سهم واردکنندگان متفرقه از بازار خودرو

 

سهم واردکنندگان متفرقه از بازار خودرو

 
به‌رغم آنکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اوایل زمستان سال گذشته واردات خودروهای متفرقه و غیررسمی را ممنوع اعلام کرد، اما این دو دسته از واردکنندگان با استفاده از روش‌هایی جدید در حال زنده کردن سهم خود از بازار خودرو هستند.
به گزارش اقتصادنیوز ، براساس آمار واردات خودروهای سواری به کشور در سال گذشته، واردکنندگان متفرقه سهم 50 درصدی و نمایندگی‌های غیررسمی سهم نزدیک به 5 تا 10 درصدی از بازار واردات خودرو کشور را در دست داشتند. در شرایطی این‌دسته از واردکنندگان با مقررات وزارت صنعت مبنی بر الزام به اخذ نمایندگی‌های رسمی، از فعالیت در بازار حذف شدند که در شرایط کنونی یکی از روش‌های‌ این شرکت‌ها برای حفظ سهم‌شان در بازار وارداتی‌ها، مشارکت با نمایندگی رسمی در قالب خرید ثبت سفارش است.
 
در این بین اما این شرکت‌ها روش دومی را برای حفظ سهم خود در نظر گرفته‌اند و آن مذاکره با شرکت‌های مادر به منظور اخذ مجوز نمایندگی رسمی است تا بتوانند سهم بازار خود را براساس قوانین جدید کشور حفظ کنند. در همین راستا برخی از شرکت‌های متفرقه یا غیررسمی حتی در پی مذاکره با شرکت‌هایی هستند که پیش از این نماینده رسمی خود در ایران را معرفی کرده بودند.
 
طبق مقررات سال گذشته وزارت صنعت برخی از شرکت‌های خارجی می‌توانند چندین نمایندگی در کشور داشته باشند. موضوعی که فرهاد احتشام‌زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو نیز بر آن تاکید دارد و می‌گوید: از آنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ چند نمایندگی از شرکت مادر را ممنوع نکرده است؛ بنابراین بسیاری از شرکت‌های متفرقه در حال مذاکره با شرکت‌های مادر برای اخذ نمایندگی دوم هستند. موضوعی که ممکن است موجب تعدد نمایندگی‌های رسمی برخی از شرکت‌های مادر در کشور شود.
 
موضوع دیگر در این بین، نگرانی برندها از کاهش سهم‌شان در بازار خودروی ایران است؛ بر همین اساس آنگونه که به‌نظر می‌رسد، آنها از افزایش تعداد نمایندگی‌هایشان در بازار ایران استقبال می‌کنند تا ضمن کسب سهم گذشته‌شان بتوانند به توسعه بازار خود نیز بپردازند.
 
 
 
 

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , وارد کننده , سهم بازار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
J7 : سلام جالبه منم دقیقا شرایط شما رو دارم ولی برای من تحویل نشده!!!
تارا اتومات : سلام و وقت بخیر تارایی های عزیز. لطفا پیام هاتون رو در همینجا که در دسترس هست بگذارید. تارا v4 اتومات تکمیل وجه 7بهمن و موعد تحویل 7 اردیبهشت با ایران خودرو تماس گرفتم گفتند که آخر خرداد یا اوایل تیر فاکتور میشه. اگر خبر جدیدی دارید لطفا اعلام فرمائید.
S3 کاشان : سلام امروز برا تحویل تماس گرفتن
هاکان : سلام برای منم فقط زده ارسال ب خودروساز من ۱۳ اسفند تکمیل وجه کردم برای cs55
علیرضا ترک زاده : سلام بااین حساب اگه تاراوی ۴تا۲۱فاکتورشده پس ایران‌خودرو دروغ میگه که تا۲۴فاکتورشده واقعاً براشون متاسفم
سعید : هنوز برا من پیامک تکمیل وجه نیومده ولی اون پیغام رو نوشته
چانگان : سلام فک کنم برای همه زده برآمدم نوشته اون پایین پایین صفحه هستش
تارا v1p : سلام دوستان تارا v1p تحویل ۳۱ فروردین امروز فاکتور شد فکر می‌کنید چند روز دیگه دستم رو میگیره . اصفهان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 33 اتومات اسماعیل : میشه اول خرداد شروع بشه
داریان : از دریافت خودرو توسط نمایندگی تا تحویل مشتری چقدر زمان می‌بره کسی نمیدونه خواهشاجوال بدین ممنونم
پارس 1402 : سلام قابل توجه عزیزان من امروز همه ادارات مربوطه رفتم سروصدا کردم همشون تایید کردن مشکلات پیش اومده مقصرش سازمان همایت وایرا خودروهست فردااگر کسی هم نیاد می رم ولی بخدا قسم اگر همه باهم باشیم نتیجه می گیریم سر بسته گفتم حاله تصمیم باخودتون
تحویل بهمن : تاریخ تکمیل وجهتون چندمه؟
پارس4713 : کارشناس ویرانخودرو گف که ممکنه پارس به یه عده از زمستانیها نرسه که یا باید منتظر مجوز جدید درتیرماه باشن یا تبدیل بزنن 😭
ایکس 33 اتومات اسماعیل : چند وقت طول میکشه بیاین
امنیتی : این صفحه توسط مقامات امنیتی کشور لحظه ای رصد وکنترل می شود ، دعوت به تجمع واعتراض جرم تلقی می شود . اقدام علیه امنیت ملی وبا مسببان برخورد قضایی خواهد شد.
شعار پیشنهادی فردا : ای سازمانِ حمایت معترضیم به قیمت دوستان شما هم لطفاً پیشنهاد بدین
207 ارتقا پاناموعد تحویل 31 فروردین : سلام تاریخ تبدیل از کجا مطلع میشید من هرچی تو میز خدمت گشتم پیداش نکردم
زهره 55 : ممنون ازتون بهارخانم بمونید تو گروه لطفا