تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 

تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی

 
آلمان‎ سرزمینی است که عاشقان فراوانی دارد؛ عاشقانی که وجه اشتراک اکثر آنها علاقه به فناوری روز و نظم و انضباط بالاست. در این میان علاقه‎مندان به اتومبیل‎های روز شاید دوچندان عاشق این کشور و برندهای پیشگام آن باشند.
 
وقتی به صنعت خودروی این کشور نگاهی می اندازیم با نام‎های بزرگی مثل مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، فولکس واگن، پورشه و اوپل روبرو می‎شویم که هر کدام جزو بازیگران اصلی این صنعت در دنیا بوده و نوآوری‎های زیادی را به جهانیان معرفی کرده‎اند.
 
این برندهای مطرح در کنار رقابت با خودروسازان سایر کشورها، رقابت داخلی بسیار تنگاتنگ و شدیدی را هم در داخل آلمان با یکدیگر دارند که زمینه‎ساز پیشرفت آنها در طول دهه‎های اخیر بوده است.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بنز و ب ام و – نام‎هایی که با شنیدن آنها ناخودآگاه مفهوم رقابت به ذهنمان خطور می‎کند – در سال‎های گذشته شاهد حضور یک رقیب جدی در کنار خود بوده‎اند؛ رقیبی با اسم مستعار ارباب حلقه‎ها که با حمایت‎های فولکس واگن اکنون به جایگاهی رسیده که خود را در رتبه هفتم لیست 10 برند خودرویی ارزشمند می‎بیند.
 
بنز، ب ام و و اینک آئودی که تشکیل دهنده مثلث پیشتاز و البته لوکس صنعت خودروی آلمان هستند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
این سه برند تقریبا در هر رده یک نماینده شایسته داشته و رقابتی بسیار شدید با یکدیگر دارند. یکی از این رده‎ها، کلاس خودروهای کامپکت است که در آن مرسدس بنز با A کلاس، ب ام و با سری 2 و آئودی با A3 حضور دارند.
 
اما هدف این تست، مقایسه نسخه‎های استاندارد نیست؛ بلکه نسخه‎های تقویت شده توسط بخش پرفورمنس این سه برند مطرح روبروی هم قرار گرفته و در پیست بر سر کسب بهترین زمان با یکدیگر به مسابقه خواهند پرداخت. نماینده‎ها عبارتند از:
 
– مرسدس AMG A45 با موتور 2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ به قدرت 380 اسب بخار (280 کیلووات) و گشتاور 475 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– آئودی RS3 با موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر توربوشارژ به قدرت 367 اسب بخار (270 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس هفت دنده دو کلاچه
– ب ام و M2 با موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ به قدرت 369 اسب بخار (272 کیلووات) و گشتاور 465 نیوتن متر، گیربکس شش دنده دستی
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
با نگاهی گذرا به مشخصات و خروجی موتورها، اولین نکته‎ای که به چشم می‎خورد اینست که مرسدس AMG از کمترین حجم موتور بیشترین قدرت را استخراج کرده است که نشان از مهندسی فوق العاده موتور A45 دارد
 
. از سوی دیگر ب ام و که همواره به موتورهایی با راندمان بالا معروف بوده، این بار عملکرد چندان خوبی نداشته و با وجود حجم و تعداد سیلندر بیشتر قدرت کمتری نسبت به رقیب ستاره دارد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
همچنین جعبه‎دنده M2 قابل مقایسه با دو رقیب نبوده و سرعت عمل به مراتب پایین‎تری خواهد داشت.
 
برای مقایسه این سه رقیب هموطن به پیست دو کیلومتری Norwell Motorplex در استرالیا می‎رویم؛ پیستی که با داشتن مسیر مستقیم نسبتا طولانی و پیچ‎های متنوع محلی مناسب برای ارزیابی توانایی‎های مسابقه‎ای است.
 
برای استفاده از حداکثر قابلیت‎ خودروها، کریس آتکینسون پشت فرمان هر سه خودرو نشسته و بهترین زمان طی یک دور پیست برای هر کدام ثبت خواهد شد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
لازم به ذکر است که آتکینسون راننده اسبق مسابقات رالی قهرمان جهان (WRC) بوده و بین سال‎های 2004 تا 2008 برای تیم سوبارو رانندگی کرده است.
 
قبل از شروع مسابقه یک تست شتاب و ترمزگیری انجام شد. نکته جالب اینکه در تست ترمزگیری هر سه رقیب عملکرد بسیار مشابهی داشتند.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
آنها با طی کردن مسافتی در حدود 37.5 متر در 2.9 ثانیه از سرعت 100 کیلومتر در ساعت به حالت سکون رسیدند. اما در تست شتاب‎گیری A45 با کسب زمان 4.2 ثانیه سریع‎ترین بود. RS3 و M2 هم به ترتیب زمان 4.4 و 4.9 را ثبت کردند که هر دو نسبت به زمان اعلامی در کاتالوگ کندتر بودند.
 
با این حال آتکینسون در سوالی مبنی بر اینکه کدام خودرو در پیست سریع‎ترین خواهد بود عنوان کرد که اگر بتواند کنترل چرخ‎های عقب M2 را در دست بگیرد، ب ام و برنده خواهد شد.
شروع کننده مسابقه A45 بود که در نهایت بهترین زمان ثبت شده برای یک دور پیست برای آن برابر با 1:04.92 بود.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
دومین زمان سریع A45 برابر با 1:05.04 بود که اختلاف ناچیزی با سریع‎ترین دور داشت. بعد از نماینده مرسدس-ای ام جی، نماینده آئودی شروع به طی یک دور پیست کرد.
RS3 در نهایت بهترین زمان برابر با 1:04.60 را کسب کرد، در حالی که دومین دور سریع آن برابر با 1:04.92 بود؛ 
یعنی دقیقا مساوی با بهترین زمان به دست آمده برای A45!
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از این دو، نماینده باواریایی‎ها وارد پیست شد.
 
M2 اگر چه روی کاغذ شانس زیادی برای برنده شدن نداشت، اما در عمل کاملا متفاوت ظاهر شده و در همان ابتدا سریع‎تر از رقبا احساس شد.
 
آتکینسون در ابتدا با خاموش کردن سیستم‎ها کمکی زمان 1:04.16 را با M2 ثبت کرد که با این رکورد نماینده ب ام و برنده مسابقه بود.
 
با این حال آتکینسون با روشن کردن همه سیستم‎های کمکی حتی به زمان بهتر 1:03.80 هم دست پیدا کرد تا اختلاف M2 با دو رقیب بیشتر شود.
 
نتایج به دست آمده آن قدر نزدیک بهم و تا حدودی تعجب برانگیز بود که تیم تست تصمیم به برگزاری مجدد مسابقه گرفت.
 
در مرتبه دوم A45 اندکی رکورد خود را بهبود بخشید و زمان 1:04.76 را ثبت کرد که البته باز هم نسبت به RS3 و M2 کندتر بود؛ چرا که RS3 رکورد قبلی خود را (1:04.60) عینا تکرار کرد و M2 هم زمان 1:04.56 را به دست آورد.
 
به هر حال M2 با اختلاف حدود یک ثانیه در بهترین زمان ثبت شده، به عنوان سریع‎ترین کامپکت آلمانی در پیست Norwell Motorplex دست پیدا کرد.
 
تست فنی؛ ب ام و در مقابل مرسدس و آئودی
 
بعد از اتمام تست آتکینسون به تجربه خود در مورد خودروها پرداخت. او از کم‎ فرمانی (Understeer) مرسدس گلایه کرده و گفت که برخی مواقع برای بدست آوردن چسبندگی هیچ راهی جز کم کردن سرعت وجود نداشت.
 
آئودی RS3 با وجود حرکت‎های بیشتر بدنه، رفتارهای مشابهی با خودروهای رالی داشته و عبور از پیچ‎ها با آن با سرعت بیشتری امکان‎پذیر بود.
 
این راننده حرفه‎ای در مورد M2 هم گفت که سیستم‎های کمکی راننده گهگاه آزاردهنده بوده و بیش از حد در رانندگی دخالت می‎کنند.
 
در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برخلاف نمایندگان مرسدس و آئودی که به برخی از آپشن‎های فنی، ظاهری و رفاهی مجهز شده بودند، نماینده ب ام و به صورت استاندارد و بدون آپشن‎های جانبی گام به میدان گذاشته بود!
 
نتیجه‎ای که می‎توان از این تست گرفت این است که موتور و گیربکس و اعداد و ارقام مربوط به آن به تنهایی برای برنده شدن در یک مسابقه کافی نبوده و فاکتورهای دیگری برای کسب عنوان نخست لازم است؛ فاکتورهایی مثل پایداری، دینامیک بالا و هندلینگ عالی که ب ام و به خاطر آنها از قدیم زبانزد بوده است.
 
 
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , بی ام و , مرسدس بنز , ائودی , خودرو المانی , خودرو اسپرت , واردات خودرو , تست خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علي
1

با سلام
ببخشيد مي شه منبع خارجي اين مقايسه رو ذكر بفرماييد و چرا تو هيچ سايت يا مجله خارجي كه A45 رو تست كردند اسمي از كم فرماني نبردند ولي اين بنده خدا به كم فرماني رسيده ؟؟؟؟؟؟
ممنون
09:04  1395/07/19
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 masoud : سپاسگزارم به خاطر اطلاع رسانی من x5 بهمن هستم به هرحال جای امیدواریه
محمد T9 : سلام من هم اسفند1403 ثبت نام کردم و 4/8/ماشینم رو تحویل گرفتم 1ماه پیش هم شاسی شد
T9 اسفند ماه : درود به همه دوستان خدایی هر کسی شاسی میشه یا پلاک میشه یا هر مرحله ای میره جلو بیاد اعلام کنه تا بقیه هم حداقل امیدوار باشن به تحویل ماشین هاشون
mina : ali s3پاسخ به سلام، ممنون از پاسخگویی تون. چرا پس بیمه نمیشه؟
شاهین : موافقم فقط تجمع جواب میده
شاهین جی سانروف : دوستاااااان فقط تجمععععع هر چه زودتر بهتر پنجشنبه بریم همه بااااااهم ساعت ۱۰ صبح یا همین فردااااا اصلااااا لطفااااا دوستاااان فقط تجمع
سایپای دزد : از ۱۴ اسفند دارن همین حرف رو به من میگن.ولی همشون دزد و کثیفن
سایپای دزد : من که روز اول گفتم این بشر از خود سایپاست.اعتراض نکنید .....ببند دهنتو خواهشا.نمک رو زخم مردم نریز
شاهههههین : شب و روز کارم شده فکر واعصاب خوردی در مورد این شاهین.سال 1402ماشینموفروختم برای ثبت نام وکالتی.بعدیکسال پیام واریزی اوومد که ایکاش هیچوقت برام نمیومد هرچه پول داشتم گذاشتم برای واریزی اول الان همون پول رو تو طلا سرمایه گذاری میکردم الان هیچ غصه ای نمی‌خوردم.و ارزش پولم هم حفظ میشد.الانم بااین یه مدل ماشین مدل پایین زیرپامومه که اونو باید بفروشم برای وجه مرحله دوم میترسم هم این ماشین از دستم دراد هم شاهین رو یا ملا ندن یا یکسال دیگه بدن با دو بچه بی ماشینی چی بکشم
ali s3 : سلام اول بیمه میشه. همون روز یا نهایتا فرداش پلاک میشه و برای نمایندگی ارسال میشه خواهرم23 اسفند اریزو5 نوشت، دقیقا با من 21خرداد شاسی شد، دیروز هم بیمه و پلا ک شده، تحویلش هم 12 مرداد هست اما این کرمان خودرو لعنتی معلوم نیست چکار داره میکنه؟ امروز به نمایندگی مرکزی زنگ زدم و گفتم فقط شرکت شماست که با شماره گذاری مشکل داره؟ پس چرا مدیران خودرو خیلی راحت پلاک و بیمه میکنه؟ هیچ جوابی نداشتن که بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
یک بنده : دقیقا فقط بدونید که مثل سگ دروغ میگن
9 اسفند پیش فروش : پیش فروش های اسفند کجاین کسی از اسفند فاکتور نشده😫😫
پانا207 : ردیف قرارداد منم 153888هست اولش و 16خرداد تحویلم بوده که تاخیر خورده تا الان 13ملیون فروش فوری پانا دستی ارتقا یافته فولادی که تا ردیف قرارداد 153400فک کنم فاکتور شده تا الان
یک بنده : اون پدرسوخته مثل سگ دروغ گفته من زنگ زدم گفت تا 11/7 فاکتور شده باید تجمع و رسانه ای بشه تا یک فکر حسابی کنند
14خرداد : سلام دوستان عزیز میخوام درخواست سود تاخیر ازفاکتور تا تحویل و بدم ولی تو سایت درخواستم ثبت و تایید نمیشه!کسی میدونه علت چیه؟لطفا راهنماییم کنید
دنا اپشنال شهریور : شماره قرارد داد مینویسی؟؟؟
فروش فوری 7بهمن : فقط الکی تاریخ اعلام میکنن ما 7 هستیم فروش فوری فاکتور نشدیم
سولدوز دنا اتوماتیک اپشنال فرسوده : سلام.فوقالعاده 3ماه بودین؟کدوم طرح ؟
فوق العاده 13 بهمن : والا آدم میمونه به اینا چی بگه. هر کدوم یه حرفی میزنن خدا ازشون نگذره به من گفتم تا 8 بهمن فاکتور شده این کارشناسان که کلا تعطیلن هیچی نمیدونن
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : بازم دروغ گفتن بهتون....من الان تماس داشتم گفتند فوق العاده ها تا تاریخ 7 بهمن فاکتور شدن ومعلوم نیست بقیه کی فاکتور بشن...گفتم این ماه فاکتور میشن....گفتش معلوم نیست شاید....🫤🫤🫤🫤 و با کمال تعجب هیچ کسی تو صف انتظار نبود و فوری وصل شد 😳😳🫤🫤