فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!

 

فراخوان بی سر و صدای خودروسازان در ایران!

 
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خودروسازان داخلی در صورت وجود عیب در خودروهای تولیدی خود نسبت به فراخوان این خودروها اقدام می‌کنند البته برای این کار اعلام عمومی صورت نمی‌گیرد.
 
امیرحسن کاکایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سیستم فراخوان خودرو در ایران این است که در صورت کشف عیب در خودرو با مالک آن تماس گرفته و خواستار مراجعه مشتری برای حل عیب خودرو می‌شوند.
 
وی در پاسخ به اینکه چرا شرکت‌های خودروسازی در ایران برخلاف خودروسازان جهانی برای فراخوان خودروهای معیوب اعلام عمومی نمی‌کنند؟ خاطرنشان کرد: به هر حال هنوز فرهنگ فراخوان خودرو در ایران جا نیفتاده و این تفکر وجود دارد که فراخوان خودروی معیوب یک نقطه ضعف برای خودروساز است.
 
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه اینگونه تصور می‌شود که اعلام عمومی فراخوان باعث زیر سوال رفتن کیفیت خودروهای تولیدی می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که طبق استانداردهای جهانی فراخوان خودروهای معیوب نشان‌دهنده التزام خودروسازان به حقوق مشتریان و حفظ کیفیت محصولاتشان است.
 
وی ادامه داد: فراخوان یک روند معمول در صنعت خودروی جهان است زیرا به هر دلیلی این امکان وجود دارد که یکی از هزاران قطعه به کار رفته در تولید یک خودرو معیوب بوده و یا هنگام استفاده معیوب شود بنابراین فراخوان خودروهای معیوب به معنای زیر سوال رفتن عملکرد یک خودروساز نیست.
 
کاکایی افزود: گذشته از خودروسازان داخلی اما نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در ایران معمولا هنگام اعلام فراخوان جهانی خودروها از سوی شرکت‌های خارجی تولیدکننده، در روند فراخوان خودروها مشارکت نمی‌کنند که دلایل آن نیز متعدد است.
 
وی با بیان اینکه برخی خودروهای وارداتی به ایران از سوی واردکنندگان متفرقه وارد شده و متولی مشخصی برای خدمات‌دهی به آنها وجود ندارد، تصریح کرد: علاوه بر آن واردکنندگان رسمی خودرو نیز یا به دلیل هزینه‌های مترتب یا به دلیل نداشتن سیستم خدمات‌دهی مناسب معمولا از فراخوان خودروهای معیوب وارد شده به ایران خودداری می‌کنند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , فراخوان خودرو , خودرو سازان داخلی , خدمات پس از فروش خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
عارف : واقعا مرسی که اسباب شادی ما رو فراهم میکنی😅😅😅😅😅😂😂😂
رضا : امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس چه ارتباطی به وزارت صمت و اَبَر کمپانی سایپا داره؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : 90روز عادی
ساینا استاندارد 85 گانه ارومیه : دوستان میدونید بعد 24 شهریور و مهرماه چه تاریخ هایی واریزی داشتیم؟
افسانه : مهلت تحویل 30روزه بوده از نوع فوری بوده یا پیش فروش
علیرضا : سلام بله واریزی 13 آبان 90 روزه بودم 24 فاکتور شد26 پلاک 30 صدور اسناد الان هم روی حمل میچرخه
مهدی : امیر اگر 170 پیش داده باشی حدودی باید 205 دیگه جور کنی
Sajjad : اونایی که فاکتور میشید شماره پذیرش رو هم بزارید
ساناز : برا منم نیومده شما پرداختی اولتون چند بود؟
حامد ساینا : سلام من پذیرش مهرماهم کسی خبر داره که می تونم از طریق نمایندگی آپشن مانند مانیتور به ماشین اضافه کنم؟ یا نه
مهسا X33 اتومات : سلام دوستان. ایکس 33 اتومات تا چه تاریخی تحویل دادند؟ آیا کسی تاریخ سیستمی شهریور ماه تحویل گرفته؟
رسول : سلام لطفاشماره پذیرش بزارید