بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

سوزوکی گرند ویتارا 2008 به عنوان یک خودروی SUV جمع و جور به قدری توانمند است که علاوه بر سواری آنرود، امکان استفاده در مسیرهای آف رود را نیز برای رانندگان فراهم ساخته است. این خودرو با داشتن یک شاسی نردبانی شکل در ساختار خود می تواند به راحتی جاده های سنگلاخی را بدون این که خللی در پایداری آن ایجاد شود، با نرمی و انعطاف پذیری پشت سر بگذارد. گفتنی است، از نظر سیستم حرکتی، این شاسی بلند دوست داشتنی، در دو مدل دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک عرضه می شود.  پیش از ادامه مقاله، یادآوری می شود که اگرچه این خودرو توسط شرکت ایران خودرو به بازار عرضه شده است و قیمت روز آن را می توانید در صفحه قیمت 1Car مشاهده کنید، اما آن چه در این مقاله از نظر شما می گذرد، مطالبی است که توسط کمپانی اصلی ژاپنی منتشر شده اند.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو) بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو) بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

سوزوکی گرند ویتارا مشخصاتی اعم از سیستم کنترل پایداری، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل فشار تایر، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، دکمه های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، ریموت کنترل درب باک بنزین، و سیستم دسترسی بدون کلید دارد. البته در مدل های XSport و لوکس، آپشن های دیگری از جمله سیستم استارت بدون کلید موتور نیز وجود دارد.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

این خودرو با داشتن این همه امکانات متنوع، طراحی شیک و مجلل، و نیز کیفیت بالای ساخت، قیمت مناسبی در مقایسه با سایر رقبا دارد (در حدود کم تر از 20,000 دلار). گذشته از این، گرند ویتارا هفت سال یا 160,000 کیلومتر گارانتی دارد (گارانتی اصلی کمپانی مادر) و برای خریدارانی که دنبال یک SUV جمع و جور دیفرانسیل عقب با امکان حفظ تعادل و پایداری در جاده و مسیرهای سنگلاخی هستند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. تنها نقطه ضعف این خودرو، موتور ضعیف 6 سیلندر خورجینی آن است که اساساً عملکرد ضعیفی دارد و علاوه بر این، هنگام شتاب گرفتن سر و صدای زیادی ایجاد می کند و به لحاظ مصرف سوخت نیز چندان مقرون به صرفه نیست که از این نظر، سایر رقبای شاسی بلند نظیر جیپ Liberty، هوندا CR-V، نیسان Rogue، سترن Vue یا تویوتا RAV4، گوی سبقت را در میدان رقابت در دست می گیرند. شایان ذکر است، در ایران صرفاً مدل های 2 لیتری و 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی به بازار عرضه شده اند. 

                            

طراحی بدنه، انواع مدل ها، و آپشن ها

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

گرند ویتارا 2008 به عنوان یک SUV جمع  و جور در 3 تریم مختلف از جمله (1) تریم پایه، (2) تریم XSport، و (3) تریم لوکس عرضه می شود که در ادامه، امکانات هر کدام به اختصار آورده شده است. تریم پایه در واقع جزء مجهزترین مدل های این خودرو به حساب می آید و از آپشن های آن می توان به مواردی اعم از سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم دسترسی بدون کلید، سیستم صوتی استریوی مجهز به چنجر 6 دیسکی با قابلیت پخش MP3/CD، دکمه های کنترلی روی غربیلک فرمان، و سیستم کنترل صدای سیستم صوتی حساس به سرعت اشاره کرد.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

در تریم XSport، موارد دیگری از جمله رینگ های آلیاژی، سانروف، ریل روی سقف خودرو، و سیستم استارت بدون کلید موتور نیز به چشم می خورد. در تریم لوکس نیز می توان به مشخصه های دیگری اعم از چرخ های آلیاژی 17 اینچی، صندلی های چرم، و طراحی داخلی نقره-چوب اشاره کرد.

 

مشخصات فنی، قدرت موتور، و گشتاور

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

سوزوکی گرند ویتارا با داشتن یک موتور 2.7 لیتری V6 می تواند 185 اسب بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این مقادیر در مقایسه با سایر رقبا نظیر تویوتا RAV4 مجهز به موتور V6 با قابلیت تولید 269 اسب بخار نیرو و 333 نیوتن متر گشتاور، خیلی بالا نیست. در یک مقایسه دیگر ملاحظه می شود که مقادیر قدرت موتور و گشتاور سوزوکی گرند ویتارا به اندازه 20 اسب بخار و 83 نیوتن متر از هوندا CR-V چهار سیلندر بیش تر است. در مدل پایه این سوزوکی دوست داشتنی، قدرت موتور می تواند هم از طریق گیربکس دستی 5 سرعته (به طور استاندارد) و هم از طریق گیربکس اتوماتیک 5 سرعته به چرخ ها منتقل شود. گفتنی است، در تریم های گرند ویتارا XSport و لوکس، امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک 5 سرعته به طور استاندارد وجود دارد.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

بر خلاف سایر شاسی بلندهای جمع  و  جور، تمام تریم های گرند ویتارا در حالت استاندارد دیفرانسیل عقب هستند؛ البته خریداران در صورت تمایل می توانند حالت چهارچرخ متحرک را نیز سفارش دهند. لازم به ذکر است در صورتی که تیپ گرند ویتارا چهارچرخ متحرک (4WD) را انتخاب کنید، آینه های جانبی مجهز به گرم کن نیز به طور استاندارد جزء آپشن های آن خواهند بود. نکته جالب توجه در این خودرو این است که در حین بکسل شدن توسط سایر وسایل نقلیه، مسافت پیموده شده بر روی کیلومتر شمار گرند ویتارا ثبت نمی شود که این پارامتر برای صاحب خودرو یک امتیاز محسوب می شود. اگرچه گرند ویتارا را نمی توان لزوماً یک گزینه عالی در عمل بکسل به شمار آورد اما در هر حال این خودرو قادر است تا 1,400 کیلوگرم بار را بکشد که این رقم در بین رقبای یدک کش عدد قابل ملاحظه ای به شمار می رود. در رابطه با میزان مصرف سوخت، مدل چهارچرخ متحرک مجهز به گیربکس اتوماتیک این خودرو می تواند به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر و بزرگراه به ترتیب 16 و 13 لیتر بنزین مصرف می کند. این در حالی است که مصرف سوخت شهر و بزرگراه مربوط به مدل 2.4 لیتری 4 سیلندر خطی (گیربکس دستی) عرضه شده در ایران توسط شرکت ایران خودرو به ترتیب 11.4 و 7.6 لیتر می باشد. در هر حال، این خودرو از نظر آلایندگی، استاندارد Euro 4 را به خود اختصاص داده است. بنا به گزارش کمپانی سازنده، شتاب 0 تا 100 این خودرو چیزی در حدود 9.4 ثانیه اعلام شده است.

 

ایمنی خودرو

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

در حد یک خودروی کوچک، سوزوکی گرند ویتارا 2008 از مشخصه های استاندارد ایمنی منحصر به فردی برخوردار است که از این میان می توان به مواردی اعم از سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل لغزش، ترمز ضد قفل (دیسکی)، و کیسه هوا (جلو، پرده ای، و جانبی) اشاره کرد. در آزمون استاندارد تصادف، سوزوکی ویتارا در هر دو بخش محافظت از راننده و سرنشینان 4 ستاره از 5 ستاره ایمنی را بدست آورده است. این در حالی است که در تست تصادف از ناحیه جانبی نشان کامل 5 ستاره را کسب کرده است که در کل باید گفت، تا این حد ایمنی بالا در یک خودروی جمع  و جور و کم هزینه، بسیار عالی است.

               

طراحی داخلی

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو) بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)
بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

از سال 2006 تاکنون که طراحی گرند ویتارا مورد بازنگری قرار گرفت، به جرأت می توان گفت که بدون شک، طراحی داخلی مدل 5 سرنشین آن یکی از زیباترین طراحی ها در بین محصولات این کمپانی است. از طراحی بی نظیر صفحه کیلومتر و داشبورد آن گرفته تا صندلی های راحت و با دوام. با وجود این، گذشته از طرح داخلی زیبا و جذاب این ویتارا، فضای داخلی آن خیلی زیاد نیست و  حجم صندوق عقب آن نیز چیزی در حدود 690 لیتر است که با خواباندن صندلی های عقب با نسبت 60 به 40، این رقم به 1,950 لیتر افزایش می یابد.

 

تجربه رانندگی

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

همان طور که در ابتدا گفته شد، با سوزوکی گرند ویتارا به صورت دو منظوره، هم می توان در شهر و هم در جاده های ناهموار، به راحتی رانندگی کرد که برای تحقق این هدف در پلت فرم آن از یک شاسی منعطف نردبانی شکل استفاده شده است. سواری این شاسی بلند در شهر در مقایسه با سایر شاسی بلندها که پلت فرم آن ها فاقد چنین شاسی است، بسیار نرم است. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون و عقب از نوع Multi-Link می باشد که در کنار کمک فنرهای هیدرولیکی در نزدیکی چرخ ها، پایداری قابل قبولی را برای سوزوکی گرند ویتارا ایجاد کرده اند. هم چنین، محل قرارگیری مجموعه فرمان و اتصال آن با چرخ های جلو سبب ایجاد حساسیت بالایی در فرمان پذیری و تعلیق خودرو شده است. گذشته از این ها، از دیگر مزایایی که راجع به این خودرو مطرح می شود، بی صدا بودن کابین در حین رانندگی در بزرگراه ها است؛ اما در برخی شرایط به ویژه زمانی که خودرو شدیداً شتاب می گیرد، اندکی صدا به داخل کابین نفوذ می کند. در پایان از شما دعوت می کنیم با تماشای فیلم (دانلود) زیر که توسط مجموعه 1Car به فارسی ترجمه و زیرنویس شده است، با این خودرو بیش تر آشنا شوید.

/uploads/Final-Suzuki-Grand-Vitara.flv

 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی سوزوکی گرند ویتارا 2008 (ویدئو)

منبع

Edmunds

برچسب : گرند ویتارا , سوزوکی , 2008 , شاسی‌بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

37 نظر

نیکو
0

سلام دوستان من ۹۶ ویتارا کلاس ۱۰ اتومات خریدم تاالان هیچگونه هزینه موتوری نکردم جانبی خریداری کردم که متاسفانه هیکلی من درآوردی سلیقه ای قطعات آن را می فروشند مثلا تیغه برف پا کن ژله میکین می خوام بگین برا ویتارا می کن ۴۵تومان بگین پراید۲۰ تومان
13:20  1402/09/12
پاسخ دادن
علی
0

به نظر شما چرا یکی از در ها از داخل باز نمی شود . با توجه به نو بودن ماشین
13:14  1397/03/17
پاسخ دادن
فاطمه
3

سلام من ۲ روزه این خودرو را خریداری کرده ام هنگام روسن کردن ماشین بشدت به لرزه میافتد علتش چیست
04:51  1397/02/30
پاسخ دادن
حسین
1

دسته موتورت پاره است
14:56  1400/08/29

شاهین نجفدری
4

با درود خدمت تمامی دوستان مدت ۱۰ سال مزدا تری دارم مدل ۸۷ صفر گرفتم تا حالا راضی بودم ولی به علت ارتفاع پایین و تردد زیاد بنده در جاده های کوهستانی در یک سال اخیر دچار مشکل شدم دوستان لطف کنید ویتارا سوارها ایا ویتارا جایگزین خوبی هست برای من یا خیر با سپاس فراوان
نجفدری
15:25  1397/01/15
پاسخ دادن
مهرداد
0

درود. یکماشین میخوام بخرم شرایطی ویتارا میتونم بگیرم.النترا که خیلی گرون کردند.برای خانواده و مسافرت چطور ماشینی هست.اصطحلاک و هزینه های نگهداری چطور هست.عزیزانی که دارند محبت کنند نظر بدهند.پیشاپیش سپاسگزارم
18:57  1396/11/13
پاسخ دادن
مفاخری
0

محمد
من مدل 2008 دارم بسیار راضی ام
14:29  1396/05/02
پاسخ دادن
دانیال
0

داداش برو سایت www.amaata.com
قیمت سوزوکی پیدا کن مثل سایتوباما در ایرانه این سایت افغانیه 26 میلیونه 6 سیلندش برید ببینید تورو خدا ببینید ژاپن چی میزنه ایران چه اشغالی میزنه
13:47  1396/03/11
پاسخ دادن
سارا
0

دوستان با حدود ۶۰ تومن چه ماشینی بخرم؟ آیا مدل های ۸۸ ویتارا مناسب هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
00:16  1395/10/28
پاسخ دادن
مسعود
4

سلام وعرض ادب من سوزوکی مدل ۲۰۰۸ دارم رنگ مشکی دنده واقعا عالیه هم روخ ماشین هم فنی فقط یه مقدار مصرفش زیاده
01:24  1396/03/02

سارا
3

دوستان با حدود ۶۰ تومن آیا ویتارا ماشین خوبیست؟ مدل ۸۸ پیدا کردم . حدود ۶۰. و مطمئن از سلامت خودرو. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چه ماشینی بخرم. چون اطلاعات کمی راجع به ماشین ها دارم . سپاس فراوان
00:09  1395/10/28
پاسخ دادن
فرشاد
0

بزرگترين ايراد ماشين باك كوچك و مصرف زيادشه يكدونه مدل 90 اتوماتش داريم با هر باك كه 50 ليتر ميزنيم به زحمت 300 تا 330 كيلومتر راه ميره عيد نوروز با دوستان از تهران رفتيم بندرعباس و برگشتيم با ويتارا و يه پارس tu5 بوديم پارس هر باك كه پر ميكرد 900 كيلومتر ميرفت ولي در اين مسافت ويتارا بايد دو دفعه ديگه هم سوختگيري ميكرد البته باك پارس 70 تايه
صندليهاي ماشين هم خيل خشك هستن و در مجموع ويتارا فقط واسه آفرودهاي كوتاه ماشين مناسبيه
09:41  1395/09/30
پاسخ دادن
اهل فهم
4

مزخرفی بیش نیس ..به اسم برند ژاپنی قالب میکنن.بمردم...تن لش و مزخرف در مسافرت با قیمت دوبل...خوب برید یه ام وی ام ایکس 33 بگیرید با نصف قیمت..من 2 ساله ایکس 33 اتومات دارم....عالیه عالیه...
08:06  1395/08/02
پاسخ دادن
مجتبی
21

جالبه تمام ام وی ام سوارها پول ویتارا ندارن، بعد میان از عقده ای که دارن از ویتارا بد میگن، من مدتیه ویتارا اتومات فول دارم خداوکیلی گیربکسش عالیه،
20:40  1395/08/06

اهل فهم
1

اتفاقا انسانهای عقده ای کسانی هستن که کمبود تحصیلات و.....غیرشون را با خرید اجناس گرون قیمت مبخوان خالی کنن....البته شما که محترم هستی و کارت درسته...ضمنا یادم رفت بهت بگم من قسطی این ماشین را گرفتم.
10:57  1396/05/28

حامد
0

عالیه این خودرو ژاپنی اصل
20:41  1395/08/01
پاسخ دادن
علیرضا
4

با عرض سلام
اولا این ماشین suv نیست و cross over هست مساله خیلی مهمتر اینه که esp نداره و جرات میخواد با سرعت بالای 90 تا از جایی که یه طرف ماشین در اب هست رد شد چون اتفاق خوبی نمیفته.داخل ماشین در حد قیمتش خیلی عالیه البته مدلهای قدیمی ترس بهتره چون دوستان ایران خودرو به هیچ چیز رحم نکردن و همه رو باز کردن.از لحاظ شکل بیرونی کاملا محافظه کارانه در عین حال ساده و شکیل هستش.در رانندگی شهری کلافه کنندس چون صندلیا و سیستم تعلیق به شدت خشک هست و میشه از لاستیکهای کره ای براش استفاده کرد که تا حدی بهتر میشه اما در offroadواقعا خوب عمل میکنه اما بازم باید عرض کنم نباید با ماشینی که هم از لحاظ قدرت هم اپشن ازش بالاتر هست مقایسه بشه این رو هم بگم که یک زمانی ژاپن حرف اول رو میزد اما الان با شرایط رقابت فعلی شرکتهای دیگه ای هم حرف بای گفتن دارن.بیاییم یکم منصفانه نظر بدیم
02:13  1394/08/16
پاسخ دادن
سوزوکی سوار
5

با سلام خدمت شما دوست عزیز خداشاهده بنده با سرعت ۱۳۰تا بخاطر اینکه به ماشین جلویی نزنم نصف ماشینو انداختم تو شونه خاکی جاده ولی بسیار عالی رد شد هیچ مشکلی هم پیش نیومد
20:03  1396/05/27

محمد
1

کراس اور کمک دار
دقیقا suv هست اگه ی مدت داشته باشید وبا زیر و روی ماشین اشنا بشوید حتما شما هم قبول می کنید که suv هست
16:46  1398/07/10

سلام
1

مصرف در شهر 16 و در جاده13 !!!یعنی خیلی افتضاحه...من x33اتومات دارم ترکیبی 10 مصرفشه میگم بالاست این ترکیبیش حدود14 هست...در صورتی که 400 سی سی بیشتر رو من فقط اسما قبول دارم نه عملا...
12:41  1394/07/17
پاسخ دادن
رضا
9

من مدل 91 کلاس 8 اتوماتیک دارم و زیاد باهاش سفر رفتم.مصرف ترکیبی جدود 9 ایتر تو 100 کیلومتر با بار زیاد و کولر همراه با جاده های شیب دار را با این ماشین تجربه کردم تنها اشکالی که میتونم به سوزوکی بگیرم باک بنزین 66 لیتریه که برای یه خودروی چند منظوره کمه. و چون x33 هم روندم باید عرض کنم از مقایسه این دو رو فراموش کنید
10:59  1394/09/12

حمید
16

مقایسه ویتارا با x33 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14:10  1394/09/12

سجاد
6

مصرف رو تو جاده خودم تست کردم 6 در جاده
9/5 در شهر که بسیار عالیه برای موتور 2400
که اندازه پارس 1600!!!!!!!!
بعدم شیر ژاپنی رو لطفا هیچ وقت با گربه ی چینیه مقایسه نکنید /:
/:
15:59  1395/09/29

سجاد
7

این ماشین حرف نداره هم شتاب هم گیربوگس مخصوصا تو کوه
اصلا کوه رو موخوره میره بالا بعدم بسیار خوش فروشه بنده سوناتا 2011 داشتم مزدا 3 داشتم و ام جی 550 و اپتیما 2010 هم سوار شدم شاید باورتون نشه ولی
گرند ویتارا و ام جی و بعدش مزدا از همه نظر بهتره مخصوصا خوش فروشی
که ام جی رو تو 4 روز فروختم باقیمت ماه 2010 رو 67 فروختم
الان با گرند ویتارا تو سه سال 140 تا رفتم ماشین آخ نگفته همشم تو کوه بودم اکثرا
الان اگه اسپورتیج بود له میشد از دسته من بعدم از قبل 90 بخرید بهتره خودم اخرای 89 خریدم یکه
خواهشا این ماشین رو با آشغالای کره ای و و چینی مقایسه نکنید البته مقایسه با ام جی که انگلیسیه ولی تو چین مونتاژ میشه اصلا بیراه نیست.
اگه میخوای ماشین بخری همه ی ژاپنی ها چون همشون سگ جونن یا ام جی
16:13  1395/09/29

کیان
15

من از سوزوکي خیلی رازي هستم
01:44  1394/07/17
پاسخ دادن
علیرضا
4

من 90 اش رو دارم . عالیه عالی . یک . بیست . حرف نداره
19:49  1396/03/26

محمد
12

اتفاقا بسیارشتاب خوبی داره من تعجب می کنم
01:48  1394/05/07
پاسخ دادن
میلاد
7

من شش ماهه یه ویتارا اتومات خریدم ازش راضیم مصرفش خوبه آپشن های خوبی داره اما شتابش تو جاده خیلی ضعیفه همش باید بهش معکوس بدی تا راه بره.
اما درعین حال ماشین توپیه فیس خوبیم داره.
09:54  1394/04/11
پاسخ دادن
رویا
21

بسیار عالی وبی نظیر
12:05  1393/12/16
پاسخ دادن
ويتارا
26

ماشين خوبيه خيلي شيك و قيافه ي أصيل ژاپني داره تو افرود خيلي خوب عمل مي كنه فقط تنعا مشكلش كمي شتاب پايين و سيستم صوتي ضعيفش هست
13:45  1393/04/06
پاسخ دادن
کاربر: m&z
15

درضمن فکر میکنم ایرانخودرو در آمار و ارقام این خودرو اغراق نموده! بیشتر مالکان این خودرو از شتاب بسیار کم و کند بودن این خودرو گلایه دارند و حتی بعضی شتاب صفر تا صد آن را در حد پراید میدانند ولی 9.7 ذکر شده که بعید به نظر میرسد. مصرف سوخت آن نیز 7.6! در جاده بعید به نظر میرسد. دوستانی که تجربه سواری این خودرو را دارند بهتر میتوانند نظر دهند (البته منصفانه!!)
12:23  1392/05/22
پاسخ دادن
ويتارا
40

بله شتابش تو موتور٢٠٠٠، 12وتوموتور٢٤٠٠'10.4 هستش ماشين خيلي خوب از نظر قيافه و دوام وجاداري هستش من سوار اسپورتيج هم شدم ويتارا به جز شتابش مي ارزه به صد تا اسپورتيج و توسان
13:52  1393/04/06

کار شناس خودرو
26

موافقم
14:17  1393/05/06

فيروزه
6

من مدل ٩١ كلاس ٨ رو دارم و البته با توجه باينكه در اين ٤ سال فقط ٣٠ هزار كيلومتر بيشتر بإهاش نرفتم اما باستثناء سوخت تقريبا بالا مشكلي نداشته و خيلي ازش. راضيم
10:15  1395/02/17

کاربر: m&z
14

در قسمتی از مقاله آورده شده:
"نکته جالب توجه در این خودرو این است که در حین بکسل شدن توسط سایر وسایل نقلیه، مسافت پیموده شده بر روی کیلومتر شمار گرند ویتارا ثبت نمی‌شود که این پارامتر برای صاحب خودرو یک امتیاز محسوب می‌شود."
سوال اینجاست: مگر سایر خودروها زمانی که توسط سایر وسایل نقلیه بکسل می شوند (و موتور در حالت خاموش است و ecu نیز به تبع خاموش است) کیلومتر ثبت می شود؟
به نظرم فقط ماشینهای خیلی قدیمی که کیلومترشون سیمی بود و مستقیما از گیربکس به پشت صفحه وصل بود در حالت خاموش هم کار میکرد وگرنه چندیدن سال است که کیلومترشمار اتومبیل ها از طریق پالس مغناطیسی کار میکنند و فقط زمانی که سوییچ باز است شماره می اندازد.
12:17  1392/05/22
پاسخ دادن
کاشانی
12

این سوزوکی با سوزوکی ایرانی ها چه فرقی میکنه . . . .
09:53  1392/05/22
پاسخ دادن
حسام
14

من مقاله رو خوندم توش فرقشو نوشته
11:39  1392/05/22

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
لعنت بر سایپا : داداش دعوتنامه‌ی شما قبل از قیمتهای جدید صادر شده ولی دعوتنامه هایی که از ۲۸ آبان به بعد صادر میشن بر اساس قیمتهای جدید میان در ضمن اون افزایشی که شما میگی ۳۳۰ شده ۳۴۶ افزایش قیمت پایه خودرو نبود اون ناشی از افزایش نرخ مالیات و پلاک و عوارض دولتی بود و اصلا ربطی به قیمت خودرو نداره‌‌. البته امیدوارم حرف شما درست باشه و نظر من غلط...
شاهین پر : اینا میدونی چی میگن ما اگه موتور پراید یه اتومات با دوتا بال هم بزاریم روش مردم 950میلیون هم بشه دارن میخرن خوب چرا دنده بزاریم چ کاریه آخه مردم ک دارن میخرن !
مهران : من ماشین رو تحویل گرفتم با تشکر از شما که ادرس رو گذاشتید حتما به این آدرس شکایت رو میفرستم
V1p سفید : موعد تحویل من ۱۳ مهر هستش الان کاستومر رو چک کردم فاکتور نشدم
J7سفید ۱۶تیر : به خوشی استفاده کنی دوستانی که j7 تحویل گرفتن اگر سر زدین یکم از سواری و کیفیت ماشین بگین ممنون میشم. ثبت نام ۱۶ تیر تحویل سیستمی ۶ ابان شاسی ۲۶ ابان منتظر مرحله بعد .....
اطلس بهمن : سلام بچه ارومیه آره حله اعلام کردن خودشون بازم دمت گرم اطلاع رسانی میکنی همه خیالشون راحت بشه
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : سلام کسی اطلاع دقیق داره این"نقص پرونده مشتری" دلیلش چیه؟
تینا : سلام من پارسال برای شاهین اسم نوشتم قرار شد زمستان موعد تحویل شاهینم باشه منتظر پیامک بودم نیومده هنوز ایا افزایش قیمت واس منم هس این ظلمه و کلاهبرداری حساب میشه
T8 شلال : بشارت باد شما را بعد ۵ ماه امروز تحویل گرفتم ثبت نام ۱ تیر ۱ آدر تحویل t8 شلال
Ali9111 : سلام امروز فاکتور شدم تیتانیوم تحویل 8 مهر سود تاخیر 30 تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : امروز زنگ زدم بهم گفتن تا 8روز دیگه فاکتور میشی نمیدونم راست گفتن یا نه
حسین : من 31خردادم هنوز فاکتور نشدم بعد چه طوری تیر شروع شده
عرفان : سود ازمان تاریخ تحویل تا فاکتور ماشین محاسبه میشه
حسن : دوستانی که فاکتور میشن ،ممنون میشم اعلام حضور کنن،تا بقیه دوستان اطلاعات لازم رو کسب کنن
شاهین : بنده خدا تا دوماه دیگه هم فاکتور نمیشی
مهران : هر چی تو بگی گلم
بی پناه : مبلغ واریز وجه دعوتنامه های بهمن چقدر هست ،کسی اطلاع داره
فاطمه : پیش فروش اسفند402 موعد تحویل آذر 403 تکمیل وجه 23 آبان هنوز فاکتور نشده
حسین : تعویض رنگ هزینه ای نداره
م : من 5 شهریورم هنوز حمل نشده دلت خوشه؟