چرا ایمنی در خودروهای جدید افزایش یافته است

 

چرا ایمنی در خودروهای جدید افزایش یافته است

 
طراحی خودروهای جدید به لطف فناوری‌های هوشمند، ایمن‌تر از همیشه است و دوسوم از مدل‌های امروزی، دارای کیت امنیتی پیشرفته هستند.
 
یکی از پیشگامان صنعت خودرو در انگلستان، می‌گوید محصولات جدید ایمن‌تر از همیشه هستند؛ زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که دوسوم از خودروهای این کشور با سیستم‌های ایمنی خودرو مانند ترمز اضطراری و هشدار برخورد از جلو تجهیز می‌شوند.
 
انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور انگلستان (SMMT) این ادعا را با استناد به تجزیه و تحلیل شرکت جاتو داینامیکس (Jato Dynamics) مطرح کرده است که نشان می‌دهد ۶۶.۸ درصد از خودروهای جدید با حداقل یک سیستم ایمنی خودفعال در دسترس هستند.
 
سیستم هشدار برخورد که در هنگام تصادف قریب‌الوقوع برای هشدار دادن به راننده آژیر می‌کشد، شایع‌ترین فناوری مورد استفاده است که سال گذشته در حدود ۱.۸ میلیون خودروی جدید از آن استفاده کردند.
 
دستیار پارک خودرو دومین سیستم محبوبی بود که در ۱.۵۸ میلیون خودروی جدید به کار گرفته شد و ترمز اضطراری خودکار (AEB) سومین گزینه محبوب بود که در ۱.۴۳ میلیون دستگاه خودرو استفاده می‌شد. سیستم ترمز اضطراری خودکار از نوعی فناوری بهره می‌برد که در صورت پیش‌بینی رخ دادن تصادف، به‌طور مستقل و خودکار ترمزها را فعال می‌کند. 
 
مایک هاوس، مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور انگلستان، می‌گوید:
 
ایمنی، اولویت شماره یک برای تولیدکنندگان وسایل نقلیه خواهد بود و سرعت تغییر فناوری سریع‌تر از همیشه است؛ با این حال فناوری‌های دستیار راننده در اکثر خودروهای کنونی وجود دارند. ممکن است این فناوری‌ها مانع برخی تصمیمات رانندگی شوند؛ اما باید این را در نظر گرفت که میلیون‌ها نفر از مصرف‌کنندگان خودرو از مزایای فناوری جدید لذت می‌برند و این چیزی است که به ایمنی جاده‌های ما کمک می‌کند.
 
با وجود موضع مثبت انجمن تولیدکنندگان و تجار موتور، برخی کارشناسان معتقدند خودروسازان نیاز به پیشرفت بیش‌تری در زمینه ایمنی خودرو دارند. سپتامبر سال میلادی گذشته، متیو اَوری از محققان مرکز تحقیقات تات‌چم (Thatcham) انتقاد شدیدی از محبوب‌ترین خودروی بریتانیا یعنی فورد فیستا کرد؛ فورد فیستا در تست تصادف Euro NCAP به پنج ستاره دست یافته است؛ اما هنوز سیستم ترمز AEB را به‌عنوان حالت استاندارد ارائه نمی‌دهد.
 
برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا (Euro NCAP)، طرح ارزیابی عملکرد ایمنی خودرو در اروپا و مستقر در بروکسل بلژیک است که در سال ۱۹۹۷ توسط آزمایشگاه تحقیقات حمل و نقل اداره حمل و نقل بریتانیا بنیان‌گذاری شد و تحت حمایت چندین دولت اروپایی و همچنین اتحادیه اروپا قرار دارد.
 
اَوری می‌گوید:
 
یکی از پرفروش‌ترین خودروهای انگلیس، توانسته است پنج ستاره از برنامه ارزیابی خودروی اروپا دریافت کند که این خبر خوبی به نظر می‌رسد. با این حال سیستم ترمز AEB تنها به‌عنوان یک گزینه اختیاری در دسترس عموم قرار دارد که شرم‌آور است. زیرا کمتر از ۵ درصد خریداران خودرو، بسته‌های اضافه‌ی ایمنی خودرو را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل سئات ایبیزا بهترین گزینه از نظر ایمنی خودرو در میان خودروهای تولیدی سال ۲۰۱۷ است.
 
میشل ون راتینگن، دبیر کل برنامه ارزیابی خودروی اروپا، به تلاش این سازمان برای استفاده بیش‌تر از فناوری‌های کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و هشدار داد که خودروسازان نباید اصول اساسی ایمنی را فراموش کنند. 
 
ون راتینگن می‌گوید:
 
برنامه ارزیابی خودروی اروپا برای تطابق با فناوری‌های پیشرفته تلاش می‌کند؛ تولیدکنندگان خودرو به‌خوبی با آن همکاری می‌کنند و در حال حاضر سیستم ترمز AEB در بسیاری از خودروهای جدید رایج است. با این وجود، این خودروسازان نباید اصول ایمنی برای حفاظت از سرنشین را فراموش کنند. باید از همه سرنشینان خودرو به یک اندازه محافظت شود؛ خواه راننده‌ی بالغ باشد یا کودکی خردسال که در صندلی عقب نشسته است.
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایمنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه
سعید : یا دوشنبه یا سه شنبه بعده عاشورا بیاید بریم دره شرکت. بخدا سری قبلی که تجمع شد 7 8 روزو فاکتور کردن. کار ما فقط با تجمع راه میافته. من 2 سری رفتم ولی تنها کسی جوابگو نیست . باید تعدادمون زیاد بشه تا دیده بشیم. به قول یکی از دوستان اینا ماشین دارن و تو بازار ازاد هرچندتا بخوای هست فقط میخوان پول به جیب بزنن و ماهم برلشون اصلا ذره ای ارزش نداریم. خواهش میکنم تاریخ مشخص کنید یا 2 شنبه یا 3شنبه
واریزی 9 فروردین1404 : منظورتون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Gxl : دوستان عزیز. کوییک جی اکس ال کسی فاکتور شده طرح عادی.تحویل خرداد ماه
سعید : ساعت مشخص کنید همه باهم یه زمان مشخص جمع بشیم من میام