پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 

پنج انتقاد مردم از خودروسازان

 
مصرف‌کنندگان رضایت نسبی از عملکرد خودروسازان داخلی ندارند. براساس یک نظرسنجی بیشترین انتقادات مردم از خودروسازان پیرامون پنج محور اساسی و مهم است.
 
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی صورت گرفته با موضوع "میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در سال ۱۳۹۴" مصرف‌کنندگان انتقادات مختلفی را نسبت به عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو مطرح کرده‌اند.
 
براساس این نظرسنجی پنج موضوع "عدم تناسب قیمت با کیفیت خودرو"، "تاخیر در زمان تحویل خودرو"، "دیرکرد در تحویل مدارک و پلاک خودرو"، "وجود ایراد در خودرو در زمان تحویل" و "کم بودن تنوع آپشن‌ها" محور بیش از ۵۰ درصد انتقادات مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو را تشکیل می‌دهد.
 
این انتقادات تایید کننده این باور رایج در میان عموم مصرف‌کنندگان است که تناسبی بین قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده در ایران وجود ندارد. درواقع قیمت خودروهای داخلی در مقایسه با کیفیت آنها، بالاست.
 
علاوه بر آن مصرف‌کنندگان ایرانی اطمینانی از صحت خودروهای صفر کیلومتر تولیدی از سوی خودروسازان داخلی ندارند. در این زمینه در نظرسنجی‌ای که پیش از این از نیازها و خواسته‌های مشتریان ایرانی از فرایند فروش خودروهای داخلی انجام شده بود، پاسخ‌دهندگان "سلامت" خودروی صفرکیلومتر خریداری شده را به عنوان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اساسی خود از خودروسازان داخلی مطرح کرده بودند.
 
نتایج این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دغدغه خریداران خودرو در ایران دقیقا از زمان تصمیم به خرید آغاز می‌شود. اینکه چه خودرویی با چه قیمتی خریداری کنند؛ آیا خودرو در زمان وعده داده شده تحویل خواهد شد و از همه مهمتر اینکه آیا خودروی صفرکیلومتر خریداری شده سالم است یا اینکه بلافاصله پس از تحویل، نیاز به مراجعه به تعمیرگاه‌ها دارد!؟
 
در این زمینه عملکرد خودروسازان بزرگ داخلی نشان داده که قبل از تحویل گرفتن خودروی نو و تست آن، اطمینانی از صحت عملکرد خودرو وجود ندارد؛ شاهد این مدعا نیز شهروندانی هستند که بلافاصله پس از تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، برای حل عیوب خودرو مجبور به مراجعه به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان شده‌اند.
 
نارضایتی مردم از عملکرد خودروسازان در حالی است که وزیر صنعت به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی سیاست‌گذار صنعت خودرو نیز تاکنون چندین بار انتقاداتی را از عملکرد خودروسازان مطرح کرده‌ است.
 
در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرده بود:" توقع مشتریان داخلی افزایش یافته، ولی با این حال خودروسازان نتوانستند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است".
 
وی همچنین از این انتقاد کرده بود که "چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از ۱۰ هزار کیلومتر پیمایش به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند!؟ ".
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , خودرو داخلی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

کیانوش
1

تا زمانی که مردم میخرن این آقایون هم میندازن
این که چیز جدیدی نیست داداش.ایرانی جماعت نمیتونه جلو خودشو بگیره.
به قرآن شش ماه هیشکی نخره ببین چی میشه
12:50  1395/05/22
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
3

رانای صفر خریدم رنگ داره...3ماهه پیگیر تعویضم با شکایت..
من ادم گیری هستم..اخرش موفق میشم.
10:46  1395/05/21
گزارش
پاسخ دادن
ارمااااان
11

ینی چی توقعات توقع مشتریان داخلی افزایش یافته ؟؟؟؟
این حرفش خودش بدترین توهینه ... برای یه خودرویی که 3.200 در میاد دارن 21 میلیون نقد میدن و انتظار دارن سالم باشه توقع زیااادیه ؟؟؟ یا برای خودرویی مثل پژو ایران 206 که 7 تومن در میاد دارن 37 تومن پول میدن و توقع دارن سالم باشه واااقعا توقع زیادیه ؟؟؟؟ این حرف خودش بدترین توهینه

اقا اگه نمیتونید خودرویی بسازید که صفرش خراب نباشه... خب بهتره جمع کنید و اینقد ادعا نکنید دیگه .باور کن ظالم تر از شما پیدا نمیشه اصلا .. اخه انتظار اینکه ماشین صفر همه چیزش سالم باشه توقع زیاااادیه؟؟. یا اینا حرف دهنشونو نمیفهمن اصلا یا واقعا خودشونو زدن به اون راه .شرکته ماشین تولید کرده چند تاش خراب شده همه خودروهاشونو قراخوان میکنن و با پرداخت خسارت همه رو درست می کنن ... اون وقت این میگه توقع زیادی دارن و توقعشون زیاد شده .حیف که انحصاریش کردین وگرنه اشغال ترین شرکت خارجی بجر چین بیاد و خودرو در رنج 30 یا 40 تومن بتونه بده .. شما ها باید برید و کلااااا همه چی رو تخته کنید ولی حیف انحصاری کردید و اون وقت میگید توقعشون بیشتر شده ...
00:55  1395/05/21
گزارش
پاسخ دادن
مجید
12

امید وارم برشکست بشن راحت شیم یک عمره دارن خون مردم رو تو شیشه میکنن !
21:41  1395/05/20
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جک s3 به sr3 : یک ماه کاری در نظر بگیرن پس هنوز دو ماه دیگه هم الافیم!
جک s3 به sr3 : دوستان برای سخا تمدید بشه ک باز برای همین نمونیم من رفتم تمدید کردم
صدرا a5 سفید : دوستانی که آ5 سفید شهریور403 ثبت نامی بودن اونایی که اقساطی بودن کسی هست شاسی شده باشه؟ تماس گرفتم گفتن یک سری ها شاسی شدن منتهی نگفتن پرداخت یکجاها بوده یا اقساط ها؟
جک s3 به sr3 : دوستان برای سخا تمدید بشه ک باز برای همین نمونیم من رفتم تمدید کردم
سهند بهمن : یعنی این مملکت یکی نیست بلند بشه بگه این درد غصه مردم را یا فقط به فکر جیب اختلاس خودشون هستند
سهند بهمن : تف بهتون با این کاراتون، لعنت بهتون خب لاشیا شما اگر قطعه ندارید بیخود میکنید ثبت نام میذارید، تف به شرف نداشتتون
سهند بهمن : مگه افزایش قیمت دوباره شامل ما ک چندین ماهه گذشته از موعد تحویل هم میشه
درسا : من تکمیل وجه 12 اسفندم ، امروز زنگ زدم نمایندگی شهرمون ، گفت امکان داره تا چند ماه دیگه هم تحویل سی وی تی طول بکشه ، گفت قطعه کم دارن ، کلا کسی پاسخگو نیست ، این چه مسخره بازیه، معلوم نیست جنگ ادامه داشته باشه یا نه ، ماشینمون رو هواست ، هیچ جا هم نیست که بریم شکایت کنیم . خدا فقط به داد ما برسه
درسا : من تکمیل وجه 12 اسفندم ، امروز زنگ زدم نمایندگی شهرمون ، گفت امکان داره تا چند ماه دیگه هم تحویل سی وی تی طول بکشه ، گفت قطعه کم دارن ، کلا کسی پاسخگو نیست ، این چه مسخره بازیه، معلوم نیست جنگ ادامه داشته باشه یا نه ، ماشینمون رو هواست ، هیچ جا هم نیست که بریم شکایت کنیم . خدا فقط به داد ما برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا دوگانه مرداد : سلام دوستان برای کسی دعوتنامه مرداد ساینا دوگانه اومده؟
X22 : سلام تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده!؟
اطلس اذر : 12 اسفند 402 اولین واریزیم بود ک ای کاش واریز نکرده بودم واریز دومم هم 20 اسفند403
رسول : شرکت کجا
نادر غالبی : دوستان انگار روند فاکتور متوقف شده بعد از 14 خرداد کسی فاکتور شد اطلاع بده ممنون
اطلس آذر : از کدوم سایت نگاه می کنید من هرچی میرم داخل خود سایت شرکت سایپا نمیتونم ببینم که تو چه مرحله ایی هست
فروش فوق العاده 11 بهمن : سلام دوستان خدا شاهده من امروز رفتم شرکت سایپا حتی نمیذاشتن برم داخل با التماس داد بی داد رفتم داخل گفتن ماشین نیست قطعه نداریم گفت کوییک بدید گفت نداریم گفتم پولمو بدید گفتن سه ماه دیگه میدیم گفت آخرش کی ماشین تحویل میدید گفتن نمیدونیم آدمهای زیادی اومده بودند همین جواب ها رو بهشون میدادن تا میتونید نشر بدید ما که بیچاره شدیم بعضی دیگه هم گرفتار نشن پول واریز کنن
محمد : X33دنده موعد تحویل 2/28دیروز حمل شده
مجی RS اصفهان : سلام.دوستانی که میگن افزایش قیمت با دستور لغو شده دروغ هست امروز سایپا قیمت مصرف کننده ماشینا رو گذاشته .سایپا کی تا حالا دستور کسی رو انجام داده؟؟؟؟؟
محمد : دوستان ماشین خوبی است من پریروز سرویس ده هزار کیلومتر رو بردم نمایندگی تا الان هیچ مشکلی و صدایی نداشته تحمل کنید کاری به بازار ندارم برای سواری خودروی خوبی است هم پلتفرم بروز است و هم موتور بی آزار ضمنا من برج ده پارسال بودم با پنجاه روز تاخیر آخر بهمن تحویل گرفتم نگران نباشید ارزش داره .از دید خود نمایندگی هم جز بی آزار ها است سورن و دنا و تارا زیاد به نمایندگی مراجعه دارند اما رانا خیلی مراجعه ندارم برای رفع اشکال و عیب