ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
علی هستم از بابل : اردیبهشت۱۴۰۳ مبلغ ۲۳۱ ملیون سهند ثبت نام کردم قرار بود دیماه تحویل داده بشه و در تاریخ ۳۱ فروردین ۴۰۴ بقیه مبلغ و واریز کردم الان که ۱۱ تیر هست هنوز خبری از تحویل ماشین نشد کی تجویل می دهند
علی ریرا : سلام دوستان خبری جدید ندارین از تولید ری را؟ جدیدا فاکتور شده واسه کسی عایا
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی ال : دوستان الان زنگ زدم میگن شاهین جی ال تا ۲۸ فروردین فاکتور شده
شاهین پلاس : با سایپا تماس بگیرید داخلی سیصد و دوازده ازشون بپرسید که ماشین کجاس الان شاید رسیده باشه نمایندگی و باهاتون تماس نگرفته باشن هنوز منم همینطور شد یه هفته بعد پلاک شدن سند رسید زنگ زدم سایپا گفتن که ماشین سه روز پیش رسیده نمایندگی باید تا الان بهتون زنگ میزدن
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
Mina : سلام مبارکتون باشه، پلاک من هم ثبت شد
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : همشون اسفند ماه هستن فکر کنم تکمیل وجه اردیبهشت تو مرداد تحویل بدن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شایان 7 اسفند : منم 7 اسفند تکمیل وجه کردم ولی احراز سکونت رو 11م ثبت کردم.به نظرتون فاکتور میشم؟
شایان 7 اسفند : احراز سکونت رو چندم انجام دادین؟
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : 🔴توقف فاکتور از سوی سایپا و کند شدن روند فاکتور توسط ایرانخودرو ▪️طبق بررسی بعمل آمده از روند فاکتور خودروسازان شرکت سایپا حتی در فاکتور تعهدات کوئیک و ساینا دچار تاخیر در تحویل شده است و شرکت ایرانخودرو هم روند کندی را نسبت به اوایل سال طی می کند که به نظر می رسد امسال سال سختی را خودروسازان برای تحویل خودرو مشتریان درپیش دارند و مشتریان این نکته را در خرید از شرکت ها مدنظر قرار دهند. ▪️به نظر می رسد خودروسازان از فرصت پیش آمده برای ارسال دعوتنامه و برنامه فروش برای رفع بحران نقدینگی و تامین مالی استفاده می کنند .مردم نیز باید پیش از هر اقدامی نسبت به عملکرد گذشته شرکت و توانایی واقعی برای تحویل خودرو آگاه باشد . ❌️نکته آخر اینکه در بند قرارداد خودروسازان بندی تحت عنوان فورس ماژور وجود دارد که به شرایطی اشاره دارد که در صورت بروز حوادث غیرمنتظره و خارج از کنترل (تحریم ،جنگ؛اعتصابات ،بلاهای طبیعی و غیره....)امکان تعلیق یا فسخ قرارداد بدون اعمال خسارت وجود دارد..
علیزاده : خوردو تحویل وجع شده گفتن 14 خرداد تحویل میدن هنوز تحویل نگرفتیم
. : شرکت خودرو سازی سایپا غلط اضافی کرده برای ساینا اس فوری قول 3 ماهه داده و حالا عهده ی هیچ کاری برنمیاد ای کاش این شرکت بی حساب کتاب،هرج و مرج ،بدبخت گدا وجود نداشت لعنت خدا و.... بر شیخ زاده
امید : سلام دوستان ساینا من دو روزه فاکتور شده پلاک هم شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت از کاشان باید بیاد تا کرج،گفت باید خودرو بر تکمیل شه بفرستن چند روزه میاد و تحویل میدن
سمندسورن 19اسفند : سلام پرداخت کل وجه 13ماه 12
نیما : تبدیل اجباری هست یااختیاری
رانا : اگه قرارباشه تبدیل کنن پیامک میفرستن روسایت مهم نیست که پیامکی برای مانیامده
ساینا دوگانه آخر مرداد : امروز واسه من دعوتنامه تبدیل به تک اومد منم تکمیل وجه کردم سخا رو هم بردم تحویل دادم با این وضع دوگانه ها دیدم صبر جایز نیست