خانه
قیمت خودرو
لیزینگ خودرو
اجاره خودرو
اطلاعات خودرو
سواری
شرکت های داخلی :
آسان موتور
اطلس خودرو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرشیا خودرو
دیارخودرو
رامک خودرو
سایپا
ستاره ایران
کرمان خودرو
کرمان موتور
گروه بهمن
مدیران خودرو
شرکت های بیشتر
شرکت های خارجی :
ام جی
آئودی
بی ام و
پژو
تویوتا
دوج
رنو
شورولت
کیا
لکسوس
لیفان
مرسدس بنز
نیسان
هیوندای
شرکت های بیشتر
کامیون
آریا دیزل
آمیکو
ایران خودرو دیزل
بهمن دیزل
خودرو کویر (BMC)
خودروسازان دیزلی آذربایجان
رایان دیزل ایران
زامیاد
سایپا دیزل
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
کاریزان خودرو(KAVIAN)
ماموت دیزل
CAT
اسکانیا
ایویکو
بنز
داف
رنو
مان
ولوو
یو دی
وانت
ایران خودرو
ایرتویا
بهمن خودرو
دیار خودرو
زامیاد
سایپا
ایسوزو
تویوتا
جی ام سی
دوج
رام
سوزوکی
شورولت
فورد
فولکس
کادیلاک
نیسان
هوندا
موتور
ایران دوچرخ
تک تاز موتور
تلاش
آپریلیا
بی ام و
دوکاتی
سوزوکی
کاوازاکی
هارلی دیویدسون
هوندا
یاماها
اتوبوس
ایران خودرو دیزل
رانیران
زامیاد
سپهر دیزل کاوه (Hyundai)
عقاب افشان
اسکانیا
بنز
فورد
مان
میتسوبیشی
هایر
آگهی خودرو
سواری
کامیون
وانت
موتور
اتوبوس
خدمات خودرو
نمایندگی مجاز
آرتاتاک موتور
آریا دیزل
آرین موتور پویا
آسان موتور
اطلس خودرو
آمیکو
ایران خودرو
ایرتویا
پارس خودرو
پرستوی آبی
پرشیا خودرو
جیلران موتور
دیار خودرو
رامک خودرو
سایپا
سایپا دیزل
ستاره ایران
کرمان خودرو
گروه بهمن
گریت وال (ولیکس)
مدیا موتور
مدیران خودرو
معین موتور
جایگاه سوخت
CNG
اخبار خودرو
لیزینگ
قیمت و لیزینگ
داخلی
مسابقات داخلی
فنآوری
سوپر ماشین
کانسپت
کلاسیک
کلیپ تبلیغاتی
موتورسیکلت
عمومی
رسمی
تیونینگ
اتومبیلرانی
مسابقه هفته
سایت
آگهی
مقالات خودرو
فنی
بررسی و مقایسه
پادکست
خودروی سنگین
موتورسیکلت
سوپر ماشین
کلاسیک
خودروهای سبز
خودروهای آینده
فنآوری
اپلیکیشن
اتومبیلرانی
عمومی
مصور
برترینها
مسیریابی
اخبار خودرو
:
داخلی
:
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
1396/10/11
11:00
سريال تكراری توقف شماره گذاری خودروهای ساخت داخل
اصولا سازمان ملی استاندارد که وظیفه تنظیم مقررات کیفی برای تولیدات و واردات را بر عهده دارد بر اساس آنچه در رشد استانداردهای کیفی دنیا بویژه اروپا رخ میدهد نسبت به تدوین مقررات داخلی اقدام میکند. اگر چه مقررات مطروحه به جهت سالم سازی محصولات و ایمنی مصرف کنندگان داخلی و نیز با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی تدوین میگردد اما اصولا از آنجاییکه شرایط صنعت و اقتصاد صنعتی جمهوری اسلامی ایران چندان با سطح کیفی استانداردهای دنیا تطابق ندارد لذا همواره بین این دو نهاد یعنی سازمان ملی استاندارد و شرکتهای خودروسازی چالشهای مداومی بوجود میاید.
بازار و صنعت خودروهای داخلی را مانند استخری تصور کنید که هیچگونه آب روندهای نه به آن وارد میشود و نه از آن خارج میشود که اگر هم ورود و خروجی دارد آنقدر اندک است که میتوان از آن چشم پوشی کرد. اگر این استخر از شرایط ایده آلی برخوردار باشد طبیعی است که اِلمانهایی نظیر دانش فنی طراحی خودرو، نوسازی تجهیزات وماشین آلات، بهینه سازی نیروی انسانی، تامین قطعات با کیفیت وبسیاری دیگر از الزامات مورد نیاز این صنعت بایستی به این استخر فرضی وارد و محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی بایستی از خروجی این استخر به خارج از آن (منظور خارج از کشور است) صادر گردند. در حالیکه مجموع شرایط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به صنعت خودروسازی اجازه چنین تعاملی نمیدهد. نتیجه چنین وضعی عدم امکان برخورداری خودروسازی ایران از پلت فرمهای بروز جهت جایگزینی با پلت فرمهای قدیمی نظیر پراید و ۴۰۵ میباشد. نه دانش فنی تولید پلت فرمهای بروز را داریم و نه اصولا از بازارهای صادراتی برخورداریم که هزینههای طراحی و تولید پلت فرم را توجیه نماید. از طرفی نقدینگی این صنعت آنچنان بالا نیست که توانائی نوسازی تجهیزات و ماشین آلات چه در خودروسازیها و چه در قطعه سازیها وجود داشته باشد.
دولتی بودن بیش از ۹۰ درصد این صنعت نیز مزید بر آن علت است که اصولا بتوان بر روی بهره وری نیروی انسانی و سایر منابع هرگونه فعالیتی را به ثمر نشاند. با این وجود تضمین رعایت استانداردها یا عملا امکانپذیر نیست و یا باید به زمانی دیگر وعده داد. اتفاقی که معمولا در پس هر تدوین و رسیدن زمان رعایت هر الزام رخ میدهد.
چه باید کرد؟
اگر قرار است توسعهای در خودروسازی ایران رخ ندهد و اگر سیاست دست بردار این صنعت نیست پس دو راه بیشتر نداریم یا واردات را محدود نکنیم و یا به سطح پایینی از استانداردها که توانائی تامینش را داریم اکتفا کنیم. بیش از این اما، نیاز به تحولاتی است که کوچکترینش کوتاه شدن دست مدیران دولتی از سر این صنعت است. بماند که برای بهبود فضای کسب و کار چه باید کرد، برای بهرهمندی از بازارهای صادراتی به چه ابزاری نیاز داریم و برای جذب دانش فنی و سرمایه خارجی باید به کدام شرایط رقابتی نزدیک شد. رعایت الزامات استاندارد نیاز به سرمایه گذاری دارد و سرمایه گذاری از جایی که شاخصهای اقتصادیش ناپایدار است و قوانین حوزه کسب و کارش هم همینطور، گریزان است. قطعا فشار بر خودروسازان بیش از آنچه در تواناییهای فعلیشان نهفته باعث میشود خلاقیتهای ایرانیشان بیش از این گُل کند بطوریکه برای رسیدن به هدف شاخصهای استاندارد از روشهای غیر معقول بهره برند. آنوقت نه تنها استاندارد نداریم که فکر میکنیم داریم، مانند آن خدا بیامرزی که سیم ترمزماشینش را بریده بودند در حالیکه فکر میکرد ماشینش ترمز دارد و در پس پیچی سقوط کرد و به رحمت خدا رفت.
پس مراقب باشیم با آدرس دهی غلط، صنعت خودرویمان را به رحمت خدا نفرستیم.
منبع
خودروکار
با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در
تلگرام 1Car
، آخرین اخبار را دنبال کنيد.
برچسب :
خودرو
,
شماره گذاری
مرتب سازی :
محبوبترین
تاریخ صعودی
تاریخ نزولی
نظرات کاربردی
همه نظرات
>
0 نظر
صفحه 1 از 0
ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام
پاسخ به :
نظر شما
نظر شما با موفقیت ارسال شد.
مقالات برتر
هفته
|
ماه
|
سال
پربحث ترین خودروی
هفته
|
ماه
|
سال
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
موبیدیک
2 نظر
اطلاعات خودرو
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614
77 نظر
شایان بهاری
40 نظر
مریم کوییک پلاس اتومات
27 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
سعید
: سلام موعد تحویلتون کی بود ؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
سعید
: سلام موعد تحویلتون کی بود ؟
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
عاطفه شیرمحمدی
: سلام . خانم کاظمی دفار مرکزی کرمان موتور کجاس؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
محمد
: دوست عزیز بهتره اطلاعی ندارید بی مورد صحبت نکنید ۳ هفته ۳ شیفت داریم تولید تارا میکنیم علت فاکتور نشدن اطلاعی ندارم چون بخشش جداست. یاد بگیریم بی مورد حرف نزنیم اول آگاهی داشته باشیم و بعد نظر ثبت کنیم موفق باشید
وضعیت خودروی مشتریان کرمان خودرو
J7
: آدرس می فرمایید کجا رفتید جنت آباد یا جاده مخصوص
شرایط تبدیل تعهد سورن پلاس دوگانه سوز به سورن پلاس XU7P اعلام شد
محسن
: سورن دوگانه ، تکمیل وجه : ۹ بهمن . . تحویل : ۲۹ اسفند . . .....همچنان منتظر
خودرو اطلس چقدر ارزش خرید دارد؟
اطلس مادران
: والا ماه پیش من زنگ زدم دی ماهو گفت فاکتور شدن هیچ وقت نگفتن تا ۱۴ بهمن فاکتورشده چطوری میگید ۲ ماه پیش همینو گفتن؟
مشخصات و قیمت ایران خودرو تارا پروژه K132
تارا دستی زمستان
: الکی جو ندهید خیلیا به این جو دادن شما دل میبندن .واین گناه محسوب میشه
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
پرهام
: با سلام خدمت تمامی دوستان حواله داران طی جلسات شورای این هفته سایپا مدیر شرکت سایپا تصمیم گرفته دعوتنامه ساینا اس دوگانه اسفند ماه را در اول تیر ماه بفرستد... وبه قیمت جدید محاسبه میشود .. و بعد از تکمیل وجه ۲ماه طول میکشد تحویل دهد.. .....مدیریت محترم شرکت سایپا.....
تعیین تکلیف تعهدات خودروی ساینا S دوگانه سوز
سید
: شما مطمئنی تا دوشنبه میاد ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پژو پارس TU5
پارس
: 12روزه فاکتور شدیم از پلاک خبری نیست میگن مجوز پلاک ندارم
ساینا
سجاد
: این سایپا چکار میکنه 3 خرداد پلاک شدم هنوز میگه تخصیص داده شده درحالی ک بعد من تحویل گرفتن
ساینا
مازنی ریکا
: دوست عزیز برو نمایندگی اطلاع بده خودشون مشکلتو حل میکنن نگران نباش
رنو B90
ساندرو استپ وی دستی
: لطفا منو راهنمایی کنید همدان منم ب پولم برسم
هایما S7 اتومات
اس7
: منم فاکتورم حذف شده
ساینا
احد دوگانه
: سلام من فاکتور شدم ولی پیامک اومده که چون سخا شما مغایرت داشته پلاک نشدید. کسی می دونه مشکل از چی هست؟الان من چیکار کنم؟ تو را خدا هر کی می دونه کمکم کنه من چیکار کنم؟
پژو 207i اتومات
مرتضی 207 اتومات سقف فلز
: ما دو نفریم و هنوز فاکتور نشدیم. 4 دی تکمیل 30 دی تحویل
سایپا کوییک
پدرام
: مریم جان تو ک میگفتی به هیچ وجه تبدیل نمیکنی
MVM 550 اتومات
علیرضا x55
: تاریخ قرارداد 14دی تایید لیزینگ 7بهمن 26مجوز خروج وتو صف بارگیری هست تاریخ سیستمی 23خرداد ماه امروز نمایندگی صدای مشتری جفتشون زنگ زدم گفتن تایید به باربری شده بقیش توکل بخدا
دنا 1.7
آپشنال تحویل 3 خرداد سفید رنگ
: نه بابا خالی بستن پس چرا ماها هنوز فاکتور نشدیم