جک J5 در برابر چری آریزو 5

 

جک J5 در برابر چری آریزو 5

 
هنگامی که جک J5 وارد بازار شد را می توان زمان تحول نگرش در مورد خودرو های چینی دانست. ماشین فوق‌العاده ای نبود اما بهتر از محصولات قبلی خود را نشان داد.
مشکلات موجود در این خودرو هنوز معلوم نیست که بطور کامل بر طرف شده باشند اما هنگامی که مدل اتوماتیک این خودرو معرفی شد، خودرویی بر رقیب در رنج قیمت و تجهیزات خود بود.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
حال با گذشت زمان، شرکت مدیران خودرو رقیب جدی را برای گرفتن بازار از دست J5 وارد بازار کرده است که آریزو 5 لاکچری نام دارد.
 
ارزان تر بودن جک (62 میلیون 710 هزار تومان) نسبت به نسخه فول چری آریزو 5 لاکچری (حدود 74 میلیون تومان) کفه ترازو را به سمت جک سنگین می کند،  اما پرسش این تفاوت قیمت برای چری آریزو 5 ارزش پرداخت دارد یا نه؟
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
طراحی بدنه و مشخصات ظاهری
 
هنگامی که به آریزو 5 لاکچری نگاه می کنید اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند این است که چینی ها پیشرفت فوق العاده ای را تا به اینجای کار داشته اند، هرچند که آریزو 5 در مجموع شبیه به برخی مدل های کیا، هیوندای و حتی دوج به نظر می رسد.
 
در خصوص J5 نیز هنگامی که وارد بازار شد طراحی آن به گونه ای بود که مشتریان را به خود جلب می کرد. پس از گذشت دو سال نیز، طراحی ملایم آن هنوز هم زیبا و کم نقص جلوه می کند.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
با این حال در مجموع می توان آریزو 5 را برنده این مقایسه در زمینه طراحی خارجی عنوان کرد چرا که جلوه ای مدرن از یک سدان اسپرت و هماهنگ را ارائه می دهد و در این زمینه از طراحی نسبتا قدیمی جک J5 پیشی می گیرد.
 
طراحی داخلی و آپشن های رفاهی جک J5 و چری آریزو 5
 
فضای داخلی جک از نظر مصرف کنندگان دلنشین و مناسب است. سبک طراحی ساده و دلنشین با خطوط طراحی ملایمی که در آن به کار رفته است زیباست، اما در طراحی دریچه های گرد و چند ضلعی مربوط به تهویه مطبوع تناسب چندانی دیده نمی شود.
 
همچنین، در بخش اپشن ها جک امیدوار کننده تر ظاهر شده است که می توان به سیستم تهویه خودکار، سانروف و تودوزی چرم که در آریزو از انها محروم هستید اشاره کرد.
 
فضای کابین و بخصوص فضای پای سرنشینان عقب را از مزیت های مهم این خودرو می توان دانست. فضای صندوق عقب نیز به اندازه کافی جادار و بزرگ است.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
در داخل آریزو 5 با توجه به خطوط طراحی شکسته و اتصالات به کار رفته در ان حس مدرن تری به سرنشینان القا می شود. در کل پایه و اساس طراحی داخلی آریزو 5 برتری قابل ملاحظه ای نسبت به جک دارد اما کیفیت متریال داخل کابین جک حتی علیرغم قیمت کمتر خودرو، مناسب تر به نظر می رسد.
 
در بخش آپشن ها آریزو در دو تیپ اسپرت و لاکچری ارائه می شود که در نسخه ارزان تر که با جک اختلاف قیمتی کمتری دارد،  باید به نبود کروز کنترل، سانروف، تو دوزی چرم و غیره اشاره کرد.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
مشخصات فنی و هندلینگ جک J5 و چری آریزو 5
 
علیرغم اینکه ابعاد آریزو 5 از جک مقداری کوچکتر است اما باز هم 32 کیلوگرم سنگین تر است این در حالی است که در مقایسه نسخه های اتوماتیک، آریزو با یک موتور 1.5 لیتری با 116 اسب بخار از طریق یک جعبه دنده CVT به حرکت در می آید و در مورد جک نیز یک موتور 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخار به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته انجام این وظیفه را بر عهده دارد.
 
با وجود اینکه جعبه دنده جک مقداری تنبل و ضعیف عمل می کند، عملکرد فنی دو خودرو تفاوت چندان بارزی با یکدیگر ندارد و هر دو از نظر شتاب گیری صفر تا صد در محدوده 15 الی 18 ثانیه قرار می گیرند که رقم جالب توجهی برای سدان های خانوادگی به حساب نمی آید، همچنین جک J5 می تواند به سبب تکنولوژی نسبتا قدیمی گیربکس، پر مصرف تر از چری آریزو 5 ظاهر شود.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
البته مشکل کُندی گیربکس جک را می توان با یک اپدیت TCU که به شکل رایگان در نمایندگی های کرمان موتور انجام می شود، تا حدودی بر طرف کرد.
در بخش هندلینگ هر دو خودرو قابل قبول ظاهر می شوند اما آریزو فنربندی ساده تری برای محور عقب دارد که البته در نسخه فول به واسطه وجود ESP، ضعف هندلینگ برطرف شده است اما نسخه های فاقد ESP در مجموع ممکن است چسبندگی کمتری نسبت به جک J5 داشته باشند.
 
نکته جالب تر آنکه در صورت مقایسه نسخه های دستی بازهم شاهد اختلاف قیمت حدود 10 میلیونی جک J5 دستی در برابر آریزو 5 دستی خواهید بود که به ترتیب با قیمت حدودی 52 و 62 میلیون تومان ارائه می شوند.
 
اما نسخه دستی جک J5 برخلاف مدل اتوماتیک به موتور 1.5 لیتری 105 اسب بخاری مجهز است و از این نظر اختلاف قابل توجهی با موتور 1.5 لیتری آریزو ندارد، بنابراین با توجه به 5 سرعته بودن گیربکس هر دو خودرو (در نسخه دستی)، رقابت عملکردی در شتاب و سرعت بسیار تنگاتنگ می شود.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
با توجه به کاتالوگ های منتشر شده از سوی دو شرکت، ایمنی هر دو خودرو در سطح نسبتا خوبی قرار دارند. جک J5 چهار ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی تصادفات چین C NCAP دریافت کرده اما چری در عوض مدعی کسب 5 ستاره ایمنی است که البته هنوز به آزمایش گذاشته نشده است.
 
از طرف دیگر با توجه به وجود سامانه ارزشمند ESP در نسخه فول، می توان در مجموع آریزو 5 را ایمن تر از جک J5 توصیف کرد.
 
جک J5 در برابر چری آریزو 5
 
همچنین چری آریزو 5 با گارانتی 5 ساله و 150 هزار کیلومتر کارکرد ارائه می شود اما جک j5 از گارانتی 3 ساله برخوردار است، با این حساب می توان تخمین زد که با توجه به مصرف کمتر آریزو 5، نگهداری این خودرو در بلند مدت کم هزینه تر از جک جی 5 تمام خواهد شد.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو 

برچسب : خودرو , اریزو5 , چری , جک جی 5 , مدیران خودرو , کرمان موتور , خودرو چینی , بازار خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

35 نظر

داود
0

آریزو توربو هیولاست. شتاب راحتی آپشن. من به شدت اهل رانندگی پر شتابم. تو این چند وقتی که دارم خیلی راضی کنندست.
23:49  1397/09/09
پاسخ دادن
سینا
0

در صدای متور جک سر تره ولی آریزو یک چیزه دیگه از نظر همچی
12:18  1397/04/02
پاسخ دادن
من
0

همه این رو قبول دارن
آریزو5=++++++++++++++++++++++++++++++++
جک جی5=+
01:10  1396/12/11
پاسخ دادن
علیرضا
4

من از اریزو راضیم بعداز 10000کیلومتر کارکرد کلا فعلا ok....
19:54  1396/07/16
پاسخ دادن
کریمی
1

سلام حدودا هفت ماه خودرو اریزو 5اکسلنت دارم 14هزارکیلومتر داخل جادههای (سیاهکل-دیلمان رشت-جاده چالوس-جوارده رامسر -مشهد واستان کرمانشاه راه رفتم واقعا ازنظر مصرف سوخت وراحتی مبلمان داخل ماشین راضی هستم
09:35  1396/07/16
پاسخ دادن
محسن
4

مدل اکسلنت
کابین با کیفیت بالا به همراه صندلی و فرمان چرمی
صفحه کیلومتر شمار زیبا امکانات خوب مانند نمایش میزان باد و دمای هر چرخ کروز کنترل سنسورهای عقب و...
من تو جاده چالوس به راحتی و با شتاب خوب باهاش رانندگی می کنم
گیربکس این ماشین شتاب اولیه نرمی داره و خاصیت این نوع گیربکسه ولی توی جاده خیلی چابکه
امکاناتی مانند سانروف و کی لس و کیسه هوای جلو جانبی و پرده ای
دوربین دنده عقب حساس به گردش فرمان که پارک کردن رو باهاش خیلی راحت میکنه
با توجه به امکانات فراوان مثل ABS EBD EBA TCS ESP HHC و ... با خیال راحت تو هر شرایطی رانندگی کنید و لذت ببرید
کولر این ماشین خیلی خوبه و با دارا بودن کانالهای زیر صندلی راننده قسمت عقب به خوبی خنک میشه
کابین و صندوق عقب جادار این ماشین برای مسافرت ایده آل هستش
سیستم صوتی و تصویری این ماشین خیلی خوبه و میتونید موبایل یا تبلت خودتون رو بر روی صفحه نمایش و کنترل نمایید و از صدای خوب بلندگوهای ماشین لذت ببرید
ماشین هوشمندیه و بیشتر سیستمها و قطعات زیمنس هستش که در نوع خودش بهترینه
مصرف بنزین پایین در جاده کمتر از 6 لیتر
18:09  1396/04/25
پاسخ دادن
محمد
4

سلام‌من‌یک‌ماه هست آریزو گرفتم‌ عالیه ۲۰۰۰‌تا رفتم‌قبلش سوزوکی گتد ویتارا داشتم‌از نظر شتاب نرمی جاداری خیلی بهتر از سوزوکی ژاپن هست‌
من از انتخابم راضی هستم من تا حالا ۱۰ تا ماشین عوض کردم قد بلند هستم صندلی ماشین حرف نداره خیلی احساس راحتی میکنم نسبت به قبمت حدود ۸۰ میلیون ماشین صفر به نظر من از نظر ظاهر و راحتی بهتر از آریزو نداریم
17:06  1396/04/25
پاسخ دادن
عسگر
23

منم بوگاتی داشتم الان پراید خریدم خیلی راضی هستم. قدمم بلنده
14:50  1396/06/03

بهنام
2

سلام دوستان عزیز ممنون میشم راهنمایم کنید مدل اکسلت رنگ سفید داخلشون فقط مشکی خاکستریه هست یا نه?
12:50  1396/04/10
پاسخ دادن
محمد
0

بنده با بررسی که از نزدیک داشتم فهمیدم این خودرو همون پلت فرم ام وی ام 315 هستش که کاملا از نمای جانبی عقب مشخص است
22:43  1396/01/23
پاسخ دادن
سعید
5

سلام من حدود 2 ماهی میشه که آریزو اکسلنت دارم از نظر شتاب اولیه یه کم کنده البته توی جاده هم باید خیلی با احتیاط سبقت گرفت چون تو معکس کشیدن ضعیف عمل میکنه کمکهاش هم چنگی به دل نمیزنه مصرفش هم توی شهر حدود 9 لیتره ولی در کل ازش راضیم صدای موتور خیلی کم داخل ماشین میاد آپشنهای خوبی داره چیزی که واقعا به نظر من توی این ماشین خوبه هندلینگ و ترمزهای خوبش هست که خیلی مطمئن عمل میکنه
21:14  1396/01/12
پاسخ دادن
پیام
1

با سلام به نظر بنده اریزو اکسلنت بهترین گزینه تو هم رده های قیمت خودش هست و واقعا ماشین خوبیه چ از نظر شتاب و چ از نظر زیبایی و راحتی و حتی میتونم بگم با تفاوت 100میلیونی که با سوناتا داره واقعا نسبت ب قیمتش میارزه
13:57  1395/11/29
پاسخ دادن
عقیل
1

نشانگرهای سیستم تهویه اتومات جک را باید با ذره بین نگاه کرد
15:43  1395/10/01
پاسخ دادن
محسن
1

سلام...بااین وضعیت چه کنم .....حالا کودومش خوبه
14:29  1395/10/01
پاسخ دادن
ارشیا
3

آریزو۵ بهتر است
10:04  1395/11/29

رضا شهریاری
2

دو ماه بود منتظر فروش ایران خودرو بودم بعد که فروشش آغاز شد تحویلش یک ماهه بود. خسته شدم و رفتم همون پول رو به عنوان ییش قسط دادم و چهارروزه ماشین رو تحویل دادند. حالا دارم سوار یک ماشین خیلی خوب میشم. آریزو 5 برای ما که سالی 15000 کیلومتر رانندگی میکنیم و یک ماشین خانوادگی میخواستیم خیلی مناسب بود. خوب جوانترها که دنبال شتاب هستند جک اس فایو بخرند.
23:02  1395/09/20
پاسخ دادن
رضا شهریاری
9

ببینید همین حضور چینی ها باعث شده که خیلی از مردم ما که نمی تونستن طرف ماشین های کره ای و ژاپنی برن حالا خودروهایی با امکانات روز رو سوار میشن. اگر رقابت اونها نبود الان مجبور بودیم پژو جی ال ایکس رو با یک تغییر در سپر به عنوان اس ای ال ایکس با قیمت پنجاه میلیون بخریم. ببینید ال نود را با یک تغییر ساده ساندرو کردند و 15 میلیون گرونتر و ساندرو رو هم یک باربند بهش بستند و شد استپ وی ویاز هم 10 میلیون گرونتر.
22:55  1395/09/20
پاسخ دادن
آرش
0

یاسین از مدیران خودرو چقدر پورسانت می گیری؟!!
22:49  1395/08/18
پاسخ دادن
shayan
4

من یکی از طرفدارای جک بودم ولی با تحقیقاتی که کردم متوجه عیب های زیاد این ماشین شدم و از نزدیک هم عیب هاشو دیدم،از کار کردن مدام فن گرفته تا ارتفاع کم ماشین و گیر کردن به دست اندازها و مصرف سوخت بسیار بالا ،جلوبندی ضعیف و ...
حالا باید چند ماهی بگذره تا ببینم این آریزو 5چطوره،چون الان زیاد از ورودش نگذشته و عیبهاش مشخص نشده ،اگه ماشین نرمالی بود ایشالله یکیشو میخرم
09:44  1395/07/04
پاسخ دادن
shayan
2

من یکی از طرفدارای جک بودم ولی با تحقیقاتی که کردم متوجه عیب های زیاد این ماشین شدم و از نزدیک هم عیب هاشو دیدم،از کار کردن مدام فن گرفته تا ارتفاع کم ماشین و گیر کردن به دست اندازها و مصرف سوخت بسیار بالا ،جلوبندی ضعیف و ...
حالا باید چند ماهی بگذره تا ببینم این آریزو 5چطوره،چون الان زیاد از ورودش نگذشته و عیبهاش مشخص نشده ،اگه ماشین نرمالی بود ایشالله یکیشو میخرم
07:50  1395/07/04
پاسخ دادن
Kianoosh
0

از خودت حرف در نیار دوستان من هردو رو داشتم جک خیلی بهتره باور کنید
23:34  1396/06/02

کاربر: m&z
7

جدیدا چینی ها هم به بدبخت بودن این مردم پی بردن و قیمت هاشون رو افزایش دادن!
16:00  1395/06/31
پاسخ دادن
ساسان
4

ایمنی!!!!!؟
این پنج ستاره که میفرمایید واسه cncap هست که به جز خودش هیچ موسسه استاندارد ایمنی معتبر دنیا تستهاش رو قبول ندارد
12:29  1395/06/31
پاسخ دادن
یاسین
4

سلام.به نظر من آریزو5 از هر لحاظی ماشینه خیلی خیلی خوبیه .فقط مشکل شتاب گیریه اون هست که فکر میکنم چینی ها اگر یه توربو شارژ سر راه این موتور با این حجم میزاشتن به راحتی این مشکل برطرف میشد و به ماشینه پر فروش و بی عیب و نقصی تبدیل میشد چون قدرت موتور با سوپر به حدود150 اسب میرسید و میتونست گیربکس cvtرو جواب کنه
00:28  1395/06/31
پاسخ دادن
امیرحسین
5

بنظرم تو مرز 70 میلیون بسترن از همه لحاظ سر تر از آریزو هست.به لحاظ سیستم تعلیق که واقعاً عالیست و موتور و گیربکس اسپرت و پرشتابی داره
من بسترن ندارم و دلیل علاقه ام به بسترن این بوده که تو جاده چالوس باهاش رانندگی کردم و از فرمان پذیری خوب و گیربکس فرز بسترن خیلی خوشم اومد
14:11  1395/06/30
پاسخ دادن
كوروش
1

دوست عزيز به مطلب شما در خصوص محسنات و إمكانات بسترن أين نكته را ياداوري مي كنم كه در ماه گذشته يكدستگاه بسترن در تصادف داخل شهري در اتوبان صدر سه نَفَر را به كشتن داد پس در كنار آپشن هاي رنگارنك و بدرد نخور كمي هم به استحكام بدنه و يا استانداردهاي إيمني آن توجه كنيد
18:13  1395/06/30

کاربر: تیباران
5

من هم تعریف بسترن را شنیده ام.دارای طراحی مدرن و متوازن است.تنها به دلیل کشته دادن و بدون بررسی کارشناسی تصادف،نمی توان ایمنی ماشبن را زیر سوال برد. سال گذشته بی ام و هم در داخل شهر تهران چند کشته داد.
22:20  1395/06/30

کاربر: تیباران
9

طراحی بیرونی آریزو به گونه ای بوده که حس اسپرت و تهاجمی بودن را دارد،ولی شتاب شانزده ثانیه ای بسیار تدافعی و لاک پشتی می باشد.
13:07  1395/06/30
پاسخ دادن
حسن
4

اگرچه ممکن هست شتاب اولیه خوبی نداشته باشه ولی به زودی با گران شدن قیمت بنزین در ایران مهمترین حسن یک خودرو مصرف مناسب خواهد شد نه سرعت و شتاب.وگرنه برای خود چینی ها سخت نبود موتور 2000سی سی روش نصب کنند ولی در چین چون سوخت گران هست خودروها با حجم کم طرفدار بیشتری دارند.
16:00  1395/06/31

حسن
2

این مقایسه درست نیست چون رقیب جی ۵ ام وی ام 550است نه آریزو
12:54  1395/06/30
پاسخ دادن
محسن 2
3

هردو آشغال چینی اند
21:53  1395/06/29
پاسخ دادن
رضا
20

آشغاله چینی یعنی چه!!؟ به طور یقین از محصولات ایرانی خیلی بهترند و همه اینو میدونن. فعلا کیفیته ژاپنی و آلمانی رو ندارند ولی پیشرفتشون واقعا قابله تحسینه اینو همه حتی کره ای ها و ژاپنی ها هم میگن.من این دو ماشینو از نزدیک دیدم آریزو 7 مدله فولش واقعا جالبه و آبشن های جالبی داره و از این تو این رنج قیمت 5 ستاره ایمنی گرفته و چینی ها تو این یکی دوساله به فکر حفظ جان مردم افتادن واسم خیلی جالب بود
احتمالا میخوام یه آریزو 5 ثبت نام کنم
08:41  1395/06/30

مهدی
16

معلومه که تا حالا سوارشون نشدی و فقط ماشین های ایران خودرو که چینی درجه 10 هستند سوار شدی
09:21  1395/06/30

مهدی
1

اولا این که این آقا نگفت ماشین ایرانی بهتره... دوما" اینکه 75 میلیون رو با 75 میلیون مقایسه میکنن نه با ایرانی نهایتن 45 میلیون. به هر حال اییین همه آپشن با این قیمت معلومه که جور در نمیاد. هیچ ارزونی بی علت نیست و هیچ گرونی بی حکمت...
14:07  1395/09/18

یاسین
12

سلام.با اینکه در متن حسابی از جک طرفداری شده ولی باز هم از همه لحاظی آریزو 5 سر تره.به نظره من آریزو 5 یه تحولی کارساز در مدیران خودرو است که با تولید محصول آینده آریزو7 که احتمالا با موتور توربو هست این تحول به رخ جهانیان کشیده خواهد شد
21:06  1395/06/29
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی 5X : امروز هر چه زنگ زدم کرمان موتور کسی جوابگو نبود کسی اطلاع دارد از شاسی شدن ثبت نام اردیبهشت ماهی ها؟؟؟ آخه کی میخوان انجام بدن
امیر : دوستان شاهین جی که سایپا میخواد تحویل بده سانروف داره؟
نفس : سلام خسته نباشید ببخشید شماره شرکت سایپا رو میفرستین
Nima : شلام دمت گرم.تو قسمت اسناد خودرو تاریخ ارسال مدارک واسه ناجا چه تاریخی بوده؟
تارا تحویل ده بهمن : سلام دوستان امکان داره تحویل ده بهمن رو همین چند روز پیامک تکمیل وحه بدن ؟
علی اهواز 13 مهر : امروز کسی فاکتور نشد؟
شاهین زمستان : دوستان آیا قیمت شاهین سانروف دار 596 هست یا شاهین معمولی بدون سانروف؟
فرزاد : من تحویل گرفتم. از این شش تا آپشن ک شما میگین. فقط سیستم کمک در سربالایی را ما میتونیم چک کنیم ک ماشینی ک من تحویل گرفتم اصلا این مورد را نداشت. فک کنم بقیه ۵ مورد هم مث همینه. فقط نوشتن ک داره. واقعا باید تاسف خورد.
Parsa sha : سلام پیام اومد براتون واسه بیمه ؟ چطوری متوجه شدین ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا پیش فروش آذر : من 28 فاکتور شد 30 پلاک وهنوز تحویل نزده
محمد : آقای مجمد حسین نماینده دزدیران خودرو خواهشن مردم گمراه نکن من الان 100 روز از تحویل سیستمی میگذره از ماشین خبری نیست همه مدارک ماشین هم اومده چه قدر از دزذیرا ن حقوق میگیری حرام در حرام چطور میخوری این پولها
امین : سلام من دعوتنامه رو پرداخت کردم یه هفته اس روی دریافت پرونده میچرخهمدارک رو هم دادم نمایندگی عادیه آیا ؟؟
محمد : منم 29 فاکتور شدم ولی هنوز پلاک نشدم
Fred : سلام منم همینو ثبت نام کردم؛هنوز خبری از دعوتنامه نیست
امیر x22 : سلام انگار دیگه هیچ خبری از افرادی که x22 ثبتنام کردن نیست پیامها را که چک میکنی کسی دیگه پیگیر x22 نیست. لطفا افرادی که تاریخ تحویلشون پاییز هست یعنی تا آخر آذر باید تحویل بگیرن مثبت سبز رنگ سمت چپ را بزنید تا ببینیم چند نفره تعداد . X22........ ممنون میشم اگه همکاری کنید
مرتضی : شما چه تاریخی پیش پرداخت کردید آیا خردادماه بود
علی : سلام دوستان حواله من تو هیچ کدوم از نمایندگی ها ی شهر نیست گفت بردن چطوری یه خبر بگیریم شماره ارتباط با پارس خودرو کسی داره
فاطمه : سلام،ساینا اس 85گانه،پیش فروش اسفند402, موعد تحویل آذر 403, تکمیل وجه 23 آبان ، الان فاکتور شد
تیگو8پرومکس : من دو ماهی هست که اینجا هستم ندیدم کسی بگه که تیگو هشت تحویل گرفتم