زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد!

 

زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمد!

 
با افزایش یافتن احتمال تولید خودروی ارزان قیمت رنو در ایران زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است.
 
به گزارش ایسنا، ‌هم‌اکنون بازار خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان در اختیار سایپا است. این شرکت دو خودروی پر تیراژ پراید و تیبا را در این بازه قیمتی تولید و عرضه می‌کند. این وضعیت در حالی است که بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت خرید پایینی داشته و مشتری خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و ۲۵ میلیون تومان هستند.
 
در این شرایط رنو برگ برنده خود را در ایران رو کرده که خودروی ارزان قیمتی به نام کوئید است. کوئید خودرویی با قیمت اقتصادی است که هم‌اکنون توسط رنو در کشورهایی همچون برزیل و هند تولید می‌شود. قیمت این خودرو در برزیل ۶۰۰۰ یورو (حدود ۲۴ میلیون تومان) و در هند ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۸ میلیون تومان) است.
 
البته مدل هندی این خودرو فاقد امکاناتی همچون کولر و سیستم ترمز ABS است، بنابراین با توجه به استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد، مطمئنا کوئید تولیدی در ایران شبیه به نمونه برزیلی آن از نظر امکانات و سطح قیمتی خواهد بود.
 
پیش از این و در طول یک سال گذشته دو شرکت ایران خودرو و سایپا همزمان خواستار در اختیار گرفتن تولید این خودروی ارزان قیمت رنو در ایران بوده و هر یک در مذاکره با این شرکت فرانسوی گسترش همکاری‌ها در دوران پسابرجام را به در اختیار گرفتن تولید این خودرو مشروط کرده بودند.
 
با این حال به توجه به اقدام اخیر رنو در انعقاد تفاهمنامه همکاری برای تولید محصولات خود به طور مستقل در ایران، احتمال تولید مستقل خودروی کوئید در ایران از سوی رنو نیز افزایش یافته است.
 
در این زمینه اخیرا رنو تفاهمنامه‌ای را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) منعقد کرده که براساس آن یک شرکت خودروسازی جدید با مشارکت دو طرف تاسیس خواهد شد که سهم رنو در آن ۶۰ درصد بوده و این شرکت فرانسوی می‌تواند فرایند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود را به صورت مستقل در ایران ایجاد کند.
 
در این شرایط در صورت تولید مستقل کوئید در ایران از سوی رنو، این خودرو احتمالا در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان وارد بازار خواهد شد و با توجه به جذابیت‌های ظاهری، فنی و کیفی آن در مقایسه با خودروهای پراید و تیبا، می‌تواند مشتریان این خودروها را به سوی خود جذب کند.
 
به این ترتیب از هم‌اکنون زنگ خطر برای سایپا به صدا در آمده است و این خودروساز بزرگ ایرانی باید به فکر جایگزین مناسبی برای پراید به عنوان پر تیراژترین خودروی تولیدی‌اش باشد تا بتواند با خودرویی مانند کوئید در ایران رقابت کند.
 
 
 
 

منبع

ایسنا

 

برچسب : خودرو , بازار خودرو , تولید خودرو , سایپا , رنو کوئید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

کاربر: نوید جهرمی
1

کدوم زنگ خطر. اینا همش سیا بازیه. از قبل با هم بازار رو بین خودشون تقسیم کردن رفته.
03:48  1395/07/12
پاسخ دادن
کاربر: m&z
0

از اونجایی که قیمت همه ماشینها تو ایران حدود 2 برابر قیمت جهانی است ناگفته پیداست این خودرو هم در عمل بین 36 تا 50 میلیون قیمت گذاری خواهد شد
15:57  1395/07/11
پاسخ دادن
فرزاد
0

هرگز هیچ نمایندگی فروشی از ورود محصول جدید به بازار به عنوان تهدید نام نبرده که هیچ بلکه به عنوان منبع درآمد جدید سعی در سوء حسن استفاده از آن را دارد
همین الان ساندرو و تندر و پر،آید و ۴۰۵ و ،.،.، فقط از نظر قیمتی در کلاس خودروهای متوسط در ایران هستن و خودروهای کیا و هیوندای و هوندا و تویوتا و ،.،. از نظر کیفتیی و قیمتی در کلاس خودروهای متوسط جهانی هستند البته به جز ایران.
14:00  1395/07/11
پاسخ دادن
محمد
11

اگه قرار باشه زنگ خطر برای سایپا به صدا در بیاد مطمئن باشید جلوی فعالیت رنو در ایران گرفته میشن و هیچوقت نمیزارن برای ایران خودرو و سایپا رقیب پیدا بشه
11:10  1395/07/11
پاسخ دادن
بهرام
17

بشنو و باور نکن. l90 هم قرار بود 7 میلیون باشه (البته سال 86) و جای پیکانو بگیره. اینا جایی نمیخوابن ....
10:04  1395/07/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ناشناس : پذیرش 23 دیماه یکماه انتظار و منتظر فاکتور شدن هر روز تماس میگیرم با بدترین شکل ممکن جواب میدن امروز تماس گرفتم وزارت صنعت که اونجا هم متصدیش گفت باید از طریق دادگاه اقدام کنی و یا بعد از دریافت دادخواست مطالبه خسارت تاخیر بدی می گفت هیچ سازکاری برای پیگیری وجود نداره انقدر بد جواب داد از ترس اینکه تو نظر سنجی انتهای مکالمه نمره کیفی کم بهش ندم سه دقیقه بعد از پایان تماس قطع نمی‌کرد واقعا جای تأسف داره
سبحان : سلام دوستان تحویل گرفتم ایشالله برای همه.
وحید : شما برو اطلس بگیر جا نمونی
محمد s3 : منم ۱۵ آبان ثبت نام کردم هیچ خبری نیس خدا ازشون نگذره خسته شدیم به خدا
اطلس : دوستان اطلس رو ثبت نام کنید اشتباه نکنید ببینید کی گفتم اسن حرفو. نقد رو ول نکنید چیزی که مشخص نیست رو بچسبید
شاهین اتومات : چرا خبری از فاکتور شاهین اتومات نیست دوستان خبر جدیدی ندارید ؟؟😐😐😐
تارا وی وان پلاس : سلام، آیا کسی فروش فوری تارا وی یک پلاس فاکتور شده؟؟ چرا هرچی این مدل فاکتور میکنن مال پیش فروش هاست!؟
رسول چهارمحالی : سلام بنده یک دستگاه جک j4خریدم و یک ماه بعد از تاریخ تحویل خودرو را گرفتم اما دیرکرد نمی دهند باید کجا شکایت کرد
j7 سفید : امروز بعدازظهر باما تماس گرفتن برای تحویل اخرهفته به احتمال زیاد تواین چندروزه باهاتون تماس میگیرن گفتن مجوز حمل گرفته تااخرهفته میرسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : سلام تو رو خدا اگه کسی میدونه جواب بده میگن مونتاژ مشهد خیلی خوبه حتی تو نمایندگی هم گفتن خیلی خوبه تو رو خدا بگین ببینم چطوره؟
مرشد : منم گفته آقا رضا کارگر را تایید میکنم هدف قیمت بود که حل شد اون قدر دپو دارن پارس که به همه میرسه الان از روزی که قیمت دادن پشت سر هم دارن فراخوان میدن این تموم میشه اون یکی شروع میشه قول میدم به همین روال پیش می‌ره و مثل باد بقیه را فراخوان میدن منم از طریقی از جزییات خبر دارم چوک بندر
علب : دوستان سلام. کوییک جی ایکس ال تحویل آخر تیر کی دعوتنامش میاد دعوت نامه آخر خرداد اومده ؟
جواد : دوستان من4714 پارس سفارشم پول ای ال ایکس روندارم از طرفی دلم باسورن نیست اکه تکمیل وجه نکنم نوبتم می‌سوزه یادوباره پیامک سفارش میاد لطفا راهنمایی کنید تا 27 ام بیشتر فرصت ندارم
دنا آ پشنال زمستان 402 : اره قبلش پیامک کارت ماشین میاد میفرستن پست بیری تحویل بگیری
رانا تبدیل به تی یو 3 : من تکمیل وجه 13 دی هستم فاکتور نشده هنوز
مریم پژو207 : سلام دوستان امروز کسی 207 تحویل گرفته اگه گرفته رینگش چه رنگی بوده مرسی جواب بدید
ساینا دوگانه بهمن ماه : چرا دی ماهی ها تموم نمیشن دوستان دی ماهی تا چه تاریخی فاکتور شدسد
151 اسفند : نباید مبلغ دیگه واریز کنی همین درسته
سارا محمدی : یا حضوری