لکسوس LX 570 ترکیبی از یک سدان لوکس و یک شاسی بلند با قابلیت های آف-روود بالا می باشد. این خودرو برای کمپانی اصلی سودآوری خوبی داشته است چراکه بخشی از نیازهای بازار را در این کلاس برطرف نموده است.
رقیبان این شاسی بلند ژاپنی، اینفینیتی QX56 و لندروور رنج رور می باشند که البته برای لکسوس زود است تا رو در روی رنج روور قرار بگیرد. لکسوس LX 570 در روسیه، آفریقای شمالی و خاورمیانه از فروش خوبی برخوردار است و این به لطف توانایی و کیفیت بالای ساخت این خودرو است.
طراحی خارجی
در مدل 2013، ظاهر خودرو تغییرات زیادی به خود دیده است و نمای جلو و عقب شاهد بخشی از این بازنگری بوده اند. البته هنوز رگه هایی از طراحی نسل قبلی در آن به چشم می خورد.قسمت پایینی جلوپنجره کرومی با 5 خط افقی که به شکل دوک می باشد و تبدیل به سنت لکسوس شده است، به زیبایی به سپر ختم می شود. در قسمت بالایی آن و در دوطرف، چراغ های جلو با شیبی موازی با این جلوپنجره کرومی، چشم نوازی می کنند. استفاده از قطعات کرومی بر روی بدنه، به این خودرو نمایی لوکس و زیبا بخشیده اند.
قاب چراغ های مه شکن جلو نیز با طرح کلی جلوپنجره در هماهنگی کامل است. چراغ های LED نواری که در زیر چراغ های جلو نصب شده اند، باعث گردیده اند تا چراغ های حرکت در روز (DRL) این خودرو خاص تر از رقبا باشد چون در مجموعه چراغ های اصلی قرار دارند. چراغ های جلوی جدید در مدل 2013 تطبیقی هستند و در سر پیچ ها واکنش خوبی دارند.
چراغ های عقب جدید از نوع LED طراحی بسیار زیبایی دارند و نمای عقب را لوکس تر جلوه می دهند ولی نتوانسته روح لندکروز که در این خودرو دمیده شده است را پنهان کند و این موضوع از نکات ضعف LX 570 است. بدنه در عین زیبایی فاقد هیجان است که این موضوع لکسوس را در پس رنج روور قرار می دهد. موارد دیگری که در نمای ظاهری به چشم می خورند عبارت اند از: رینگ های 20 اینچی، شل گیر جلو و عقب، دستگیره کرومی درب ها، چراغ شور جلو، درب صندوق برقی، شیشه های دودی عقب، بال عقب، راهنمای آینه های جانبی، رکاب های ضدزنگ، آینه های جانبی گرم شونده تاشو به صورت اتوماتیک، آینه وسط و جانبی الکترومیک، مونروف، سنسورباران برف پاک کن های جلو و ریل های باربند به رنگ بدنه.
طراحی داخلی
با استفاده از چرم با رنگ روشن، فضایی آرامش بخش در داخل کابین حکمفرما است که البته می توان از چرم مشکی نیز بهره برد. لکسوس LX 570 در تمام تیپ ها، از تجهیزات فراوانی بهره می برند که از میان آن ها می توان به: تهویه مطبوع چهارنقطه ای، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 14 جهت، تهویه صندلی های جلو، غربیلک فرمان گرم شونده و گرم کن صندلی های ردیف اول و دوم اشاره کرد.
داشبورد از مواد مرغوب ساخته شده است و بر روی ان تعداد زیادی از دکمه ها و ادوات کنترلی سیستم های آف-روود قرار دارد که خیلی از آن ها حتی یک بار هم توسط مالکان استفاده نمی شوند. کیفیت روکش غربیلک فرمان و قطعات چوبی این خودرو بسیار بالا و مرغوب است ولی بسیار نامناسب از آن ها استفاده شده است. قطعات چوبی چنان زیاد لاک خورده اند که حس مصنوعی بودن را به بیننده القاء می کنند. سیستم Infotainment که شامل رهیاب و خدمات رسانه ای می شود، از امکانات جدید LX 570 مدل 2013 است. همچنین صفحه نمایش لمسی و دوربین بسیار کاربردی می باشند که در صورت سفارش سیستم Wide-View می توان دورتا دور خودرو را مشاهده کرد. در مدل 2013 دوربین عقب دارای رزولوشن بهتری شده و ارتقاء یافته است.
ردیف سوم صندلی در لکسوس LX 570، برگ برنده ای به شمار می آید که اغلب مشتریان به دنبال آن هستند ولی دسترسی به آن ها سخت است. فضاهای بسیاری برای قرار دادن اشیای سرنشینان در داخل کابین تعبیه گردیده است. البته فضای پاها کمی ناراحت کننده می باشد. درب صندوق برقی می باشد که از روی ریموت قابل باز شدن است ولی این امکان وجود ندارد که مانند خودروهای روز، پای خود را زیر سپر بگیرید تا درب صندوق باز شود.
حجم فضای بار حدود 439 لیتر است که با خواباندن صندلی ها، به 2350 لیتر افزایش پیدا می کند. از امکانات دیگر لکسوس LX 570 می توان به این موارد اشاره کرد: سیستم صوتی با 19 بلندگو، صفحه نمایش سرنشینان عقب، هدفون وایرلس، کروزکنترل، تودوزی چرم، تهویه مطبوع صندلی ها، قطعات چوبی، سیستم دسترسی هوشمند و یخچال.
قدرت موتور و کیفیت سواری
شاسی محکم و موتور نیرومند، این لکسوس شاسی بلند را قادر ساخته تا از پس جاده های آف-روود به خوبی بر بیاید. در اصل این خودرو قابلیت استفاده هم زمان در معابر شهری و جاده های خاج از شهر را دارد و این به لطف بهره گیری ان از سیستم تعلیق قابل تنظیم، سیستم چهارچرخ متحرک دائمی و قفل دیفرانسیل می باشد. کمک فنرهای بادی عملکرد مناسبی در تمام مسیرها دارند و به خوبی ضربات را به خود جذب می کنند. سیستم تعلیق اتوماتیک، بسته به موقعیت، میزان سفتی کمک فنرها را تنظیم می کند.
سیستم تنظیم اتوماتیک ارتفاع، کنترل خودرو را بسیار راحت تر کرده است و عبور از مسیرهای آف-رود را آسان نموده است. سیستم فرمان با ضریب متغییر، ایمنی این خودرو را در جاده های آف-رود بیش تر کرده است. موتور هشت سیلندر خورجینی LX 570 با حجم 5.7 لیتر که مجهز به دو توربوشارژر می باشد، قادر به تولید 383 اسب بخار نیرو (این رقم در مدل های موجود در کشور، کم تر است) و دست یابی به شتاب 0 تا 100 در عرض 7.5 ثانیه است. حداکثر سرعت این شاسی بلند ژاپنی بر روی 220 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در این قسمت، شتاب و قدرت کم تر این خودرو از رقبای آلمانی، به محبوبیت آن کمی خدشه وارد کرده است. مصرف سوختLX 570 در شهر 23 لیتر و در اتوبان 15 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می باشد که در این کلاس رقم نسبتاً زیادی است.
ایمنی
در بحث تصادفات، این خودرو ایمنی بالایی دارد و از موسسات استاندارد ایمنی توانسته است امتیاز بالایی کسب کند. این موضوع به لطف استفاده از 10 عدد کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم ترمز کمکی و سیستم پیشگیری از تصادف می باشد که به صورت استاندارد در لکسوس LX 570 وجود دارد. مالکین لکسوس های GX از احتمال بالای واژگونی گلایه داشتند که به ادعای کمپانی ژاپنی، این مشکل در LX 570 برطرف گردیده است.
ناگفته نماند که این لکسوس یکی از خودروهای مناسب و محبوب برای استفاده به عنوان خودروی ضدگلوله و تشریفاتی است که با داشتن ساختار محکم و با دوام بدنه، مناسب این کار است. در خاتمه شما را به دیدن این فیلم تبلیغاتی (دانلود) که در مجموعه 1Car ترجمه و زیرنویس شده است جلب می کنیم و به تمام لکسوس دوستان توصیه می کنیم دقایقی از وقت خود را به دیدن آن اختصاص دهید.
/uploads/2013-lexus-lx-570-1Car.flv
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.