مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سامان آ5 : کسایی که نسخه قدیم این ماشین رو دارن که راضین (نسخه ای که سیف خودرو وارد کرد) الان کرمان موتور یک سری بهبودها هم داده مثلا پایین آوردن حساسیت بنزین ماشین که باعث میشه دیگه بنزین بی کیفیت بهش آسیب نزنه و استهلاک موتور کمتر شه ؛ گیربوکس دوکلاچه تر و کیت بدنه اسپرت swm از چینی های خوب بازاره الانم که با خدمات کرمان موتور میاد دیگه مشکل تامین قطعه نداره
تارااا : سلام کی فاکتور شدی؟؟منم ۳۱تیر واریز وجه کردم فروش فروی
وحید x5 خاکستری : ممنون نه فقط کارت ماشین اومده ثبت نام 1 اسفند تاریخ شاسی 8 مرداد
مهدی x5 : سلام دوستان اقا کسی هست که دیماه 1403 بوده باشه رنگ مشکی شاسی شده ؟ فکر کنم بد شانس تر از من کسی نباشه من دیماه 1403 x5 ثبت نام نقدی قرار تحویل اردیبهشت 1404 هنوز نه پیامی نه خبری هیچ که هیچ بعضی ها الان نگاه می کنم تو کامنتها انهایی که بهمن بودن شاسی که شدن هیچ تمام مدارک انها هم امده
احسان : مبارک باشه. ثبتنامتون کی بود؟مدارک کامل اومده؟
احمد : کرمان خودرو فقط برای یه سری نهاد خاص ماشین تولید میکنه و با اقساط خیلی کم بهره تحویل کارمندای اون سازمان ها میده. بودجه ش رو هم از طریق مردم عادی تامین میکنه. گفتم که اگر توی تحویل به تاخیر خوردن بدونید داستان چیه
وحید x5 خاکستری : سلام دوستان بالاخره قصه ما هم به سر رسید بالاخره بعد از 2 ماه تاخیر امروز میرم تحویل بگیرم
مصطفی : ۱۱اسفندتکمیل وجه ۵مرداد فاکتورشد ۲۵مرداد تحویل گرفتم متاسفانه کلا ۱۳ کیلومتر رفتم چراغ چک روشن شد تسمه ها هم صدا میدن شاهین اتومات آشغالهای کثیف
Arash : 25 اسفند چه روز سنگینی بود یک ماهه که که فاکتور شدن تو این روز قفل شده
رضاشاهینجی : سلام یکی دزدی میکنه سریع دستگیرش میکنن نمیدونم چرامسئولین بی کفایت سایپاراحت میچرخن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 31 تیر : الان با نمایندگی خراسان تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته 90 ددصد احتمال داره تمام 31 تیری ها فاکتور بشن
تحویل تیرماه : چرا ماشین های دیگه فاکتور میشه ،رانا فاکتور نمیشه؟ اگر گران فروشی کردن واسه همه ماشینهاس پس اونا هم نباید فاکتور بشن
سمند : سلام من پیش فروش تحویل ابانم ، به نظرتون که دعوت نامه میاد باید پولمو جمع و جور ؟؟
حسن رانا : سلام شماره قراردادتو میگی؟؟
وحید : 21 مرداد
سورن 31 تیر : سورن 31 تیر تکمیل وجه 22 اردیبهشت فاکتور شد
علی : تاقیمتا تعیین تکلیف نشه از فاکتور کردن خبری نیست
صالح : همون حرف تهران درسته
کوییک آر اس : نه دوست عزیز هیچکس اطلاعی دقیق در این موارد نداره بستگی به روند تولید و برنامه شون داره ولی اکثر اوقات یک ماه زودتر میاد
الناز فوری دوگانه : به سورن فوری یک ماهه .. من بیستم واریز کردم و 25 پیام تحویل مدارک واسم اومد و الانم تیک اماده برای صدور فاکتور سبز شده... شما در چه مرحله ای هستین