دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : دوستان زنگ زدم خراب شده اونجور که معلومه بعد تاسوعا عاشورا فاکتورها شروع میشه لعنت به هرچی بی وجدانه
محمد حسین : ۴ ماه تکمیل وجه اطلس کردیم خبری از ماشین نیست ما باید حق خودمون رو از کجا بگیریم چرا کسی پاسخ گو نیست قوه قضائیه چرا ورود نمیکنه
Jacj4 : سلام الان پرسیدم از دوستان ماه بهمن رو دارن فاکتور میکنم. ثبت نامی 21,بهمن بوده
طاهر : خدا لعنت کنه بنیان گذار خودرو سازهای ایرانی رو
شاهین جی : توروخدا اینجوری تو دلمون را خالی نکنید توکل بر خدا انشاالله خیلی زود از هممون را تحویل میدن
داریوش : من ۲ اردیبهشت م هنوز هیچی امروز زنگ زدم شرکت گفتن هیچی معلوم نیس گفتن تا ۲۲ اسفند فاکتور شده طلبکار هم بودن و درخواست داشتن صبور باشیم عجب اشتباهی کردم این ماشینو ثبت نام کردم به کی شکایت کنیم نمی دونم
مداح : والا اون طور که از کامنتا معلومه هیچکس ماشین تحویلنگرفته ؟؟؟؟؟یعنی چی؟؟؟؟
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : شما حواله خرید کردی پیامک واسه کسی که ثبت نام کرده می‌ره نه شما باید اینو بری نمایندگی بپرسی چطوریه
داریوش : یه چیزی گفتن شما باور نکن تا بوده سایپا و اون یکی خودرو ساز همین بوده
شهریور A5 مشکی : جناب آقای علیرضا x5 از راهنمایی ارزشمند جناب عالی بسیار سپاسگزارم. طبق راهنمایی شما با پرداخت 100000 تومان درخواست کارت سوخت را با موفقیت ثبت کردم. باز هم ممنون.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهریور : سلام دعوت نامه شهریور ماه صادر شد با مبلغ 496 آیا واریز کنیم افزایش قیمت قانونی هست مردادی ها چکار کردن
راسخ : خدا عذابی الیم به این لعنتی های مال مردم خور بدهد که اینجوری مردم رو اسیر کردن بعد از 8سال ! یکیشون میاد میگه بفروشین به من که شدم ناجی جیب خودم بعد 8 سال ! مبادا شکایت کنید! یکیشون میگه بشتابید طرح کوییک رو آغاز کردن ! یکیشون میگه ملت شکایت نکنید که ما به دردسر نیوفتیم ! خدا ازتون نگذره که شدین کاسب درد مردم . من هم طرح شکایت را آغاز کردم .
دوستان اتو : 😭😭😭😭😭😭😭
اطلس آذر اصفهان : ادامه..اونجارا روسرش خراب میکنیم..چطوره اگه یه وقت یکی بخواد بهمون زور بگه.گلوشا میبریم..ولی هزاران برابر بدترشا سایپا سرمون در آورده..هیچ کاریش نداریم..جای تعجب داره...
محمد دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام من دنا آپشنال تحویل 4تیر هستم فروش فوری هنوز فاکتور نشده ولی سود دیر کرد هر روز داره برام حساب میشه روزی 950 هزار تومان
محمد دنا آپشنال مشکی آبنوس : سلام خواهش میکنم فقط در مورد ماشین مورد نظر خود صحبت کنید اگر میخواد پیش بره کسی میخواد حرف چرند بزنه خودش دختر بکنه یا خودش پسر بکنه گزارش میکنم که طرف مسدود کنن که نتونه پیام بفرسه با تشکر
صادقی : سلام 207 پانا مشکی قالپاق تحویل 18 خرداد تا الان 14300 تاخیر خورده هرچی ژنگم میزنم میگن معلوم نیست کی تحویل بدن
حامد : 26 خرداد باید میدادن الان 10 تیر هنوز فاکتور نشده
سورن پلاس 5 تیر : سلام دوستان به نظر شما تحویلی 5تیر کی فاکتور میشن
مرتضی : بعد فاکتور چند روز تولد کشید چراغ تحویل خودرو روشن بشه