مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 

مشکلات عجیب خریداران خودروهای داخلی

 
« عدم پاسخگویی» و نادیده‌گرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیل‌شده و تعدد بدقولی‌ها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرف‌کنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچ‌گاه به‌جایی نمی‌رسد و نتیجه‌بخش نیست.
 
درحالی‌که در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازه‌های قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژی‌های معمولاً قدیمی هم با محدودیت‌هایی عجیب‌وغریب مواجه‌اند.
 
نمونه‌ها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکت‌های خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعه‌ها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدل های تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کرده اند.
 
موسی راوندی، یکی از مشتریان این خودروساز به خبرنگار مهر گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال‌۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبت‌نام برای تحویل آن را شروع کرد. فیست‌لیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال‌۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانه‌های خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخورده‌اند.
 
وی توضیح داد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و سفید ثبت‌نام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبت‌نام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگ‌های دیگر را ثبت‌نام کرده‌اند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی‌شان را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آن‌گونه که نمایندگی‌ها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه می‌گویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگ‌های مشکی و نقره‌ای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیرپای‌شان را فروخته‌اند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شده اند.
 
وی تصریح کرد: ثبت‌نام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیش‌رو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهین‌آمیز برخورد با مشتریان.
 
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متاسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملا یا به مساله ورود نمی کنند یا اگر هم ورود کنند، تلاش هایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمی برد.
 

منبع

مهر


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو , مشکلات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

حمید
6

جونم سراتو آپشنال که سایپا هفته پیش به علت استقبال فراوان ۵ میلیون گرونش کرد از ماشینهای نیک روزگار
09:45  1396/08/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : تبدیل و تکمیل ۲۰ خرداد
مرتضی : تکمی وجه ۱۸ اسفند cvt g هیچ خبری نیست
hadi : سلام خدمت منتظران شاهین پلاس من واریزی اولم بهمن بوده واریزی دوم قرار بود شهریور باشه ولی هنوز پیام نیومده با این اوصاف باید روی 1405 حساب کنیم خدا نگذره ازشون با اون پول اولیه هرجا سرمایه گذاری کرده بودم الان دوتا ماشین میتونستم بخرم کسی خبر داره کی پیام میاد برای شهریوری ها؟ وچقدر باید بپردازیم؟از کجا میتونیم آمار بگیریم
امین لرستان : سلام ببخشید تکمیل وجه کی هستید آخه من تیر تکمیل کردم این اجازه رو ندارم
مهدی : 19 اسفندم در انتظار بدون سانروف تبدیل نزدم منتظر cvt g
اقتدار بختیاری : درود من یک خودرو پادرا لازم دادم بازنشسته نیرو دریایی و کشاورز هستم لطفا همکاری بفرمایید چک صیاد دارم
اردیبهشت ۲۱ : کسی میدونه چند تا اردیبهشتی هست
مجید : دوستان کسی هست خودروی تارا تحویل 1 مهر به بعد که ماشینش فاکتور شده باشه ؟ میخوام ببینم این که نوشته قرارداد های ماه جاری در حال فاکتور هستن اصلا کسی فاکتور شده ؟
وحید بی پلاک : مبارکه عزیز،کمی هول شدی بجای اسفند نوشتی شهريور، اشکال نداره،شیرینی ما فراموش نشه.
+ : ماشینتون شاهین پلاس هست؟متوجه نمیشم اونایی که اردیبهشت 1404 واریزی دومشون بده فاکتور نشده بعد شما که 27 شهریور واریز کردید فاکتور شدید؟🤔
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 تیو تری تحویل 90 روزه : سلام دوستان روال فاکتور 207 تیوتری چطوری پیش میره ممنون کسی تازه فاکتور شده اعلام کنه 207 تیوتری ممنون🙏
رسول : سایپا می دونسته این مدل زامیاد پلاک نمیشه، اما نمی خواسته ضرر کنه ، پس می فروشه به ما بیچاره ها ، حالا پلاک شد که خوبه براشون، نشه هم مهم نیست ، چون پولش رو از ما بدبخت بیچاره ها گرفتن ،قانونی هم وجود نداره برای اینکه حمایت کنه از ما .
دنا اتومات اپشنال تیتانیومی : منم تحویل ابانم احتمالا رنگ سفید ها رو زو دتر فاکتور کردن
اسقاطی اردیبهشت : پلاک آنلاین شدی یا فیزیکش اومد؟
اسقاطی اردیبهشت : فاکتور آنلاین یا فیزیکی
والاس : من 23 سوم تکمیل کردم هنوز منتظرم ار اس طرح عادی
احسان بی پلاک : این همه گفتید بیاید بیاید پس کجا بودید همه حرف هاتون چرت پرت بود حقمونه هرچی سرمون بیاد هیچکدوم پشت هم نیستیم نیسان هم رفت تموم شد دیگ نمیدن پولمون همه چیمو رفت هرچی بیاد سرمونه حقمونه
207 مرداد 31 : محل سکونت. کجاست
رادمهر : نه بدون آپشن بود
مهدی : دروغ میگن هیچکس فاکتور نشده