عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Masoud : افزایش قیمت کارخانه شامل قراردادهای قبلی نمیشه چون کرمان خودرو قراردادهاش قطعیه .ولی افزایش مواردی مانند نرخ بیمه و نرخ مالیات و در این اخر هم که به همه قراردادها اضافه کردن افزایش قیمت به خاطر ارز مبنا شامل خودروهای تحویل ۱۴۰۴ میشه. مورد اخر به همه کسایی که تیک بند ۱۳ را امضا کردن میشه.
Masoud : درتمام خودرو ها at یعنی اتوماتیک
تارا : مرسی امین جان ، از دوستانی کسی دیگه ای هست که سود تاخیر براش درست محاسبه نشده باشه؟
محسن : برای منهم فاکتور شد ۳ بهمن تکمیل وجه کردم. ۷ بهمن سخا
X5 : قیمت بازار x5 مدل ۴۰۳ رنگ مشکی ۲۱۰۰ سفید ۲۱۵۰ دوستان در این آشفته بازار دقت کنید کلاه سرتون نره
میلاد : من الان وضعیتم دقیقا مثل شماست. این دیگه خیلی نامردیه چون اگر سود تاخیر ندن ۴۰ ۵۰ تومن میکنن تو پاچه ما. در صورتی که برگه ای که از نمایندگی دارم زده سود ۲۱ درصد. به نظر من باید با همین برگه شکایت کرد ازشون. مگه میشه بزنی زیر قرارداد. تلگرام بهم یه مسیج بده @Miladmk69
Amin : کاملا درست میگی ۳۰ بهمن که مالیاتش مشخصه چقدره ما چرا باید مالیات سال جدید و بدیم ولی بیمه رو حتی اگه بهمن ماشین و میدادن ما باید امسال بروزش میکردیم
شاهینG ۱۴آذر : ۱۴آذرتکمیل وجه کردم همانروزسخاتحویل دادم رفتم شرکت گفت سانروف ندارن فعلا تحویل نمیدن کلا هرماشینی ک سانروف داره اطلس شاهین جی خبری نیست
X5 : سلام دوستان امروز من داشتم از بندر عباس برمیگشتم سمت نائین نزدیک های یزد یک تریلی j7 وx5دیدم نشد از راننده بپرسم برا کجا هست شما هم توی راه ماشین دیدید
X5 ثبت نامی 25شهریور : چیزی نمیگیرن چون اخرین روز فاکتور شدی موندی بعد عید وقت نکردن برات بیمه را بزنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : تکمیل وجه 9 دی ماه
بانوی زیبا : پیش فروش کوئیک خرداد 1404 هستم ، کسی می دونه چه زمانی دعوت نامه میاد ، برای اردیبهشت 1404 اسفند ماه اومده بود ، ممکنه توی فروردین دعوت نامه بیاد
X55 : سلام عید همه دوستان مبارک انشاالله که همه ماشینتون رو تحویل بگیرین وچرخش براتون به سلامتی بچرخه دوستان یک سوال کسی میدونه x55 تا چه تاریخی مجوز خورده یا تحویل گرفتن؟؟؟
مرتضی : باید ببرید ملاک محاسبه اصلا از زمان ارائه برگه سخا هست
اریز5 : سلام بله سایت از دیروز عصر مشکل داره برای من هم باز نمیشه.
سپیده x : سلام اره سایت خرابه منم نتونستم وارد بشم
مهدی : سلام دوستان من تازه با این صفحه آشنا شدم 28بهمن تکمیل وجه کردم تحویل اسفند ماه هستم خواستم بدونم حدودا کی فاکتور میشم و مدل 1404 هست یا نه واینکه تا چه تاریخی سایناsفاکتور شده ممنون میشم هر کی اطلاعات داره جواب بده
کوییک : یه وسال حتما باید این برگه سخارو ببریم نمایندگی یا همون اینترنتی انجام دادیم کافیه؟
تحویل بهمن : درود به همگی دوستان چرا مرحله آماده برای تحویل می‌چرخه الان چندین روزه بارگیری نمیکنن ؟
22مهر : شاید این جمعه بیاید