تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 

تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 
آلمان‎ سرزمینی است که عاشقان فراوانی دارد؛ عاشقانی که وجه اشتراک اکثر آنها علاقه به فناوری روز و نظم و انضباط بالاست. در این میان علاقه‎مندان به اتومبیل‎های روز شاید دوچندان عاشق این کشور و برندهای پیشگام آن باشند.
 
وقتی به صنعت خودروی این کشور نگاهی می اندازیم با نام‎های بزرگی مثل مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، فولکس واگن، پورشه و اوپل روبرو می‎شویم که هر کدام جزو بازیگران اصلی این صنعت در دنیا بوده و نوآوری‎های زیادی را به جهانیان معرفی کرده‎اند.
 
این برندهای مطرح در کنار رقابت با خودروسازان سایر کشورها، رقابت داخلی بسیار تنگاتنگ و شدیدی را هم در داخل آلمان با یکدیگر دارند که زمینه‎ساز پیشرفت آنها در طول دهه‎های اخیر بوده است.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بنز و ب ام و – نام‎هایی که با شنیدن آنها ناخودآگاه مفهوم رقابت به ذهنمان خطور می‎کند – در سال‎های گذشته شاهد حضور یک رقیب جدی در کنار خود بوده‎اند؛ رقیبی با اسم مستعار ارباب حلقه‎ها که با حمایت‎های فولکس واگن اکنون به جایگاهی رسیده که خود را در رتبه هفتم لیست 10 برند خودرویی ارزشمند می‎بیند.
 
بنز، ب ام و و اینک آئودی که تشکیل دهنده مثلث پیشتاز و البته لوکس صنعت خودروی آلمان هستند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
این سه برند تقریبا در هر رده یک نماینده شایسته داشته و رقابتی بسیار شدید با یکدیگر دارند. یکی از این رده‎ها، کلاس خودروهای کامپکت است که در آن مرسدس بنز با A کلاس، ب ام و با سری 2 و آئودی با A3 حضور دارند.
 
اما هدف این تست، مقایسه نسخه‎های استاندارد نیست؛ بلکه نسخه‎های تقویت شده توسط بخش پرفورمنس این سه برند مطرح روبروی هم قرار گرفته و در پیست بر سر کسب بهترین زمان با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت. نماینده‎ها عبارتند از:
 
– مرسدس AMG A45 با موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به قدرت 380 اسب بخار (280 کیلووات) و گشتاور 475 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– آئودی RS3 با موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ به قدرت 367 اسب بخار (270 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– ب ام و M2 با موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ به قدرت 369 اسب بخار (272 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس شش دنده دستی
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
با نگاهی گذرا به مشخصات و خروجی موتورها، اولین نکته‎ای که به چشم می‎خورد اینست که مرسدس AMG از کمترین حجم موتور بیشترین قدرت را استخراج کرده است که نشان از مهندسی فوق العاده موتور A45 دارد
 
. از سوی دیگر ب ام و که همواره به موتورهایی با راندمان بالا معروف بوده، این بار عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود حجم و تعداد سیلندر بیشتر قدرت کمتری نسبت به رقیب ستاره دارد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
همچنین جعبه‎دنده M2 قابل مقایسه با دو رقیب نبوده و سرعت عمل به مراتب پایین‎تری خواهد داشت.
 
برای مقایسه این سه رقیب هموطن به پیست دو کیلومتری Norwell Motorplex در استرالیا می‎رویم؛ پیستی که با داشتن مسیر مستقیم نسبتا طولانی و پیچ‎های متنوع محلی مناسب برای ارزیابی توانایی‎های مسابقه‎ای است.
 
برای استفاده از حداکثر قابلیت‎ خودروها، کریس آتکینسون پشت فرمان هر سه خودرو نشسته و بهترین زمان طی یک دور پیست برای هر کدام ثبت خواهد شد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
لازم به ذکر است که آتکینسون راننده اسبق مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) بوده و بین سال‎های 2004 تا 2008 برای تیم سوبارو رانندگی کرده است.
 
قبل از شروع مسابقه یک تست شتاب و ترمزگیری انجام شد. نکته جالب اینکه در تست ترمزگیری هر سه رقیب عملکرد بسیار مشابهی داشتند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
آنها با طی کردن مسافتی در حدود 37.5 متر در 2.9 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به حالت سکون رسیدند. اما در تست شتاب‎گیری A45 با کسب زمان 4.2 ثانیه سریع‎ترین بود. RS3 و M2 هم به ترتیب زمان 4.4 و 4.9 را ثبت کردند که هر دو نسبت به زمان اعلامی در کاتالوگ کندتر بودند.
 
با این حال آتکینسون در سوالی مبنی بر اینکه کدام خودرو در پیست سریع‎ترین خواهد بود عنوان کرد که اگر بتواند کنترل چرخ‎های عقب M2 را در دست بگیرد، ب ام و برنده خواهد شد.
شروع کننده مسابقه A45 بود که در نهایت بهترین زمان ثبت شده برای یک دور پیست برای آن برابر با 1:04.92 بود.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
دومین زمان سریع A45 برابر با 1:05.04 بود که اختلاف ناچیزی با سریع‎ترین دور داشت. بعد از نماینده مرسدس-ای ام جی، نماینده آئودی شروع به طی یک دور پیست کرد.
RS3 در نهایت بهترین زمان برابر با 1:04.60 را کسب کرد، در حالی که دومین دور سریع آن برابر با 1:04.92 بود؛ 
یعنی دقیقا مساوی با بهترین زمان به دست آمده برای A45!
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از این دو، نماینده باواریایی‎ها وارد پیست شد.
 
M2 اگر چه روی کاغذ شانس زیادی برای برنده شدن نداشت، اما در عمل کاملا متفاوت ظاهر شده و در همان ابتدا سریع‎تر از رقبا احساس شد.
 
آتکینسون در ابتدا با خاموش کردن سیستم‎ها کمکی زمان 1:04.16 را با M2 ثبت کرد که با این رکورد نماینده ب ام و برنده مسابقه بود.
 
با این حال آتکینسون با روشن کردن همه سیستم‎های کمکی حتی به زمان بهتر 1:03.80 هم دست پیدا کرد تا اختلاف M2 با دو رقیب بیشتر شود.
 
نتایج به دست آمده آن قدر نزدیک بهم و تا حدودی تعجب برانگیز بود که تیم تست تصمیم به برگزاری مجدد مسابقه گرفت.
 
در مرتبه دوم A45 اندکی رکورد خود را بهبود بخشید و زمان 1:04.76 را ثبت کرد که البته باز هم نسبت به RS3 و M2 کندتر بود؛ چرا که RS3 رکورد قبلی خود را (1:04.60) عینا تکرار کرد و M2 هم زمان 1:04.56 را به دست آورد.
 
به هر حال M2 با اختلاف حدود یک ثانیه در بهترین زمان ثبت شده، به عنوان سریع‎ترین کامپکت آلمانی در پیست Norwell Motorplex دست پیدا کرد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از اتمام تست آتکینسون به تجربه خود در مورد خودروها پرداخت. او از کم‎ فرمانی (Understeer) مرسدس گلایه کرده و گفت که برخی مواقع برای بدست آوردن چسبندگی هیچ راهی جز کم کردن سرعت وجود نداشت.
 
آئودی RS3 با وجود حرکت‎های بیشتر بدنه، رفتارهای مشابهی با خودروهای رالی داشته و عبور از پیچ‎ها با آن با سرعت بیشتری امکان‎پذیر بود.
 
این راننده حرفه‎ای در مورد M2 هم گفت که سیستم‎های کمکی راننده گهگاه آزاردهنده بوده و بیش از حد در رانندگی دخالت می‎کنند.
 
در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برخلاف نمایندگان مرسدس و آئودی که به برخی از آپشن‎های فنی، ظاهری و رفاهی مجهز شده بودند، نماینده ب ام و به صورت استاندارد و بدون آپشن‎های جانبی گام به میدان گذاشته بود!
 
نتیجه‎ای که می‎توان از این تست گرفت این است که موتور و گیربکس و اعداد و ارقام مربوط به آن به تنهایی برای برنده شدن در یک مسابقه کافی نبوده و فاکتورهای دیگری برای کسب عنوان نخست لازم است؛ فاکتورهایی مثل پایداری، دینامیک بالا و هندلینگ عالی که ب ام و به خاطر آنها از قدیم زبانزد بوده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و , مرسدس بنز , ائودی , خودرو المانی , خودرو اسپرت , واردات خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

علي
1

با سلام
ببخشيد مي شه منبع خارجي اين مقايسه رو ذكر بفرماييد و چرا تو هيچ سايت يا مجله خارجي كه A45 رو تست كردند اسمي از كم فرماني نبردند ولي اين بنده خدا به كم فرماني رسيده ؟؟؟؟؟؟
ممنون
09:04  1395/07/19
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم
رسول : مبارک داداش شماره پذیرش روبگو
رانا لگن : سلام منم چند بار پیام گزاشتم بره تجمع دفعه قبلم رفتم کسی نیومده بود اگر مایل باشید اعلام کنید شنبه 11 صبح درب 16 همه تجمع کنیم من هستم
Mk : چون غلط املایی داری ی چیزی هم کم میکنن باید پرداخت کنی
امیر دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام عزیزان دنا اتومات واریزی برج 4 هر کس فاکتور شد خبربده ممنون شماره قرارداد 1485 بوده برای ما
207 tu3 : دوستان tu3 دی و بهمن دعوتنامه برای کسی نیومده؟