ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 

ایده پردازی های عجیب سایپا؛ تولید خودرو با کیفیت برای عموم مردم

 
استراتژی سایپا، توسعه و تولید محصولات جدید با آلایندگی کم، قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و قابل رقابت است. در همین راستا روابط عمومی سایپا متن زیر را به عنوان استراتژی بلند مدت این شرکت منتشر کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.
 
شرکت سایپا در سال 1344 با سرمایه اولیه 160 میلیون ریال با نام «شرکت ایرانی تولید اتومبیل سیتروئن ایران» تأسیس گردید. در تاریخ 15 اسفند ماه 1345 به ثبت و دو سال بعد به مرحله بهره‌ برداری رسید.
 
توسعه محصول جدید به عنوان رویکردی نوین درکاهش ریسک های تصمیم گیری برای مدیران مفید است. هدف از توسعه محصول ،پاسخ به نیاز مشتریان، سازگاری با شرایط بازار، تغییرات محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا است.
توسعه و تولید محصول جدید و تجاری سازی موفق در بازار با محصول بهبود یافته باعث کوتاه تر شدن منحنی عمر محصولات قدیمی و جایگزینی خودروهای به روز خواهد شد. امروزه تولیدکنندگان برای ایجاد ارزش افزوده در مشتریان و ترغیب به خرید در آنها، باید در تمایز و تمرکز بر بازارهای خود یا در توسعه بازارها انعطاف پذیری مناسبی با تکیه بر استراتژی توسعه محصول داشته باشند.
در فرایند توسعه محصول از ایده یابی تا عرضه محصول به بازار، بیشترین اثر مربوط به عامل تیم توسعه محصول است. عوامل زیادی در تصمیم گیری مدیران در فرایند توسعه محصول دخالت دارند این عوامل به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که می توان به شاخص هایی مانند: تشکیل تیم، ایجاد انگیزه در کارکنان تیم، غربال ایده ها و تحت نظر گرفتن سیاست گذاری رقبا ـ که از برنامه های مدیران در این فرایند است ـ اشاره کرد.
 
 
گروه خودروسازی سایپا در دوره جدید با رویکرد تحول در توسعه محصول با شتاب بیشتری به این مقوله مهم در صنعت خودرو توجه می کند به نحوی که مدیرعامل سایپا در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد که سایپا همواره به تولید محصول اقتصادی که با توان خرید مردم سازگاری داشته باشد، معروف است و از مذاکره با یک خودروساز خارجی برای تولید محصولی جدید با قیمت مناسب وکیفیت بالا خبرداد که این خبر محسن جهرودی را می توان نقطه عطفی در آغاز حرکت رو به جلوی سایپا در توسعه محصول قلمداد کرد.
 
همچنین ایشان در بخش هایی از صحبت های خویش مواردی مانند اقتصادی بودن و کیفیت داشتن محصولات جدید سایپا را مورد تاکید قرار داد که خبر خوشحال کننده ای برای مردم است از این جهت که خودروسازان داخلی با خودباوری و تلاش فرزندان و متخصصان و مدیران این مرز و بوم در مسیری قرار گرفته اند که مى توان بیش از گذشته به آینده صنعت خودروی داخلی و به ویژه سایپا امیدوار بود.
 
در همین راستا سایپا معتقد است که رویکرد مدیرعامل این مجموعه تاکید بر کیفیت و همزمان اقتصادی بودن محصولات است و از این منظر یکی از مزیت های رقابتی سایپا علاوه بر کیفیت محصولات، این است که محصولات این شرکت با توان خرید مردم سازگاری دارد و این رویکرد منجر به تولید و عرضه انبوه خودروی با کیفیت کوییک در آینده ای نزدیک شده است و تولید و عرضه محصول رقابت پذیر و باکیفیت، محور اصلی توسعه محصول در سایپا است که باید منتظر ماند تا خودروهای جدید این خودروساز وطنی را در خیابان های کشورمان ببینیم.
 
آنچه در سطور بالا خواندید، استراتژی رسمی سایپا برای تولید خودروهای آتی این شرکت است که احتمالا مقدمه ای برای عرضه رنو کوئید توسط سایپا نیز محسوب می شود.
 
اما عجیب آنکه علیرغم تاکید مکرر بر کیفی بودن خودروهای تولیدی در عین قیمت گذاری آن ها، تاکنون شاهد بهبود کیفی وسیعی در خودروهایی چون تیبا و پراید نبوده ایم و قیمت گذاری سایپا کوییک با قیمتی بین 32 تا 42 میلیون تومان نیز کلیه امید ها برای قیمت گذاری رقابتی را نیست و نابود کرده است.
با این حساب مشخص نیست مدیران سایپا دقیقا بر چه اساسی چنین استراتژی دور از واقعیتی را برای شرکت تحت مدیریت خود ابلاغ می کنند؟
 
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سایپا , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

سامان
1

زنده باد. بالاخره یک نفر آگاه و مطلع پیدا شد و یه نظر درست داد. مردم در فقر بسر میبرند و مسئولین بفکر سود بیشتر
04:31  1397/01/13
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهیلا : خدا رو شکر برای منم اومد. الان ۲۲۰ باید بدم ؟ مابقی هم ۲۲۰ ه؟
اصغر : برای منم داره میاد. نزدیکه
J4خاکستری طوسی : شهر لار نمیدونم والا توی سایت فقط صدور فاکتور زرد رنگ هست بعد از شش ماه ثبت نام و تکمیل وجه تازه تیک تکمیل وجه سبز شده چه سایت مزخرفی داره کرمان موتور
محمد : عزیزم زده ۶ سرعته دستی. دیگه ۵ دنده نداریم
عارف : داداش نیازی نیست بنویسن اجباریه، لطفا فتوا ندید ک دودش تو چشم بقیه نره. شما میخوای اجباری برات بنویسن، کوییک رو بزن و خلاص. خودتو نجات بده اگه فکر میکنی داری غرق میشی
J4خاکستری طوسی : دوستان کسی j4ثبت نام اردیبهشت تحویل گرفته؟
اطلس : تکمیل وجه کی بوده و کی تحویل گرفتید
تارادستی : سلام اقاوحیدممنون ازراهنماییهاتون یه سوال دارم به نظرشماتارادستی سفیدصفرروبادناپلاس دستی صفر رنگ مشکی معاوضه کنم یانه؟لطف کنین دلیلشم برام بگین چون یکی هست که باهام معامله میکنه کدومش بهتره البته دلیل تعویضم رنگ نیست کیفیت وکارایی کدوم بهتره ممنون
J7 اردیبهشت : شرایط من هم مثل شما تحویل نگرفتم
حیدری : آقا جان این حضرات دارن دروغ میگن چرا نمیدونم ؟؟؟؟؟من ۴ تا حواله دارم پاییز و زمستان فقط کوییک گزاشتن برای تکمیل وجه خدا کمکشون کنه انشالله
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمیدرضا : سلام دوستان خبر جدیدی از فاکتور پذیرش مهر نشد(3 مهر )؟ لطفا اطلاعات جدید بدید؟
عباس : منم لیزینگ بان شهرم نریختن هنوز تحویل ظ17شهریور
تیگو 8 : تیگو 8تاچه تاریخی مجوز خورده
ضیاء : سلام به اقامهدی شما تحویل خودروتون بهمن هستش 40تا50روزتاخیر داره ازمن 31شهریوربود 10ابان فاکتورشد
اریزو اف ال : سلام 10 روز از ترخیص خودرو میگذره و همچنان درانتظار پیمانکار و حمل تحویل 28 مرداد کرج
میثم : من الان 11روزه پیامک تحویل حضوری برام میاد هنوز حمل نشده
هستی22 : چون در واقع صاحبان اصلی شرکت خود دولت مردامون هستن..از کی به کی شکایت کنیم؟!!
هستی22 : چون در واقع صاحبان اصلی شرکت خود دولت مردامون هستن..از کی به کی شکایت کنیم؟!!
مرتضی : خدایی این چ وضعشه بد کاری کردیم ب ایران‌خودرو اعتماد کردیم اصلا ب فکر مردم نیستن پول رو سه ماه جلو جلو گرفتن الان زورشون میادماشین تحویل بدن .
اریزو5 : سلام.خریدا