به دنبال تحریم‌ها، فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می‌شود

 

به دنبال تحریم‌ها، فعالیت پژو سیتروئن در ایران متوقف می‌شود

 
بر اساس بیانیه‌ی رسمی گروه PSA که مالک شرکت‌های پژو، سیتروئن و DS است، فعالیت مشترک تمامی برندهای زیرشاخه‌ی این گروه در ایران متوقف خواهد شد.
 
آنچه به وضوح در بیانیه‌ی PSA دیده می‌شود، ترس از قرار گرفتن در محدوده‌ی تحریم‌های آمریکا است. ساعتی قبل، این گروه اعلام کرد با توجه به خروج آمریکا از برجام و به دلیل ریسک قرارگیری در تحریم‌ها، از بازار ایران خارج خواهد شد.
 
در متن بیانیه‌ی PSA آمده است:
 
این گروه تعلیق فعالیت‌های مشترک خود با ایران را از ۶ آگوست ۲۰۱۸ (مصادف با ۱۵ مرداد) آغاز خواهد کرد. هدف از این کار، همراهی با تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا است.
 
 
از سویی دیگر، دولت‌های اروپایی در حال تلاش برای حفظ توافق خود و ایران هستند. در این میان، مشوق‌های اقتصادی نقش پررنگی دارند و به همین دلیل، حفظ یا حتی افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان، همچنان مورد حمایت اتحادیه اروپا قرار دارد. شاید به همین دلیل، در ادامه‌ی بیانیه‌ی PSA آمده است:
 
گروه پژو – سیتروئن با حمایت دولت فرانسه، در حال رایزنی با مقامات آمریکایی است تا برای این گروه خودروساز، معافیت در نظر گرفته شود.
 
 
نباید فراموش کرد که گروه پژو - سیتروئن، دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن است. از سویی دیگر، فروش و پیش‌فروش بیش از ۴۴۵ هزار دستگاه خودرو با برندهای زیرمجموعه‌ی PSA در ایران ظرف یک سال گذشته، نشان می‌دهد که بازار کشورمان بیشتر از آنچه در بیانیه‌ی خودروساز فرانسوی ادعا می‌شود، اهمیت تجاری دارد. بر اساس ادعای PSA، تعلیق فعالیت پژو - سیتروئن در ایران که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خودرو و سایپا است، تأثیر چندانی بر شرایط تجاری این گروه خودروساز ندارد؛ چراکه فعالیت اقتصادی PSA در ایران، کمتر از یک درصد مجموع فروش این گروه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
 
 
ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که برندهای فرانسوی پژو و سیتروئن، از سال ۱۹۹۱ تاکنون، فعالیت خاصی در بازار آمریکا نداشته‌اند؛ اما چند ماه پیش برای حضور در این کشور و صنعت نوپای خدمات خودروهای اشتراکی (Car-sharing service)، ابراز علاقه کردند. دیگر زیرمجموعه‌های PSA، شامل واکسهال، DS و اوپل هم، بخش مهمی از فروش سالیانه‌ی این گروه خودروساز را تشکیل می‌دهند که در نهایت می‌توانند، زیان حاصل از خروج پژو و سیتروئن از ایران را، کم‌رنگ کنند.
 
 

source

zoomit


 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

اگر پول ملی ارزش داشت که نمی رفتن... دو میلیون در ماه حقوق خوب کارگر و متوسط... اصلا منطقی نیست با قیمت دلار و... حالا همش هم تقصیر آمریکا نیست... بهر حال
00:34  1397/03/17
پاسخ دادن
کاربر: IBO
0

احتمالا مارو با شهروندهاي اروپايي اشتباه گرفتن...
08:56  1392/10/18

امیر
0

یعنی خاک بر سرتون با این روش اداره کردن کشور که نه توانستید چهار تا
هواپیمای روز بخرید و نه اینکه چهار تا قرارداد ساخت خودروی خوب با وجود
اینهمه درامد فروش نفت کشور!!
10:04  1397/03/16
پاسخ دادن
م.م.م
0

اگرهدف ازتاسیس ایران خودرو بخاطر:
۱_پیشرفت در فن خودرو سازی وبدست آوردن تکنولوژی است
۲-ارائه یک محصول ارزان وبومی است
۳-بدست آوردن آبروی بین المللی درجهت صادرات خودرو است
۴-بدست آوردن افتخار ملی درجهت تولیدات باکیفیت برای ملت بزرگ ایران است
۵-قطع وابستگی ازدشمنان ایران واسلام است
خدا وکیلی کدامیک از اهداف فوق برآورده شده است جزاینکه با ارائه خودروهای بی کیفیت وقیمتهای نا متعارف به این ملت ظلم آشکار میشود وحق الناس است .
20:09  1397/03/15
پاسخ دادن
یاسر
0

وقتی پژو 508 که تو دبی در فول ترین حالت(با درهم امروز) 190 میلیون هست و تو ایران قیمتش 310 تومه! وقتی پژو 2008 که تو دبی 125 میلیون هست و تو ایران 170 میلیون قیمتشه و قطعا تو خاک فرانسه قیمت کمتر هم هست به علاوه شرایط فروش اونور که خودتون بهتر میدونید چیه تازه با اون سطح درآمد، اونوقت به حساب خودشون اینجا قراردادبستن که پژو تولید کنن! ضمنا تولید خودرو تو ایران به دلیل مزد کارگر کمتر و هزارجور رانت و حمایت و ... براشون کمتر از خود فرانسه درمیاد اونوقت این جوری میکنن تو پاچه ملت! منم خوشحالم که پژو رفت چون هیچ سودی برای ملت نداشت.
البته هر شرکت دیگه ای هم که بود میرفت قطعا هیچ شرکتی دوست نداره با آمریکا دربیفته ضمن این که پژو میخواد یه بار دیگه به بازار آمریکا برگرده
16:15  1397/03/15
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
s3 سفید* تهران* : برای ما 50 روز کاری زمان برد
تارا زمستان : من خودم تحویل ۲۳خرداد ام پیج حواله یاب دیدم ۳۱اردیبهشت فاکتور شده بود
محسن : . ..... کسانی که تکمیل وجه کرده اند ، یعنی تا ۲۹ اسفند ، افزایش قیمت شامل حالشان نخواهد شد ..
رضا : برامن 12/25تکمیل وجه کردم رنگ تیتانیوم ولی خبری نیست
J7 صادرات : سلام برای ما دیروز پلاک شده و رفته رو ارسال مدارک کسی میدونه چقدر زمان میبره
یوسف : سلام امروز شرکت مدیران خودرو قیمت محصولات رو بالا برد به احتمال زیاد سایپا هم قیمت محصولات خود رو تا چند وقت دیگه بالا می‌بره خدا میدون شاهین رو چند کنه
T8 : منم‌مثل شما همون‌ تاریخ هیچ اتفاقی نیفتاده
تارا : واقعا!؟ یعنی تمام فروردینی ها تمام شد و میاد رو خرداد!؟
تارا وی ۴ سامانه : سلام واریزی 10/5 خاکستری متالیک تحویل 5 فروردین امروز فاکتور شد
محمد s3 : واریز ۱۵ آبان تکمیل وجه ۲۱ آذر ۸ خرداد شاسی شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایرانی : سلام . بخشنامه 4714کسی فاکتور شده ؟
اریزو 6پرو : سلام خرید نقدی 26دی .امروز تحویل گرفتم .
دی ماه : انشااله دعوتنامه اسفند تا سر برج بیاد همگی خوشحال بشیم برج 5 هم ماشین رو تحویل میگیرید نگران نباشید
سارا : سلام اپشنال فروش فوری بودی؟
تیگو 8 : لطفا دوستان که بانک شهر هستن یه اعلام وضعیت کنن
سورت تک 29 اسفند سفید : ببخشید چه رنگی بودین؟
رضا : 13 فروردین فاکتور نشدم
غلامی : پارس اگه تولید بشه از اول تیر تا آخر تابستان سهمیه باقیمانده زمستان هست بهاری ها علکی دلخوش نباشین شما از پاییز با قیمت جدید به شما پارس می دهند اگه تولید ادامه داشته باشه البته با قطره چکان چون بازار آزاد هم قراره بفروشند از پیش فروش آذر همه چی مشخص هست
سارا : چند فروختی
پارس : خدایا مارا به خودرو مورد نظرمان برسان همگی بگید امیین🤲