عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Shahin : شکایت فقط ازت پول میگیرن همشون عین همن اینا از شکایتم نمیترسن
محمد : مدارک ماشین بیاد میشه برای کارت سوخت اقدام کرد؟
شاهین : سلام‌پول به حساب شما واریز نکردند شما اصلا نمی توانید به حساب سایپا دسترسی پیدا کنید
msuD : این عدد شما رو من کم کردم شد دقیقا ۳۸۳۷ اینجوری مطمئنی محاسبه میشه این عدد خیلیه
فربد : 3 مهر یا 3 شهریور هستید؟؟ من زنگ زدم پشتیبانی ایران خودرو گفت ممکنه هفته اینده فاکتور بشه ممکنه هم تا اخر مهر ماه هم طول بکشه
محمد ۳اردیبهشت : من سوم اردیبهشت ساعت ۱۱صبح واریز وجه کردم ولی متاسفانه چون پنجشنبه تعطیل بود شنبه شیشم ثبت شده شرکت نا محترم سایپا از هر ترفندی استفاده میکنه که سود کمتری پرداخت کنه
msuD : پیام قبلی در جواب داریوش ۲ اردیبهشت بود اشتباه ریپلای کردم
msuD : شماره درخواست که نوشته بودی من ۱۱۱۰ تا جلوتر از تو هستم یکم اردیبهشت فاکتور نشدم
شاهین سی وی تی : سلام تا 16ام مهر
محمد 3اردیبهشت : شماره درخواست خودم 19140148 هست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : سلام داداش منم بخام تبدیل بزنم کجا باید برم
زامیاد بی پلاک : باسلام دوستان یادتونه قبلا یک بار شرکت به این مشکل برخورده بود و پس گزشت 2هفته دادستانی کل کشور دستور شماره گزاری نیسان وانت را صادر کرد پس شما هم باید برید تو سایت دادستانی کل کشور در بخش گزارشات مردمی گزارش خودتون رو ثبت و علت موضوع رو بیان کنید همه باهم گزارش میکنیم یک دست صدا نداره. مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم
سالم اداک : سلام مابه التفاوت ماشین راالان میدن یا اونم مثل سودتاخیر خبری نیست
عباسی : با عرض سلام دوستان وضعیت تاخیر سورن پلاس دوگانه چطور است؟ با چند ماه تاخیر تحویل می دهند،
کوییک آر اس : سلام هیچ کاری جز صبر نمی تونید بکنید
دوگانه : فقط تجمع
آوا : من تحویل 31 تیر روز 7 تبدیل زدم امروز فاکتور شد
قاسمی : سلام تکمیل وجه شما چه تاریخی بوده؟
24بهمن : دوستان از کجا بفهمیم چقدر سود تاخیر داریم؟
نرگس : من تکمیل وجه 19 خرداد هستم ، تحویل هفته آخر تیر ، هنوز فاکتور نشده ، چیکار کنم ؟