عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : افزایش که قطعا هست ولی احتمالا همون بهمن ماه افزایش بخوره
داریوش ۲ اردیبهشت : شماره پذیرش من ۱۱۹۴۴۳۷۴ هنوز فاکتور نشدم نمیدونم چند تا مونده به نوبت من ای کاش اونایی که فاکتور میشن بیان بگن شمارشونو تا بدونیم چی به چیه
محمد j7 اریبهشت : انشالله که دیگه قیمت بالا نره
علی مدبر : من هر روز زنگ میزنم هیچ جواب تکراری صبور باشید طبق روال پیش می‌ره قبلاً تو شهر ما ماشینهای تریلر حمل ماشین می‌دیدم محصولات سایپا جابجا می‌کنه الان یک ماه ندیدم ولی ایران خودرو هر روز میبینم چند تا فکر کنم سایپا درشو‌گل گرفتن
X5 سفید بهمن : چرا زر الکی میزنید من دکتر نیستم ۲ و ۳ نفر مریض میان الکی حرف میزنند
j7 : ثبت نام اردیبهشت تحویلش ابان هست همون ابان ماه دعوتنامه میاد
علی j7 : سلام دکتر مبارکه
تارا دستی تحویل سه ماهه 19 ابان واریز 20 مرداد : درسته ماشین برای سرمایه گداری نیست اما در جواب دوست مون اگر الان طلا می فروختیم تو ثبت نام مهر شرکت میکردیم میدونید چه سودی کرده بودیم😬
سحر : آرزو خانم توبرگه قراردادی که ازنمایندگی گرفتید هم شماره پذیرش وهم شماره قرداد هست اگر نگرفتید به نمایندگی که انتخاب کردید مراجعه کنید واردات روبگیرید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا ابان : برا منم دعوت نامه صادر نشده کسی هست اطلاع داشته باشه
207 پانا 31 تیر : سلام مال منم 7ام فاکتور شد اما پلاک نشده
کارشناس رامان : 20 روز مونده به تحویل باید فاکتور بشه نشه تاخیر میخوره
کوییک : دوستان من همه ی پس انداز 6 سالم رو دادم تا یک کوییک بخرم . الان دارم میمیرم از ناراحتی و استرس . اگه پولمون رو بخورن چی میشه . طلا خریده بودم الان دوبرابر شده بود
کارشناس رامان : ماشین صدور فاکتور شده ولی فاکتور نباشه احتمال تاخیری داره در طرح پیش فروش
اطلس دیماه : بخوایم تبدیل بزنیم مابالتفاوتش بهمون پس میدن یا اونم با سود تاخیر میدن کسی تبدیل زده لطفا جواب بده
ثبت نامی مرداد : شنبه هرکسی نیاد درب شرکت زامیاد شرف ندارن از حق خودش دفاع کنه
زاپاتا : به این وضعیت می گویند کلاهبرداری قانونی , بی ارزش بودن حق و حقوق مردم ,خلاصه بی ارزش بودن انسان در این کشور جهان سومی
ندا : ,,مبارک باشه کل مبلغ واریزی اون چند بوده
مادرا 207 پانا فولاد تحویل 31 مرداد : من 7ام فاکتور شد اما پلاک نشده تو قسمت اسناد خودرو امروز تاریخ ارسال پلاک اضافه شده