لامبورگینی اوراکان اسپایدر با پکیج تازه Novitec Torado جان تازهای گرفت.
اوراکان، سوپراسپرت میان رده لامبورگینی است که از 2014 بهعنوان جایگزین گالاردو به بازار آمد. مدل رودستر آن نیز از ابتدای سال جاری میلادی بدست مشتریان رسید. درحالیکه اوراکان کوپه حدود 237000 دلار قیمت دارد، لامبورگینی مدل اوراکان اسپایدر را با قیمت پایهای 211000 دلار میفروشد. البته این قیمت برای اوراکان اسپایدر LP610-4 است که هم قدرت 602 اسبی دارد و هم قدرتش به هر چهارچرخ منتقل میشود. ولی اوراکان اسپایدر یک مدل ارزانتر و ضعیفتر هم با نام LP580-2 دارد؛ قدرت این مدل 572 اسب بیشتر نیست، دیفرانسیل عقب است و قیمت تقریبی 202000 دلاری دارد. اگر مالکان این ایتالیایی هنوز از تواناییهای فنی خودرویشان ناراضی هستند هماکنون یک پیشنهاد ویژه برای آنها وجود دارد: پکیج رویایی نوویتک.
نوویتک با نام کامل Novitec Group ، تیونری آلمانی است که تاکنون برای اکثر سوپراسپرتها پروژههای تقویت انجین یا کیت بدنه داشته است اما علاقهای اصلیاش، تیون محصولات ایتالیایی (به خصوص فراری) است و به همین دلیل نیز در چندسال اخیر پروژههای زیادی برای ایتالیاییها انجام داده است. پروژههای تیونینگی این شرکت برای فراری با نام Novitec Rosso ، برای مزراتی با نام Novitec Tridente و برای لامبورگینی نیز با نام Novitec Torado شناخته میشود.
حالا نوویتک تورادو، پکیجی ویژه برای اوراکان اسپایدر LP610-4 دارد. بخش اول این این پکیج مربوط به تغییر ظاهری خودروست. به لطف کیت کربنی جدید شامل سپر و رکابها و همچنین رینگهای فورج 20 اینچی جلو و 21 اینچی عقب که با تایرهای پیرلی P-Zero پوشانده شدهاند، اوراکان حالا ظاهری زیباتر و اسپرتتر به خود گرفته است.
در قسمت فنی نوییتک میگوید هم سیستم اگزوز را تغییر داده و هم ارتفاع سیستم تعلیق را 3.5 سانتیمتر کاهش داده است. سیستم اگزوز جدید این خودرو از جنس اینکونل است؛ آلیاژی برپایه نیکل که از ترکیب کروم و آهن بوجود میآید و مقاومت بسیار زیادی در دماهای بالا دارد. جالب است بدانید که همین آلیاژ در خودروهای فرمول1 نیز استفاده میشود.
مهمترین قسمت این پکیج، تغییراتی است که در انجین آن رخ داده. درحالیکه قلب 5.2 لیتری V10 اوراکان اسپایدر درحالت استاندارد بیشتر از 602 اسب قدرت ندارد، نوویتک با نصب یک سوپرشارژ به قدرت 850 اسبی دست یافته که بیش از اندازه زیاد است! همچنین گشتاور تولیدی انجین از 560 نیوتن متر سابق حالا به 960 نیوتن متر رسیده است. رکوردهای شتاب و سرعت این نوویتک هنوز اعلام نشده اما چون سبکتر و قویتر از اونتادور است پس احتمالا شتابی کمتر از 3 ثانیه و سرعتی به مراتب بیشتر از 350 کیلومتر برساعت دارد.