دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
J7 : سلام جالبه منم دقیقا شرایط شما رو دارم ولی برای من تحویل نشده!!!
تارا اتومات : سلام و وقت بخیر تارایی های عزیز. لطفا پیام هاتون رو در همینجا که در دسترس هست بگذارید. تارا v4 اتومات تکمیل وجه 7بهمن و موعد تحویل 7 اردیبهشت با ایران خودرو تماس گرفتم گفتند که آخر خرداد یا اوایل تیر فاکتور میشه. اگر خبر جدیدی دارید لطفا اعلام فرمائید.
S3 کاشان : سلام امروز برا تحویل تماس گرفتن
هاکان : سلام برای منم فقط زده ارسال ب خودروساز من ۱۳ اسفند تکمیل وجه کردم برای cs55
علیرضا ترک زاده : سلام بااین حساب اگه تاراوی ۴تا۲۱فاکتورشده پس ایران‌خودرو دروغ میگه که تا۲۴فاکتورشده واقعاً براشون متاسفم
سعید : هنوز برا من پیامک تکمیل وجه نیومده ولی اون پیغام رو نوشته
چانگان : سلام فک کنم برای همه زده برآمدم نوشته اون پایین پایین صفحه هستش
تارا v1p : سلام دوستان تارا v1p تحویل ۳۱ فروردین امروز فاکتور شد فکر می‌کنید چند روز دیگه دستم رو میگیره . اصفهان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس 1402 : سلام قابل توجه عزیزان من امروز همه ادارات مربوطه رفتم سروصدا کردم همشون تایید کردن مشکلات پیش اومده مقصرش سازمان همایت وایرا خودروهست فردااگر کسی هم نیاد می رم ولی بخدا قسم اگر همه باهم باشیم نتیجه می گیریم سر بسته گفتم حاله تصمیم باخودتون
تحویل بهمن : تاریخ تکمیل وجهتون چندمه؟
ایکس 33 اتومات اسماعیل : چند وقت طول میکشه بیاین
شعار پیشنهادی فردا : ای سازمانِ حمایت معترضیم به قیمت دوستان شما هم لطفاً پیشنهاد بدین
207 ارتقا پاناموعد تحویل 31 فروردین : سلام تاریخ تبدیل از کجا مطلع میشید من هرچی تو میز خدمت گشتم پیداش نکردم
تحویل 30 دی تکمیل وجه 25 اذر : نمیدونم چرا مارو فاکتور نمیکنن ؟؟ کسی از 25 آذر فاکتور شده رنگ مشکی سقف فلز؟؟
سعید : ما هم این گول رو خوردیم.بازار ازاد میخریدیم بهتر بود
پارس : سلام کسی هست امروز پیامک براش اومده باشه بخشنامه 4714
محمدرضا : نه هنوز منم فاکتور نشدم
ساینا دوگانه دی : سلام.29 تکمیل وجه ،امروز فاکتور.چرا رنگ رو زده سفید شیری ؟؟؟نمیشه تغییر داد؟؟