پژو206 بهتر است یا تندر90؟

 

پژو206 بهتر است یا تندر90؟

 
پژوه 206 صندوقدار و رنو تندر 90 از محصولات شرکت فرانسوی بوده که در گروه قیمت‌ خودروهای متوسط قرار می‌گیرد و از لحاظ کیفیتی در رنج متوسط رو به بالا است که با مقایسه‌های صورت گرفته کیفیت خودرو تندر 90 بالاتر از پژو 206 قرار دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادخبرگزاری میزان،  دو اتومبیل محبوب پژوه 206 صندوقدار و رنو تندر 90 در رنج قیمت زیر 40 میلیون تومان است، این دو اتومبیل در ابتدای ورود به بازار چندان مورد استقبال قرار نگرفته بودند ولی با مرور زمان به علت کیفیت فنی خوب وقابل قبول، در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین خودروهای این رنج هستند و مانند دیگر خودروهای بازار، قیمتی فراتر از حد تصور پیدا کرده‌اند! 
 
ابتدا به طراحی دو اتومبیل می‌پردازیم (که البته سلیقه‌ای است)، اول به سراغ لوگان رفته، لوگان به علت طراحی ظاهری مکعب شکل چندان خودروی دل‌چسبی نیست. بلند بودن سقف برای یک خودروی سدان موجب شده که با اتومبیل ناهماهنگی مواجه شویم که البته این سقف بلند نکات مثبتی نیز دارد که در جای خودش به آن اشاره خواهیم کرد. طراحی عقب لوگان به علت بلند بودن صندوق واستفاده از چراغ مستطیل شکل به صورت افقی نمای جالبی به وجود نیاورده است اما طراحی جلوی لوگان به مراتب بهتر از نمای عقب آن است. اما در آنسوی میدان 206SD قرار دارد که شاید مهمترین چالشی که این خودرو در طراحی ظاهری با آن روبرو است، مربوط به نمای جانبی این خودرو می‌باشد. 
 
صندوق بار اضافه شده به آن و تغییر ندادن ابعاد در عقب، باعث شده که این خودرو در طراحی جانبی چندان هماهنگ و دلچسب نباشد. نمای جلو ی این خودرو هر چند کمی قدیمی شده اما هنوز طرحی قابل قبول، زیبا و دلچسب است. نمای عقب به علت اینکه از خودروهای پژو 607 و 206cc به عاریت گرفته شده، فرمی قابل قبول به خودرو بخشیده است ضمن اینکه این خودرو نسبت به لوگان از فرمی آیرودینامیک‌تر و اسپرت‌تری برخوردار است. در مجموع با وجود اینکه 206SD در نمای جانبی دارای مشکلاتی است اما در کنار لوگان خودش را زیباتر نشان می‌دهد. با ورود به کابین لوگان با طراحی مواجه هستیم که مانند طراحی خارجی چندان دلچسب نیست. 
 
طراحی دریچه‌های هوا، پوشش روی درب‌ها و قرارگیری دکمه‌های شیشه بالابر روی داشبورد چندان جالب نیستند. صندلی‌ها نیز از طراحی زیاد مطلوبی برخوردار نیستند و حالتی نیمکت‌وار دارد و کیفیت مواد به کار رفته روی پوشش درب‌ها چندان جالب نیست. اما فضای کابین بسیار خوب و پذیرفتنی است، همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد بلند بودن سقف نکات مثبتی نیز به وجود آورده است. در قسمت عقب فضای پا وارتفاع سقف بسیار خوب است بگونه‌ای که سه نفر به راحتی در فضای عقب این اتومبیل بنشینند و راحت باشند. 
 
یکی دیگر از نکات خوب لوگان فضای خوب صندوق عقب است که به جرات می‌توان گفت که از بسیاری از خودروهای بزرگتر از خود نیز بزرگتر است! به علت بالا بودن شاسی لوگان دید جلو و اطراف آن خوب و رضایت‌بخش است ولی دید عقب چندان جالب نیست. از لوگان پیاده شده و وارد کابین 206 می‌شویم. داشبورد 206 نسبت به سایر خودروهای این رنج قیمت از طراحی خوب و زیبایی برخوردار است و هماهنگی پوشش روی درب‌ها با روکش صندلی‌ها، طرحی زیبا و دل نشین به وجود آورده است. 
 
ارگونومی در این خودرو به خوبی رعایت شده و صندلی‌ها اگرچه زیاد راحت نیستند اما در برابر لوگان از طراحی مطلوب‌تری برخوردار است ضمن اینکه این صندلی‌ها ارگونومیک بوده و به خوبی بدن سرنشینان را در بر می‌گیرند. دید جلو و اطراف خوب است ولی دید عقب چندان قابل قبول نیست هر چند از لوگان بهتر است! 
 
فضای 206 در قسمت جلو خوب و راضی کننده است اما فضای عقب تنگ است و این تنگ بودن فضای عقب در برابر لوگان خودش را بیشتر نشان می‌دهد (یکی از نقاط ضعف 206 به شمار می‌رود). فضای صندوق عقب 206SD خوب و راضی کننده است اما در برابر لوگان کوچکتر است ولی به علتی که صندلی‌های عقب 206 قابلیت خوباندن دارند می‌توان اجسام طویل‌تری با آن جابه جا کرد. 
 
در مجموع 206 از کابین زیباتر ودل نشین تری برخوردار است ولی لوگان به شما فضای بیشتری می‌دهد. 
 
هر دوی این خودروها از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل قبولی در رنج قیمتشان برخوردار هستند. 
 
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در لوگان می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع و گودی کمر صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه EBD ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای 
 
از مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی در 206 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 
 
شیشه‌های برقی در هر چهار درب، آینه‌های برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل وسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع، سیستم همراهی تا درب منزل Follow me، دو کیسه هوا، سیستم صوتی با 4 بلندگو و 2 توئیتر به همراه کنترل‌های پشت فرمان، سیستم تنظیم سرعت برف پاکن با سرعت خودرو، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراهEBD و سیستم ترمز اضطراری EBA ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی ،هردوی این اتومبیل‌ها دارای ایمنی مناسبی هستند. لوگان دارای 3 ستاره ایمنی از موسسه Euroncap و 206 دارای 4 ستاره ایمنی از این موسسه است.
 
با توجه به گسترش خدمات هر دو خودرو از لحاظ گارانتی و وارانتی, شرايط هر دو خودرو یکسان به نظر می رسد، اگر به دنبال کیفیت و یک سواری راحت و بی دغدغه هستید شک نکنید و به سراغ L90 بروید اما اگر از رانندگی سریع لذت می برید و تمایل دارید هیجان را در سفرهای برون شهری تجربه کنید تمام مشکلات 206 را به جان بخرید و به جای L90 یک 206 تیپ5 بخرید و سواری آن لذت ببرید!
 
 
 
 

منبع

میزان

 

برچسب : خودرو , پژو206 صندوق دار , تندر 90 , ال90 , ایران خودرو , سایپا , پارس خودرو , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

بهزاد
1

منصفانه باشیم هیچ کدوم بدرد بخور نیستن اون از تندر که اصلا کلاس نداره . اونم از 206 که درسته خشکله اما خیلی ایرادات کلی و جزئی داره اولا با یه برخورد کوچیک از جلو کاپوت از جاش میپره، ایرانیزه ها هم که واقعا نوبره!!!
13:49  1395/06/15
گزارش
پاسخ دادن
Ali
3

من يه ٢٠٦sd v8 دارم سال ٨٨ بدون هيچ مشكلي كار ميكنه. تا حالا فكر كنم يبار رفته تعميرگاه ١٢٠هزارتا هم راه رفته. خيلي هم راضي ام ازش. اين مقاله ها ديگه الكي هستش و همش وقت گرفتن. چون الان همه ميدونن ٢٠٦ و l90 فرق انچناني باهم ندارم و مردم از روي سليقه و سن و سال ميخرن. هرچند من ديدم هركي l90 خريده سه ماه بد فروخته و سواريشو دوست نداشته. و همچنين كلاس ٢٠٦ يه چيز ديگس. طرف پورشه داره اما يه ٢٠٦ تو پاركينگش پاركه.
13:59  1395/06/14
گزارش
پاسخ دادن
اکبر
3

منم هرکس رو دیدم بعد از یک ماه 206 رو فروخته رفته ال90 خریده چون از مشکلات برقی و خرابی های متعدد خسته شده بودن
10:53  1396/02/12

گزارش
همایون
3

آغا من نمیدونم چرا تا نظر یکی مخالف نظر ماست زود بهش میپریم. یادبگیریم به نظر هم احترام بذاریم دیگه هرچند مخالف
16:25  1395/06/11
گزارش
پاسخ دادن
ناشناس
3

مقاله آخرش می خواهد بگوید شک نکنید و همچنان گاری های داخلی را بخرید و لذت ببرید!
21:38  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
تنهای اول
1

عشق فقط فقط 206.
واقعا محشره.
من اخرین باری که رفتم تعمییر گاه دوسه ماه پیش بود.
نسبت به خودروهای دیگر ساخته شده در ایران واقعا محشره .مخصوصا سرعتش و کورس گذاشتناش. شتابش اصلا افت نمیکنه. در حد خودروهای جدید جواب میده و تاآخرین لحظه کار میکنه.
17:54  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
سعید
13

افرین که سه ماه پیش رفتی تعمیرگاه.من ال نود دارم اخرین بار ۵سال پیش رفتم تعمیرگاه
21:37  1395/06/10

گزارش
کاربر: REZA XU7
9

همايون جان، خودتو نمودي با اين رانات. بابا بي خيال شو ديگه. اصن رانا از ماشيناي سه ميلياردي هم بهتره. تورو خدا بيخيال شو😣
22:47  1395/06/10

گزارش
کاربر: REZA XU7
9

همايون جان، خودتو نمودي با اين رانات. بابا بي خيال شو ديگه. اصن رانا از ماشيناي سه ميلياردي هم بهتره. تورو خدا بيخيال شو😣
22:59  1395/06/10

گزارش
همایون
3

رانا همون 206 صندوقدار با کیفیت هست که با تندر در کیفیت برابری میکنه . از نظر زیبایی و گارانتی هم که سر تره از جفتشون.
09:10  1395/06/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
8

یه نکته مهم را نگفته اید که پژو های پیش از تحریم تفاوت بسیاری با دوره تحریم دارند ولی تندر ها اونقدر افت کیفیت نداشته اند.
15:29  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
22

جمله آخر بسیار درست و ریز بینانه نوشته شده. واقعا اگه دنبال دردسر نیستید و یه ماشین میخواهید که صبح استارت بزنید و بی دردسر سرکار برید و دائم استفاده کنید بدون اینکه بدونید تعمیرگاه کجاست، چشماتون رو ببندید و یک ال 90 بخرید. رنو اجازه نداده ذره ای از کیفیت این ماشین کم کنند. ولی پژو فقط امتیاز فروخته و به جای 206 در واقع یک خودروی چینی تحویل شما خواهند داد.
15:26  1395/06/09
گزارش
پاسخ دادن
امید
8

ممکنه کیفیت 206 پایینتر باشه، ولی لذت سواری، زیبایی، تعادل ، پایداری سر پیچ ها، عدم افت توان موتور با کولر و یه سری آپشن های مهم 206، واقعا ارزش اینو نداره که گاهی یه نگاهی بهش بندازی؟واقعا هم نوشتن راحته و بگی هر روز صبح باید فکر تعمیرگاه باشی.خیلی از دوستانی که 206 دارن واقعا یادشون نیست کی رفتن تعمیرگاه که جنابعالی میگین هرروز. از نظر شتاب و سرعت هم که خودتون میدونین. همین که ال 90 فقط تو ایران و رومانی پیدا میشه و 206 همه جای دنیا خودش گویای همه چیز هست.
08:34  1395/06/10

گزارش
رضا
3

امید جان حق با شماست ولی اون 206 که همه جای دنیا هست یه چیز دیگس برادر من، اینا از مدل 90 به بعد کلا دارن یه چیز دیگه میدن دست ملت که حتی گیربکس 405 روشه! سیستم برق ماشین کلا عوض شده و مثلا کروز نصب نمیشه (اونی که رو دست دنده نصب میکنن مثل پرشیا و میگن رو سنسور abs خطا میده منظورم نیست. کروز فابریک) ترمز ماشین های جدید کلا مشکل داره، اینو میتونید تو خیابون ببینید سر کاپوت همه 206 ها خورده! شتاب ماشین زیاده و ترمز ضعیف

بنده هیچ طرفداری از L90 نمیکنم و بنظرم واقعا زشته.
08:00  1396/02/12

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار