سئات تولدو با ترکیب کارایی، زیبایی، پویایی، بازدهی بالا، کیفیت در ساخت و قیمتی مقرون به صرفه، خودرویی مناسب برای خانوادههاست.
حدود سال 1387 بود که 3 مدل از خودروهای سئات یعنی لئون، آلتئا و تولدو توسط شرکت پیشگامان (Piico) در لیست خودروهای مجاز جهت واردات ثبت شد. در آن زمان این برند اسپانیایی در بازار ایران ناشناخته بود و طراحی مدلهای واردشده چندان موردپسند ایرانیها نبود، همین عوامل سبب شد توفیق چندانی کسب نکند. حال پس از گذشت سالیان شرکت کیهان موتور آریا تصمیم گرفته است دوباره محصولات سئات را به بازار ایران وارد کند، شاید این بار نتیجه موفقیتآمیز باشد.
اولین محصولی که آنها در لیست خودروهای سواری جهت واردات ثبت کردهاند سئات تولدو است. تولدو یک سئات واقعی است؛ با شخصیتی منحصربهفرد، بهرهمند از بالاترین استانداردها و قیمتی استثنایی، البته در بازار جهانی و نه ایران!
سال 1991 اولین نسل از تولدو به خط تولید سئات راه پیدا کرد و تا به امروز موفقترین خودرو این کمپانی بوده است. پس از اضافهشدن سئات به زیرمجموعه فولکسواگن در سال 1992، تولدو اولین خودرویی بود که از تکنولوژی آلمانها بهرهمند شد. نسلهای اول تا سوم این خودرو در فرمهای لیفتبک، سدان و هاچبک به بازار عرضه شدند. نسل چهارم آن نیز در نمایشگاه ژنو 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت، که پلتفرمی مشترک با اشکودا رپید داشت و در اواسط نوامبر 2013 در بازار اسپانیا و پرتغال و سپس سرتاسر اروپا عرضه شد. تولدو با حفظ ویژگیهایی همچون قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالا در ساخت و فضای سخاوتمندانه به دنبال تکرار موفقیتهای نسلهای گذشته است.
این لیفتبک خانوادگی جمعوجور، با طراحی به روز و دور از اغراق، اصالت خود را به رخ میکشد. به کوچکترین جزئیات در آن توجه شده است و طراحی متناسبی دارد. سطوح صاف، خطوط برجسته، طراحی چراغهای بزرگ و زاویهدار در کنار جلوپنجره ذوزنقهای به امضایی در نسل جدید خودروهای سئات بدل شده است. در عقب چراغهای افقی خودرو را عریضتر نشان میدهند. در نمای کنار نیز پهنای ستون C و شیب ملایمی که سقف در آن قسمت قرار دارد و همچنین خط شانهای که از چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است جلب توجه میکند. علاوهبراین، سایز بزرگ درها تضمینی برای دسترسی راحت به کابین است.
فضای کابین روشن و جادار است و همچون نمای خارجی از فلسفه طراحی مدرن سئات بهره میبرد. همه اجزا با رعایت ارگونومی و تناسب در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند. سادگی در طراحی نمایشگرهای پشت فرمان و کنسول میانی استفاده از آنها را راحت کرده است تا خللی به تمرکز راننده وارد نشود. توجه به رنگبندی، کیفیت مواد مورد استفاده و کیفیت ساخت رضایت شما را جلب خواهد کرد. همچنین دقت به جزئیات در قسمتهایی همچون فرمان 3 شاخه، تریمهای کرومی و عملکرد سیستم تهویه، استاندارد بالای ساخت را نشان میدهد. علاوهبراین تولدو به لطف فضای بار 550 لیتری، برای سفرهای خانوادگی خودرویی ایدهآل به حساب میآید. این فضا در صورت خم کردن صندلیهای ردیف عقب به ظرفیت 1490 لیتر میرسد.
پیشرانهها و جعبهدندهها از جدیدترین تکنولوژیهای شرکت مادر، یعنی فولکسواگن، بهره میبرند. طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی برای تولدو قابل انتخاب است. استهلاک پایین، ابعاد جمعوجور، وزن کم و مدیریت بهینهسازیشده حرارت برای کم کردن مدت زمان گرم شدن موتور، از مهمترین ویژگیهای پیشرانههای مورد استفاده در تولدو است. پیشرانههای بنزینی بین 75 تا 122 اسببخار قدرت دارند، که خوشبختانه قویترین نسخه مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ جهت ورود به بازار ایران انتخاب شده است. این پیشرانه را جعبهدنده 7 سرعته با کلاچ دوبل جهت انتقال قدرت به چرخهای جلو همراهی میکند. استفاده از تکنولوژیهایی نظیر سیستم هشدار زمان تعویض دنده و سیستم بازیابی انرژی در هنگام ترمزگیری به بهبود بهرهوری آن کمک کرده است.
سیستم تعلیق آن طراحی پیچیدهای دارد و به خوبی تنظیم شده است، به گونهای که با این سدان حس رانندگی امن و اسپرت خواهید داشت. در محور جلو سیستم تعلیق مکفرسون، در ترکیب با ساختار جناغی و تثبیتکنندهها (stabilisers) و در محور عقب نیز سیستم تعلیق پیچشی به کار گرفته شده است. سیستم فرمان الکتروهیدرولیک تولدو از دقت بالایی برخوردار است و عملکرد اسپرت دارد که متناسب با افزایش سرعت تنظیم میشود و این به معنی پایداری در خط مستقیم و پاسخگویی دقیق به فرمانهای راننده است.
ساختار مقاوم بدنه و بهرهگیری از جدیدترین تکنولوژیها و سیستمهای ایمنی نظیر ABS ،ESP و ASR، رادارها و ایربگ راننده و سرنشین کناری و همچنین ایربگهای جانبی و پردهای در دو طرف، آن را به خودرویی ایمن بدل کرده است.