بررسی تویوتا پرادو کاکادو 2018

 

تویوتا پرادو کاکادو

تویوتا لندکروزر پرادو 2018 دستخوش تغییرات زیادی نشده است. از این جهت به پورشه 911 شباهت دارد، چرا که احتیاج به تغییرات دراماتیک و طراحی مجدد ندارد. مردم آن را می‌خرند چرا که یک پرادو است. این خودرو بر روی یک شاسی فریم-نردبانی سوار شده و به اندازه کافی با تکنولوژی های آفرودی مملو شده است تا در هنگام صعود از یک مسیر کوهستانی، از نوشیدنی‌های خنک موجود در سردکن تعبیه شده در کنسول میانی، لذت ببرید.
 
 
برای سال 2018، پرادو چهره‌ای جدید یه خود گرفته که شامل درب موتور جدید، چراغ‌های جلویی اصلاح شده به اضافه یک گارد میله‌ای برای ارتقای قابلیت‌های آفرود، می‌شود. چراغ‌های عقب نیز اندکی تغییر یافته‌اند.
 
 
در داخل کابین با یک کنسول میانی و اهرم تعویض دنده اصلاح شده روبرو هستیم.
 
داشبورد تویوتا پرادو کاکادو
 
تویوتا به این خودرو امکاناتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل فعال، هشدار انحراف از مسیر و نوربالای خودکار را اضافه نموده است.
 
 
کلیه قیمت‌ها با کاهش مواجه شده و بهای تویوتا پرادو GX مجهز به گیربکس دستی از 53,490 دلار استرالیا شروع می‌شود. پرادو GXL با گیربکس دستی، 59,990 دلار آب می‌خورد و VX نیز قیمتی معادل 73,990 دلار دارد. اما ارزش نمونه مورد بررسی یعنی کاکادو از 84,490 دلار آغاز می‌شود.
 
تویوتا پرادو کاکادو
 
اگرچه مدل‌های VX و کاکادو تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شوند، اما نسخه‌های GX و GXL علاوه بر گیربکس دستی شش سرعته، با پرداخت مبلغ 3000 دلار به گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز خواهند شد. تنها آپشن ارائه شده برای کاکادو، رنگ پریمیوم آن است که 550 دلار هزینه دربردارد.
 
 
کاکادو از مدرنترین سامانه چهار چرخ محرک ساخت تویوتا بهره می‌برد. لیست امکانات استاندارد پرادو. کاکادو شامل موارد ذیل می‌شود:
 
رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، هفت صندلی با قابلیت تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت هوشمند، مسیریاب ماهواره‌ای، چراغ‌های جلویی Bi-LED، ریل سقفی و رکاب جانبی، شیشه دودی، کنترل سه‌گانه سیستم تهویه، قفل دیفرانسیل عقب، صندلی‌های چرمی جلو و عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، سیستم صوتی با 14 بلندگو، مانیتور پانوراما، سیستم تعلیق دینامیک جنبشی، سیستم MTS، کنترل خزش، مونروف، سیستم اطلاعات سرگرمی بلو-ری به همراه سه عدد هدست وای فای.
 
 
نیروبخش تویوتا پرادو کاکادو همان پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ دیزلی به حجم 2.8 لیتر است که در مدل سال قبل نیز حضور داشت. توان خروجی این پیشرانه برابر 174 اسب بخار و گشتاور حاصله نیز معادل 450 نیوتن-متر است که از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه چیزی در حدود 8 لیتر بر صد کیلومتر بوده که برای خودرویی به این قد و قواره کاملا مناسب است.
 
تویوتا پرادو کاکادو
 
در طراحی داخل کابین و بویژه داشبورد از خطوط تیز و شکسته استفاده شده است. صندلی‌ها کاملا راحت هستند و سرنشینان ردیف دوم از نظر فضای پا و سر هیچ مشکلی نخواهند داشت. سیستم اطلاعات سرگرمی کمی مایوس‌کننده است. صفحه نمایشگر لمسی 8 اینچی در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد اما کارکردن با آن در حین حرکت سخت است و فاقد تکنولوژی‌های مدرنی همچون اپل کارپلی و اندرویداتو است. تجربه استفاده از سیستم تشخیص صدا نیز جز ناامیدی چیزی در پی نخواهد داشت.
 
 
شاید بزرگترین تغییر پرادو، افزایش ظرفیت یدک‌کشی آن است. اینک ظرفیت یدک‌کشی پرادو از 2500 به 3000 کیلوگرم در حالت ترمزدار و 750 کیلوگرم در حالت فاقد ترمز، رسیده است.
 
 
 
گشت و گذار در سطح شهر با پرادو بسیار لذت بخش است و سواری راحتی را ارائه می‌دهد که قطعا بخشی از علت آن به سیستم تعلیق برمی‌گردد. این سیستم در جلو به صورت جناقی دوبل مستقل با فنرهای پیچشی بوده و در قسمت عقب، بازویی پنج اتصاله که با بسیاری از بروزترین تکنولوژی‌های مرتبط با سیستم تعلیق، همراه شده است. همچنین سیستم هیدرولیکی تعلیق دینامیکی جنبشی که از ابداعات استرالیایی‌هاست، در بخش بالایی میله‌های تعادل نصب شده و هنگام عبور از پیچ‌ها، مانع از تحرکات جانبی خودرو می‌شود؛ در نتیجه تعادل خودرو در سر پیچ بسیار بهبود می‌یابد. حالات متفاوت رانندگی که موجب تغییر در تنظیمات سیستم تعلیق و حساسیت دریچه گاز خودرو می‌شوند، شامل پنج حالت اکو، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس، است.
 
 
سیستم فرمان این خودرو از نوع هیدرولیکی معمولی بوده و در نتیجه تجهیزاتی همچون، پارک شبه‌خودکار، فرمان با مقاومت قابل تنظیم و سامانه نگهدارنده بین خطوط، در این خودرو قابل نصب نیستند. با وجود غیرالکتریکی بودن سیستم فرمان، این سامانه در رانندگی شهری بسیار نرم و سبک عمل نموده و در بزرگراه، همچنین در مسیرهای آفرود بسیار پاسخگو و دقیق است. با توجه به وزن 2455 کیلوگرمی کاکادو، شتاب صفر تاصد این خودرو برابر 15 ثانیه است که قاعدتا با توجه به تعداد سیلندرها و وزن خودرو، چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. در عوض میزان مصرف سوخت آن بسیار مناسب است و طبق ادعای تویوتا برابر 8L در 100km است که البته تیم ما بعد یک روز کامل گشت زدن در انواع و اقسام جاده‌ها، توانست به رقم متوسط 10L/100km دست پیدا کند.
 
 
در مسیرهای خاکی و در حالیکه با سرعت بالاتر از 80 کیلومتر بر ساعت در حرکت هستید، سیستم کنترل پایداری، اطمینان خاصی را در شما پدید می‌آورد. کیفیت سواری در حد خوبی است و اثری از انتقال ضربات مهلک به داخل کابین وجود ندارد.
 
 
آفرود جایی است که پرادو در آن بسیار درخشان عمل می‌کند. عمق نفوذ در آب برابر 700میلیمتر، ارتفاع کف خودرو از سطح زمین مساوی 220 میلیمتر و زوایای approach/departure آن برابر 30.4 و 23.5 درجه است. با دو مخزن به حجم 87 و 63 لیتر، خیالتان از بابت سوخت خودرو در طی آفرود راحت خواهد بود.
 
 
 
تجهیزات سامانه چهارچرخ محرک شامل مواردی مانند: یک گیربکس دامنه کوتاه، قفلهای دیفرانسیل مرکزی و عقب، سیستم مالتی تررین و کنترل خزش است. سیستم مالتی تررین دارای حالتهای مختلفی بوده که برحسب نوع مسیر آفرود، می‌توان هرکدام را برگزید و با استفاده از آن، بهترین حالت رانندگی آفرود منطبق با آن مسیر را تجربه نمود. سیستم کنترل خزش هم با استفاده از سامانه کنترل پایداری، سرعت خودرو را در مسیرهای شیبدار کنترل می‌نماید. در ضمن، تویوتا پرادو در عبور از آبی به عمق 50 تا 65 سانتیمتر هیچ گونه مشکلی نداشت و بخوبی از عهده آن برآمد.
 
پرادو انصافا یک خودروی عالی برای عبور از هر گونه مسیری که شما بخواهید، است. پرادو کاملا راحت بوده و رانندگی با آن آسان است. اگر با قیمتش مشکلی ندارید و عاشق آفرود هستید، پس حتما آن را تهیه نمایید.
 
 
 
 

منبع

www.pedal.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بررسی , داشبورد , تویوتا , پرادو , کاکادو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : اره داداش ولی الان ۱۹ م اینا فاکتور شده یعنی طلسم ۱۸ م شکست بلاخره داره فاکتور میشه نگران نباشید
سلطان : دوست عزیز هربار که پیامک میاد خیلی از دوستان هی میگن این اخرین پیامکه؟نه دوستان عزیز به احتمال قوی تا۱۵مرداد پیامک واریز شاهین جی میاد نگران نباشید
فروش فوری شاهین اتومات پذیرش 21 دی : نسبت به نظر قبلی دقیقاً هفته قبل هم یکی از دوستان همین وعده رو نقل کرد که گویا پذیرش های فروش فوری دو دسته شدن و پذیرش های 18 دی ماه و پذیرش 25 دی ماه دوستان من تماس گرفتم گفتند هیچی معلوم نیست حتی پذیرش 18 دی رو هم نگفت هنوز فاکتور شده بار ها این مسئله که یه سری ها میگن شرکت فروش فوری هارو دو قسمت کرده را بهش گفتم گفت ما همینقدر می‌دونیم و درباره این تقسیم ها هم چیزی خبر نداریم خلاصه این که مشابه صحبت این دوستمون را یا خودش یا یه بنده خدای دیگه هفته قبل مطرح کرده بود که بعد 18 دی را هفته بعد که این هفته باشه میدن الان دقیقاً همون هفته است و دوباره میگن بیست پنجمی هارو به قول خودش هفته بعد شروع میشه میتونید اسکرول کنید پایین صفحه پیدا کنید این وعده وعید های تکراری راه گشا نیست چند بار بحث تامین قطعات قسمت ساندروف را دارن میگن که باور کردنش سخته چرا که من به سبب کارم هر روز کامیون های حمل ماشین های سایپا رو میبینم که دارن شاهین اتومات با سانروف حمل می کنند و سانروف هم دارن مخلص کلام اینکه به هیچ عنوان شفاف سازی صورت نگرفته و همچین خبر هایی را هم نمیشه اعتماد کرد
مهران : سلام ۲۳ آبان ثبت نام کردن هنوز شاسی نشده جک s3 هر موقع هم تماس میگیرم هیچ جواب مشخصی نمیدن توروخدا کرمان موتور ثبت نام نکنین
وی۱ پلاس اردیبهشت : والا ما تحویل اردیبهشتیم هنوز فاکتور هم نشدیم.زودتر از موعد کجا بود
گلچین : برا منم اینجوریه‌تحویل ۱۶ خرداد هستم.
شاهین : من امروز تماس گرفتم. کارشناس گفت که سایپا توی سیستم فروش فوری ها رو دو دسته کرده. یه دسته اونایی هستن که تا 18 دی پرداختی داشتن. و یه گروه هم بعد از اون. اونایی که بعد از 18 دی بودن رو به عنوان "پذیرش 25 دی ماه" اسم گذاشتن. طبق گفته کارشناس، 18 دی ماهی ها همه فاکتور شدن و اونایی که 25 دی ماهی هستن از هفته بعد شروع میشه فاکتور شدن شون
اطلس : بعد از پرداخت دعوتنامه ،باید برگه سخا را ببرید نمایندگی.
خودرو برقی : دوستان به نظرتون ثبتنام خودرهای برقی که گذاشتن ارزش ثبتنام دارن؟؟ آخه تو ایران هیچ ایستگاه برقی ندارم مخصوصا تو جاده ها
حامد : بله درسته ثبت نام بهمن قیمت قعطی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : خبری نیست که. آپدیت هم نشده همون 30 اردیبهشت آخرین آپدیته
دوگانه اسفندs : من امروز زنگ زدم سایپا منشی شرکت گفت دعوتنامه اسفند بزودی میاد وهیچ افزایش قیمتی نداره لطفا به شایعات توجه نکنید
محمد ساینا تک : سلام موعد تحویل کی بودین؟
pooria : سلام و ارادت بچه ها منم امروز ماشینو تحویل گرفتم تبدیل توربو تحویلی زمستان تبدیل زدم به EFP ماشین تحویلی 2 خرداد از لحاظ سواری خوبه و نرم و واقعا بی صدا اما یکم متریالش ضعیفه ولی بازم قابل قبوله انشالله قسمت همگیتون بشه
207 اتو ت30دی تکمیل 5 دی مشگی : داداش واقعا فاکتور شدی ؟؟؟؟
علی : سلام به همه‌ی دوستان پیامک تحویل حضوری برام اومده اگه قبول نکنم بنظرتون کی ماشین میرسه دستم ساکن تهران ساینا 85گانه جواب بدید ممنون میشم
رضایی : دوستان من تابستان 1403 پژو برام در امده امید داشته باشم تحویل بدن
jalil : سلام دوست عزیز مال من بانک صادرات بود هشت روز طول کشید بعد پیامک اومد از حسابم کارمز کم کرد
بهنام : دوستان زمانی که می‌زنه در برنامه تحویل قرار دارید چقدر طول می‌کشه ماشین برسه
پارس : 02/22 ثبتنام انجام دادم ولی فاکتور نشده