عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
طاهر : خدا لعنت کنه بنیان گذار خودرو سازهای ایرانی رو
شاهین جی : توروخدا اینجوری تو دلمون را خالی نکنید توکل بر خدا انشاالله خیلی زود از هممون را تحویل میدن
داریوش : من ۲ اردیبهشت م هنوز هیچی امروز زنگ زدم شرکت گفتن هیچی معلوم نیس گفتن تا ۲۲ اسفند فاکتور شده طلبکار هم بودن و درخواست داشتن صبور باشیم عجب اشتباهی کردم این ماشینو ثبت نام کردم به کی شکایت کنیم نمی دونم
مداح : والا اون طور که از کامنتا معلومه هیچکس ماشین تحویلنگرفته ؟؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟؟
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : شما حواله خرید کردی پیامک واسه کسی که ثبت نام کرده می‌ره نه شما باید اینو بری نمایندگی بپرسی چطوریه
داریوش : یه چیزی گفتن شما باور نکن تا بوده سایپا و اون یکی خودرو ساز همین بوده
شهریور A5 مشکی : جناب آقای علیرضا x5 از راهنمایی ارزشمند جناب عالی بسیار سپاسگزارم. طبق راهنمایی شما با پرداخت 100000 تومان درخواست کارت سوخت را با موفقیت ثبت کردم. باز هم ممنون.
عاطفه : ۵ اسفندم ، خبری نیست 😐
سینا : سلام ایا سود مشارکت بهتون تعلق گرفت؟؟ چقد؟؟؟
داود : من شکایت کردم الان چندین ماهه هنوز چیزی ندادن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن پلاس 5 تیر : سلام دوستان به نظر شما تحویلی 5تیر کی فاکتور میشن
مرتضی : بعد فاکتور چند روز تولد کشید چراغ تحویل خودرو روشن بشه
... : دلال جماعت هستند دیگه. پول ملت رو میخوابونند چندین ماه، اونوقت هم ارابه مرگ رو با تاخیر تحویل میدن
اطلس اذر : تا بخوای التماس اینو اونو کنی که بیان جلو شرکت حق شنو بگیرن ماه تموم شده سایپا هم که براش مهم نیست فقط مامردم شدیم پیاده مدیر های سایپا شدن سواره خدا لعنتشون کنه
پانا فولادی : دوستان الان یه جا دیدم 13و 16 خرداد پانا فولادی رنگ سفید وتیتانیوم و نقره ای فاکتور شدن ، اگه کسی برا اون زمان بوده اعلام کنه
سایپا مارا بیچاره کرد : اسفند 402ثبت نام پول ریختم و 29مهرماه 403 تکمیل وجه و سخا تکمیل کردم رنگ سفید مشکی و الان 9 تیر 404هست هنوز خبری هیچ کسی جواب نمیده همشون دروغ میگن الان کل فامیل کل همسایه هامون میدونن همشون نسبت به سایپا بدبین شدن اونا هم به صدها نفر تعریف میکنن همه از این بی سروسامانی سایپا اطلاع پیدا کنن که مارو بیچاره کرد کارگری می کنیم سود وام با بدهکاری با کرایه اسنپ میدیم بخاطر بی اورزگی سایپا که الان فقط 9ماه تاخیر از موقع تحویل داره حالا402 پول ریختم بماند.
مهرداد : پیام مگه نمیاد
مهرداد : سلام مگه نباید دعوتنامه تکمیل وجه بیاد
کوییک : یه مشت دزد ریختن تو سایپا پول مردم رو میخورن خب د اخه احمقا ماشین اماده نیست برای چی دعوت نامه تکمیل وجه صادر میکنید من هفته چهارم خرداد بودم دعوت نامه اردیبهشت ماه اومد به خیال اینکه ماشین اماده و قرار زودتر تحویل بدن فقط بلدن پولای مردم رو بدزدن خبر هم از ماشین نیست و بازم فراخوان دارن میدن دزدای بی صاحاب
31 خرداد : خیلی جالبه ایرانخودرودوباره از 12فراخوان ثبت نام زدن تعهدات خودمون که کشک