عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 

عدم تناسب قیمت و کیفیت خدمات پس از فروش

 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم معتقد است برگزاری همایش های تخصصی فرصت خوبی را برای ارزیابی توانمندی های داخلی، انتقال تجارب و استفاده از الگوهای موفق دنیا فراهم می کند.
سید جواد حسینی کیا، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی ترین مشکلات صنعت خودرو ایران، عدم تولید محصولات رقابتی است، گفت: تا زمانی که اعضای هیات مدیره شرکت ها، سهام داران صنعت خودرو هستند این مشکل ادامه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی تصریح کرد: متاسفانه این چرخه معیوب موجب خروج صنعت خودرو از جریان رقابت شده است چنانچه امروز معیار تعیین قیمت خودرو، تنها منافع خودروسازی است و مصرف کننده عملا هیچ اهمیت و جایگاهی ندارد در حالی که در دنیا به دلیل وجود رقابت پذیری و جریان منطقی عرضه و تقاضا، شاخص تعیین قیمت خودرو فقط نیاز بازار است و سهامداران نقشی در این زمینه ندارند.
حسینی کیا با توجه به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش اظهار داشت: برگزاری این همایش حرکت بسیار خوبی در صنعت خودرو ایران محسوب می شود چرا که موجب آگاهی جامعه از نحوه ارائه خدمات پس از فروش در دنیا و مقایسه شرایط موجود با وضعیت خدمات در ایران خواهد شد.
وی گفت : البته صرف برگزاری این نوع همایش ها ، تحولی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد بلکه این خود شرکت های داخلی هستند که باید در این زمینه حرکت های درست و منطقی را آغاز نمایند تا تحولی جدی در خودروسازی ایران بوجود آید.
وی تاکید کرد: تا زمانی که خودروسازان خواستار تغییر و تحول نباشد ارائه الگو های موفق و تکنولوژی های جدید در همایش های تخصصی نیز تحولی در خودروسازی ایران و جریان فروش و خدمات پس از فروش ایجاد نخواهد کرد.
وی در ادامه با وجود نقدهای مطرح به برگزاری همایش ها در کشور ،ابراز امید واری کرد: برگزاری چهارمین همایش صنعت خودرو ، مقدمه ای برای تحول در کیفیت ، خدمات و قیمت در صنعت خودرو ایران باشد.
نماینده مردم سقز در مجلس همچنین با اشاره به اینکه امروز در دنیا مشتری مداری مهم ترین هدف در ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان است، افزود: جلب رضایت مشتری در حالی به عنوان هدف اصلی خودروسازان خارجی در ارائه خدمات پس از فروش مطرح می شود که میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نسبی است چرا که هزینه ارائه خدمات با کیفیت خدمات عملا تناسب خوب و منطقی ندارد.
حسینی کیا با تاکید بر اینکه باید متناسب با رشد قیمت ، کیفیت خدمات پس از فروش خودروسازان نیز افزایش یابد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ، بستری را برای رشد کیفی خدمات در خودروسازی ایران فراهم کند.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت فروش و خدمات پس از فروش، در روزهای 24 و 25 بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.
 
 
 
 

منبع

اقتصاد آنلاین

 

برچسب : خودرو , کیفیت خودرو , خدمات پس از فروش , ایران خودرو , پارس خودرو , سایپا , بازار خودرو , قیمت خودرو , تولید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
2

این دوست نماینده هم پس از دریافت ماشین و..... از دوستان خودروسازی طرفدار صد در صد خودروسازی خواهد شد. میگی نه چندماه دیگه ببین دیگه صدایی ازش در میاد یا نه
19:51  1395/10/02
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : در گواب شاهین g تیرماه منم مثل تو بودم ولی سود پولم حذف کردن چجوری براتو ۱۸ میلیون سود حساب کردن
ایگل سفید : سند سبز هم براتون اومده ؟
ایگل مشکی : ایگل تهران تحویل ۶۰ روزه سلام کسی تونسته ماشینشو از نمایندگی تحویل بگیره ؟
شاهین تیرماه : در جواب شاهین اردیبهشت من پیش فروش جی بودم ۱۸ اردیبهشت تبدیل به جی ال وتکمیل وجه کردم
مسعود : کامنتا رو که میخونم تازه متوجه میشم منی ک آبان 1404 منتظر ماشینم بودم تو محاسباتم یه سال اشتباه کردم و باید تا سال بعد صبر کنم ! چه اشتباهی کردم از این شرکت خرید کردم ):
مسعود : کامنتا رو که میخونم تازه متوجه میشم منی ک آبان 1404 منتظر ماشینم بودم تو محاسباتم یه سال اشتباه کردم و باید تا سال بعد صبر کنم ! چه اشتباهی کردم از این شرکت خرید کردم ):
بیژن x5 : اطلاع دارید بعد از مرحله فاکتور ، چند روز طول میکشد تا مرجله بیمه انجلم شود ؟
شاهین تیرماه : معذرت ۱۹ آذر پرداخت اولیم بوده ۲۸ آذر نبوده
مسعود : داداش اینا صندوقشو برقی نکردن بعد فک میکنی شیفتر میزارن رو ماشین؟!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : بی شرف جد و آبادت هست
فوق العاده بهمن 6بهمن : نه داداش فاکتور نشدم اگر فاکتور بشم اینجا اعلام می کنم
حسین ایران 13 : ایران خودرو تبریز با خبر موسخ میدونم تولید نداره حداقل 15 روزه و کارکنان مرخصی اجباری هستند
اپشنال شهریور : به علی راستگو یه روانشناس خوب سراغ دارم خواستی شمارشو بدم
رضا : 😂😂😂😂😂😂😂😂😂👻همین که سوختی بسه
نامدار : سلام ارادت آقا چقدر تاخیر داشت؟ پیش فروش بودید؟ من تکمیل وجه 20 تیر 1403 و تحویل مرداد 1404 هنوز فاکتور نشدم
افشار : باز هم دستمان از میز خدمت مشتری کوتاه شد پیامک فعال شده از دست ویران خوددو با این ماشین هاش 207 بدون ری
31 مرداد : سلام بر بیچارگان و گول خوردان همدرد امروز تماس گرفتم ایران خودرو اهواز برا پیگیری تحویل31 مرداد گفت دادا برو انشالله مهرماه نیمه دوم تحویل ماشینت هست فاکتور 31 مرداد میره برا نیمه دوم شهریور اگر موردی پیش نیاد گفتم دوستان در جریان باشن و غمی به غمهامون اضافه کنم ای خدا لعنتتون کنه ایران خودرو
زینب : راست میگید از گوشت سگ حرام باشه دروغگو ها
عرفان : واریز اولت کی بود شماره پذیرش بزار