چرا ایمنی در خودروهای جدید افزایش یافته است

 

چرا ایمنی در خودروهای جدید افزایش یافته است

 
طراحی خودروهای جدید به لطف فناوری‌های هوشمند، ایمن‌تر از همیشه است و دوسوم از مدل‌های امروزی، دارای کیت امنیتی پیشرفته هستند.
 
یکی از پیشگامان صنعت خودرو در انگلستان، می‌گوید محصولات جدید ایمن‌تر از همیشه هستند؛ زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که دوسوم از خودروهای این کشور با سیستم‌های ایمنی خودرو مانند ترمز اضطراری و هشدار برخورد از جلو تجهیز می‌شوند.
 
انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور انگلستان (SMMT) این ادعا را با استناد به تجزیه و تحلیل شرکت جاتو داینامیکس (Jato Dynamics) مطرح کرده است که نشان می‌دهد ۶۶.۸ درصد از خودروهای جدید با حداقل یک سیستم ایمنی خودفعال در دسترس هستند.
 
سیستم هشدار برخورد که در هنگام تصادف قریب‌الوقوع برای هشدار دادن به راننده آژیر می‌کشد، شایع‌ترین فناوری مورد استفاده است که سال گذشته در حدود ۱.۸ میلیون خودروی جدید از آن استفاده کردند.
 
دستیار پارک خودرو دومین سیستم محبوبی بود که در ۱.۵۸ میلیون خودروی جدید به کار گرفته شد و ترمز اضطراری خودکار (AEB) سومین گزینه محبوب بود که در ۱.۴۳ میلیون دستگاه خودرو استفاده می‌شد. سیستم ترمز اضطراری خودکار از نوعی فناوری بهره می‌برد که در صورت پیش‌بینی رخ دادن تصادف، به‌طور مستقل و خودکار ترمزها را فعال می‌کند. 
 
مایک هاوس، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور انگلستان، می‌گوید:
 
ایمنی، اولویت شماره یک برای تولیدکنندگان وسایل نقلیه خواهد بود و سرعت تغییر فناوری سریع‌تر از همیشه است؛ با این حال فناوری‌های دستیار راننده در اکثر خودروهای کنونی وجود دارند. ممکن است این فناوری‌ها مانع برخی تصمیمات رانندگی شوند؛ اما باید این را در نظر گرفت که میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگان خودرو از مزایای فناوری جدید لذت می‌برند و این چیزی است که به ایمنی جاده‌های ما کمک می‌کند.
 
با وجود موضع مثبت انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور، برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان نیاز به پیشرفت بیش‌تری در زمینه ایمنی خودرو دارند. سپتامبر سال میلادی گذشته، متیو اَوری از محققان مرکز تحقیقات تات‌چم (Thatcham) انتقاد شدیدی از محبوب‌ترین خودروی بریتانیا یعنی فورد فیستا کرد؛ فورد فیستا در تست تصادف Euro NCAP به پنج ستاره دست یافته است؛ اما هنوز سیستم ترمز AEB را به‌عنوان حالت استاندارد ارائه نمی‌دهد.
 
برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا (Euro NCAP)، طرح ارزیابی عملکرد ایمنی خودرو در اروپا و مستقر در بروکسل بلژیک است که در سال ۱۹۹۷ توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل اداره حمل و نقل بریتانیا بنیان‌گذاری شد و تحت حمایت چندین دولت اروپایی و همچنین اتحادیه اروپا قرار دارد.
 
اَوری می‌گوید:
 
یکی از پرفروش‌ترین خودروهای انگلیس، توانسته است پنج ستاره از برنامه ارزیابی خودروی اروپا دریافت کند که این خبر خوبی به نظر می‌رسد. با این حال سیستم ترمز AEB تنها به‌عنوان یک گزینه اختیاری در دسترس عموم قرار دارد که شرم‌آور است. زیرا کمتر از ۵ درصد خریداران خودرو، بسته‌های اضافه‌ی ایمنی خودرو را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل سئات ایبیزا بهترین گزینه از نظر ایمنی خودرو در میان خودروهای تولیدی سال ۲۰۱۷ است.
 
میشل ون راتینگن، دبیر کل برنامه ارزیابی خودروی اروپا، به تلاش این سازمان برای استفاده بیش‌تر از فناوری‌های کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و هشدار داد که خودروسازان نباید اصول اساسی ایمنی را فراموش کنند. 
 
ون راتینگن می‌گوید:
 
برنامه ارزیابی خودروی اروپا برای تطابق با فناوری‌های پیشرفته تلاش می‌کند؛ تولیدکنندگان خودرو به‌خوبی با آن همکاری می‌کنند و در حال حاضر سیستم ترمز AEB در بسیاری از خودروهای جدید رایج است. با این وجود، این خودروسازان نباید اصول ایمنی برای حفاظت از سرنشین را فراموش کنند. باید از همه سرنشینان خودرو به یک اندازه محافظت شود؛ خواه راننده‌ی بالغ باشد یا کودکی خردسال که در صندلی عقب نشسته است.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایمنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : تبدیل اختیاری هست من دارم منتظر شاهین میمونم من ساینا دوگانه هم داشتم که ۶ بار تبدیل به ساینا معمولی برام اومد قبول نکردم تا اینکه فروردین دوگانه تحویل گرفتم
آوین : شما از کجا مطمئنی داداش که با قطعیت صحبت میکنی؟
J4 : اینی ک میگی ۴۰۲ سال ساخت ماشینه
J4 : چطور j4 میدن گمرک مشکل نداره ولی ماشینای دیگه ب گمرک ربط داره؟؟؟
S5 تهران : خدا خیرت بده شما که رفیق رییس جمهوری یک زبان خیر بزار که اس ۵ ها رو هم تحویل بدن چون فقط ایشون به این راحتی میتونه وارد کارخانه ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربعی بشه و دپوی خودروها رو ببینه و مدیران کرمان خودرو بهش جواب بدن که تا کی تحویل میشه و بحث تحویل خودروها و مشکل از گمرکه یادمه دفعه قبل وزیر صنعت و معدن هم نتونست از کارخانه بازدید کنه چون مجوز نگرفته بود. بهرحال خدا خیرت بده صبح شاد شدیم.
s3 اراک : داداش خبر خوشی آوردی فقط ۸۰۰۰ تا ماشین یعنی امروز ۱۹ اردیبهشت هست و دو هفته ایام عید بوده کاری به تعطیلات بینشم نداشته باشیم فرض کنیم اسفند هم تعدادی ۱۴۰۳ تولید شده از هر مدل اینا خودشون میگن ماکسیمم تولید هر سالن روزانه ۲۰ تا ۴۰ عدد هست با توجه به محصولاتش باید ماهی ۴۰۰۰ تا تولید کنه ها !!! در ضمن ۸۰۰۰ تا ماشین زیر سایه بان حساب میکنم هر ماشین سدان تقریبا ۷ متر مربع و هر ماشین شاسی حدود ۸ متر مریع یعنی باید تقریبا ۶ هکتار فضای سقف شده داشته باشه البته اگر منظور این سایه بان های توی عکس کرمان بود که اول باران و باد حتی آفتاب هم کج بزنه کامل روشه تصویر های هوایی کارخانه هم چک کردم تصاویر بروز نبود و مربوط به بهمن بود و مشخص بود تعدادی خودرو توی فضای باز هست. امیدوارم قسمت تا دو هفته دیگه تحویل شروع بشه حداقل از حرفها درست باشه
تهران s3 : سلام یکی از دوستان از طریق یک آشنایی در خود کارخانه کرمان موتور سرنوشت خودروها را جویا شدن. اولا این دوست من به خود کارخانه مراجعه کرده و شهادت میده تمام خودروها زیر سایبون هست و از بارندگی و آفتاب و گردو خاک در امان هست . دوما در حدود ۸۰۰۰ خودرو تولید شده و آماده تحویل هست اما به جهت تغییر رئیس گمرک و مشکلاتی که گمرک ایجاد کرده مجوز خروج و بارگیری وجود نداره شخص مسئول و مدیر در کرمان موتور اظهار امیدواری کرده که تا یکی دو هفته دیگه مشکل برطرف میشه و خودرو ها تحویل میشه .
حمایت میکنیم از کارزار : رفتم مطالعه کردم اگه 5 هزار امضا بشه رسانه ها مثل 20:30 خبر رسانی و به کارخونه و دفتر کرمان موتور می‌ره حالا مخبر های کرمان موتور هم اینجا جمعشون جوره سریع به مدیرا خبر میدن مثل روزی که قرار بود دم شرکت جمع بشیم مامورها قبل ما اونجا مستقر بودن و پیامک تهدید آمیز دادن از حق خودمون نمی‌گذاریم و باید شفاف سازی بشه دلیل این تعویق ها لطفا برای دوستان خود خارج از این سایت لینک رو بفرستید
ابوالفضل دوگانه اسفند : خدایا بدادمان برس خسته شدیم ماشین ماروبدید
علی شاهین اتوماتیک 90 روزه : چیزی که من حس می کنم اینه که شرکت میخواد افزایش قیمت بده شاهین رو. برای همین حتی حاضر شده که جریمه تاخیر بده ولی سود بلندمدتش رو در نظر بگیره. خیلی منطقی به نظر نمیاد ولی اینکه میگفتن گیربکس ندارن و اینا حرف چرتیه چون که کوییک اتوماتیک رو دوباره بردن توی خط تولید. پس گیربکس دارن. ولی همون کوییک رو دارن 575 میلیون تومن میدن. خب قطعا دیگه شاهین اتوماتیک رو با 650 میلیون نمیدن دست مشتری. حالا ببینید که اینا چه سودی توی این افزایش قیمت دارن که حاضرن ماهی 19 میلیون جریمه تاخیر بدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام اقا رضا بخش نامه 4712 کی پیام میاد ممنون اگر اطلاع دارین خبر بدین
سعید تیگو7 : سلام در نمایندگی که من ثیت نام کردم الان در حال حاضر در این ساعت 3 تا تریلی هم زمان در حال تخلیه تیگو 8 و آریزم 5 هستند
دی دوگانه : سلام دوستان،من 27تکمیل وجه کردم ،دیروز فاکتور شدم،چندروز بعد فاکتور ماشین را تحویل میدن؟ممنون ازدوستان
60019تحویل 29اسفند به 21 : امروز انگار از اون روزهاست که خبری نیست💔
اپشنال مشکی12 : 6فروردین هم موعد تحویل داشت.که فاکتور شدن
درویشی : سلام صبحتون بخیر خبر خوب دارم براتون ساینا دوگانه ها من دی ماهی بودم 26فروردین تکمیل وجه کردم امروز نگاه کردم فاکتور شدم 😇
پیمان : کسی میدونه چرا تو بازار برعکس کارخانه، قیمت نیسان با لاستیک معمولی با رادیال فرقی نداره؟! یعنی معمولی به اسم رادیال میفروشن یا واقعا فرقی نداره؟؟؟
دنا اپشنال : دنا اپشنال سفید تحویل 17 فروردین فاکتور شدم فک کنم از 5 فروردین تا 17 فروردین موعد تحویلی نباشه
رانا پلاس : سلام مبارکتون باشه ولی من 8ام فاکتور شدم 15 هم پلاک هنوز خبری نشده برام
محمد : از بهمن ماه به غیر از کد 23 ارتقا یافته هیچ کدی واریزی نداشتیم