شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 

شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 
موضوع داغ این‌ روزها، خداحافظی خودروهای قدیمی مثل پراید و پژو ۴۰۵ و سلام خودروهای جدیدی مثل رنو کوئید به بازار داخلی ایران است. خودروهایی قدیمی که سال‌ها پیش باید بازنشسته می‌شدند ولی گویا هنوز که هنوز است قصد رفتن ندارند و باید هر روز چهره‌ی تکراری آن‌ها را در کوچه و خیابان‌های شهر ببینیم. اگر با بودجه‌ی کم قصد خرید یک اتومبیل نو را داشته باشید، انتخاب‌هایتان به‌طور عمده بین دو خودروساز بزرگ ایرانی، یعنی سایپا و ایران‌خودرو محدود می‌شود. دو خودروساز بزرگ ایرانی با محصولات، ویژگی و کیفیت خدمات متفاوت که بخشی از اتومبیل‌هایشان روی پلت‌فرم قدیمی ولی در پوششی نو، طراحی شده‌ و در دسترس ما ایرانیان قرار می‌گیرند. این‌بار دوست داریم صدای شما را بشنویم که شما کدام خودروساز را بیشتر از دیگری قبول دارید، سایپا یا ایران‌خودرو؟
 
به‌همین دلیل، می‌خواهیم کنار شما نگاهی به روایت جالب این دو غول خودروساز داشته باشیم. با ما همراه باشید.
 
سایپا
 
بهتر است بگوییم مادر پراید، چراکه همه‌ی ما این خودروساز بزرگ را با این محصول ویژه می‌شناسیم و در طول این ۲۳ سال شاهد تولد انواع و اقسام قیافه‌های‌ آن بودیم؛ خودروهایی که در باطن ویژگی‌های مشترکی به ارث برده‌اند و تنها در چهره کمی با هم اختلاف دارند. این شرکت در سال ۱۳۴۶ با نام «شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تاسیس شد که اولین تولیدات آن، وانت آکا و سواری ژیان بودند. در سال ۱۳۵۴ کلمه سیتروئن از این نام حذف شد و به اختصار کلمه «سایپا» از عبارت فرانسوی Société Annonyme Iranienne de Production Automobile، و به معنی «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» درآمد. با گذشت نیم قرن از عمر این شرکت، امروز شاهد فروش طیف گسترده‌ای از محصولات این خودروساز هستیم؛ اتومبیل‌هایی نظیر تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک، تندر، ساندرو، سراتو، زامیاد و انواع نسخه‌های پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱(وانت) که بخشی از محصولات حال حاضر این شرکت را تشکیل می‌دهند.
 
ایران‌خودرو
 
پدرخوانده‌ی پژو! خودروسازی که سال‌هاست این برند را در ایران به عنوان فرزندخواندگی قبول کرده است. ایران‌خودرو در سال ۱۳۴۱ با نام ایران‌ناسیونال و با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومانی تاسیس شد. سال بعد، این شرکت با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به تولید پیکان روی آورد. اتومبیلی که تولید آن تا ۴۰ سال ادامه داشت و بخشی از خاطرات ما ایرانیان، با آن سپری شد. در سال ۱۳۶۷، مذاکرات این کمپانی با پژو فرانسه به منظور تولید محصول پژو ۴۰۵، به نتیجه رسید. خودروی بخشنده‌ای که پلت‌فرم خود را برای دیگر محصولات این شرکت به امانت گذاشت و اگر این اتفاق روی نمی‌داد، شاید امروز شاهد حضور خودروهای جدیدی روی پلت‌فرم پیکان بودیم! از محصولات ایران‌خودرو می‌توان به پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷آی، پژو پارس، تندر، سمند، دنا، رانا، سورن، کپچر و هایما اشاره کرد. ایران‌خودرو در کشور‌های مختلفی نظیر بلاروس، ونزوئلا، سوریه و عراق شعبه‌ دارد و با تصاحب بیشترین سهم بازار خودروهای داخلی، بالاتر از سایپا و در مقام نخست جای گرفته‌ است.
 
این دو شرکت قطعا در کیفیت محصولات و ارائه خدمات باهم تفاوت‌هایی دارند و هرکدام از ما تجربه‌های تلخ و شیرینی از کیفیت محصولات این دو شرکت داریم. حال نوبت شماست که به ما بگویید، سایپا یا ایران‌خودرو؟ چرا؟
 
پی‌نوشت: هدف ما از این مقاله و البته دیگر مقاله‌های شما بگویید، دریافت منطقی‌ترین استدلال‌ها از شماست که از تجربه‌ی واقعیتان در برخورد با یکی از دو شرکت، دو برند یا دو محصول بدست آمده‌اند. بدین ترتیب محیطی آزاد و با انصاف برای اظهار نظر ایجاد می‌شود که می‌توان در آن از مطالعه‌ی نظرات کاربران به نتایج مفیدی رسید. پیشاپیش از دریافت نظرات منصفانه و منطقی شما سپاسگزاری می‌کنیم.
 
 
 
 

منبع

دیجی کالا

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , پژو405 , پراید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

31 نظر

ایلیا حسین زاده
0

به نظر من ایرانخودرو بهتره اما امسال سایپا داره چانگان نی یو تی را می سازه و از ریرا و هایما اس ۸ بهتره اما برای من خیلی عجیبه که سایپا نمیتونست همچین چیزی بسازه و البته آریا هم با کلی فرق از شاهین داره میاد که شاید بتونه ریرا را شکست بده همانتور که چانگان نی یو تی هایما اس ۸ را شکست داد
14:45  1402/06/14
پاسخ دادن
م ف
0

سایپا ، خصوصاً خودرو هایی از خانواده تیبا و پراید استهلاک و خرج تعمیر بسیار کمتری نسبت به خودرو های ایران خودرو دارن و امنیت و بدنه و امکانات در سطح متوسط ، در عوض ایران خودرو خودرو هایی با زیر پا و شتاب و امنیت بالاتری (نسبت به خودرو های سایپا) تولید میکنه ، اما پر استهلاک
هر کس به باید متناسب با شرایط و نیاز خودش انتخاب کنه
برای کسی که زیر فشار اقتصادیه و هزینه کمتر اولویت بالاتری داره ، خودرو هایی از خانواده تیبا مناسب ترن
17:41  1400/08/21
پاسخ دادن
امیر مهدی
0

فقط سایپا ایران خودرو ماشیناش اشغاله
11:19  1400/08/21
پاسخ دادن
علی احمد
0

سلام دوستان یک کارزار جدید برای اعتراض به قیمت کوییک ار و کوییک معمولی هر دو با هم هست لطفا برید امضا کنید به اشتراک هم بگذارید شاید دادمون بجایی برسه

کارزار «اعتراض به افزایش قیمت بدون منطق کوییک آر و کوییک» با موفقیت منتشر شد:
https://www.karzar.net/reform-quick-price

با به اشتراکگذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، نسبت به جمعآوری امضا اقدام کنید.
#منفعل_نباشیم
01:26  1400/01/03
پاسخ دادن
مهدی
0

ایران خودرو بهتره سایپا ماشیناش شبیه اشغال
01:26  1400/01/02
پاسخ دادن
عباس
0

ایران خودرو
14:46  1399/11/01
پاسخ دادن
معراج
0

فقط سمند دنا پلاس سوزوکی هایما فقط ایران خودرو
00:54  1399/04/03
پاسخ دادن
علیرضا
0

سلام به همگی
خلاصه بگم هر دو تا شون دارن لگن درست میکنن و اگه بخواهیم مقایسشون کنیم ایران خودرو محصولاتش با ایمنی بالاتر و پیشران بهتر اما بی کیفیت یعنی نصف عمر ماشین تو تعمیر گاه میگزره ولی سایپا بر عکس محصولات به لقب تابوت مرگ و پیشران ضعیف ولی کم خرج یعنی اینم خهخه فقط یک چهارم عمر عمرش تو تعمیر گاهه
00:07  1399/02/21
پاسخ دادن
علی
0

هردو تاشون اشغال هستند ایران خودرو و سایپا مثل ترامپ و اوباما هستند یکی از یکی مفت خور ترو بدتر فقط فقط فقط مدیران خودرو و پارس خودرو باور کنید من در سال 93 یک ام وی ام 550 خریده ام که از پلت فرم ام وی ام 530 ساخته شده است ولی داشبورد سینه ای اش فرق دارد همین طور من در سال 88 یک تندر 90 خریده بودم با جفتشون مسافرت رفتم و سالم برگشتم از هر دوتاشون راضی ام و همین طور پارسال یک تیگو 5 مدل 97 هم خریده ام و الان سه تا ماشین دارم و سوگند می خورم که هیچ وقت از ایران خودرو و سایپا ماشین بی کیفت نخرم
19:54  1398/07/10
پاسخ دادن
فرشید
0

فقط سایپا محصولات ایران خودرو هر روز خرابن
14:14  1397/03/11
پاسخ دادن
ميلاد
2

سايپا از نظر من بهتره هم از لحاظ قيمت و كيفيت و خدمات من هم پشت محصولات سايپا يا همون پرايد ر تيبانشستم هم ايران خودرو ٤٠٥و سمند و٢٠٦ولي از نظر محصولات سايپا خيلي بهتره
00:58  1397/01/06
پاسخ دادن
پویا
0

از بین این دو ، ایران خودرو بهتره .
20:09  1397/01/04
پاسخ دادن
اکبر
0

تا رنج 100 تومن فقط برلیانس
10:58  1396/06/31
پاسخ دادن
مونا
3

هر دو بد هستند
06:30  1396/06/31
پاسخ دادن
علی از مشهد
3

اسب و خر را كه يكجا ببندند، اگر همبو نشند همخو ميشند
12:24  1395/12/09
پاسخ دادن
فرامرز
2

تحریم خودروی صفر
10:02  1395/12/09
پاسخ دادن
حامد
5

باسلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان و دلسوزان
به نظر بنده هنگامي مي توان بين برندها يا كمپاني هاي مختلف در يك كشور قضاوت و يا انتخاب داشت كه اين كمپاني ها نهايت تلاش خود را براي بهبود كيفيت محصولات خود انجام دهند اما متاسفانه در سيستم ٢قطبي حاكم در صنعت خودرو كشور عزيز ما كه هيچ تلاشي در مورد طراحي هاي نوين و بالا بردن كيفيت انجام نمي گردد و دليل اصلي آن حمايت دولتي از اين ٢ خودرو ساز كه متاسفانه بهتراست به جاي واژه خودروساز از واژه مونتاژكار چين استفاده شود انجام مي گردد! پس نهايتا قشر ضعيف و متوسط جامعه مجبور به استفاده از محصولات هستند و هيچ قدرت انتخابي وجود ندارد بنابراين نهايتا اين تيتر : شما بگوييد سايپا يا ايرانخودرو! كاملا بي معنا مي باشد زيرا انتخاب زماني معنا دارد كه قدرت انتخاب و موارد انتخابي بيشتري وجود داشته باشد!
لطفا خواهشا تمنا دارم به شعور مردم عزيز احترام بگذارند ، باور كنيد ما صبورترين و بهترين مردمان دنيا را داريم
23:34  1395/08/29
پاسخ دادن
احسان
8

سگ زرد برادر شغال است هر دو خودروهایی با کیفیت بسیار پایین مونتاژ میکنن یک سری از دوستان میگن طراحی های خودرو ها از چند قرن پیش هست واقعا هم حق دارن و کاملا درسته حالا این موضوع به کنار اخه این همه پول برای این خودروهای اشغال میگیرن ای کاش حداقل یک کیفیت مناسبی هم میداشت نه اینکه پارس 95 که هنوز 2000 کارنکرده را هر روز ساعت 8 صبح ببری نمایندگی بخاطر گیربکس و موتور
19:20  1395/08/29
پاسخ دادن
عادل
10

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:24  1395/08/27
پاسخ دادن
عادل
4

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:18  1395/08/27
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
19

نه سایپا نه ایرانخودرو.
ایرانخودرو متعلق به برادران خیامیه و غصبش کردن. سایپا هم که چیزی نداره اگر پارس خودرو نبود آبرو نداشت اگر هم پراید نبود چیزی برای تولید نداشت.
انتخاب بین ایرانخودرو و سایپا مثل انتخاب بین ترامپ و کلینتونه که یکی از یکی بدترن.
16:50  1395/08/25
پاسخ دادن
تیمور
6

هیچ شکی نیست که انتخاب بین بد وبدتر است ولی با تجربه ای که من داشتم تو این مدت 10 سال از سایپا و ایرانخودرو به طور قطع می توان گفت ایرانخودرو ، حداقل در بخش خدمات پس از فروش خیلی بهتر ظاهر شدن .
15:57  1395/08/25
پاسخ دادن
مجفر
10

فقط ترامپ
13:04  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
9

در کل هیچکدوم چون ضعیف ظاهر شدن.
اما بین این دو خب به نظرم ایران خودرو عملکرد بهتری نسبت به سایپا داشته تا الان
12:49  1395/08/25
پاسخ دادن
همایون
4

فقط رانا
12:46  1395/08/25
پاسخ دادن
محمد
0

هیچکدام .
هر دو شرکت داری بی کیفیت ترین خودروها و دارای بدترین خدمات پس از فروش بوده و از لحاظ قیمتی نیز کاملا غیر منصفانه و ظالمانه می باشند .
09:57  1395/08/25
پاسخ دادن
حسین
0

با این توان خرید پایین ، بی کیفیتی محصولات هردو شرکت و قیمت گذاری های خلاف واقع ، بنده به عنوان یک شهروند ایرانی ترجیح میدم دوچرخه سوار شم.
08:21  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
17

چی میشه گفت. انتخاب بین بد و بدتره دیگه
00:43  1395/08/25
پاسخ دادن
فرشاد
16

هیچکدام
22:28  1395/08/24
پاسخ دادن
عرفان
16

ایران خودرو نسبتا از سایپا بهتری مثلا پرایدو با ۴۰۵ که ضعیف ترین محصول سایپاست مقایسه کنید و ایمنی و توانایی و زیبایی ماشین های ایران خودرو بهتر است ولی در هر صورت دو خودروساز ضعیفن
19:11  1395/08/24
پاسخ دادن
نوید
3

اینطور که مقایسه نمیکنن با قیمت یکسان مقایسه میکنن نه اون مدلی که شما حساب میکنی ، قیمت پراید با ۴۰۵ مگه یکیه؟ بنظر من سایپا موفق تر عمل کرده هم در کیفیت و هم در تیراژه فروش
22:17  1396/07/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : قرار ساعت ده هنوز زوده انشالا همه جمع میشن
آرتین : والا یک نفر هم نیومده از تو خونه داری شرکت می‌کنی؟
حسین : تجمع کردن برای این کار اصلا کار آدم عاقل نیست. الانم مطمئن باشید یه نفرم نرفته…
عباس : شما اولین نفری که میگی وگرنه منم ثبت نام شهریورم هنوز شاسی نشدم چطور ممکنه
شاهین فروش فوری دی ماه : شما فروش فوری دی ماه بودین؟
من : تو همونی نبودی که میگفتی برین وزارت سمت شهرتون شکایت کنین وزیر و رریس جمهور پیگیرن. بعد گفتی میری دادگستری شکایت اینا. الان رسیدی به این؟. اینو که من دو ماه پیش شکایت زدم. نتیجه اش این بود ارجاع دادن به بازررسی سایپا اونام زنگ زدن بهم معذرت خواستن فقط. بخدا من همش میام تو رو پیدا کنم بهت بخندم هر روز که چقد احمقی
S5ثبت نامی14شهریور : دوستان برای دیر کرد تحویل ماشین همه مدارک ماشین و فرم تحویل ماشین رو که هم شما وهم نمایندگی امضا میکنه در روز تحویل. ازهمه مدارک کپی می گیرید می‌برید اداره صنعت ومعدن شهر خودتون یه شکایت می نویسید و همه مدارک رو میزارید داخل پوشه وتحویل می دهید اونها هم پیگیری می کنن ویه کد رهگیری به شما می‌دهند که شما هم در جریان کار باشید من خودم همین کار رو کردم و به بقیه دوستان هم اطلاع بدید من ۲۵ بهمن ماشین رو تحویل گرفتم وتا الآن تو گروه نیومدم وتعجب می کنم که چرا ثبت نامی های شهریور رو هنوز ندادند. خدا حافظ فقط در مورد جریمه دیر کرد بع بقیه هم اطلاع رسانی کنید
j7 : این چه وضع کامنت گذاشتن قشنگ مشخص کنید کدوم خودرو تاریخ تکمیل وجه نقدی غیر نقدی
j7 : از نمایندگی شکایت کی کنید یا کرمان موتور ؟ برای دریافت جریمه تاخیر شکایت می کنید؟
اس ۵ نیو : ثبت نام ۲۲ مهر موعد تحویل ۹ بهمن هنوز شاسی هم نشده تکلیف‌ چیه بلاخره؟کجا باید شکایت کنیم جواب بگیریم؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فرشاد دوگانه بهمن : من زنگ زدم کارشناس 451 گفت چون مصوبه اجرا کردن دیگه سود مشارکت صفر منم دیگه امون ندادم هرچی میشد بار سایپا کردم ولی اون بنده خدا ساکت بود وچیزی نگفت فقط گفت به مدیریت اطلاع میده همین
تحویل 30 بهمن تک : سلام دوست عزیز منم 13 دی بودم دیروز فاکتور شدم
کاویانی : برادر من تو چقدر ساده ای ایرانخودرو کلی مشاور حقوقی و مدیر ارشد داره بدون حساب و کتاب کاری نمیکنه اینا خودشون رو زدن ه اون راه پارسال هم همین قضیه بود بعد اقای مخبر اومد 20 تومن کم کرده و بعد قضیه تمام شد .بعضی ها میگم به نماینده شهرتون بگید برادر من تا 9 بیشتر مهلت پرداخت نداریم همه دستشون توی یه کاسه است چرا خودمون رو زدیم به اون راه کسری بودجه دارن باید از هر طریقی اونو جبران بکنند
فرشاد 207تحویلی اسففند سقف فلزتبدیل به شیشه ای : سلام به نظرتون ما هیجدهم دی ماه تکمیل وجه کردیم هفته بعد نوبتمون میشه
حمید : سلام داداش شلوغ هست به خاطر همین
vahid.v : بعدازافزایش قیمت ها
سورون تحویل بهمن : دوستان این جورکه متوجه شدم فاکتور شدن ربط داره به زمان پرداخت وجه سورن کد30تحویل بهمن الان تا12دی فاکتور شده احتمالا درهرروزواریزی حدود3روزتول میکشه تابره روزبعدالان من واریز16دی هستم‌ حدود12تا15روزدیگه زمان میبره تافاکتوربشم توقراردادهم مشخص هست من13881925 هستم
علی : دولت نمیاد پول این همه آدم و تبدیل زده ها رو برگردونه تا به امروز تقریبا همه تبدیل زدن با شما هستم چند نفر دلال تو کله پوچتون فرو کنید فقط دارید نوبت و حوالتونو میسوزونید هرچند تا الان کسی جز دلال نمونده واسه اعتراض 200تومن حوالتون فروش میره در واقع ضرر نکردید پس دولت نمیاد پارس 294تومنی بده شنبه جز آبرو ریزی واستون نمیمونه دولت میگه ناراحتی حوالتو 200بفروش شنبه آمار دارم شاید 5نفر بیان چون سریع قبل به جوابی که خواستن رسیدن و خیلی ها مثل بنده تبدیل زدن مگر اینکه دولت بیاد حقوق هارو 20درصد ارزون کنه اونوقت پارسو 294 میده این شاید بشه بخدا خودتونو خنده عالم کردید 200حوالتو بده خودتو راحت کن خدایی مفت مفت 200سود کردید با این گرونی 50سال دیگه نمیتونستیم 200ملیون یکجا ببینیم و سود کنیم....شنبه برید و تلویزیون دوباره اعلام کنه دلال‌ها اومدن...20هزار نفر تبدیل زدن یعنی با این شرایط 95درصد موافق بودن و تبدیل زدن...
پرهام : دوستان گرامی من فقط خواستم خیالتون را راحت کنم که استرس نکشید ...من اطلاعاتی که دادم درست بود ...شما نه منو میشناسید نه به من کسی چیزی میده ....فقط خواستم کمک کنم... سیستم سایپا از روی قانون نیست من خودم دیدم حساب کتاب کردند پیش فروش بهمن و اسفند شد 134 الان قیمت را عوض کردن یا چرا فاکتور نمیکنند یا دیر تحویل میدن ...سیاست مدیر سایپاست
تحویل اسفند : سلام 15 دی امروز فاکتور شدم