تغییر استراتژی واردکنندگان برای مونتاژ نهایی خودرو در ایران

 

تغییر استراتژی واردکنندگان برای مونتاژ نهایی خودرو در ایران

 
همانطور که احتمالا می دانید، بر اساس جدیدترین تصمیم ‌گیری دولت، واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است؛ اما واردات خودرو هایی به‌ صورت سی ‌کی‌ دی انجام می ‌شود آزاد است و از این رو وارد کنندگان حالا بیش از قبل به فکر مونتاژ خودرو در کشور افتاده اند.
 
این تغییر استراتژی می تواند به ایجاد خط تولید های سبک برای مونتاژ نهایی خودروها و تغییر استراتژی شرکت های وارد کننده برای عرضه محصولات خود با تعرفه کمتر و دور زدن قانون ممنوعیت واردات خودرو کامل منجر شود. البته شاید هدف قانون گذار نیز از ابلاغ این شرایط همین راهکار باشد، اما نکته پنهان در این روش به ثبات اقتصادی کشور باز میگردد. در واقع با توجه به شرایط تحریم و بی ثباتی اقتصادی، سرمایه گذاری برای تاسیس خط تولید و واردات تعداد زیادی قطعات منفصله به کشور می تواند با ریسک زیادی همراه باشد.
 
 
 
در همین حال این روزها بحث واردات خودرو های ثبت ‌سفارش‌ شده قبلی برای تحویل به مشتریان خودروهای وارداتی که از قبل برای این خودروها ثبت‌ نام کرده بودند، بر سر زبان ها افتاده است. درصورت تصویب این موضوع خودروهایی که در گمرکات موجود هستند و همچنین خودروهای که ثبت‌ سفارش‌ شده‌ اند و آماده تحویل به نمایندگی‌ های برندهای وارداتی در کشور هستند، وارد کشور خواهند شد. اين خودروها از برندهای فولکس‌ واگن، هیوندای، تویوتا، نیسان، میتسوبیشی، رنو، دی ‌اس، سانگ‌ یانگ و بورگوارد هستند. البته اگر این طرح شامل حال خودروهای ثبت ‌سفارش ‌شده اما وارد نشده به کشور  نیز شود، یک یا دو برند دیگر به این لیست اضافه خواهد شد. هرچند به‌ نظر می‌ رسد در نهایت تنها بخشی از این طرح به تصویب برسد و خودروهای موجود در گمرک ترخیص شوند.
واردات خودرو
نهایی شدن این موضوع باعث خواهد شد برخی خودروها در تعداد قابل‌ قبولی به بازار خودرو کشور وارد شوند. اما خودروهای پریمیوم با قیمت بیش ‌از ٤٠ هزار دلار در اين ليست وجود ندارند، زیرا بر اساس قانون ثبت‌ سفارش آنها از دی‌ ماه سال گذشته ممنوع شده است و تنها محدود به خودروهای موجود در گمرکات کشور خواهند بود. و در آخر در صورتى كه این وعده عملی شود، ممکن است قیمت ها در بازار خودروهای وارداتی تغییر کند.
 
البته در خصوص شرکت هایی که بعد از عید موفق به دریافت ارز 4200 تومانی برای واردات خودرو شده اند، اعلام لزوم پرداخت تفاوت قیمتی بین ارز 4200 تومنی و ارز در بازار ثانویه باعث شده تا قیمت نهایی خودروها نامشخص باشد. این درحالیست که برخی از خودروهای مذکور با قیمت های ثابت پیش فروش شده اند و مشخص نیست که شرکت های وارد کننده به چه شکل باید اختلاف قیمتی مذکور را از مشتریان خود دریافت کنند.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تحریم های خودرویی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر