خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
1396/10/11
11:00
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
اصولا سازمان ملی استاندارد که وظیفه تنظیم مقررات کیفی برای تولیدات و واردات را بر عهده دارد بر اساس آنچه در رشد استانداردهای کیفی دنیا بویژه اروپا رخ میدهد نسبت به تدوین مقررات داخلی اقدام میکند. اگر چه مقررات مطروحه به جهت سالم سازی محصولات و ایمنی مصرف کنندگان داخلی و نیز با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی تدوین میگردد اما اصولا از آنجاییکه شرایط صنعت و اقتصاد صنعتی جمهوری اسلامی ایران چندان با سطح کیفی استانداردهای دنیا تطابق ندارد لذا همواره بین این دو نهاد یعنی سازمان ملی استاندارد و شرکتهای خودروسازی چالشهای مداومی بوجود میاید.
بازار و صنعت خودروهای داخلی را مانند استخری تصور کنید که هیچگونه آب روندهای نه به آن وارد میشود و نه از آن خارج میشود که اگر هم ورود و خروجی دارد آنقدر اندک است که میتوان از آن چشم پوشی کرد. اگر این استخر از شرایط ایده آلی برخوردار باشد طبیعی است که اِلمانهایی نظیر دانش فنی طراحی خودرو، نوسازی تجهیزات وماشین آلات، بهینه سازی نیروی انسانی، تامین قطعات با کیفیت وبسیاری دیگر از الزامات مورد نیاز این صنعت بایستی به این استخر فرضی وارد و محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی بایستی از خروجی این استخر به خارج از آن (منظور خارج از کشور است) صادر گردند. در حالیکه مجموع شرایط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صنعت خودروسازی اجازه چنین تعاملی نمیدهد. نتیجه چنین وضعی عدم امکان برخورداری خودروسازی ایران از پلت فرمهای بروز جهت جایگزینی با پلت فرمهای قدیمی نظیر پراید و ۴۰۵ میباشد. نه دانش فنی تولید پلت فرمهای بروز را داریم و نه اصولا از بازارهای صادراتی برخورداریم که هزینههای طراحی و تولید پلت فرم را توجیه نماید. از طرفی نقدینگی این صنعت آنچنان بالا نیست که توانائی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چه در خودروسازیها و چه در قطعه سازیها وجود داشته باشد.
دولتی بودن بیش از ۹۰ درصد این صنعت نیز مزید بر آن علت است که اصولا بتوان بر روی بهره وری نیروی انسانی و سایر منابع هرگونه فعالیتی را به ثمر نشاند. با این وجود تضمین رعایت استانداردها یا عملا امکانپذیر نیست و یا باید به زمانی دیگر وعده داد. اتفاقی که معمولا در پس هر تدوین و رسیدن زمان رعایت هر الزام رخ میدهد.
چه باید کرد؟
اگر قرار است توسعهای در خودروسازی ایران رخ ندهد و اگر سیاست دست بردار این صنعت نیست پس دو راه بیشتر نداریم یا واردات را محدود نکنیم و یا به سطح پایینی از استانداردها که توانائی تامینش را داریم اکتفا کنیم. بیش از این اما، نیاز به تحولاتی است که کوچکترینش کوتاه شدن دست مدیران دولتی از سر این صنعت است. بماند که برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد، برای بهرهمندی از بازارهای صادراتی به چه ابزاری نیاز داریم و برای جذب دانش فنی و سرمایه خارجی باید به کدام شرایط رقابتی نزدیک شد. رعایت الزامات استاندارد نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری از جایی که شاخصهای اقتصادیش ناپایدار است و قوانین حوزه کسب و کارش هم همینطور، گریزان است. قطعا فشار بر خودروسازان بیش از آنچه در تواناییهای فعلیشان نهفته باعث میشود خلاقیتهای ایرانیشان بیش از این گُل کند بطوریکه برای رسیدن به هدف شاخصهای استاندارد از روشهای غیر معقول بهره برند. آنوقت نه تنها استاندارد نداریم که فکر میکنیم داریم، مانند آن خدا بیامرزی که سیم ترمزماشینش را بریده بودند در حالیکه فکر میکرد ماشینش ترمز دارد و در پس پیچی سقوط کرد و به رحمت خدا رفت.
پس مراقب باشیم با آدرس دهی غلط، صنعت خودرویمان را به رحمت خدا نفرستیم.
منبع
خودروکار
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
,
شماره گذاری
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
شاهین اتومات هفته ۴ اسفند ۴۰۳ ، ۲۹۰ واریز
24 نظر
۳۵
23 نظر
مریم89403
23 نظر
اطلاعات خودرو
توحید ارومیه
357 نظر
سوگل .سورن پلاس ۳۰اسفند
25 نظر
رضا sh
21 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
حسین
: شما گفتین قراره بجای 418 م 470 ازتون بگیرن و 90 روزه تحویل بدن هنوز چیزی مشخص نشده شما گفتم گفتم راه انداختین صبر کنید
شرایط فروش لاماری ایما
لاماری سفید28آذر
: تخصیص شده ولی پلاک نشده
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
سیا
: چیه؟
5 راهکار ارزان برای افزایش قدرت موتور
سورن باز
: یک سورن پلاس دارم دوگانه 220تا رو پر میکنه .پژو میخوره چیکار کنم
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
مهدی پلاس
: درودبرشما شقایق خانم حالا حتما ۱۶ فروردین ماه پیامک تکمیل وجه میا مطمئن هستی. ممنوناز اطلاعات شما
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
عای
: منظورتون متوجه نشدم ، لطف توضیح بدین
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شَهین
: ما هم گفتیم اگه آشنا داری بهش بگو یه کاری کنه شاهینتو زودتر تحویل بگیری 😁
آب پاکی روی دست متقاضیان شاهین دنده ای
بیکران
: سلام منم پیش فروش تحویل خرداد بودم تبدیل جی ال واریز کردم ماشین و هم گرفتم از ترس افزایش قیمت فکر کردم ساندروف ارزش این همه ریسک و نداشت آدم ۳ ماه منتظر بمونه حالا افزایش قیمت بیاد یا نیاد اون وقت هم نگن بیا جی ال ببر.
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
حامد
: سلام حدودا ۶روز زمان مفید داره یادتون باشه حتما سخا (کدپستی )رو تایید کنید
بررسی خودرو جدید شاهین پلاس اتوماتیک
شقایق
: برین کامت ۲۷ مو بخونین که چی نوشتم دوهزاریتون بیفته چیگفتم گفتم که مدیر اشنا دارم دوباره بخونین چی نوشتم تا بفهمین شاهین پلاس داستانش چیه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
MVM 550 اتومات
مهدی آریزو 5
: در جواب آقا سعید. اگه سخات ردیف باشه نهایتا 2 هفته همه تیکها میخوره بجز آخریش که تحویله بیمه هم صادر بشه برات پیامک میاد
سورن ELX EF7
سورن پلاسxu7p تحویل خرداد 404
: ابطال سند تقریبا یک ماه زمان بر هست تنها کاریم که میتونی انجام بدی 096440مرتب زنگ بزن و پیگیر باش
رنو B90
راضی
: کلاه منم برداشت
رنو B90
مسعود
: اون مفت بره
سایپا کوییک
Emad
: سلام ماشینتون هر وقت اومد خودشون واستون محاسبه میکنم میفرستین تهران سه ماه بعد واریز میشه به حسابتون
MVM 550 اتومات
محسن x33mt
: منم 4 فروردین چکم پاس شد. خبری از فاکتور. نیست ولی. شما مدل 403 خوردید؟
MVM 550 اتومات
سعید
: دوستان توی کاستومر بعد از تکمیل وجه که اسفند انجام شده نوشته تخصیص شاسی ، چند وقت طول میکشه تا این مرحله رد بشه کسی میدونه
ساینا
مهدی
: تشکر ممنون که جواب دادین
ساینا
سایناتحویل16اسفند
: سلام منم 16بهمن تکمیل وجه کردم که تحویلش 16اسفند بود که الان تو تاخیره نیومده تو وضعیت خودرو هم نگاه کردم هنوز تو حالت آماده برای تخصیص هستش
MVM 550 اتومات
امیرحسین
: سلام و عرض ادب ببخشید اگه تحویل سیستمی آخر فروردین باشه ،امکانش هست تو این دو هفته کاراش رو انجام بدم ،هنوز ماشین فاکتور نشده .