دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین 403 : شر و ور تحویل ما نده این سایپا بیشرف همه ماشین هاشو به دلال فروخته پاشو برو تهرانسر پر شاهینه. کد ملی هایی که برای دلال ها بوده و با پلاک های شهرستان همرو تحویلشون دادن . اصلا ماشین نداره سایپا خط تولید بخوره تو سرش
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
Hi : میش بفرمایید کی ماشین پلاک شده و رفته توی مرحله ارسال مدارک ؟
هلیا : دلم بیشتر از خودم برای عمو سهراب میسوزه. چه ملت بدبخت و نجیبی داریم.
تارا دستی 1ماهه : سلام دوستان به نظر من وبا توجه به تجربه های قبلی ایران خودرو را تو بازی دیگه فک نکنم با زودتر از یک ماه تاخیر ماشینمونو بده مطمئن باشید تحویل 30مرداد بودم.
سعید : سهراب جان،دلبندم،داره میگه :انشالله ماههای پیش رو ،یعنی وقت چله زمستون.تقصیر خودته،رفتی نیسان رو فروختی که شاهین پلاس سوار بشی.صبر کن عمو جان.
سهراب لره : عمو جان ،مو سختمه .ای حرفهای قشنگ و بالاشهری هم نمیفهوم.به زبون لری خومون بگو ای ماشین مو کی میدی؟
ارزو مرداد : شاهین تیر ماه سلام بی زحمت شماره پذیرش تونو مینویسید؟🙏🌹
عبدی : جاااااااااااااااااان ؟....عمو سرمون گیچ رفت!.....این انشاء به چه درد من میخوره؟فاکتور چی شد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا7تیر : هیچ خبری نیس؟
رانا7تیر : انگارتعطیل کردن هیچ مرحله ای جلونمیره.یه هفته اس همینجوری ثابت مونده دوروزفاکتورکردن دلمون خوش بودماشین میدن
سلیم : برو به احراز سکونت جدید توی سخا ثبت کن و بعد برگه رو ببر نمایندگی. ثبت کنه برات
حمید : شماره دیگه ای ندارید ازشون؟؟؟ چرا اینجوری سایپای خراب شده؟؟؟ دم ایرانخودرو گرم حداقل جواب میدن
شیما : سلام راه ارتباط شماره تماس با ایران خودرو چطوره بعد چه داخلی لطفا اگه کسی میدونه کامل بفرمائین
Ariana تحویل مهر : با قیمت قبل هم فاکتور شده!!!!
ساینا : من امروز صبح زنگ زدم یکی دوبار اول زنگ نخورد ولی بعدش جواب دادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : اره نمیشه رفت دیگه من شهرستان اومدم خطم اصلا انتن نمیده دیگه نمیتکنم ببینم البتع فاکتور هم نمیشم میدونم😔
ایوب تحویل مهر : دوستان ظاهرا کاستومر رو دیگه با رمز کردن.ای تف
دناپلاس 1404مهر : https://customer.ikco.ir/login