دلالان کدام خودرورابیشترمی‌خرند؟

 

دلالان کدام خودرورابیشترمی‌خرند؟

 
فعالان بازار خودرو می‌گویند که خودروسازان با کاهش عرضه برخی از مدل‌های خودرو، تلاش دارند بازار آن را انحصاری به دست گیرند و دلالان هم بر روی خرید و فروش همین خودروها فعال شده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، تابستان تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و مطابق با روال هر ساله، سفرهای مردم و خانواده‌ها به اوج می‌رسد. اگر شرایط عادی بازار بود، این هفته‌ها را باید پر رونق‌ترین روزهای بازار خودرو می‌دانستیم اما اکنون چند سالی است که دیگر این وضعیت تغییر پیدا کرده و رکود حاکم بر کل اقتصاد ایران، بازار خودرو را هم بی‌نصیب نگذاشته است. به همین دلیل چه سفرهای نوروزی آغاز شود و چه سفرهای تابستانی، فرقی به حال بازار خودرو نمی‌کند و لجبازی‌اش آنقدر زیاد است که به این راحتی‌ها قصد ندارد رونق را برگرداند.
 
اکنون، روزهای زیادی است که بازار خودرو رکود را تجربه می‌کند و حتی برخی طرح‌های جذاب خودروسازان برای ترغیب مشتریان به خرید خودرو نیز نتوانسته طلسم بازار خود را بشکند. به همین دلیل، هر اقدامی که خودروسازان انجام می‌دهند، با سدی در مقابلشان مواجه می‌شود که مصرف‌کنندگان ساخته‌اند، این بار گویا دیگر کمپین نانوشته‌ای برای نخریدن خودرو شکل گرفته است.
 
همین چند هفته پیش بود که شورای رقابت به عنوان مرجع قیمتگذاری خودروها، براساس اسناد مثبته‌ای که از خودروسازان دریافت کرده بود، به تجدیدنظر در قیمت برخی از مدل‌های خودرو پرداخت و اجازه داد که برخی از خودروها، افزایش قیمت را تجربه کنند. به همین دلیل بود که قیمتها از سوی خودروسازان در نمایندگی‌ها مجدد افزایش یافت.
 
البته در روزهای اولی که خودروسازان مجوز افزایش قیمت را گرفته بودند، مطابق با دفعات گذشته، اقدام فوری برای افزایش قیمت نکردند، بلکه چند روزی را صبر کردند تا بلکه به بهانه گرانی، برخی ترغیب شوند تا از شرایط موجود استفاده کرده و خودرو بخرند تا پس از گرانی، متضرر نشوند، اما این نقشه خودروسازان نیز عملی نشد و فروش‌ها چندان رونق نگرفت.
 
در این میان، خودروسازان بالاخره دست به افزایش قیمت زدند و قیمت‌ها را بالا بردند، البته زمزمه گرانی در همان دورانی که مصوبه شورای رقابت برای گرانی خودرو صادر شده بود، برای برخی خودروها حاشیه بازار بوجود آورد، ولی هنوز خودروسازان اقدام به افزایش قیمت نکرده‌ بودند، این حاشیه هر چند اندک، برای خودروها بوجود آمد اما این هم چندان دوامی نیاورد و رکود، نسخه آن را هم پیچید. حال قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما خریداری نیست.
 
یک فعال بازار خودرو در گفتگو با مهر می‌گوید: قیمت بازاری برخی از مدل‌های مختلف خودرو، باز هم به پایین تر از کارخانه برگشته و مردم ترجیح می‌دهند برخی از خودروها را مستقیم از بازار بخرند تا اینکه مدت‌ها با مشکلات فراوان، مسیر از خانه تا نمایندگی را بارها و بارها طی کنند.
 
وی می‌افزاید: تنها این تندر ۹۰ است که همچنان حاشیه قیمتی دارد و مردم با مشکلات زیادی در خرید آن مواجه هستند. گویا سیاست خودروسازان این است که عرضه را در این خودروها کم کرده و یا روش‌هایی را به کار بگیرند که بازار تندر ۹۰ را خود در اختیار داشته باشند. به همین دلیل، خودروسازان عرضه را کم کرده اند و همین امر هم، حاشیه قیمتی به‌وجود آورده است.
 
به گفته این فعال بازار خودرو، اکنون حاشیه قیمتی تندر ۹۰ از یک میلیون تومان تا ۲.۵ میلیون تومان هم کشیده می‌شود و این فضایی را در بازار فراهم کرده که بیشتر خرید و فروش دلالان بر روی این خودرو باشد که دولت باید با نظارت خود، برای این موضوع فکری بکند.
 

قیمت انواع خودروها در بازار و نمایندگی

نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
سمند سورن ELX ۳۶میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
رنو ساندرو ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پارس تندر ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان
تندر ۹۰E۲ بنزینی ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰E۲ اتومات ۴۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
تندر۹۰E۲پارس خودرو ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
دنا EF۷ ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ۴۳ میلیون تومان
تیبا دوگانه سوز ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
سایپا ۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
سایپا ۱۳۱ ۲۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 

 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خرید , فروش , دلال , قیمت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

5 نظر

کاربر: m&z
5

چقدر خوب شد که این اختلاف قیمت آزاد و کارخونه کم شد. قبلا هر کی پول داشت کافی بود n تا ماشین از هر مدلی که موجود بود ثبت نام کنه و بازار آزاد بفروشه و سود کنه. به همین راحتی و بدون هیچ زحمت و هیچ فایده ای برای همونانش. عده زیادی زندگی انگل گونه اختیار کردن و الانم فقط دنبال دلالی و خرید یه چیزی و گرونتر فروختنش به مردم هستن. چون از قدیم جا افتاده. مثل سیمکارت! خودرو، ملک و ....
15:34  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
امیر(سابق)
2

هر جور که به خبرها نگاه میکنی هیچ حرکت مثبتی از خودروسازها نمیشه پیدا کرد. همش به فکر یه راه جدید واسه تیغ زدن مردم هستند. بابا یه مقدار از تولید کنندگان بزرگ یاد بگیرید که به فکر مشتری خودشون هستند و شرایت فروش و قیمتهای مناسب میزارند واسه فروش بیشتر. هیچ کدومشون از باند بازی و دلالی برای فروش استفاده نمیکنند. فقط بلدن از تجربه دیگران واسه گران کردن و فشار دادن به مردم استفاده کنند
15:32  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
رضا
0

دلال ها به ترتیب پارس ال ایکس ال نود 206 پارس سال و دیگر هیچ
12:29  1395/03/31
گزارش
پاسخ دادن
سعید
2

دلال ماشینی میخره که خوشنام و خوش فروش باشه و حساب کارش رو به خوبی پس داده باشه . نمیره ماشینی مثل ef7 بخره که به علت بد نامی رو دستش بمونه و کسی نخره ازش
12:39  1395/03/31

گزارش
محمد
7

البته اول جملت اشتباه بود مثل اینکه خبر را درست نخواندی. اول تندر90 بعد پژو بازیافت lx و بعد بقیه پژو بازیافتیها.
13:33  1395/03/31

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Amir : دوسال پول رو گرفتن و ماشین تحویل نمیدن هر بار هم زنگ میزنیم میگن صبور باشین کلا از اسفند سال گذشته تا الان تحویل ندادن 7 ماه میشه تاخیر ولی اینا 2 ماه حساب میکنن تازه میخوان بدون ساندروف بدن
ناشناس : واسه من هم امروز پیامک دعوتنامه تکمیل وجه اومد چند روز مهلت داره برای پرداخت شاهین جی ال
حمیدرضا : سلام من امروز امور مشتریان سایپا رفتم دو تا ماشین دارم واریز ماشین شاهین g من 29 آذر بوده و یکی شاهین پلاس 12اردیبهشت انگار اونا از ما طلبکارن گفت هیچ کدوم رو بهت نمیدن مشکل سانروف داریم از صف جی میخانه بفرستمون صف جی ال به گفته خودش هم حداقل 1ماه طول می‌کشه جی ال رو بدن که بعید می‌دونم فقط باید از طریق مراجع قضایی شکایت کرد
J7 دو‌مرحله‌ای : J7دو مرحله ای‌کسی هست که تکمیل وجه کرده باشه ببینیم چقدر سود مشارکت تعلق گرفته
شاهین برباد رفته : ای چه وضعشه 4 ماهه هنوز خرداد فاکتور نکرده اینطوری باشه تا نوبت برسه به ما ی سال گذشته
شاهین 1405 : اقا تجمع کنیم قبل اینکه جنک شه دستمون بره تو پوست گردو
شاهین : منم فکر میکنم تحویل اسفند تموم شده چون نیستن...البته ما هم تحویل اسفند هستیم اردیبهشت بهمون تحمیل شده..شماره پذیرش بزارید ببینیم تا چه شماره ای جلو رفته..
X5 : سلام x5اهواز ثبت نامت کی‌بوده نقدی‌یا پیش فروش‌بودی
پلاس اتومات ۲۲ اردیبهشت : سلام مبارک باشه بعداز این همه انتظار کیفیتش مثل قبل هست یا خرابش کردن؟؟ً
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : خدا لعنتشون کنه دقیقا همین بلارو هم سر ما آوردن! بعد از واریز پیش پرداخت و گذشت چند هفته به ما گفتن که اقساط نداریم! و پرسیدم که شما به اسم اقساط با ما قرار داد بستین و خیلی راحت گفت نمیدیم اگه نمیخواید پولتونو دو ماه دیگه پس میدیم. روز بعدش به چندتا نمایندگی دیگه و همون نمایندگی به عنوان مشتری تماس گرفتم و مرسیدم شرایط اقساط هست و گفتن بله هیچ مشکلی نیست بیاید ثبت نام کنید اقساط هم داریم. تهش متوجه شدم این روش جدید کلاهبرادریشون هست و پول مردم رو مفت میگیرن و باهاش کار میکنن و چند ماه بعد بهشون پس میدن. از ماشین هم هیچ خبری نیست!
24 فوق : مال ما که با گذشت از 10 روز از فاکتور هنوز هیچ خبری نیست فاکتور نمیکرد بهتر بود حداقل نمیخواست هی هر ساعت چک کنی ببینی پلاک چی شد
افشار : چقدر ریختی ساعت چند بود
hamed : دوستانی ک 207 تیوفایو پلاس فاکتور شدین کسی بوده پلاک شده باشه؟
کلهر : اسد نیا ،جریان اون پیامه اومد برات چی شد،پرسیدی
hamed : توی تایم کاری اوکی میشه
ساینا اس فوق العاده : دوستان کسی هست از فوق العاده 27 که فاکتور نشده باشه ؟این مثبتو بزنه
محمد : من 207 پانا فولادی طرح فرسوده تحویل 11 مرداد داشتم تو قرارداد شده tu5p ولی نه برام تکمیل وجهی اومده نه از سود تاخیرم کم کردن توی قسمت زمان فاکتور هم نوشته کلاس خودرو فاقد صف فاکتور میباشد الان دقیقا باید چیکار کنیم؟
سعید : سلام اونایی که موعد مهر هستن تفاوت موتور پلاس مبلغ 6 میلیون فعال شده برن پرداخت کنن
اطلس جی فقط : منم تبدیل نمی‌زنم هرچی دیرتربدن بایدازاونورجریمه تاخیرشم بدن ما اگ می خواستیم تبدیل بزنیم خیلی زودتر ازاین حرفا تبدیل زده بودیم ن ب قول دوستمون بعد7ماه