شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 

شما بگویید؛ سایپا یا ایران‌خودرو؟

 
موضوع داغ این‌ روزها، خداحافظی خودروهای قدیمی مثل پراید و پژو ۴۰۵ و سلام خودروهای جدیدی مثل رنو کوئید به بازار داخلی ایران است. خودروهایی قدیمی که سال‌ها پیش باید بازنشسته می‌شدند ولی گویا هنوز که هنوز است قصد رفتن ندارند و باید هر روز چهره‌ی تکراری آن‌ها را در کوچه و خیابان‌های شهر ببینیم. اگر با بودجه‌ی کم قصد خرید یک اتومبیل نو را داشته باشید، انتخاب‌هایتان به‌طور عمده بین دو خودروساز بزرگ ایرانی، یعنی سایپا و ایران‌خودرو محدود می‌شود. دو خودروساز بزرگ ایرانی با محصولات، ویژگی و کیفیت خدمات متفاوت که بخشی از اتومبیل‌هایشان روی پلت‌فرم قدیمی ولی در پوششی نو، طراحی شده‌ و در دسترس ما ایرانیان قرار می‌گیرند. این‌بار دوست داریم صدای شما را بشنویم که شما کدام خودروساز را بیشتر از دیگری قبول دارید، سایپا یا ایران‌خودرو؟
 
به‌همین دلیل، می‌خواهیم کنار شما نگاهی به روایت جالب این دو غول خودروساز داشته باشیم. با ما همراه باشید.
 
سایپا
 
بهتر است بگوییم مادر پراید، چراکه همه‌ی ما این خودروساز بزرگ را با این محصول ویژه می‌شناسیم و در طول این ۲۳ سال شاهد تولد انواع و اقسام قیافه‌های‌ آن بودیم؛ خودروهایی که در باطن ویژگی‌های مشترکی به ارث برده‌اند و تنها در چهره کمی با هم اختلاف دارند. این شرکت در سال ۱۳۴۶ با نام «شرکت سهامی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تاسیس شد که اولین تولیدات آن، وانت آکا و سواری ژیان بودند. در سال ۱۳۵۴ کلمه سیتروئن از این نام حذف شد و به اختصار کلمه «سایپا» از عبارت فرانسوی Société Annonyme Iranienne de Production Automobile، و به معنی «شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل» درآمد. با گذشت نیم قرن از عمر این شرکت، امروز شاهد فروش طیف گسترده‌ای از محصولات این خودروساز هستیم؛ اتومبیل‌هایی نظیر تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک، تندر، ساندرو، سراتو، زامیاد و انواع نسخه‌های پراید ۱۱۱، ۱۳۱، ۱۳۲ و ۱۵۱(وانت) که بخشی از محصولات حال حاضر این شرکت را تشکیل می‌دهند.
 
ایران‌خودرو
 
پدرخوانده‌ی پژو! خودروسازی که سال‌هاست این برند را در ایران به عنوان فرزندخواندگی قبول کرده است. ایران‌خودرو در سال ۱۳۴۱ با نام ایران‌ناسیونال و با بودجه‌ی ۱۰ میلیون تومانی تاسیس شد. سال بعد، این شرکت با تولید اتوبوس کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۶ به تولید پیکان روی آورد. اتومبیلی که تولید آن تا ۴۰ سال ادامه داشت و بخشی از خاطرات ما ایرانیان، با آن سپری شد. در سال ۱۳۶۷، مذاکرات این کمپانی با پژو فرانسه به منظور تولید محصول پژو ۴۰۵، به نتیجه رسید. خودروی بخشنده‌ای که پلت‌فرم خود را برای دیگر محصولات این شرکت به امانت گذاشت و اگر این اتفاق روی نمی‌داد، شاید امروز شاهد حضور خودروهای جدیدی روی پلت‌فرم پیکان بودیم! از محصولات ایران‌خودرو می‌توان به پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۷آی، پژو پارس، تندر، سمند، دنا، رانا، سورن، کپچر و هایما اشاره کرد. ایران‌خودرو در کشور‌های مختلفی نظیر بلاروس، ونزوئلا، سوریه و عراق شعبه‌ دارد و با تصاحب بیشترین سهم بازار خودروهای داخلی، بالاتر از سایپا و در مقام نخست جای گرفته‌ است.
 
این دو شرکت قطعا در کیفیت محصولات و ارائه خدمات باهم تفاوت‌هایی دارند و هرکدام از ما تجربه‌های تلخ و شیرینی از کیفیت محصولات این دو شرکت داریم. حال نوبت شماست که به ما بگویید، سایپا یا ایران‌خودرو؟ چرا؟
 
پی‌نوشت: هدف ما از این مقاله و البته دیگر مقاله‌های شما بگویید، دریافت منطقی‌ترین استدلال‌ها از شماست که از تجربه‌ی واقعیتان در برخورد با یکی از دو شرکت، دو برند یا دو محصول بدست آمده‌اند. بدین ترتیب محیطی آزاد و با انصاف برای اظهار نظر ایجاد می‌شود که می‌توان در آن از مطالعه‌ی نظرات کاربران به نتایج مفیدی رسید. پیشاپیش از دریافت نظرات منصفانه و منطقی شما سپاسگزاری می‌کنیم.
 
 
 
 

منبع

دیجی کالا

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سایپا , تولید خودرو , بازار خودرو , پژو405 , پراید






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

20 نظر

ميلاد
2

سايپا از نظر من بهتره هم از لحاظ قيمت و كيفيت و خدمات من هم پشت محصولات سايپا يا همون پرايد ر تيبانشستم هم ايران خودرو ٤٠٥و سمند و٢٠٦ولي از نظر محصولات سايپا خيلي بهتره
00:58  1397/01/06
پاسخ دادن
اکبر
0

تا رنج 100 تومن فقط برلیانس
10:58  1396/06/31
پاسخ دادن
مونا
3

هر دو بد هستند
06:30  1396/06/31
پاسخ دادن
علی از مشهد
3

اسب و خر را كه يكجا ببندند، اگر همبو نشند همخو ميشند
12:24  1395/12/09
پاسخ دادن
فرامرز
2

تحریم خودروی صفر
10:02  1395/12/09
پاسخ دادن
حامد
5

باسلام و عرض ادب خدمت تمام دوستان و دلسوزان
به نظر بنده هنگامي مي توان بين برندها يا كمپاني هاي مختلف در يك كشور قضاوت و يا انتخاب داشت كه اين كمپاني ها نهايت تلاش خود را براي بهبود كيفيت محصولات خود انجام دهند اما متاسفانه در سيستم ٢قطبي حاكم در صنعت خودرو كشور عزيز ما كه هيچ تلاشي در مورد طراحي هاي نوين و بالا بردن كيفيت انجام نمي گردد و دليل اصلي آن حمايت دولتي از اين ٢ خودرو ساز كه متاسفانه بهتراست به جاي واژه خودروساز از واژه مونتاژكار چين استفاده شود انجام مي گردد! پس نهايتا قشر ضعيف و متوسط جامعه مجبور به استفاده از محصولات هستند و هيچ قدرت انتخابي وجود ندارد بنابراين نهايتا اين تيتر : شما بگوييد سايپا يا ايرانخودرو! كاملا بي معنا مي باشد زيرا انتخاب زماني معنا دارد كه قدرت انتخاب و موارد انتخابي بيشتري وجود داشته باشد!
لطفا خواهشا تمنا دارم به شعور مردم عزيز احترام بگذارند ، باور كنيد ما صبورترين و بهترين مردمان دنيا را داريم
23:34  1395/08/29
پاسخ دادن
احسان
8

سگ زرد برادر شغال است هر دو خودروهایی با کیفیت بسیار پایین مونتاژ میکنن یک سری از دوستان میگن طراحی های خودرو ها از چند قرن پیش هست واقعا هم حق دارن و کاملا درسته حالا این موضوع به کنار اخه این همه پول برای این خودروهای اشغال میگیرن ای کاش حداقل یک کیفیت مناسبی هم میداشت نه اینکه پارس 95 که هنوز 2000 کارنکرده را هر روز ساعت 8 صبح ببری نمایندگی بخاطر گیربکس و موتور
19:20  1395/08/29
پاسخ دادن
عادل
10

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:24  1395/08/27
پاسخ دادن
عادل
4

این دو شرکت مثل همراه اول و ایرانسل میمونند. هزینه بالا و خدمات بی کیفیت. خودروهای قرون وسطی و بی کیفیت و مشتری مداری هم صفر با قیمتهای بالا. سرکیسه کردن مردم و عدم پاسخگویی. انشا الله یه روزی گمرک باز بشه و خودروهای لوکس خارجی با همین قیمتها وارد بشه و مردم بتونند سوار ماشینهای ایده آل بشن و از شر این دو شرکت بی کیفیت خلاص بشن.
09:18  1395/08/27
پاسخ دادن
کاربر: نوید جهرمی
19

نه سایپا نه ایرانخودرو.
ایرانخودرو متعلق به برادران خیامیه و غصبش کردن. سایپا هم که چیزی نداره اگر پارس خودرو نبود آبرو نداشت اگر هم پراید نبود چیزی برای تولید نداشت.
انتخاب بین ایرانخودرو و سایپا مثل انتخاب بین ترامپ و کلینتونه که یکی از یکی بدترن.
16:50  1395/08/25
پاسخ دادن
تیمور
6

هیچ شکی نیست که انتخاب بین بد وبدتر است ولی با تجربه ای که من داشتم تو این مدت 10 سال از سایپا و ایرانخودرو به طور قطع می توان گفت ایرانخودرو ، حداقل در بخش خدمات پس از فروش خیلی بهتر ظاهر شدن .
15:57  1395/08/25
پاسخ دادن
مجفر
10

فقط ترامپ
13:04  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: رایزو
9

در کل هیچکدوم چون ضعیف ظاهر شدن.
اما بین این دو خب به نظرم ایران خودرو عملکرد بهتری نسبت به سایپا داشته تا الان
12:49  1395/08/25
پاسخ دادن
همایون
4

فقط رانا
12:46  1395/08/25
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
17

چی میشه گفت. انتخاب بین بد و بدتره دیگه
00:43  1395/08/25
پاسخ دادن
فرشاد
16

هیچکدام
22:28  1395/08/24
پاسخ دادن
عرفان
16

ایران خودرو نسبتا از سایپا بهتری مثلا پرایدو با ۴۰۵ که ضعیف ترین محصول سایپاست مقایسه کنید و ایمنی و توانایی و زیبایی ماشین های ایران خودرو بهتر است ولی در هر صورت دو خودروساز ضعیفن
19:11  1395/08/24
پاسخ دادن
نوید
3

اینطور که مقایسه نمیکنن با قیمت یکسان مقایسه میکنن نه اون مدلی که شما حساب میکنی ، قیمت پراید با ۴۰۵ مگه یکیه؟ بنظر من سایپا موفق تر عمل کرده هم در کیفیت و هم در تیراژه فروش
22:17  1396/07/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهندس : نگران نباشید این رویه سایپا هست میخواد مجوزافزایش قیمت بگیره و بعداینکه به هدفش رسید فاکتور قطره چکونی رو به فاکتورسریع میکنه تا بازاروبیاره یکم پایین وبگه با افزایش قیمت کارخانه بازاربالانرفت همتون تا اخرماه فاکتورمیشین
غربت : ااااااجدی بچه ها بریم اطلس روانصراف بزنیم تیبا2 بخریم پسرجان اینکارا خوب نیست صبرکن بعدافزایش قیمت عین ماتلاش کن شایدقسمتت شد اطلس وتونستی اطلس 550 کارخانه ثبتنام کنی و ازبازار بزودی 700 تومنی نخری هرچند با این طرز فکربرای توهمون تیبا2 خوبه پرایدم بدنیست کم مصرف ترین ماشینه پسرجان الان دنا پرمصرف ترین ماشین داخلیه و هنینطورگرونترین ماشین داخلی یکمیلیارد دویست
محمود : پس اینجا چه کارمیکنی نکنه دلت برای اطلس سوارها سوخته محض اطلاعت کوییک جی یا اطلس مصرف سوخت جادشون زیر7 هستش جدیدا دوم اینکه مابخیل نیستیم شما باهمون تیبا2 خودت حال کن ماهم با اطلس 600 تومنیمون میگذرونیم
رضا T8 : ما که راهمون دوره چیکار کنیم ...
ههه : شماچندسالته پسرجان تحلیل خودروییت توحلق خودروسازا شمانابودکردی صنعت خودروسازی سایپارو عزیزم طبق گفته دوستمون همه خودروها کپی نمونه قبلی باتفاوت برطرف کردن مشکلات ظاهری وبدنه وموتوری هست اطلس بی دلیل 600 خرید فروش نمیشه بزودی هم با 207 رقابت میکنه اگردلت میسوزه ونتونستی اطلس 400 تومنی بخری اماده باش بزودی بعدافزایش قیمت اطلس 500 تومنی بخری البته اگربازم نشد اطلس 700 تومنی دسترس هست توبازار واگرم نشدبخری بروهمون تیبا 2 ت روبخر ولی فقط گازبده دودت روهم توصفحه اطلس نبینم بچه جون
پذیرش 19 اسفند فوری : بعد از لغو فروش عید فطر، تا افزایش قیمت ندن نه دیگه فاکتور میکنند و نه دیگه فروش میذارند. مثل پراید وانت که افزایش قیمت دادن و بعد مجددا فروش گذاشتند.
رضا T8 : ما چیکار کنیم که راهمون خیلی دوره ....
S5ccc : همین ۷۰نفری که زیر پست من لایک زدن اگه وجود داشته باشن و با خانواده فردا تجمع کنن جلو دفتر کرمان موتور ماشین همه رو میدن
بهمن ماه : به هیچ عنوان افزایش قیمت به اسفند نمیخوره.. چرا ته دل ملت رو خالی میکنی؟
تارا وی ۴ : سلام دوستان کسی هست تارا وی ۴ ال ایکس تحویل ۳۱ فروردین فاکتور بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : سلام تاریخ تحویلتون کی بود؟
مسعود : آنطور که از پیامهای ارسالی پیداست تکمیل وجه تا 26 فروردین فاکتور شده منظور دی ماهی هاست
مرشد : ما هم خواستیم ماشین سنگین بگیریم قبل از عید ایران خودرو نداد نداد الان کارخانه یک میلیارد افزایش داد اونایی که واریز کردن سود کردن دوستم تو ایران خودرو گفته قیمت ها تصویب شده قیمت کارخانه و بازار خیلی خیلی کم شده در حد حداکثر 50 میلیون سامانه یکپارچه هم حذف قراره بشه دوستم گفت 207 که بازار 800 میلیون هست کارخانه تصویب کرده 750 میلیون ضمنا هر حد ملی هم یک بار حق ثبت نام داره تا 48 ماه اونایی که واریز نکردن دیگه ماشین هیچ وقت گیر شان نمیاد از طرف چوک بندر
محسن207اتومات دی : حاجی جان شما نهضت برو ک بتونی الکی رو علکی ننویسی بعدشم تو گوگل بزن کد60602بزن زده ام سی
ایکس 33 اتومات اسماعیل : نقدی 21 اسفند ماه
پیش فروش : در اول این همه ، خوب پیش رفتی تو پیامت در آخر خرابش کردی😂
امیر پلاس : سلام منظورش این هست که بدلیل اینکه مابه التفاوت بیمه و مالیات حدود5 تومان بود از سود تاخیر کم شده و دعوت نامه جدیدی فعلا نداره و باید منتظر فاکتور باشیم به امید خدا
رضا : سلام دنا پلاس اپشنال تحویل 31 اردیبهشت کی فاکتور میشه
ایکس 22 پرو : خرید نقدی 16 اسفند
جواد : کاربر Da من هم شرایطم مشابه شماست شماره قرارداد هم شما 70 نفر جلوتر از منی دیگه از انتظار خسته شدیم واقعا