کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک !

 

چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟

 
شاید در نگاه اول هیچ گونه ارتباطی بین رهبر سابق و مرحوم کوبا با استفاده پر شمار مردم کوبا از خودروهای کلاسیک وجود نداشته باشد  ولی در ادامه این مقاله متوجه ارتباط فیدل کاسترو و خودروهای کلاسیک خواهید شد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
رهبر مرحوم کوبا پس از به قدرت رسیدن و پیروزی انقلابش در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد.
 
حتی تا قبل از سال 2011 شهروندان کوبا نمی توانستند خودروهایی که بعد از پیروزی انقلاب یعنی سال 1959 وارد کرده بودند را خرید و فروش کنند. بعد از سال 2011 خرید و فروش این گونه خودروها آزاد شد ولی با کسب مجوز مربوطه از دولت، که شرایط را بدتر کرد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
البته این قوانین نیز پس از مدتی، دستخوش تغییراتی شد. “گرانما” که روزنامه رسمی حزب کمونیست محسوب می‌شود، در گزارشی در سال 2014 اعلام کرد که هیئت دولت قصد دارد تا پیش از پایان سال میلادی، قوانینی تنظیم کند که باعث از بین رفتن ساز و کارهای قدیمی خواهد شد و شهروندان دیگر برای خرید خودرو نیازی به مجوز دولت نداشته باشند.
 
این روزنامه در پایان نوشت: خرید وسائل نقلیه جدید و دست دوم شامل خودروهای سواری، ون‌ها، وانت‌ها و مینی‌بوس‌ها برای تمام کارخانه‌ها، دیپلمات‌ها، مهاجران و شهروندان کوبایی آزاد شده است.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
این موضوع که شهروندان کوبایی می توانند بدون اجازه دولت خودروی خود را خریداری کنند، بسیار خوشحال کننده بود، ولی همچنان واردات خودرو توسط شهروندان ممنوع بود و مردم باید از نمایشگاه های خودروی دولتی خرید می کردند.
 
در واقع این قانون سودی برای مردم نداشت زیرا وضعیت کوبایی ها آنچنان اسف ناک بود که توان خرید خودروهای جدید را نداشتند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
بنابراین شهروندان کوبایی تصمیم گرفتند به خودروهای قدیمی خود عشق بورزند، که عمدتا تولید قبل از سال 1959 بودند، یعنی دقیقا قبل از وقوع انقلاب به کشور وارد شده بودند.
 
اینگونه شد که پایتخت کوبا یعنی هاوانا مملو از خودروهای کلاسیک شد و به جاذبه ای توریستی برای خودرودوستان بدل گشت.
 
حتی گروه تولید سری فیلم های سری و آتشین نیز تصمیم گرفتند بخشی از سری هشتم این مجموعه را در هاوانا تصویربرداری کنند، تا از پتانسیل بالای خیابان های آن برای فیلم خود سود ببرند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
باید عنوان کرد که طبق آمارهای موجود در کوبا بیشتر از 50 هزار خودروی آمریکایی که تولیدشان مربوط به قبل از دهه 60 میلادی است وجود دارد که همچنان در خیابان ها در حال تردد هستند.
 
البته خودروهای تولیدی شوروی سابق نیز در این کشور به وفور یافت می شوند که تا سال 2002 به طور مدارم به این کشور وارد می شدند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
این خودروها بعضا از نظر فنی آنچنان مشکل دار هستند که موتورهایشان با نمونه های جدیدتر تعویض می شود و هویت اصلی خود را از دست می دهند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
در واقع دانش و هنر تعمیر و بازسازی خودروهای قدیمی این روزها در کوبا بی نظیر است، مکانیک ها و صافکاران کوبایی در طول این سال ها ناچار شده اند تا بسیاری از قطعات را خود بسازند و با خلاقیت و استفاده از قطعات خودروهای مختلف، معدود وسایل نقلیه باقی مانده در شهر را برای مدت نیم قرن زنده نگه دارند.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
به هر صورت هاوانا شهری است که در آن انواع خودروهای کلاسیک در رنگ های مختلف را خواهید دید و برای علاقمندان به خودروهای کلاسیک بسیار هیجان انگیز و جذاب به نظر می رسد.
 
چگونه کوبا بزرگترین موزه خودروهای کلاسیک شد؟
 
 
 

منبع

دیجیاتو

برچسب : خودرو , کوبا , خودرو کلاسیک , بازار خودرو , صادرات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

ب
0

چه سرنوشت غم انگیزی اگ اونا جمعیتشون کمه ما اینجا جمعیتمونم زیاده فقر و بیکاری بیداد مبکنه خدایا مگ فقط خودت کمک کنی
15:38  1398/02/12
پاسخ دادن
محمد
5

پنجاه سال دیکتاتوری= پانصد سال عقب افتادگی
13:48  1395/10/04
پاسخ دادن
عماد
0

ایرانه خودمونه دیگه!!!
گاری سازی داریم واردات خودروی خوب هم ممنوعه به دلایلی که خودشون میگن وبماند که شیرم تو همشون!!!
02:05  1395/10/04
پاسخ دادن
کاربر: تیباران
5

"در سال 1959 ورود کلیه محصولات خارجی را به این کشور ممنوع اعلام کرد." "خودروهای تولیدی شوروی سابق نیز در این کشور به وفور یافت می شوند که تا سال 2002 به طور مدارم به این کشور وارد می شدند." با مقایسه دو سطر بالا، نتیجه گرفت که واردات همه ماشین های آمریکایی ممنوع بود ولی از کشور دوست برادرش وارد می شد.
10:53  1395/10/03
پاسخ دادن
دهه شصتی بدبخت
13

مردیکه دیکتاتور کمونیست ببین چه به روز مردمش اورده
00:51  1395/10/03
پاسخ دادن
دهه پنجاهی بدبختتر
13

همین حرفها را مردم کشورهای پیشرفته به خودمون میگن وقتی تصویر خیابانهامون را که مملو از ماشینهای ۲۰-۳۰ سال پیشه میبینن خصوصا نیسان گاوی!
01:58  1395/10/03

امید
18

هرجا دیکتاتور باشه مردم عادی از خرید ماشین جدید و روز محرومند
در مجموع ماشین ابزار قدرتمندی برای عقب نگهداشتن افکار توده هاست
19:52  1395/10/02
پاسخ دادن
رضا
18

نمیدونم چرا در بعضی از نقاط دنیا یه عده احمق پیدا میشن که فکر میکنن بهتر از بقیه میفهمن و فقط آنها باید به دیگران بگن چه جور زندگی کنند و چی بده و چی خوبه و انتظار دارند همه هم بگن چشم همیشه هم این افراد نادان خود بزرگ بین فکر میکنند حق دارند به جای مردم برای زندگیشان تصمیم بگیرند جالب این است که سرنوشت همه اینها مثل هم هست ولی بازهم برای عده ای درس ادب نمیشه. چرا ی او نهم رو نمیدونم.
18:53  1395/10/02
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشکی J7 : الحمد لله عصر تحویل گرفتم برگ کمپانی رو همراه بیمه نامه باتحویل خودرو بهم دادند
Tara v1p : مبارک باشه ۷تا ۱۰روز نهایتش...
زینب : ارسال میکنن نگران نباش توکل به خدا
بنیامین : سلام درصد دیرکرد چقدر می‌باشد اگر اطلاع دارید بگید
زینب : برای طرح عادی هم نوشته بود
علی : چی شد دوستان تا کجا فاکتور کردن کسی اطلاع داره
یه دوست : سلام وخواهشن اون مسعولین سایپا و اون بالاییها به فکر این طبقه های پایین باشید اون بالا یه خدایی هم هست
هیراد : این ماشین ها واسه اونایی که اسفند ماه ۴۰۱ پول بلوکه کرده بودن و اولویت بندی شون رو بهشون اعلام کردن
سعید : وضعیت باید از کجا برسی کرد
s3 کرمان : درود دوستان ۲۱ اسفند شاسی شدم ولی هیچ خبری از تحویل نیست از بم تا کرمان الان هنوز بعد ۳ ماه ماشین نرسیده خدامیدونه تا شهرهای دیگه کی برسه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خداهست : بخدا من از خوزستان دارم میام تهران اما فک نکنم سرساعت برسم ولی حداقل وجدانم راحت میشه ک از حق خودم وبچه هام گذشت نکردم
عبدلی : زمستون 5 ماه تاخیر داشت بهار برج 4 یا 5 فراخوان میاد با 20 درصد افزایش قیمت نزدیک به 600 میلیون آماده کنید اگه فراخوان بیاد
رضا : مثلا خیلی تابلو گفتی فقط تا 30 خرداد مجوذ دارند با این ویس عظیمی که پخش شده محال استاندارد اجازه تولید بده مگه آبرو خودشو ببره اجازه تولید بده با پارس دیگه خدا حافظی باید بکنید فقط تا آخر الویت زمستان پارس تولید میشه تا 20 روز دیگه متوجه خواهید شد درست میگم یا نه
پارس سفارشی زمستان : چرا تکلیف زمستان روشن نمیشه من پارس زمستان بخشنامه 4714هستم پیامک نیومده
مهدی : نه دنده واریزهای اسفند 1401.
کوییک : بابت چی میدن پولو اتومات یا دنده
علی : نامرد ناکس بی احساس
علی : خیلی نامردی می‌سپارمت به خاک ناکس
مریم دوگانه بهمن : سلام باز بانک چی پول میده
ویسی : سلام بنده برنده سورن دوگانه اولویت تابستان 1403 دوبار پیامک سورن جدید برام اومد واریز وجه نکردم کسی اطلاع داره تکلیف ما چی میشه کی پیامک برامون میفرستند