشش را نمیذاره در موردش کل کل کنه. حالا اگه منظورت پارس با موتور l4 بود باید خدمتت یادآوری کنم سالهاست توقف تولید خورده مشخصاتش مثل همون تراکتور xu7 هست با ۸ سوپاپ بیشتر همون ۱۵ لیتر بنزین را میخوره و همون صدای تر تر معروف را میده محل فعلی بحث در مورد این خودرو توی پیج اوراقچی ها و استوک فروشا هست .در ضمن ناراحت نشو واقعیت تلخه
گزارش
پاسخ دادن
13:55  1395/06/15

دنا پیشرفته
9

فعلا بهتر از دنا فقط میشه ماشینای بالای صد میلیون ژاپنی و کره ای پس لطفا وقت ما را با ردیف کردن اسم مسخره پارس و پیکان وتیبا تلف نکن
گزارش
پاسخ دادن
13:59  1395/06/15

رضا
1

اگر راست میگی برو با xum کل کل کن و تست بنداز ببین چیکارت میکنه . xum واقعا قدرتش زیاده چون گشتاورش خیلی بهتر از ef7 هست . تمام آمار و ارقام برای ef7‌جعلیه و در عمل خیلی ضعیف تره . خود ایرانخودرو هم برای دنا Elx موتور xum رو در نظر گفته بود اما دید اگر دنا رو با xum بده دیگه ef7 وضعیت فروشش از اینم بدتر میشه . ایرانخودرو برای دنا elx که باید قوی تر باشه موتور xum‌رو در نظر گرفته بود و این کاملا نشان میده که xum قوی تر هست
گزارش
پاسخ دادن
14:05  1395/06/15

ali3850
4

درپاسخ ب رضا
ی سر ب سایت ایرانخودروبزن.یکم ک بگردی میبینی ک قراربود دناelxباموتورxumتولیدبشه و تعدادخیلی محدودی هم تولیدشد اماشتابش نزدیک ب شونزده تاهیجده ثانیه شدش.ایا اینه موتورقدرتمندی ک ازش تعریف میکنید؟موتورu5هم ک روی سمندگذاشتن و شتابش شد هیجده و نیم ثانیه.پس فعلاحرفی برای گفتن نمبمپنه درمقابلef7
گزارش
پاسخ دادن
17:00  1395/06/15

کامبیز
7

دوستان دنا سوار لطفا تقاضا میشود جواب کسانی رو که از پیج های دیگه میان و خودروهای دیگر رو با این خودرو مقایسه میکنند رو ندهید . این پیج فقط برای تبادل اطلاعات مربوط به خودروی دنا می باشد . شاید گره از کار بنده خدایی باز کرد.
ما این خودرو رو خریدیم ، پس ازش لذت می بریم . دیگران هم با هر خودرویی که خریدن لذت ببرند . تو این وضع مملکت هرکی تونسته ماشین بخره چه پیکان باشه چه هر خودروی دیگه برای مالش ارزش و احترام قایل می باشد .
13:09  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
ef7
2

گشتاور ef7 به زور و در دور 5000 تازه به 155 میرسه !!! این Ef7 تو دور 3000 گشتاورش به 130 هم نمیرسه . عجیب نیست که چرا اینقدر کشش تو سربالایی و شتاب اولیه دنا ضعیفه و تو سربالایی اینهمه دنده معکوس میخوره . پشت چراغ قرمز وقتی چراغ سبز شد از همه ماشین ها جا میمونی چون شتاب اولیه واقعا ضعیفی داره و تا موتور دور نگیره هیچ حرفی برای گفتن نداره . مگر اینکه قبل از سبز شدن چراغ حسابی گاز بدی و کلاچ رو داغون کنی تا بتونه به خوبی 405 و پارس از جا کنده بشه . ef7 تا دورش به 4000 نرسه هیچ حرفی برای گفتن نداره . از نظر عیب و ایراد و خرابی های ناگهانی و لاینحل هم که نیازی به توضیح نیست و همه شناخت کافی از ef7 دارند . عجیب نیست که رو هر ماشینی که نصب شد تو بازار شدیدا زمین میخوره
13:05  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
علی2
4

ef7 در دور 3500 تا 4500 155 نیوتن دفترچه ef7 رو مطلاعه کن. دور بالا ef7 باعث می شه در سرعت بالا هیچ گونه فشاری به موتور وارد نشه زمانی دور بالا بده که موتور ماشین بهش فشار وارد بشه. مثل xu7 که از همه نفس نمی شه استفاده کرد
گزارش
پاسخ دادن
13:24  1395/06/15

علی2
4

همین موتور 1644 داره بدنه 1300 کیلو رو می کشه این موتور طوری طراحی شده که در دور 3500 تا 4500 155 نیتون وارد کنه و بتونی از تمام نفس موتور استفاده کنی مخصوصا جونا . xu7 در دور 3000 155 نیتون ولی همین باعث می شه سر سرعت شروع به لرزیدن بکنه یعینی بقایای دور موتور کشک ef7 از همه ی گردنه با دور 3500 بالا میره
گزارش
پاسخ دادن
13:31  1395/06/15

رضا
1

وقتی با دنا تو سربالایی از 405 با قیمت 28 تومن جا موندی میفهمی ارزش دنا چقدره . دنا تو سربالایی هیچ حرفی برای گفتن نداره . اگر دنده رو کمی دیر سنگین کنی و دور موتور بیاد زیر 4000 دیگه جون بالا رفتن نداره و از پراید هم جامیمونی . در مورد آمار گشتاوری هم که میدی صد بار بهت گفتم اگر گشتاور ef7 در دور 3500 به 155 میرسید باید راحت پارس elx و زانتیا 1800 رو هم جامیذاشتی . نکنه میخوای بگی ef7 از L4 هم قوی تر هست ؟؟ برو تو صفجه زانتیا 1800 بگو ef7 قویتر از L4 هست بعد ببین بهت چی میگن ؟ موتور ef7 در دور 5000 گشتاورش به 155 میرسه و در دور زیر 4000 خیلی زور بزنه چیزی بین 130 تا 140 نیوتن متر بیشتر نیست . ضعف کشش و شتاب اولیه ضعیف دنا هم کاملا همین رو تاکید میکنه . با آمار جعلی نمیتونی ضعف گشتاور دور پایین و میانی ef7 رو کتمان کنی
گزارش
پاسخ دادن
16:37  1395/06/15

کامبیز
7

یکی از دوستان با نام اپتیما که همان تیبا تند و تیز و سرورت می باشد در پایین گفته تیبا دارای استاندارد جهانی می باشد و به کشورهای دیگر دمنیا صادر میشود .
پسر جان ، شما تازه تیبا گرفتی ذوق داری . این تیبا شما رو من دو سال پیش داشتم . این ماشین فقط برای داخل شهر خوبه . دنده یک و دو این ماشین حتی جواب حرکت اولیه این ماشین رو نمیده . تق تق سوپاپا رو تو حرکت اولیه میشنوی غزیز من .
وقتی هم که با سرعت بالا میری مواظب چراغ چکت باش که بعد یه مدت به خاطر سنسور میل سوپاپت روشن میشه . که اگر هم توجه نکنی سر سوپاپاتو کچل میکنه .

ما این مسیر رو رفتیم قبلا . فقط بگم این ره که میروی به ترکستان است .

خودتو شیرین میکنی تیبا رو با دنا مقایسه میکی . تیبا تو هوای گرم کولرش اصلا جواب نمیده . هرکی رو که فیلم کنی کسی که تیبا داشته رو که نمیتونی فیلم کنی داداش . آبان 93 تیبا ابی کاربنی داشتم .

برو پسر جان با تیبات بازی کن . برو
13:05  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
محمد
7

استنلی هزار لایک داری. خیلی خوب جواب تیبا سوار رو دادی
12:57  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
14

آقای تیبا سوار من کل مسیر سربالایی دیلمان رو با کولر روشن رفتم اونم تا خود دیلمان نه تا لونک درضمن شما تو جاده کفی از تیبا کولر بگیری کم میاره چه برسه به سربالایی دیلمان و همین مسیررو با پارس هم رفتم با کولر روشن که آمپر آبش دیدم از وسط دو تا خونه هم داره میره بالا تر که ترسیدم جوش بیاره که کولرش رو خاموش کردم ولی با 206 که رفتم آمپر آب از وسط یک خونه اونور تر نرفت وکل مسیر رو با 206 کولر روشن بالا رفتم من واقعیت رو میگم برام فرقی نمیکنه چه ماشینی باشه بنظرمن 206 تیپ 5 از پارس خیلی سرتره و سرور همه اینها میشه دنا
12:18  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
مظفری
3

ما با دنا رفتیم جواهر ده واقعا ضعیف بود تو راه نزدیک بود جوش بیاره کنار زدیم تا خنک بشه انصافا قدرتش تو سربالایی نیست کفی خوبه اما سربالایی اصلا با کولر که اصلا بالا نمی رفتش کولر خاموش هم اصلا نمی کشید و به زور بالا می رفت و داغ می کرد
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1395/06/15

واقعیت
14

آقا هر موتوری معایب و مزایایی داره مثلا موتور xu7 به حدی معایبش زیاده که به راحتی میشه از خیرش گذشت و گذاشتش توی سطل زباله ولی ef7 به حدی مزایای شاخص و قابل لمسی داره که از معایب جزئی اون میشه به راحتی چشم پوشی کرد به هر حال ما فعلا در مقابل ef7 به جز tu5 که حرفی برای گفتن نداره و xu7 و xum که تولیدشون برای زمان حال فقط مایه سرافکندگی یه موتور شاخص دیگه ای نداریم
ef7 به دلیل طراحی کاملا بروزی که داره در حالت تفس طبیعی عملکرد قابل قبولی نشون داده که رضایت مصرف کننده واقعی را به خوبی تامین میکنه و در حالت توربو تبدیل به هیولای قدرت و شتاب میشه که دیگه هیچ بحثی در موردش نیست
11:42  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
علی
1

موتور Ef7 هم در حد یک ماشین لوکس مثل دنا نیست . اگر یک دنده رو تو سربالایی کمی دیرتر سنگین کردی و دور موتور کمی پایین اومد از پراید هم جا میمونی و این اصلا شایسته دنا نیست . شتاب اولیه اش هم که حسابی ضعیفه و تا موتور دور نگیره واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره . دنا با این ef7 و این وزنش توی شتاب اولیه از همه ماشین های داخلی جا میمونه . کلا ef7 تا دورش به 4000 نرسه واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداره و این برازنده ماشینی مثل دنا با این قیمت نیست . وقتی تو سربالایی از 405 با قیمت خیلی کمتر جا میمونه آنوقت میفهمی که پول فقط واسه آپشن دادی و از نظر موتوری هیچی نیست
گزارش
پاسخ دادن
12:54  1395/06/15

محمد
17

روم با اون ادمیه که میگه دنا به خارج صادر نمیشه شما برو سایت ikco انگلیسی، لیست نمایندگی های midde east و africa و asia و Europe و CIS رو نگاه کن تا ببینی دنا، سمند، سورن، پژو پارس و تمامی محصولات ایرانخودرو به چه کشورهای زیادی صادر میشه...ولی تیبای تو فقط به عراق و سوریه و روسیه ارسال میشه .البته اگه انگلیسی بلد باشی خخخخخخخ
11:39  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
23

علی آقا من قبل از اینکه دنا بخرم پارس مدل 86 و 85 داشتم و قبل از پارس 206 و در ضمن لیفان 620 1800 سی سی هم داشتم . مثل بعضی ها نیستم که از پراید برسم به دنا پس نمیخواد بمن از پارس بگی بازهم میگم هیچ فرقی تو حرکت در سربالایی بین دنا و پارس نیست باین تفاوت که دنا زودتر دور برمیداره و تمام دنده معکوس کشیدن دنا و پارس یکی هست فقط دنا زودتر دور برمیداره و اون تیبا سواری که میگه تیبا هم با دو میره من منظورم تو زمانی هست که جاده شلوغه و پشت ماشین مکس داری اگه جلوت بازباشه که دنا با دنده 4 هم میتونه بره تیبا و پراید در یه همچین جاده ای اگه پشت ماشین مکس داشته باشن باید بزنن دنده یک ولی دنا یا پارس با دنده 3 هم میتونن حرکت کنن چون من این جاده رو با همه این ماشینهایی که اسم بردم رفتم و امتحان کردم .
11:35  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
محمد
13

اقای تیبا سوار یا کاربر محترم (اپتیما).
اون مگاموتوری که شما میگی اسم شرکت مونتاژ موتور هست...اسم این موتور 1.5 لیتری 80 اسبی که فقط 126 نیوتن متر اونم در دور 4000!! تولید میکنه اسمش M15GS هستش نه مگاموتور. در ضمن گشتاور این موتور که روی تیبا و ساینا نصب میشه در دور پایین و میانی ضعیفه و از پس بدنه نحیف تیبا هم برنمیاد.
موفق باشید
11:22  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
رضا22
2

یه تجربه ای هم بدوستان بگم هیچ وقت تو سربالایی های شدید اگه به عنوان مثال دورماشین پایین هست و می خواهید یکدفعه شتاب بگیرید نباید به یکباره گاز رو تاآخر فشار بدید باید یخورده مونده تا به آخر برسه گاز رو نگه داردید اینطوری ماشین سری دور بر میداره و بعد از اینکه ماشین دور برداشت میتونید تا جایی که دوست دارید پدال گاز رو فشار بدید و گاز بدید . این تجربه من تو سربالایی بود یک بار امتحانش کنید
10:05  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
اپتیما
2

اینجا موتور ef7 داره با موتور النترا و مگان و اپتیما قیاس میشه!!! موتور دنا تو شتاب و سرعت حریف مگاموتور1503 سی سی هم نمیشه ، چه برسه به النترا و اپتیما...
09:06  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
خلیلی
5

نظرات رو می خوندم اینجا . یه چیزی متوجه شدم . من نه 405 و پارس دارم و نه سمند و دنا اما چیزی که مشخصه اینه که موتور ef7 در زمینه کشش و گشتاور مشکلاتی داره و همین که مجبور هستش در این زمینه با موتور قدیمی تر xu7 مجادله کنه خودش یک شکست واقعی برای دنا و موتورش محسوب میشه . موتوری که ظاهرا 10 سال جدید تر هست و روی ماشین مثلا لوکس دنا نصب شده داره در زمینه کشش به راحتی به چالش کشیده میشه توسط یک موتور قدیمی تر . همین خودش یک شکست برای دنا و موتورش هست وگرنه اگر ef7‌موتور واقعا خوبی بود کسی جرات نمیکرد واسش شاخ و شونه بکشه . شما حتی تو صفحه پارس elx برید کسی جرات نمیکنه بیاد با موتور 8 سوپاپ xu7 واسش شاخ و شونه بکشه ولی الان همین xu7 ساده داره واسه ef7 شاخ و شونه میکشه و این واقعا یک شکست مطلق برای دنا و موتورش هست .
08:54  1395/06/14
گزارش
پاسخ دادن
دنا
5

اگر موتور L4 که همون موتور پارس elx هست رو میزدن رو دنا دیگه هیچ حرف و حدیثی نبود و کسی با پارس معمولی و 405 و تیبا نمیتونست بیاد برای دنا کری بخونه اما خوب وقتی این ef7 رو زدن روش خوب مشخصه همه میان کری میخونن واسش . حتی اگر xum رو هم میزدن رو دنا دیگه کسی جرات نمیکرد بیاد کری بخونه . ایرانخودرو قرار بود xum رو بزنه روی دنا elx اما دید اگر اینکارو بکنه دیگه عملا فروش EF7 میشه صفر و وضعیت EF7 از نظر فروش از اینم بدتر میشه . دنا با این موتور فعلی که حرفی واسه گفتن نداره . باید صبر کنیم ببنیم دنا توربو چطوره . روی سورن که توربو زدن اصلا استقبال نشد . توربو مشکلات کم نداره و حساسیت و نگهداری بالایی میخواد باید ببنیم با اومدن دنا با موتور توربو اوضاع دنا چطور میشه . توربو قدرت خوبی میده اما تاخیر در گاز خوردن و حساسیت به بنزین و روغن هم داره و اگر قطعات عالی نباشه و تقویت هم نشده باشه میشه یک دردسر بزرگ
گزارش
پاسخ دادن
09:40  1395/06/14

پارس
2

باز خوبه پارس رو به چند کشور اطراف صادر کردن . حتی ارمنستان بعنوان ماشین پلیس از پارس های ایرانی خریداری کرده . اما ef7 چی ؟ چرا سمند و سورن و دنا ef7 رو نخریدن ؟؟ اونها هم میدونن بدنه غیر اصولی سمند و دنا و موتور جعلی ef7 موتوری نیست که بشه روش حساب کرد . ایران خودرو خیلی خیلی دلش میخواد ef7 بفروشه . انوع و اقسام شرایط خرید و تبلیغ هم واسش میذاره اما کسی نمیخره . حتی داخل هم فروش نمیره چه برسه بخواد بده به جای دیگه . پارس همیشه سالار
11:15  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
علی 2
3

پس چرا خود ایران که هر دو رو میزنه از سمند استفاده می کنه؟؟؟
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/06/13

سرورت
2

بابا کی ef7 میخره آخه ، اینها همشون فقط یه چیزی شنیدن آلمانی هست ، از موتور و فنی اون سر در نمیارند...تو ایران ، موتور تو سایپا مگاموتور و تو ایران خودرو xu7 و تمام...
گزارش
پاسخ دادن
12:08  1395/06/13

علی
1

امداد خودرو که از سمند xu7 استفاده میکنه . خودشون هم میدونن ef7 موتوری نیست که بتونه کار پس بده و تو شرایط سخت دوام بیاره .
گزارش
پاسخ دادن
13:02  1395/06/13

ef7
2

آره 16 سوپاپ خوبه cvvt هم خوبه اما 16 سوپاپی خوبه که قبلش حجمش هم خوب باشه . نه اینکه موتور 1644 سی سی رو بزی رو بدنه 1300 کیلویی . این سوپاپ ها و سیستم تنفسی ها فقط واسه دور بالا کارایی دارن . تو دور پایین و میانی مهمترین چیز حجم موتور هستش . ef7 با این حجم ناچیزش نمیتونه تو دور پایین و میانی گشتاور خوبی تولید کنه . دلیل شتاب اولیه ضعیف و کشش ضعیف دنا هم همینه . باید صبر کنی تا ef7 دور بگیره و به دورهای بالا برسه .
11:11  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
علی2
7

اقای علی من با دو تا ماشین زرین شهر رفتم از جاده ایذه خدایی نزاشتم دور موتور ef7 از دور 3500 بالاتر بره با xu7 هم 3000 می رفتم . الان می گی ef7 ضعیفه. من تجربه دو تا موتور رو داخل یک جاده داشتم
08:57  1395/06/13
گزارش
پاسخ دادن
واشر سوز
12

من پارس سال دارم مرتب واشر میزنه دیگه اعصاب برام نداشته موتور سمند این مشکل را داره یا نه ؟
02:15  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

نخیر
گزارش
پاسخ دادن
09:00  1395/06/11

تیبا
2

تو این صفحه فقط باید بگی دنا به به چه چه !!! حق اعتراض و انتقاد نداری !!! من متاسفم واسه دنا سوارها ، از معایب اون موتور بدنام هم بگید....
14:00  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
سعید
8

دوستان تو جاده یه ماشین دیدم گفتم این 405 ولی وقتی از عقب دیدم ، دیدم روآ ست یا همون آردی خودمون خیلی جالب بود .
میگن میخوان موتور پرابد رو بزارن رو 405 چون گشتاور پرابد خیلی بالاست .نظر شما دوستان چیه؟؟؟؟؟
12:26  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
پروژه رنگین کمان
2

ازتون خواهش میکنم واقعیت موتور ef7 رو بگین تا مثل من تو دام نیوفتن و مالشونو ببازن. از پروژه شکست خورده دنا بیشتر صحبت کنید، تا میتونید بدی های دنا و ef7 رو نشر بدید. Ef7 یه موتور سرهمبندی شدست فقط کافیه از مکانیک های محل جستجو کنید.
04:57  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
کامبیز
14

شما اشتباه کردید که خودرو رو به میکانیک های محله سپردید . ما ملت ایران دوست داریم رو کله کچل دیگران استاد شیم . میکانیک های کوچه و بازار هم همینطور .
اگر هم خواستیم به حرف میکانیک گوش کنیم که الان شده بودیم شاگرد همون میکانیکیه.
گزارش
پاسخ دادن
08:43  1395/06/09

صادقی
14

سپردن موتور ef7 به مکانیک سر محله مثل اینه که یه لپ تاپ جدید اپل را برای تعمیر به به تعمیر کار تلویزیون های لامپی بسپرید ! بهتره افرادی که فهم درستی از سطح تکنولوژی موتورهای پیشرفته ندارن سراغ این موتورها نرن چون شکر خدا توی ایران هنوز موتورهای عهد دغیانوث تولید میشه که همچنان جوابگوی این نوع سلیقه ها هست
گزارش
پاسخ دادن
12:41  1395/06/09

علی
3

سلام. موتور دنا همون ef7 سمنده یا تغیراتی توش دادن؟؟؟؟؟؟
19:09  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
علی اکبر
30

موتور همون موتوره ولی اکثر قطعات دنا ساخت شرکت بوش آلمانه ولی قطعات سمند و دیگر تولیدات ایران خودرو ایرانی و ساخت شرکت کروزه. به طور کلی ایران خودرو در ساخت دنا و کیفیتش حساسیت زیادی به خرج میده. صد البته که اشکالاتی در ساخت دنا بود که در تولیدات جدید کاملا بر طرف شده.
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1395/06/08

محمد
13

سلام
بله تغییر داره
1. VVT داره
2. رادیات بزرگتر
3. تقویت سوپاپ ها
در ضمن کیفیت EF7 از سال 94 بیشتر شده بخاطر رفع تحریمها. به نظرم اگه میخوای دنا بگیری صبر کن دنا توربو بگیر از بهمن تا 96 بالاخره میاد.
موفق باشی
گزارش
پاسخ دادن
19:27  1395/06/08

مجید
6

اولین سری موتورهای تکامل یافته EF7 با رفع نسبی تحریم ها از ابتدای سال 93 وارد بازار شد موتورهای نصب شده روی سمند و دنا تفاوتی نداره فقط کیفیت قطعات برقی نصب شده روی دنا بهتره و توی مونتاژ دقت بیشتری شده یه نکته جالب اینه که برند کروز در واقع همان ECU زیمنش میباشد یعنی اگه شما یه ECU با مارک کروز را باز کنید برد داخل آن زیمنس است به عبارت دقیقتر ماشینی که به سیستم کروز مجهز شده در واقع از فن آوری زیمنس بهره میبره
گزارش
پاسخ دادن
21:31  1395/06/08

امیر خودرو
0

سلام دوستان گرامی و عزیز... یه سوال داشتم روغن موتور مناسب برای دنا (EF7) چیه؟؟؟ دوستانی که دنا دارن چه روغن موتوری میریزن؟؟؟
باتشکر
17:29  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
11

دوستان بخدا خود فرانسه اینقدر تعصب روی 405 نداره که اینها اینهمه تعصب دارند .کلا فرانسه 405 رو به ایران داد تا از این خودرو راحت بشه اگه یادتون باشه از زمانیکه به ایران داده شد چقدر 405 آتش میگرفت یادتون میاد؟؟؟؟؟ یعنی از همون زمان این خودرو یه آشغال به تمام معنا بود
16:39  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
3

از سمند طراحی انگلیس که تاییدیه خودشونم نگرفت و بعد آوردن رو پلتفرم ۴۰۵سوارش کردن و هر از چندی هم با یه تغییرات مسخره بزکش میکنن و غالب میکنن به خلق الله که بهتره.
گزارش
پاسخ دادن
17:49  1395/06/08

فرزاد
15

۱۶ ماهه دنا خریدم و خیلی ازش راضیم خصوصا از رانندگی باحالش
15:23  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
پارس قرن ۲۰
23

دوستان توجه داشته باشید حتی سمند ef7 هم یه سر و گردن به پارس برتری داره چهار ازنظر ایمنی چه از نظر تکنولوژی و چه از نظر از نظر امکانات دیگه دنا جای خودش را داره و نباید با یه پیت حلبی که فیس لیفت پژو ۴۰۵ هست مقایسه بشه
14:59  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
رضا
10

آقای زانتیاداشی پارس طراحیش مال ایران اون که شما میگی پرشیاست که از نظر ظاهری با پارس فرق میکنه ولی این پارسی که تو ایران هست طراحیش مال ایرانه و 405 رو برداشتن کاپوت جلو و عقب رو عوض کردن همین .
13:22  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
406
4

پارس و پرشیا هیچ فرقی با هم ندارن . اسمش اول پرشیا بود و به خاطر یک سری حق کپی رایت محلی و تشابه اسمی مجبور شدن اسمش رو به پارس تغییر بدن . پارس از طرح بدنه و موتور پژو 406 استفاده میکنه . xu7 اولین موتور انژکتوری بر روی محصولات داخلی بود و با پرشیا برای بار اول عرضه شد که از نوع xu7jpk بود که 97 اسب بخار توان داشت . از سال 83 به بعد این موتور به نوع xu7jpL3 ارتقا پیدا کرد که 74 کیلووات معادل 100 تا 101 اسب بخار توان داره . 405 های اون زمان موتور xu9 یا xu5‌ کاربراتوری داشتن . xu7 بر روی 406 و 306 و سیتروئن سارا و زانتیا تا سال 2004 در فرانسه بر روی ماشین های پژو سیتروئن نصب میشده . موتورهای خانواده xu‌ رو همگی میشه به راحتی و به یک شکل بر روی بدنه های متوسط پژو سیتروئن جا زد .نمونه 16 سوپاپ xu7 که همون xu7jp4L4 بود هم بر روی زانتیا 1800 و پارس Elx نصب شد . موتور زانتیا 2 هم xu10j4 هست . موتورهای خانواده xu‌همگی سخت کار و پر کشش هستند و برای کار در شرایط سخت طراحی شدند . همگی کارکرد عالی xu7‌روی تاکسی ها و مسافربرهای بین شهرها دیدیم که حتی با سوخت گاز هم بسیار خوب جواب داده
گزارش
پاسخ دادن
14:08  1395/06/08

علی
4

عجب !!! بچه ها طراحی پارس با پرشیا فرق داره !!!بابا تورو خدا یکم با اطلاع و مطالعه نظر بدید ،همین کارا رو میکنید که شدیم مسخره پیجای دیگه!
گزارش
پاسخ دادن
14:11  1395/06/08

پارس سوار سابق
4

ما از سال ۹۰ xu7 داشتیم آخر هر تابستون واشر عوض میکردم تا سال ۹۳ که کل سرسیلندر سوخت ما که سخت جونی توش ندیدیم ولی تا بخوای سر و صدا و لرزش و مصرف زیاد موقع آب بندی ۲۰ لیتر در حالت عادی ۱۵ لیتر باکولر ۱۷ لیتر فقط توی جاده مصرفش خوب بود تقریبا ۷/۵ میشد
گزارش
پاسخ دادن
14:47  1395/06/08

.
4

پارس سوار سابق حداقل داستانی سرهم کن که بشه باورش کرد . خیلی تابلو بود
گزارش
پاسخ دادن
14:58  1395/06/08

رضا
8

405 دقیقا ابعاد بدنش با پارس یکی هستش و همون موتور 405 که واشر میزنه گذاشتن روی پارس فقط اون اوایل 405 موتور کاربرات 2000 سی سی داشت که بعد شد 1800 انژکتوری 406 هیچ ربطی به پارس نداشته و ندارد .این داستانم سرهم نکن برو خجالت بکش.
گزارش
پاسخ دادن
15:14  1395/06/08

سعید
3

رضا جان تو که فرق xu7 رو با xu9 و xu5 کاربراتوری نمیدونی بهتره اظهار فضل نکنی
گزارش
پاسخ دادن
16:06  1395/06/08

سعید
6

اگر افراد کم سوادی مثل این رضا وجود نداشته باشند که ef7‌ ها فروش نمیره . تو که فرق xu7 رو با xu9 و xu5 کاربراتوری نمیدونی بهتره اظهار فضل نفرمایی . تو برو همون ef7‌رو بخر . ef7 مخصوص امثال تو ساخته شده
گزارش
پاسخ دادن
16:12  1395/06/08

رضا
4

دقیقا xu7 هم برای امسال تو ساخته شده که همش یه پاشون تو تعمیرگاه باشه و پول اضافه خرج کنن و تا میتونن جیب این تعمیرگاه ها پراز پول کنن آخه تو چی از موتور ماشین سرت میشه . همین که میگین موتور ef7 تعمیرنمیشه یعنی اینکه هیچی از ماشین سرت نمیشه
گزارش
پاسخ دادن
16:35  1395/06/08

Adel
8

من یه پارس داشتم چپش کردم صافکاره گفت برو دوتا درب آردی اوراقی براش بیار!!!!! گفتم مگه بهش می خوره؟ گفت فزقی با هم ندارن . برهمین اساس فروختمش. ( گنجشک و رنگ کردن به جای قناری فروختن) برید از صافکار بپرسید
گزارش
پاسخ دادن
21:13  1395/06/08

حامد
2

هر 6 ماه تعویض واشر برای راننده تاکسی و خطی را فراموش نکنید
گزارش
پاسخ دادن
19:19  1395/06/09

حمید
3

بعضیا یه جوری میگن پارس خز شده و دنا خوبه انگاری بنزه. اگه پارس به درد نمیخئره . مطمئن باش دنا هم بدرد نمیخوره. شمایی که اینقدر دم از تکنولوژی میزنین و خیلی بروزین آخه این دنا چیه بین اینهمه خودروی به روز و با تکنولوژی بالا. نمیدونم چه اصراری دارن که پارس و دنا رو با هم مقایسه کنن. دنا دوست داری خب برو سوار شو. دیگه چرا هی از پارس بد میگی. دنا رو هم همون کارخونه ای میزنه که پارسو میزنه. هر دوشون خوب نباشن بدون هر دوشون با هم بدرد نخورن.
11:39  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
2

عقده ، داداش من اینا همشون عقده اینو دارن که یه روز دنا بتونه جای پارس رو تو مردم بگیره !!!اینه که دائم دنا رو با پارس مقایسه میکنن ، دقیقا مثل مقایسه گوشی های سامسونگ با اون همه امکانات با آیفون.
گزارش
پاسخ دادن
14:16  1395/06/08

وطن
0

داشی با شمام همه کسایی که دنا دارید!!!
یعنی اقدر اعتماد بسقفتون بالاست که میگید دنا از پارس موتور زانتیا سرتره؟؟؟
یعنی دنا تو قیافه از پارس سرتره؟؟
دنا طراحی ایرانیه برادر من ولی پارس برا فرانسه این یعنی زمین تا اسمون تفاوت!!!
پارس هنوزم وقتی میخوابونیش از هزارتا سوناتا و ازرا گرو میگیره تو رخ اونوقت جنابعالی میگی دنا دنا!!!
بقران اگه از دنات راضی بودی هیچوقت اینجا نمیومدی بگی اله و بله از همه سره!! چون انکه عیان است چه حاجت به بیان است!!!
10:54  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد
22

بررو برادر من...برو
دنا عالیه
گزارش
پاسخ دادن
11:38  1395/06/08

زانتیا
4

کلا اینایی که ef7‌ دارن و به خصوص دنا تو توهم سیر میکنن . دیگه کارشون به جایی رسیده که این ef7‌ضعیف و کم کشش رو با غول xu10‌روی زانتیا مقایسه میکنن . زانتیا موشک زمینی هستش
گزارش
پاسخ دادن
11:42  1395/06/08

رضا
8

داشی پارس طراحیش مال ایران اون که شما میگی پرشیاست که از نظر ظاهری با پارس فرق میکنه ولی این پارسی که تو ایران هست طراحیش مال ایرانه و 405 رو برداشتن کاپوت جلو و عقب رو عوض کردن همین .
گزارش
پاسخ دادن
13:20  1395/06/08

406
1

پارس و پرشیا هیچ فرقی با هم ندارن . اسمش اول پرشیا بود و به خاطر یک سری حق کپی رایت محلی و تشابه اسمی مجبور شدن اسمش رو به پارس تغییر بدن . پارس از طرح بدنه و موتور پژو 406 استفاده میکنه . xu7 اولین موتور انژکتوری بر روی محصولات داخلی بود و با پرشیا برای بار اول عرضه شد که از نوع xu7jpk بود که 97 اسب بخار توان داشت . از سال 83 به بعد این موتور به نوع xu7jpL3 ارتقا پیدا کرد که 74 کیلووات معادل 100 تا 101 اسب بخار توان داره . 405 های اون زمان موتور xu9 یا xu5‌ کاربراتوری داشتن . xu7 بر روی 406 و 306 و سیتروئن سارا و زانتیا تا سال 2004 در فرانسه بر روی ماشین های پژو سیتروئن نصب میشده . موتورهای خانواده xu‌ رو همگی میشه به راحتی و به یک شکل بر روی بدنه های متوسط پژو سیتروئن جا زد .نمونه 16 سوپاپ xu7 که همون xu7jp4L4 بود هم بر روی زانتیا 1800 و پارس Elx نصب شد . موتور زانتیا 2 هم xu10j4 هست . موتورهای خانواده xu‌همگی سخت کار و پر کشش هستند و برای کار در شرایط سخت طراحی شدند . همگی کارکرد عالی xu7‌روی تاکسی ها و مسافربرهای بین شهرها دیدم که حتی با سوخت گاز هم بسیار خوب جواب داده
گزارش
پاسخ دادن
13:37  1395/06/08

علی2
1

اره دیگه باید به اسم کشور های پیشرفته ماشین 50 سال پیششون رو بیارن بچاپونن به ما این پارس برای دوره پنجاه سال پیش خوب بود درسته صنعت کشورمون خیلی عقبه ولی می تونه یه خودرو بزنه که از خودرو 50 سال پیش فرانسه بالا تر باشه
گزارش
پاسخ دادن
13:58  1395/06/08

علی
1

ببین پسر خوب شمایی که میگی زانتیا از هر بابتی بهتر از دناس اصلا مطمعنم ی بارم داخل دنا نیشستی فقط رو تجربه بقیه داری این صحبتارو میکنی اگه وقعا خ اعتقاد داری که زانتیا تو شتاب سر تر از دناس سعی کنی یزره اطلاعتتو آپدیت کنی
گزارش
پاسخ دادن
12:36  1395/06/10

مظفری
3

الان سایت فروش محصولات ایرانخودرو بودم . قیمت سمند ef7‌ رو 100 تومن کمتر از سمند 1800 زده . پس اینهمه ادعا و ادا اطوار ef7 هیچی نیست . اگر واقعا پیشرفته بود که به قیمت کمتر تموم نمیشد . مشخصه اصلا خریدار نداره که دارن با قیمت کمتر هم میدن
09:36  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
حجت
1

یه موضوع دیگه هست خواستم دوستان هم نظر بدن>>>
من از چند تا تعمییرکار پرسیدم.... اولا از اینکه خودرو های داخلی شانسی بحث جداییه... اما همه اونها به این موضوع تاکید داشتن که موتور های EF7 اگه روزی خراب بشه و دچار مشکل دیگه اون موتور سابق نمیشه.... ولی همین XU7 که شاید هر سال واشر بزنه اما با یه تعمییر دوباره مثل سابق رو به راه میشه.....

شما تا حالا به این مورد برخورد کردین؟
00:05  1395/06/08
گزارش
پاسخ دادن
محمد رضا
6

آقا حجت تو صفحات همین دنا بگرد دنبالش یه کاربری آدرس مکانیک داده و مکانیک مدعی شده ef7 قابل تعمیره و مثل یک موتور صفر کار میکنه البته مکانیک کاربلد نه به هر ننه قمری که الکی آچار بدست شد بهش بگیم مکانیک
گزارش
پاسخ دادن
09:45  1395/06/08

حجت
0

ننه قمرو خوب اومدی داش.
گزارش
پاسخ دادن
14:31  1395/06/08

محمد رضا
0

آقا حجت هرجاش رو خوب نیومدم بهم بگو اصلاحش کنم داداش
گزارش
پاسخ دادن
14:50  1395/06/08

حجت اصلی
0

اولا این پست رو یکی به نام من زده....
دوما حرف شما کاملا درسته... ولی متاسفانه الان پیش هر مکانیکی ببری دست میزنه....و حتی تعمییرکارهای ایران خودرو هم همشون وارد کار این EF7 نیستن.....

تعمیر کاری که من پرسیدم مهندس مکانیک هست و چندین سال تو ایران خودرو کار کرده نگفته تعمیر نمیشه گفته تعمیر میشه مثل اول نمیشه.....
گزارش
پاسخ دادن
20:53  1395/06/08

مونتاک الاغ سوار
5

سلام اقا راست میگن دنا خیلی پیشرفته است؟میگن پارک اتومات و رادار و اتوهلد و...دارع؟
من نمیگما...این مونتاک میگه!
17:12  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
نیوتن 2
18

چقدر از صحبت های استاد مونتاک حرس میخوری ميخواستم پارس نخريدی حقیقت تلخه
گزارش
پاسخ دادن
18:37  1395/06/07

امیر
3

عزیزم شما حرص نخور پوستت چروک میشه البته پارست اینقدر واشر زده که چروک شده
گزارش
پاسخ دادن
10:49  1395/06/08

امین
42

سلام
دنای ما الان 5500 تا کار کرده
چرا صدای داخل کابین شنیده نشد ؟!
چرا من شتاب ضعیفی ندیدم ؟!
دنا ماشین خیلی نرم و عالی هست
در خریدنش اصلا شک نکنید و ب حرف بعضیا گوش نکنید
کافیه یک بار پشت این ماشین بنشینید تا شیفته این ماشین بشید
فقط بعضی اوقات بعضی سیستم هاش قاطی میکنن که سریع خوب میشه
15:56  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
محمد
21

اینایی که ازین ماشین بد میگن ی مشت دلال هستن...
گزارش
پاسخ دادن
17:14  1395/06/07

علی
1

وقتی موتور ماشین داغه ماشینو خاموش میکنم و بعد از چند دقیقه که دوباره میخوام روشن کنم درجه آب از وسط رد شده.دوستان کسی میدونه علت چیه؟؟؟؟؟ لطفا اگه کسی میدونه منو راهنمایی کنه؟؟؟
10:09  1395/06/07
گزارش
پاسخ دادن
رضا
2

خیلی ها این سوال رو کردن تو نظر ها بگردید جواب سوالتون رو پیدا میکنید
گزارش
پاسخ دادن
10:44  1395/06/07

کاوه ئی
5

باسلام خدمت شما عرض کنم این موتورها بنام موتور گرم هستند و بعد از چند لجظه روشن شدن فن شروع بکار میکند وموتور خنک میشود و نگران نباش
گزارش
پاسخ دادن
11:16  1395/06/07

محمد
6

طبیعیه...یورو 4 ها همه همین طور هستند. اصلا جای نگرانی نیست
گزارش
پاسخ دادن
11:41  1395/06/07

مهدی
6

علی جان چون هوا گرمه و موتور هم داغ هست درجه حرارت اب داخل موتور بالا میره اما وقت ماشین رو روشن میکنی کمتر از یک دقیقه امپر میاد پایین .همیشه سعی کن تو گرما وقتی ماشینو خاموش کنی که فن از کار افتاده باشه .تو دنا وقتی امپر اب میاد وسط فن کار میکنه معمولا بعد از 3 دقیقه هم یک خط میاد پایین و خاموش میشه.
گزارش
پاسخ دادن
18:36  1395/06/07

کاربر: تیباران
10

اینها عادیه، تیبا هم همینجوره.راهش همینه که گفتند قبل خاموش کردن کمی کار کنه تا دما پایین بیاد.
گزارش
پاسخ دادن
01:29  1395/06/08

وحيد
17

دوستان رنگ سورمه اي تيره كه به مشكي ميزنه تو سايت ايران خودرو كدومه؟
آبي كبود يا آبي رويال ؟
09:57  1395/06/06
گزارش
پاسخ دادن
مرتضی
28

آبی کبود.ولی مشکی از همش زیباتره
گزارش
پاسخ دادن
11:01  1395/06/06

دنا سوار
55

ابی کبود
دنا همه رنگش زیباست چون سالار جاده هست چشم همه رو در اورده با دو ستاره گرفتنش
عشقققققققققه
گزارش
پاسخ دادن
11:14  1395/06/06

نکته
3

تو سربالایی دیدن داره
همه با خنده از کنارت رد میشن
گزارش
پاسخ دادن
11:50  1395/06/06

پاسخ به نکته
0

اگر دور موتورش رو روی 5000 نگه داری هیچ وقت جا نمی مونی فقط باید حواست به دور باشه که تو سربالایی زیر 4500 و 5000 نیاد
گزارش
پاسخ دادن
11:59  1395/06/06

محمد
3

اگر دور موتور بالا باشه چون گشتاور در دور بالا تولید میشه ماشین تو سربالایی به خوبی سرعت میگیره و اصلا جانمیمونه...من خودم موتور ماشینم EF7 هست تو گردنه هم حاظرم کل بندازم.
گزارش
پاسخ دادن
12:16  1395/06/06

نکته
2

با دور 5000 !!!!!!
اون موقع چند روز دیگه واشر سرسیلندر باید عوض کنی که
گزارش
پاسخ دادن
12:19  1395/06/06

محمد
4

نخیر نکته جان.
موتورش مثل موتورxu7 و xum نیست که واشر بسوزونه...این موتور مرگ نداره.
گزارش
پاسخ دادن
13:26  1395/06/06

دنا
0

گشتاور ef7 تو دورهای پایین کمه . برخلاف xu7 که گشتاوررش در دسترس تر و در دورهای پایین تری هستش
گزارش
پاسخ دادن
13:29  1395/06/06

دنا
3

دنا طالب نداره و شرکت با مشکلات فراوان فروش مواجهه طرح های تشویقی میزاره و تمام اقساط با پیش پرداخت های پایین ولی دیگه آخر خطه. مردم توان پرداخت اقساط با سود زیاد برای خودروی من درآوردی و پر ایراد رو ندارن. برای همین دنبال یک راهی مثل دنا با موتور جدید رو ارایه میده که اونم موفق نخواهد بود چون برگرفته از همین دناست که بین مردم خریداری نداره. پروژه ef7 کاملا شکست خورده . ایران خودرو سعی کرد با یه داشبورد و یه کروز نجاتش بده اما نتونست حتی شرایط فروش خوب هم واسه دنا و ef7 مشتری پیدا نکرد . کلا وقتی ef7 بخری صاحب اول و آخرش خودتی
09:36  1395/06/06
گزارش
پاسخ دادن
حمید تاتلو
105

تراکتور سوار عجب قصه ای گفتی اونی ک الان شکست خورده پارس خزه
الان همه دنا میخرنن چون موتورش خوب جواب داده تو خودت ی مسافرت با دنا بری دیگه نگاه چراغ پارس هم نمیکنی دنا اگه بد بود تو دو ماه دوتا ستا ه نمیگرفت پارس ی ستاره با زور گرفته قصه الکی تعریف نکن مردم دوست دارن به روز باشن سوار ماشینی بشن ک الان دا ره با ماشین خارجی رقابت میکنه
گزارش
پاسخ دادن
10:07  1395/06/06

مرتضی
35

دوست عزیز بزرگترین شرکت های خودرو سازی هم شرایط فروش میزارن.بهترین خودروهای شرکت رنو هم شرایطی فروخته میشه.این چه تحلیل بی محتوایی هست که میکنی?من نمیگم دنا بهترین خودرو هست ولی تحلیل شما بازاری هست
گزارش
پاسخ دادن
11:04  1395/06/06

مرتضی
0

سلام.دوستان من 8تیر شرایطی رنگ مشکی ثبت نام کردم.از شیراز .الان دوماه شده پس کی تحویل میدن?تازه رفته رو مرحله پرداخت کل وجه.یعنی چک ها هم ثبت شده
گزارش
پاسخ دادن
11:21  1395/06/06

رحيمي
0

عزيزم سود شركتي خيلي پايين تر از بانك هستش ميدونستي؟
با توجه به محاسبات بانكي سودي كه شركت ازتون ميگيره كمتر از٥درصد هستش
گزارش
پاسخ دادن
12:12  1395/06/06

مجید
0

بنظر منم موتورش یک سال دیگه خودش رو نشون میده
امیدوارم تو خرجم نندازه
چون گاز زیاد میخوره تا دور بگیره
گزارش
پاسخ دادن
12:21  1395/06/06

امیرحسین
0

با سلام. دوستان بنده بین سه خودرو دنا و سورن و پارس گیر کردم. البته تندر 90 هم ماشین خوبیه ولی از لحاظ راحتی سرنشینان و طراحی داخلی و بیرونی و اپشن ها کاملا پایین تره. بعضی از دوستان در مورد پارس به قدیمی بودن این خودرو و کیفیت پایین ساخت اشاره می کنند در مورد سورن هم که از عیب های موتور شکایت می کنند. در مورد دنا هم که از فضای کم سرنشینان شکایت می کنند!
با توجه به ملاک های زیر و بدون تعصب به خودروی خاصی بنظر شما کدام خودرو بهترین هست؟
1- قدرت و عملکرد موتور ( مخصوصا در سربالایی ها)
2-امکانات و سیستم های امنیتی(مخصوصا سیستم تهویه هوا /مخصوصا کروز کنترل /جی پی اس)
3-راحتی سرنشینان و داشتن فضای بیشتر ( مخصوصا در سفر)
4- کیفیت ساخت خودرو
دوستان خواهش می کنم متعصبانه نظر ندهید. با تشکر
00:54  1395/06/06
گزارش
پاسخ دادن
علی
3

اگر کشش در سربالایی مخصوصا وقتی ماشین پر و سنگین هست و کولر هم روشنه واست مهمه فقط باید xu7 یا xum بگیری . هم tu5 هم ef7 هم k4m گشتاور دور پایین ضعیف ترین نسبت به xu7 دارند و بیشتر معکوس میخورن . به خصوص tu5 که ضرایب دنده بسیار ناهماهنگی روی پارس داره و همچنین ef7 که در مقابل وزن زیاد سمند و دنا شدیدا کم میاره مگر اینکه با دور خیلی بالا و دنده های سنگین تر همش رانندگی کنی . کشش خوب میخوای فقط xu7 و xum باید بگیری چون هم گشتاور دور پایین و میانی بسیار خوبی دارند و هم گیربکس با موتور کاملا هماهنگ هست
گزارش
پاسخ دادن
07:54  1395/06/06

صفحه اول 1 2 3 4 5 6 7 صفحه آخر
صفحه 2 از 9

ارسال نظر
نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید.
شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان و نامحدود آگهی‌های خرید و فروش خودروی خود را در قسمت آگهی‌ها درج نمایید.
نام    
نظر شما
کارکتر مجاز :
دنبال کردن نظرات فقط برای اعضا امکانپذیر میباشد. برای عضویت اینجا کلیک کنید.
 
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس آذر ماه : سلام اطلس آذر ماه که دعوتنامه میاد شامل افزایش قیمت میشه و 202میلیون اردیبهشت واریز شده اگه بیاد آذر کی تحویل میدن درسته بعد فروردین 1404واقعا فاجعه هست چرا هیشکی صداشو در نمیاره
محتشم : دوست گرامی همه مردم باید یک صدا یکبار جلوی سازمان حمایت و وزارت صنعت معدن و سازمان حمایت تجمع ملیونی کنن اونوقت حساب کار دست ایرانخودرو و دولت میاد؟تازمانیکه ملت ساکت بشینن و اعتراض نکنیم خودروسازان هرجور به میل خودشون با خریداران رفتار خواهد کرد (افزایش قیمت_ بموقع تحویل ندادن _روز به روز خودرو بی کیفیت ) تحویل مردم خواهند داد. شک نکنید
مشکی x5 دوم اردیبهشت : من دوم اردیبهشت تکمیل وجه کردم ایکس۵ مشکی از تهران۹۰ روزه هنوز تو مرحله تکمیل وجه مونده هیچکس مثل من اینقدر طولانی نشده پروسه تکمیل وجهش
J7 : دوستان علت تاخیر در تحویل ماشینها اینه که کرمان موتور میخواد مجوز افزایش قیمت بگیره. سایپا و ایران خودرو هم همین کار را کردند.
شاهین : ببخشید من شاهین جی بود ثبت نامم الان اطلاعات برگشتی زده شاهین اتومات براشماهم همینه؟
تارا ۱۵ مهر : هنوز فاکتور نشدم ۱۵ مهر
سلام : منم با آقای سیخخور صحبت می‌کردم فرمودن تحمل کنید مجرای تحویل فعال شده
حسین... : بالاخره قیمت نهایی مصرف کننده با کلیه مالیات‌هاوعوارض برای شاهین دنده اعلام شد ۵.۹۳۸.۴۲۰.۰۰۰
شاهین : دوستان برامن اطلاعات برگشتی از خودرو ساز شاهین اتومات زده من که اتومات ثبت نام نکرده بودم براشما هم همینه ؟
رضا : مگر اینکه این نمایندگان مومن انقلابی مومن جهادی عاشق مردم خدمتگذار مردم کاری بکنند نهههههه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اریزو اف ال : پاسخ به اریزو 5 بابل بنده 10 شهریور تحویل سیستمی هستم هنوز مجوز نخوردم
مصطفی : سلام آقا پارسا. تحویل می بودیدشما؟
207 پانا تحویل 4 آذر پیشفروش : سلام دوستان من تحویل 4 اذرم سفید رنگ ایشالا که فردا صبح فاکتور بشم و خبر خوب بهتون بدم.
اریزو 5 بابل : اقا اریزو 5 تحویل سیستمی های مهر و شهریور چند نفر هستند یه اعلام حضور بکنید بنده تحویل سیستمی 23مهر هستم فکر کنم توی دی ماه تحویل بگیرم
اسماعیل : ممنونم🙏🫀،همچنین،قربان شما🙏🌹✌️
رضا ساینا : اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنیم
پروین‌ساراجون : قیمت‌ساینا414439000‌‌به‌نظرتون بنظرتون‌چقدرکم‌میش‌لطفا‌کسی‌اطلاع‌داره‌جواب‌بده
وزیر ارزانی : قیمت خودرو در بازار ازاد در هفته ها و ماههای اتی شگفت انگیز و دیدنی خواهد بود
کارشناس ایران خودرو1403 : قیمت خودرو در هفته ها و ماههای اتی شدیدا افزایش قیمت خواهد داشت سرتون کلاه نره
207 علیرصا : سلام. دوستان از کجا متوجه بشم پلاک شدم یا نه؟ کدوم سایت؟