تفسیری واحد از حقوق مصرف‌کنندگان

 

تفسیری واحد از حقوق مصرف‌کنندگان

 
طی یک دهه گذشته چندین مقررات و دستورالعمل‌ برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در بخش فروش و خدمات پس از فروش از سوی مجلس و دولت تدوین و اجرا شده است، این در شرایطی است که در مقررات مذکور به‌دلیل عدم شفافیت و به‌دنبال آن تفاسیر مختلفی که از این مقررات می‌شد حقوق مصرف‌کنندگان به‌طور تمام و کمال ایفا نمی‌شد.
 
به این ترتیب هر چند به ظاهر مقرراتی برای حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در نظر گرفته شده بود، اما مشتریان همیشه گلایه‌مند از خدمات فروش و پس از فروش خودروسازان بودند. این گلایه‌مندی در حالی هنوز هم پابرجاست که در آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال 86 بسیاری از واژگان به نفع مشتری بازتعریف شده است. آیین‌نامه مذکور در اواخر فروردین ماه سال جاری از سوی هیات دولت تصویب و توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به خودروسازان ابلاغ شده است. در این زمینه سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه در آیین‌نامه اجرایی «احصای حقوق مصرف‌کنندگان خودرو » دیگر جایی برای تفسیر تولید‌کنندگان وجود ندارد تصریح کرده است که برخی از واژگان به علت عدم تعریف در آیین‌نامه قبلی قابل‌تفسیر و حتی موجب رد خواسته مشتری توسط عرضه‌کنندگان و کارشناسان بود که در آیین‌نامه جاری اصلاح شد. وی در این زمینه به مواردی از قبیل خدمات فنی استاندارد، خدمات سیار، خودرو، نرخ خدمات و قطعات، عیب ایمنی، قطعه و ماده مصرفی اشاره و عنوان کرده که در آیین‌نامه جدید تمامی شبهاتی که در مورد حقوق مصرف‌کننده وجود داشته برطرف شده است.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , خودرو سازان داخلی , ایران خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
حمید : حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
طاها : سلام امروز برای من دعوت نامه آمد دوسال پیش شاهین جی اتوماتیک نصف پول واریز کردم امروز برام پیامک دندی آمده واقعا این انصاف نیست برای مردم درست کردن خدارو خوش نمیاد من طلا فروختم اون موق الانم طلا گران شد اون ماشینم خواستم نشد خدا ازشون نگذره
مهدی : ببخشید تکمیل وجه کی هستین
فربد : تارا دستی تیتانیوم تحویل 3 شهریور هنوز کسی مونده فاکتور نشده باشه؟
قلی نیا : روحش شاد سواد نداشت ولی آباد میکرد آبادانی بلد بود ولی الان از همش از یزید شنیدیم ولی از اینا دیدیم
حمیدرضا : هیچ کی نمیتونه بازداشت کنه ما طلبکار هستیم امروز من با دو نفرشان تا حد درگیری بحثم شد بی ادب و پر رو هستن
سلگی : سلام دوستان منم 13آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده برا شاهین جی بنظرتون تبدیل بزنم یا خیر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی . : 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده
علوی : سلام منم نوراباد لرستانم از گاوکش تو کجایی بنظرم شاید برا خودشان یا آشناها پلاک میکنن
علی بی پلاک : داداش بیا پذیرش پیش ما همه پیش همیم میفهمی منظورمو؟؟؟؟
محمد : سلام کسورات زده 75 میلیون یعنی چی؟
دوگانه خرداد : دوگانه؟
سعید : اونا مال کلاس سقف شیشه ای 6 دنده که فرمان برقی...تو قراردادها نوشته شده سقف فلز فرمان هیدرولیک
جواد : مشکل سانروف دارن، من خودم قطعه ساز هستم و از کارشناس 3 تا مگاموتور پرسیدم گفتن تامین کننده سانروف به دلیل مطالبات معوقه به خط قطعه نمیده
آریزو 6 پرو : سلام ، دوستان کسی از دفتر مرکزی یا جایی که اطلاعات دقیق داشته باشه پیگیری نکرده ؟ واقعا تا کی قراره طول بکشه تحویل این گوه ! اگه چیزی میدونید بگید لطفا . ارزش پولمون نابود شد 😑
Reza Rs : سلام دوستانی 20 تیر ب بالا هستن و هنوز فاکتور نشدن کوییک Rs لایک کنن ببینیم چند نفرن
اسقاطی اردیبهشت : خوب بید