دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 

دو عامل اصلی ضعف در خدمات پس از فروش

 
خدمات پس از فروش در حالی هنوز یکی از چالش‌های خودروسازی ایران به‌شمار می‌رود که قدیمی بودن خودروها و همچنین کیفیت نه چندان مناسب قطعات یدکی، نقش ویژه‌ای در بروز این نقطه ضعف بزرگ دارد. در حال حاضر یکی از دغدغه‌ها و نقدهای مشتریان ایرانی، خرابی زودهنگام خودروهای داخلی در درجه اول و همچنین خرابی قطعات یدکی در درجه دوم است. بر این اساس، مراجعه خودروهای داخلی در ماه‌ها ی ابتدایی تحویل به مشتریان به تعمیرگاه‌ها به‌دلیل کیفیت پایین قطعات بسیار زودهنگام‌تر از محصولات خارجی است. در نتیجه این مراجعات، نمایندگی‌ها به جای بهبود کیفی سرویس‌دهی معمولا بیشتر وقتشان به تعویض قطعات معیوب می‌گذرد.
 
 از سوی دیگر اما ازآنجاکه قطعات یدکی نیز چندان سطح کیفی بالایی ندارند، مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها، زود به زود صورت می‌گیرد و این نیز چالشی دیگر برای ارائه خدمات پس از فروش مناسب است. نه اینکه سیستم داخلی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان دارای نقاط ضعف نیست، با این حال نمی‌توان نقش قدیمی بودن خودروها و کیفیت پایین قطعات یدکی را در عملکرد آنها نادیده گرفت. طبعا اگر خودروها و قطعات داخلی از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، تعداد مراجعه آنها به نمایندگی‌ها بسیار کمتر می‌شد و درنتیجه شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان می‌توانستند تمرکز اصلی خود را به جای کمیت، روی کیفیت خدمات قرار بدهند. این البته در شرایطی است که با ورود خودروهای جدید و خروج تدریجی محصولات قدیمی، می‌توان به بهبود خدمات پس از فروش نیز امیدوار بود؛ زیرا کیفیت مناسب این خودروها و قطعات شان، از تعداد مراجعه به نمایندگی‌ها خواهد کاست.
 
 
 
 

منبع

دنیای اقتصاد

 

برچسب : خودرو , گارانتی خودرو , تولید خودرو , بازار خودرو , تعمیر خودرو , خدمات خودرو , ایساکو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

یک عامل مهم فراموش شده و اون نحوه ی برخورد با مشتریه. جوری با آدم برخورد میکنن که انگار ارث پدرشون رو خوردی. نشد بریم یه نمایندگی و انگار ازمون طلبکار نباشن. آخرش هم میگن همینیه که هس. میخوای بخوا نمیخوای بفرما بیرون.
07:56  1395/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا 5 شهریور (فوری) : قانونا چون شرکت محکوم شده باید پس بدن . باید ببینیم هفته بعد چه اطلاعیه جدیدی میدن و تکلیف قیمت قروش این دوماه رو مشخص کنند . انشاله هر چی حیر هست پیش بیاد . البته دوستانی که از شنبه فاکتور میشن می تونن بگن با چه مبلفی فاکتور شدن.
ایکس۵ : خیلی ممنون بیژن دادا🙏🏽 لازم نیست زنگ بزنم راهور پیگیری کنم؟ دهنمون سرویس شد بخدا، نه ماشین هست نه مدارک
نسترن : سلام من 8اردیبهشت تکمیل وجه کردم شاهین پلاس پیش فروش اما فاکتور نشده مطمئن هستید
زینب : ما که تکمیل وجه ۱۴ اسفند هستیم هنوز فاکتور نشده و زنگ زدیم شرکت میگن فعلا معلوم نیست کی فاکتور بشه
اکبری : بد واریز وجه چند روزه ماشین میاد نمایندگی
شاهین g : سلام نه هنوز ولی تبدیلی چند روز پیش اومد
مهدی : دلتون رو صابون نزنید برای کاهش قیمت یا گرفتن تارا اتومات جای دستی فردا پس فردا میان میگن اشتباه شده بود ایران خودرو تازه ارزان هم حساب کرده داره ضرر هم میکنه
بیژن : با درود ، یه کم طول میکشه ، کارت ماشین حدودا دو هفته ولی برگ سبز یکی دو ماهی زمان میبره ،کارت ماشین اگر به پست ارسال بشه پیامک میاد از طرف راهور
ایکس۵ : دوستان یکی منو راهنمایی کنه من وضعیت مدارکم در سامانه سخا از تاریخ ۱۴مرداد، فقط بارکد تولید شده و هنوز تحویل پست ندادن پس کی ارسال میشه؟؟؟؟
cvt : اینا ماشین بده نیستن. اگه میخاستم بدن. تا الان داده بودن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : بله انشاللهدکه فیلمشون نباشه ما هم به حقمون برسیم
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : اگه ایران خودرو بازی درنیاره آره ما مردادی ها سر وقت فاکتورشدیم
رانا پلاس : به نظرم چون این رای غیرقابل اعتراض هست و فورا لازم الاجرا شده و شرکت هم محکوم شده به گرانفروشی پس قاعدتا کسانی که از 20خرداد تا 22 مرداد پول اضافی دادند باید بهشون برگشت داده بشه و فاکتورها به قیمت قبل انجام بشه . تکلیف کسانی که در این دو ماه ماشین با قیمت جدید تحویل گرقتن هم خود شرکت باید اعلام کنه که طی چه مراحلی پسش میده .البته ایران خودرو که گفته کار من قانونی بوده حالا باید ببینیم اولین ماشینهایی که از شنبه فاکتور میشن چه قیمتی می خوره . انشالله که خیره
مجتبی زهدان : از شما و سایر دوستان عذرخواهی میکنم ،قصد بی احترامی نداشتم هموطن♥️
مجتبی زهدان : دوستان عزیز، من قصد بی احترامی نداشتم اگر ناراحت شدین عذر خواهی میکنم فقط میخواستم بگم ساده نباشیم اگه ارزون بشه که برای تمام ما مردم نفعه، باز هم از همه دوستان عذرخواهی میکنم
207 تیر : خدا شفات بده اونوقتی که اضافه هایی که گرفتنو پس بدن تو اولین نفری هستی ک میگیری و خرجش میکنی حالا پس بدن یا ندن تو چرا شعورتو به رخ مردم منتظر میکشی
احسان 13 تیر : نه دادا فاکتور نشده چند روز پیش زنگ زدم گفتن تا یکشنبه فاکتور میشه
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : آخر مرداد هم زوده بنظرم آخر شهریور
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : شهریوری ها از الان یکم زود نیست اضطراب؟کلی مونده تازه خرداد ماه رو ندادن بنظرم آخر مرداد بفکر باشید
6دنده پیش فروش31مردادآلمنیوم : اپتیما