کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک !

 

چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟

 
شاید در نگاه اول هیچ گونه ارتباطی بین رهبر سابق و مرحوم کوبا با استفاده پر شمار مردم کوبا از خودروهای کلاسیک وجود نداشته باشد  ولی در ادامه این مقاله متوجه ارتباط فیدل کاسترو و خودروهای کلاسیک خواهید شد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
رهبر مرحوم کوبا پس از به قدرت رسیدن و پیروزی انقلابش در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد.
 
حتی تا قبل از سال 2011 شهروندان کوبا نمی توانستند خودروهایی که بعد از پیروزی انقلاب یعنی سال 1959 وارد کرده بودند را خرید و فروش کنند. بعد از سال 2011 خرید و فروش این گونه خودروها آزاد شد ولی با کسب مجوز مربوطه از دولت، که شرایط را بدتر کرد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
البته این قوانین نیز پس از مدتی، دستخوش تغییراتی شد. “گرانما” که روزنامه رسمی حزب کمونیست محسوب می‌شود، در گزارشی در سال 2014 اعلام کرد که هیئت دولت قصد دارد تا پیش از پایان سال میلادی، قوانینی تنظیم کند که باعث از بین رفتن ساز و کارهای قدیمی خواهد شد و شهروندان دیگر برای خرید خودرو نیازی به مجوز دولت نداشته باشند.
 
این روزنامه در پایان نوشت: خرید وسائل نقلیه جدید و دست دوم شامل خودروهای سواری، ون‌ها، وانت‌ها و مینی‌بوس‌ها برای تمام کارخانه‌ها، دیپلمات‌ها، مهاجران و شهروندان کوبایی آزاد شده است.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
این موضوع که شهروندان کوبایی می توانند بدون اجازه دولت خودروی خود را خریداری کنند، بسیار خوشحال کننده بود، ولی همچنان واردات خودرو توسط شهروندان ممنوع بود و مردم باید از نمایشگاه های خودروی دولتی خرید می کردند.
 
در واقع این قانون سودی برای مردم نداشت زیرا وضعیت کوبایی ها آنچنان اسف ناک بود که توان خرید خودروهای جدید را نداشتند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
بنابراین شهروندان کوبایی تصمیم گرفتند به خودروهای قدیمی خود عشق بورزند، که عمدتا تولید قبل از سال 1959 بودند، یعنی دقیقا قبل از وقوع انقلاب به کشور وارد شده بودند.
 
اینگونه شد که پایتخت کوبا یعنی هاوانا مملو از خودروهای کلاسیک شد و به جاذبه ای توریستی برای خودرودوستان بدل گشت.
 
حتی گروه تولید سری فیلم های سری و آتشین نیز تصمیم گرفتند بخشی از سری هشتم این مجموعه را در هاوانا تصویربرداری کنند، تا از پتانسیل بالای خیابان های آن برای فیلم خود سود ببرند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
باید عنوان کرد که طبق آمارهای موجود در کوبا بیشتر از 50 هزار خودروی آمریکایی که تولیدشان مربوط به قبل از دهه 60 میلادی است وجود دارد که همچنان در خیابان ها در حال تردد هستند.
 
البته خودروهای تولیدی شوروی سابق نیز در این کشور به وفور یافت می شوند که تا سال 2002 به طور مدارم به این کشور وارد می شدند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
این خودروها بعضا از نظر فنی آنچنان مشکل دار هستند که موتورهایشان با نمونه های جدیدتر تعویض می شود و هویت اصلی خود را از دست می دهند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
در واقع دانش و هنر تعمیر و بازسازی خودروهای قدیمی این روزها در کوبا بی نظیر است، مکانیک ها و صافکاران کوبایی در طول این سال ها ناچار شده اند تا بسیاری از قطعات را خود بسازند و با خلاقیت و استفاده از قطعات خودروهای مختلف، معدود وسایل نقلیه باقی مانده در شهر را برای مدت نیم قرن زنده نگه دارند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
به هر صورت هاوانا شهری است که در آن انواع خودروهای کلاسیک در رنگ های مختلف را خواهید دید و برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک بسیار هیجان انگیز و جذاب به نظر می رسد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , کوبا , خودرو کلاسیک , بازار خودرو , صادرات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

ب
0

چه سرنوشت غم انگیزی اگ اونا جمعیتشون کمه ما اینجا جمعیتمونم زیاده فقر و بیکاری بیداد مبکنه خدایا مگ فقط خودت کمک کنی
15:38  1398/02/12
پاسخ دادن
محمد
5

پنجاه سال دیکتاتوری= پانصد سال عقب افتادگی
13:48  1395/10/04
پاسخ دادن
عماد
0

ایرانه خودمونه دیگه!!!
گاری سازی داریم واردات خودروی خوب هم ممنوعه به دلایلی که خودشون میگن وبماند که شیرم تو همشون!!!
02:05  1395/10/04
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

"در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد." "خودروهای تولیدی شوروی سابق نیز در این کشور به وفور یافت می شوند که تا سال 2002 به طور مدارم به این کشور وارد می شدند." با مقایسه دو سطر بالا، نتیجه گرفت که واردات همه ماشین های آمریکایی ممنوع بود ولی از کشور دوست برادرش وارد می شد.
10:53  1395/10/03
پاسخ دادن
دهه شصتی بدبخت
13

مردیکه دیکتاتور کمونیست ببین چه به روز مردمش اورده
00:51  1395/10/03
پاسخ دادن
دهه پنجاهی بدبختتر
14

همین حرفها را مردم کشورهای پیشرفته به خودمون میگن وقتی تصویر خیابانهامون را که مملو از ماشینهای ۲۰-۳۰ سال پیشه میبینن خصوصا نیسان گاوی!
01:58  1395/10/03

امید
18

هرجا دیکتاتور باشه مردم عادی از خرید ماشین جدید و روز محرومند
در مجموع ماشین ابزار قدرتمندی برای عقب نگهداشتن افکار توده هاست
19:52  1395/10/02
پاسخ دادن
رضا
18

نمیدونم چرا در بعضی از نقاط دنیا یه عده احمق پیدا میشن که فکر میکنن بهتر از بقیه میفهمن و فقط آنها باید به دیگران بگن چه جور زندگی کنند و چی بده و چی خوبه و انتظار دارند همه هم بگن چشم همیشه هم این افراد نادان خود بزرگ بین فکر میکنند حق دارند به جای مردم برای زندگیشان تصمیم بگیرند جالب این است که سرنوشت همه اینها مثل هم هست ولی بازهم برای عده ای درس ادب نمیشه. چرا ی او نهم رو نمیدونم.
18:53  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاییز : دوستان . کسانی که پاییز بودن و تکمیل وجه کردن و فاکتور شد براشون . از کجا باید فهمید که فاکتور شد یا نه ؟
حمیدرضا : درود نگران نباش هنوز ۲مردادی ها تکمیل نشدن و من که ۳مرداد هستم مثل شما هستم و به مرور همه رو اعلام میکنن
مهرداد : ۳۱ مرداد ماه
J7 : سلام دوستان بنظرم بیایم جمع بشیم همه بریم در شرکت هر کی ماشینی پولی طلایی چیزی داریم بدیم به شرکت گناه دارن بدبختا کف گیرشون به ته دیگ رسیده بیچاره ها خیلی گناه دارن یکی بره با ماشین رئیس شرکت برسونه خونه یا جایی کار داره ببرش یکی هم پول تو جیبی بده بهش میخواد بره واسه زنش خرید کنه گناه دارن خلاصه هر کی هر کاری از دستش برمیاد واسه این شرکت کنه خیلی بیچاره ان با این کار باعث شیم دیگه دست تو جیب مردم نکنن گناه دارن
جمالزاده : دوستان نخرید از این شرکت پشیمون میشید حداقل 7 ماه باید چشم انتظار بمونید فریب تبلیغات رو نخورید فقط میتونم بگم خدا لعنتشئن کنه هیچ نظارتی روی عملکرد این شرکت نیست دقیقا داره همانند شرکت های پانزی کار میکنه از خواب سرمایه ثبت نام های جدید ماشین های ثبت نام قدیم رو تولید میکنه... لازم به توضیح زیاد نیست دوستانی که می خوان متوجه عملکرد این شرکت بشن از روی پیام هایی که اینجا ارسال شده میتونن تصمیم بگیرند.
S3 : سلام لطفا همه کسانیکه s3 ثبت نام کردن پیگیری کنن اول ماشین خودمونو بدن بعدا اگه هم قرار به تبدیل خودرو گذاشتن حداقل تا یک ماه هرچی که انتخاب شدو تحویل بدن اونم به قیمت تیرماه که ثبت نام کردیم. نزاریم از هر طرف در حقمون اجهاف شه
زهرا : سلام منم ۸مرداد هستم فعلا برا منم پیامکی نیومده باید صبر کنیم
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : چقد دقیق
رانااا : بله من 21 شهریورم تحویل نگرفتم
وحید : از کجا میشه فهمید کدوم کارخونه هست
احمدی : سلام دوستان تحویل شهریور از تهران کسی هست تحویل نگرفته باشه؟
کیوان : درود برا من هم تحویل 10 مهره هنوز پلاک نصب نشده
مهدی : سلام من 2 مهر بودم امروز فاکتور شده . حالا باید چیکار کنیم ؟؟
رضا : چخبره از 16 آذر پلاک نشدید،پلاک شدن مگه دو روز بیشتر طول میکشه؟؟
207 بهمن پیش فروش پانا : دوستان سلام امروز دریافت پرونده تیک خورده بد از 12 روز
علی : من16 مهر بودم چند روزه داره رو اسناد میچرخه
آریزو6 جی تی علیرضا : نه وامم هنوز واریز نشده