دلالان کدام خودرورابیشترمی‌خرند؟

 

دلالان کدام خودرورابیشترمی‌خرند؟

 
فعالان بازار خودرو می‌گویند که خودروسازان با کاهش عرضه برخی از مدل‌های خودرو، تلاش دارند بازار آن را انحصاری به دست گیرند و دلالان هم بر روی خرید و فروش همین خودروها فعال شده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر، تابستان تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و مطابق با روال هر ساله، سفرهای مردم و خانواده‌ها به اوج می‌رسد. اگر شرایط عادی بازار بود، این هفته‌ها را باید پر رونق‌ترین روزهای بازار خودرو می‌دانستیم اما اکنون چند سالی است که دیگر این وضعیت تغییر پیدا کرده و رکود حاکم بر کل اقتصاد ایران، بازار خودرو را هم بی‌نصیب نگذاشته است. به همین دلیل چه سفرهای نوروزی آغاز شود و چه سفرهای تابستانی، فرقی به حال بازار خودرو نمی‌کند و لجبازی‌اش آنقدر زیاد است که به این راحتی‌ها قصد ندارد رونق را برگرداند.
 
اکنون، روزهای زیادی است که بازار خودرو رکود را تجربه می‌کند و حتی برخی طرح‌های جذاب خودروسازان برای ترغیب مشتریان به خرید خودرو نیز نتوانسته طلسم بازار خود را بشکند. به همین دلیل، هر اقدامی که خودروسازان انجام می‌دهند، با سدی در مقابلشان مواجه می‌شود که مصرف‌کنندگان ساخته‌اند، این بار گویا دیگر کمپین نانوشته‌ای برای نخریدن خودرو شکل گرفته است.
 
همین چند هفته پیش بود که شورای رقابت به عنوان مرجع قیمتگذاری خودروها، براساس اسناد مثبته‌ای که از خودروسازان دریافت کرده بود، به تجدیدنظر در قیمت برخی از مدل‌های خودرو پرداخت و اجازه داد که برخی از خودروها، افزایش قیمت را تجربه کنند. به همین دلیل بود که قیمتها از سوی خودروسازان در نمایندگی‌ها مجدد افزایش یافت.
 
البته در روزهای اولی که خودروسازان مجوز افزایش قیمت را گرفته بودند، مطابق با دفعات گذشته، اقدام فوری برای افزایش قیمت نکردند، بلکه چند روزی را صبر کردند تا بلکه به بهانه گرانی، برخی ترغیب شوند تا از شرایط موجود استفاده کرده و خودرو بخرند تا پس از گرانی، متضرر نشوند، اما این نقشه خودروسازان نیز عملی نشد و فروش‌ها چندان رونق نگرفت.
 
در این میان، خودروسازان بالاخره دست به افزایش قیمت زدند و قیمت‌ها را بالا بردند، البته زمزمه گرانی در همان دورانی که مصوبه شورای رقابت برای گرانی خودرو صادر شده بود، برای برخی خودروها حاشیه بازار بوجود آورد، ولی هنوز خودروسازان اقدام به افزایش قیمت نکرده‌ بودند، این حاشیه هر چند اندک، برای خودروها بوجود آمد اما این هم چندان دوامی نیاورد و رکود، نسخه آن را هم پیچید. حال قیمت‌ها در بازار بالا رفته اما خریداری نیست.
 
یک فعال بازار خودرو در گفتگو با مهر می‌گوید: قیمت بازاری برخی از مدل‌های مختلف خودرو، باز هم به پایین تر از کارخانه برگشته و مردم ترجیح می‌دهند برخی از خودروها را مستقیم از بازار بخرند تا اینکه مدت‌ها با مشکلات فراوان، مسیر از خانه تا نمایندگی را بارها و بارها طی کنند.
 
وی می‌افزاید: تنها این تندر ۹۰ است که همچنان حاشیه قیمتی دارد و مردم با مشکلات زیادی در خرید آن مواجه هستند. گویا سیاست خودروسازان این است که عرضه را در این خودروها کم کرده و یا روش‌هایی را به کار بگیرند که بازار تندر ۹۰ را خود در اختیار داشته باشند. به همین دلیل، خودروسازان عرضه را کم کرده اند و همین امر هم، حاشیه قیمتی به‌وجود آورده است.
 
به گفته این فعال بازار خودرو، اکنون حاشیه قیمتی تندر ۹۰ از یک میلیون تومان تا ۲.۵ میلیون تومان هم کشیده می‌شود و این فضایی را در بازار فراهم کرده که بیشتر خرید و فروش دلالان بر روی این خودرو باشد که دولت باید با نظارت خود، برای این موضوع فکری بکند.
 

قیمت انواع خودروها در بازار و نمایندگی

نوع خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
سمند سورن ELX ۳۶میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
رنو ساندرو ۴۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
پارس تندر ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان
تندر ۹۰E۲ بنزینی ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
تندر ۹۰E۲ اتومات ۴۷ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان ۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
تندر۹۰E۲پارس خودرو ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان
دنا EF۷ ۴۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ۴۳ میلیون تومان
تیبا دوگانه سوز ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ۲۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان
سایپا ۱۱۱ ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۲۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
سایپا ۱۳۱ ۲۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 

 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , خرید , فروش , دلال , قیمت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: m&z
5

چقدر خوب شد که این اختلاف قیمت آزاد و کارخونه کم شد. قبلا هر کی پول داشت کافی بود n تا ماشین از هر مدلی که موجود بود ثبت نام کنه و بازار آزاد بفروشه و سود کنه. به همین راحتی و بدون هیچ زحمت و هیچ فایده ای برای همونانش. عده زیادی زندگی انگل گونه اختیار کردن و الانم فقط دنبال دلالی و خرید یه چیزی و گرونتر فروختنش به مردم هستن. چون از قدیم جا افتاده. مثل سیمکارت! خودرو، ملک و ....
15:34  1395/03/31
پاسخ دادن
امیر(سابق)
2

هر جور که به خبرها نگاه میکنی هیچ حرکت مثبتی از خودروسازها نمیشه پیدا کرد. همش به فکر یه راه جدید واسه تیغ زدن مردم هستند. بابا یه مقدار از تولید کنندگان بزرگ یاد بگیرید که به فکر مشتری خودشون هستند و شرایت فروش و قیمتهای مناسب میزارند واسه فروش بیشتر. هیچ کدومشون از باند بازی و دلالی برای فروش استفاده نمیکنند. فقط بلدن از تجربه دیگران واسه گران کردن و فشار دادن به مردم استفاده کنند
15:32  1395/03/31
پاسخ دادن
رضا
0

دلال ها به ترتیب پارس ال ایکس ال نود 206 پارس سال و دیگر هیچ
12:29  1395/03/31
پاسخ دادن
سعید
2

دلال ماشینی میخره که خوشنام و خوش فروش باشه و حساب کارش رو به خوبی پس داده باشه . نمیره ماشینی مثل ef7 بخره که به علت بد نامی رو دستش بمونه و کسی نخره ازش
12:39  1395/03/31

محمد
7

البته اول جملت اشتباه بود مثل اینکه خبر را درست نخواندی. اول تندر90 بعد پژو بازیافت lx و بعد بقیه پژو بازیافتیها.
13:33  1395/03/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟