بررسی تیگو 5 نیوفیس; شاسی‌بلند 100 میلیونی بازار ایران

 

بررسی تیگو 5 نیوفیس

چری تیگو 5 طی چند ماه گذشته توانسته عنوان پرفروش ترین شاسی بلند مدیران‌خودرو را از آن خود کند و در این راستا نمونه فیس لیفت یا به روزرسانی شده آن نقش مهمی ایفا نموده است. نمونه قبلی تیگو 5 را طی سفری به شمال کشور مورد بررسی جامع قرار دادیم اما نمونه جدید همگام با معرفی در بازار چین وارد بازار کشورمان شده است و قصد داریم در این مطلب تفاوت های دو مدل را مورد بررسی قرار دهیم.
 
بررسی تیگو 5 نیوفیس
 
آنچه در نگاه اول به عنوان وجه تمایز اصلی تیگو5 جدید به چشم می آید، گرافیک تازه چراغ های جلو است که از همان ابتدا شما را متوجه جدید بودن طرح می‌کند. محل قرارگرفتن چراغ های مه شکن نیز تغییر یافته و یک نوار LED روشن در طول روز به قسمت بالایی آنها اضافه شده است. در نمای عقب هم طرح گرافیکی چراغ های عقب عوض شده و دیفیوزر عقب به گونه ای جدا از سپر طراحی شده است که ميتواند کاملا دو خروجی اگزوز را پوشش دهد.
 
مسئوالن مدیران خودرو اعلام کرده اند 21 بخش از تیگو 5 جدید تغيير داده شده است كه از آن جمله میتوان به بزرگتر شدن صفحه نمایش 8 اینچی اشاره کرد. علاوه بر این گرم‌کن صندلی، آیینه های جمع شونده برقی، و نشانگر فشار باد تایر به مجموعه ادوات خودرو افزوده شده اند.
 
کابین تیگو 5 نیوفیس
 
تیگو5 جدید در دو تیپ لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه می شود که عمده تفاوت این دو مدل صرفا به تجهیزات خصوصا تجهیزات ایمنی مانند تعداد ایربگ ها، یا سامانه ای DTC، ASR، ESP و ... برمي گردد اما از نقطه نظر فنی شامل پیشرانه و گیربکس هردو مدل یکسان هستند. موتور بدون تغییر نسبت به نمونه قبلی همچنان يك موتور 4 سیلندر 1971 سی سی به قدرت 139 اسب بخار با 182 نیوتن متر گشتاور است که در شتاب گیری های ثانویه از قدرت نسبتا مناسبی براي جابه جایی وزن 5.1 تنی خودرو بهره میبرد.
 
وجود مکثی کوتاه هنگام شتابگیری اولیه در نمونه قبلی محسوس بود که به‌کندی گیربکس CVT آن مربوط میشد اما در نمونه جدید، گیربکس بهتر از قبل با رفتار موتور سینک شده است به طوری‌که مکث ابتدای حرکت را کاملا قابل اغماض ميكند. خودرو از روی دکمه کنار دسته دنده در دوحالت اکو و اسپرت تنظیم میشود که تاثیر مستقیم و محسوسی در عکس العمل موتور به نسبت فشردن پدال گاز دارد به طوري که در حالت اسپرت تمایل بیشتری به دور گرفتن نشان میدهد.
 
تیگو 5 نیوفیس
 
شتاب تیگو5 با توجه به کلاس خودرو قابل قبول ارزیابی میشود .اگرچه در مقام مقایسه میتوان گفت جک S5 اتومات و هایما S7 با موتور توربو از شتابگیری سریع تری بهره میبرند اما اگر نگران حساسیت موتورهای توربو به بنزین بی‌کیفیت هستید تیگو 5 با موتور تنفس طبیعی این نگرانی را برطرف می‌کند. داخل کابین به نسبت تیگو5 قبلی بویژه از نقطه نظر میزان ورود صدای موتور به کابین بی صداتر شده و صدای موتور اگرچه در رانندگی سریع با دور موتور بالای 4000 به داخل کابین نفوذ می‌کند اما در رانندگی نرمال شهری میتوان از فضای نسبتا بی صدای تیگو5 جدید لذت برد.
 
 
تیگو 5 نیوفیس
 
صندلی چرمی با قابلیت گرم شدن، تنظیمات برقی صندلی راننده، سان روف برقی، کروز‌کنترل، مانیتور 8 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور عقب، فرمان چرمی با کنترل های روی آن و ... از جمله تجهیزات مورد نظر خریداران این کلاس خودرو محسوب می شود که در تیگو5 ارایه شده است. از نکات برجسته کابین میتوان به فضای عقب صندلی ها اشاره کرد که جای پا و فضای بالاي سر کاملا وسيعي در اختیار سرنشینان عقب میگذارد. طول خودرو 4506 و ارتفاع بین دو محور 2610 میلیمتر درنظر گرفته شده است اما فضای واقعی ردیف عقب بزرگتر از ابعاد خارجی خودرو نشان میدهد به طوری‌ که سبب تعجب شما خواهد شد.
 
چری تیگو 5 جدید هم اکنون در بازار کشورمان با رقبایی همچون جکS5 اتومات، 6 BYD و هایما توربو روبرو است . تیپ لاکچری تیگو5 با قیمت 95 و تیپ اکسلنت با قیمت 101 میلیون تومان با گارانتی 5 سال 150 هزار کیلومتر به بازار عرضه میشود. 
 
نقاط ضعف:
موتور ضعیف نسبت به رقبا
طراحی عقب خودرو (این خودرو از نمای عقب بسیار باریک و بلند دیده می‌شود)
بازار دست دوم
قیمت بالا نسبت به رقبا
 
نقاط قوت:
سواری نرم
فضای کابین بسیار جادار
امکانات رفاهی مناسب
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
امکانات و تجهیزات و رفاهی چری تیگو 5 نیوفیس:
 
 
 
مشخصات فنی تیگو 5 نیوفیس
 
 
 

منبع

ماهنامه سرعت


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

نمای عقب چری تیگو 5 جد

برچسب : خودرو , چری تیگو , نیو فیس , مشخصات فنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

تارخ
11

ماشین چینی جون به جونش کنی بی کلاس و ضایعه
نمای عقبش مثل سانتافه ایه که از دو طرف پرس شده و عرضش کاهش یافته!
22:07  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
فیروز
9

حالا واقعا لازمه شما در مورد هر چبزی نظر بدین.... خوبه که ما اول بتونیم تجربه و دانش چیزی رو بدست بیاریم بعد بشینیم اونو تجزیه و تحلیل کنیم.ما مجاز به حکم دادن نیستیم چون قاضی نیستیم.کسی که میخواد صد میلیون تومان پولشو خرج چیزی بکنه ،قطعا تحقیقات لازم رو هم انجام میده.البته نظر هر کسی برای خودش محترمه ولی برای خودش.
00:17  1396/02/03

گزارش
رضا
0

سلام
به نظره من اگه موتورش ۱۸۰۰ توربو بود بی نظیر بود تو رنج قیمتیه خودش
فول آپشن. زیبا .به روز
20:56  1396/01/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: رضا از مشهد
2

اگر به دنبال موتور توربو هستيد مي تونيد روي جك اس 5 اتو هم فكر كنيد ولي نگهداري توربو مشكلات خاص خودش رو داره
18:15  1396/02/06

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن
سورن 4 تیر : از استان گلستانم.ماشین باید از تهران میومد
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟