برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 

برنامه كرمان موتور برای جلب رضایت مشتریان

 
در شرایطی که تحریم‌ های امریکا مجدداً اعمال خواهد شد، سوال اصلی نحوی عملکرد کشورهای دیگر در مقابل این جریان است. پس از خروج یک جانبه امریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران شرکت های متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن، مارسک و سایرین از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در امریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود نموده اند. در این راستا همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال گردیده است.
کمتر کسی فراموش خواهد کرد که با توجه به تشدید تحریم‌ های بین ‌المللی در سال ‌های ۹۱ و ۹۲، چه بر سر تولید، قیمت و البته کیفیت خودروهای داخلی آمد و مشتریان و خودروسازان داخلی چه سختی‌ هایی را در آن روزها به چشم خود دیدند.
 
در آن سال‌ ها با توجه به قهر خودروسازان خارجی، تولید به‌ شدت افت کرد؛ به‌ نحوی ‌‌که در سال ۹۱، تیراژ خودرو به نصف سال ۹۰ و در سال ۹۲ نیز به یک سوم کاهش یافت. این افت شدید اثر خود را بر قیمت نیز گذاشت؛ به‌ نحوی ‌‌که خودروهای داخلی بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کرده و دست بسیاری از مشتریان از بازار خودرو کوتاه شد.
 
 
نکته دیگر اینجا بود که خودروسازان و قطعه ‌سازان کشور به‌ دلیل تشدید تحریم‌ ها، امکان تامین مستقیم قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را نیز از دست داده و این موضوع به مانعی بزرگ بر سر راه تولید خودروهای داخلی تبدیل شد.
 
بررسی های میدانی نشان می دهد که شرکت كرمان موتور در بهمن ماه 1396 (حدود 5 ماه پیش) اقدام به پیش فروش محدود خودرو النترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و هشتصد هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد، شهریور و مهر ماه 1397نموده است. لیکن پس از گذشت حدود 4 ماه به علت تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله علی رغم گشایش اعتبارات انجام شده تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
 
براین اساس با مراجعه و تماس با شرکت كرمان موتور جهت کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان مذکور متوجه شدیم این شرکت طی بخشنامه ای شرایط بسیار جذاب و حتی فراتر از تعهدات قراردادی خود در چنین مواردی را برای جلب رضایت و اطمینان مشتریان وفادار خود تدوین نموده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه میگردد.
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود را داشته باشند، كرمان موتور مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت مینماید. در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
 
در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودروی خود با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه (با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی صرفا برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف، جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و نهصد هزار تومان به عنوان جایگزین در دسترس او می باشد که البته قیمت خودروها مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل %15 است.
در انتها از مشتریان عزیز درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریعتر جهت انتخاب و نهایی نمودن وضعیت به نمایندگی های کرمان موتور مراجعه فرمایند.
با بررسی طرحهای فوق به نظر می رسد که برای اولین بار یک شرکت خودروسازی در اقدامی بی سابقه و بدیع منافع مشتری را بر منافع خود ارجح دانسته و باید این اتفاق را در صنعت خودروی کشور به فال نیک گرفت.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , كرمان موتور






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام دوستان بله من تحویل نود روزه بودم ولی 11 روزه تحویل گرفتم البته تغییر رنگ داده بودم مشکی آبنوس و تحویل گرفتم
امین V4lx پیش فروش تحویل ٣٠ آبان : سلام، دیروز یکی از دوستان که v4lx تحویل ٣٠ مهر بودن فاکتور شدن
رحیمی : هر کس از حق زن بچه اش میخواد دفاع کنه سه شنبه ب اسم الله
شاهین : دلت خوشه؟؟؟ما تو کار خودمون موندیم همه همین مشکلو داریم
اسی : دوستان الان برا ما که شاهین دنده ای بودیم اما زده شاهین اتومات احتمالش هست درست بشه و دنده ای بهمون تحویل بدن؟
رحیمی : من حتما میرم خواهشن هر کس میتونه بیاد
مرتضی جی ۷ : داداش شما جایی پیگیری کردی که ماشینتون شاستی شده منم مثل شما ثبت نام ۱۶ تیر ماه بودم ولی هیج خبری از شاستی شدن نیست
علی : دعوتنامه نامه آذر خبر ندارید چه موقع می آیید نگاه کنیم چقدر است
مهران : درود دوستان جوابیه شکایت به ۱۳۶برای من امروز آمد که شکایت شما رد شده یه سری ماده و قانون نوشته که با استناد به آنها شکایت شما رد شده من دوباره اعتراض روی جوابیه زدم
تارا : سلام دوستان من واریزی مرداد هستم بعد از انتخاب نمایندگی ،مراجعه کردم بهشون و دررابطه با نقص پرونده گفتن که مربوط به تکمیل پرونده هست کپی کارت ملی و شناسنامه و سخا مالک رو میخواد تا نقص برطرف بشه و فرستاد برای تهران و اینکه گفت ماشین رو کمتر از یک ماه دیگه تحویل میدن ، دیگه راست یا دروغشو خدا میدونه…
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده دستی اذر : منم موعد تحویل 30 آذر هستم و هنوز فاکتور نشدم
207 تیر : سلام خب گفت چی
محمد : سلام پرداخت کنین بهتره تحویل بهمن هم 404 میخوره . ممکنه برات افزایش قیمت بخوره تو دعوتنامه بعدی .
محمدعلی : سلام احتمال داره اول دی فاکتوربشه
دنا پلاس توربو اتوماتیک : سلام ، من موعد تحویلم 7 مهر بوده 27 آبان هم فاکتور شده 30 ام تخصیص پلاک شده چند روز طول می‌کشد تحویل بدهند الان تو مرحله صدور اسناد است در ضمن دنا پلاس توربو اتوماتیک میباشد ، فروش فوری
حسین : سلام ، من موعد تحویلم 7 مهر بوده 27 آبان هم فاکتور شده 30 ام تخصیص پلاک شده چند روز طول می‌کشد تحویل بدهند الان تو مرحله صدور اسناد است
سیمین : کسی هم‌نگفت 207 بنزه حالا تو از پیام من اینو میفهمی مشکل از خودته
سیمین : منظورم اینه همه اینو میدونیم جناب اما ناچاریم چون گزینه ی دیگه ای نداریم خودمون عقلمون میرسه مزدا بهتر از 207 هست. شما که نسخه میپیچی ثبت نام نکن چرا ثبت نام میکنی؟
مریم : من پیش فروش هایماs5تحویل اسفند به نظرتون قیمت این ماه تغییر نکرده تا دعوت نامه بیاد افزایش میخوره
سایناتک آذر : من28آبان فاکتورهنوزپلاک نشدم