عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
رضایی : دوستان من تابستان 1403 پژو برام در امده امید داشته باشم تحویل بدن
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد
بهنام : دوستان زمانی که می‌زنه در برنامه تحویل قرار دارید چقدر طول می‌کشه ماشین برسه
پارس : 02/22 ثبتنام انجام دادم ولی فاکتور نشده