عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Fatmeh : سلام دوستان کسی هست فروش فوق العاده ۹۰ روزه باشه تبدیل به gl زده باشه؟ اگه زدین درجا فاکتور شده یا نه؟
Fatmeh : سلام دوستان کسی هست فروش فوق العاده ۹۰ روزه باشه تبدیل به gl زده باشه؟ اگه زدین درجا فاکتور شده یا نه؟
اکبر رینگ : ۷۰ روز از تکمیل وجهم گذشته و خبری از فاکتور شدن نیست. بی ماشین قدم زنان در کوچه خیابون های شهر
رز زرد : ممنون برادر ... ببخشید🌷
علی : سلام دوستان صبح از پست برگه سبز ماشین یا همون سندشو آوردن در خونه ولی ماشینو هنوز تحویلم ندادن سندش زودتر بدستم رسید تا خودش
رضا : سلام دوستان عزیز که به مبارکی فاکتور می شوید واریز اول هم بگید
ناشناس : من هم مثل شماها 290 واریز وجه کردم دوسال پیش مهر 402 پیش فروش شاهین اتوماتیک سی وی تی واریز وجه کردم منتظر دعوتنامه تکمیل وجه بودم که هفته چهارم اسفندماه نیومد تا الان هم خبری از دعوتنامه هفته چهارم اسفندماه 403 خبری نیس
تارا اسفند : ردیف قرارداد15010142 ولی خودرو دپو شده بهم تخصیص دادن الان اتاق با شماره sdj19000 تحویل گرفتن این هفته برامن 4هزار قبل‌تر تخصیص دادن sdj15000 یعنی خودرو داخل پارکینگ یک ماه ناقص مونده تا امروز که تکمیل شده انشالا که بدون ایراد باشه مشکل رنگ پیدا نکنه
حسین : سلام دوستان کسی خبری از دعوتنامه های پیش فروش داره؟
سامان : گول میزنن تبدیل کنین تحویل میگیرین ولی خبری نیست تاخیر داره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس اذر : من شهرستانم ولی داداشم گفتم ساعت 10 بیاد
رضا : سلام قاسم بعضیا الکی میان ی چیزی میگن .ایشالاه زود فاکتور میشی.به حرف مردم توجه ای نکن.
نگار : نه هنوز نرفته چرا دروغ بیخودی میگی؟!
توحید ارومیه : نگار الان نگاه کنی رفته به اماده تخصیص.قطعا تا 2شنبه فاکتور میشی
توحید ارومیه : اقایی اقا احسان.هفته بعد شنبه و یکشنبه هر چی بهمن هست فاکتور میشه.از یکشنبه اسفند شروع نشه حتما از دوشنبه شروع میشه.در کل گفتم تعداد اسفند خیلی کمه.روزهای تکمیل وجه خیلی زودتر تموم میشن نوبت برسه به فروش فوق العاده که الان اونم هم بعضی ها تا 20 روز رفتن تاخیر.
حمید : یک بی انصافی داره با اسم من پیام می ده خدا لعنتت کنه
سورن پلاس تحویل12 خرداد : سلام سورن پلاس طرح عادی فروش فوری تحویل 12خرداد چند روز آماده سازی فاکتور 18اردیبهشت بود الان زده 25اردیبهشت آماده سازی فاکتور. چرا فاکتور نمیکنند مابلتفاوت 2اردیبهشت مبلغ 11 میلیون واریز کردیم سورت پلاس طرح عادی
دوگانه : کسانی که تحویل گرفتن نظر بدید. ماشین من وقتی کولر روشن می کنم دوتا فن ها روشن میشه و زمانی که کولر اتومات می کنه فن ها خاموش میشه این روال هی تکرار میشه. درسته ؟ طبیعیه؟
دنا آپشنال : سلام تحویل اسفندماه کسی هست هنوز فاکتور نشده باشه ؟
مرتضی : این شرکت فقط مسئولاشون زمان بچگیشون قشنگ به تعهداتشون عمل کردن نه الان.اون زمان که بچه بودن خیلی به وعده هاوتعهداتسون عمل میکردن،همین بزرگانتون که الان برمیزریاست نشستن