دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 

دریافت خسارت خواب خودرو؛ رویایی که از دست می رود

 
براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودرویی در دوره گارانتی سه بار به دلیل ایراد تکراری به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش عرضه‌کنندگان خودرو مراجعه کند، شرکت خودروساز و واردکننده مربوطه موظف به تعویض خودرو با یک خودروی جدید است.
 
این بخش از قانون تا سال گذشته به ندرت و بسیار محدود اجرا می‌شد، منتها بررسی‌های صورت گرفته از عملکرد سال ۱۳۹۶ خودروسازان بزرگ نشان داد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب، به تدریج در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
 
تعداد افرادی که از خرید خودروهای صفر کیلومتر خود ناراضی هستند، کم نیست و شنیده می‌شود که شکایت برخی از آنها به بی‌نتیجه مانده و خودروهای معیوب صفر کیلومتر در پاکینگ‌شان خاک می‌خورد.
 
با این حال قائم‌مقام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر از بهبود این روند داده و اعلام کرده است که طبق ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال ۱۳۹۶ دو خودروساز بزرگ به‌ویژه ایران خودرو در حد قابل توجهی نسبت به اجرای قانون تعویض خودرو اقدام کرده‌اند اما باقی خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان این قانون را اجرایی نمی‌کنند:
 
«بررسی‌ها نشان می‌دهد که قانون تعویض خودرو در صورت تکرار عیب خودرو در سه نوبت، علی‌رغم بی‌توجهی سایر خودروسازان و واردکنندگان خودرو، به تدریج در حال جا افتادن است و وضعیت در حد قابل توجهی بهبود یافته است. همچنین بررسی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در سال گذشته نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۶ وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه نیز بهبود یافته است.»
 
طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، اگر خودرویی در دوره گارانتی به دلیل کمبود قطعه یا ناتوانی در رفع عیب بیش از دو روز کاری در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو متوقف شود شرکت مربوطه ملزم به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک مربوطه است.
 
به گفته «سعید تاجیک» بررسی عملکرد سه ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در تامین قطعات دچار مشکل شده‌اند بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌ها بیشتر شود.
 
همانطور که پیش از این هم اشاره شد، کمبود قطعات و لوازم جانبی خودرو، خدمات پس از فروش را با مشکل مواجه خواهد کرد. در این شرایط دور از ذهن نیست که تعداد زیادی از خودروها در پارکینگ و تعمیرگاه نمایندگی‌ها خاک بخورند. حالا باید دید پس از بحران گفته شده، وضعیت پرداخت خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه چه تغییری خواهد کرد؟
 
نظر شما چیست؟ آیا نمایندگی‌ها می‌توانند با شروع بحران کمبود و گران شدن قطعات به مشتریان خود خسارت خواب خودرو در تعمیرگاه را بپردازند و یا اجرای قانون تعویض خودرو را ادامه دهند؟ اگر شما هم تجربه‌ای در تعویض خودرو و دریافت خسارت خواب خودرو دارید با ما در میان بگذارید و عنوان کنید که با چه مشکلاتی روبرو شدید.
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , بازار خودرو , سایپا , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

بهرام غلامی نژاد
0


م
05:58  1401/01/23
پاسخ دادن
بهرام غلامی نژاد
0

از سال 1385 بدنبال خسارت خواب کامیونم هستم که حدود 5 ماه در تعمیرگاه ایران خودرو دیزل بعلت نبودن قطعات توقف نمود با داشتن گارانتی . اما هرچه رفتم و امدم نتیجه ای نداد دست اخر خانم تشهدی در باره پرداخت خسارت فرمودند بو پارتی بیار و بهع تگهبانی دستور دادند که مرا به شرکت راه ندهند . اما کوتاه نمی ایم .
مجبور میشدم به 110 زنگ میزدم و به همراه انها نمی توانستند از وذرود من جلوگیری کنند . واین خسارت خواب را اگر بخواهم بنویسم یک کتاب است .خواهشمندم و تمنا میکنم راهنمایی نماید.09161612017
م
05:54  1401/01/23
پاسخ دادن
بهرام غلامی نژاد
0

از سال 1385 بدنبال خسارت خواب کامیونم هستم که حدود 5 ماه در تعمیرگاه ایران خودرو دیزل بعلت نبودن قطعات توقف نمود با داشتن گارانتی . اما هرچه رفتم و امدم نتیجه ای نداد دست اخر خانم تشهدی در باره پرداخت خسارت فرمودند بو پارتی بیار و بهع تگهبانی دستور دادند که مرا به شرکت راه ندهند . اما کوتاه نمی ایم .
مجبور میشدم به 110 زنگ میزدم و به همراه انها نمی توانستند از وذرود من جلوگیری کنند . واین خسارت خواب را اگر بخواهم بنویسم یک کتاب است .خواهشمندم و تمنا میکنم راهنمایی نماید.09161612017
م
05:52  1401/01/23
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Ham : منم اسفند تکمیل وجه کردم تو سامانه زیرش زده اطلاعات بازگشتی خودروساز برا همه ی کسایی که پول دادن همینو نوشته ؟
سلام : وقت بخیر دوست عزیز احتمال داره بیاد ولی چند مرحله پیام اومده سهند اطلس و ساینا ساینا دیگه آخریش بوده که پیامک اومده بازم برای اطمینان با شرکت سایپا تماس بگیرید ۰۹۶۵۵۰
امیر : دوستانی که اسفند تکمیل وجه انجام دادین تحویل خودرو چه زمانیه از 2 ماه هم بیشتر شد چه اطلاعاتی دارید ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر : دوستانی که اسفند تکمیل وجه انجام دادن تشریف بردید معاونت بازاریابی چه اطلاعاتی بهتون دادن چه زمان ماشین تحویل داده میشه
S3 ابان : به کسی زنگ نزدن برای تحویل. کسی اطلاعی نداره؟
تی8/ تی9 : هر دفعه زنگ میزنیم به 42724 هر کدوم ده روز ده روز عقب میندازن / کسی جواب درست نمیده / امروز بهشوه گفتم یه سری به قسمت نظرات مشتریان بزنید / هر چی فحش خارومادر هست اینجا دارن میدن / هر چی نفرین لعنت هست میکنن / خودتان را به کوری کری نزنید / دست اخر میگه بله قربان حق با شماست /
J7 : 28 اسفند شاسی شده گنوز نه پلاک شده نه بیمه
مشهدj7 : ماشین امروز تحویل گرفتم ثبت نامی ۲۳ مهرماه ان شالله بقیه دوستان هم به زودی تحویل بگیرند
مهدی s5 26 مهر : عمو اجازه بده بیمه و پلاک بشه بعدا زنگ بزن
علی : سلام دوستان خودتان را خوشحال نکنیید الان به دوماه هست همه مدارک امده حتی کارت سوخت ولی از ماشین خبری نیست اس۵ نوزده مهر
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعید : من اسفند واریز وجه کردم هنوز فاکتور هم نشده
ریحانه رانا تحویل 30 بهمن : بله امروز فاکتور شدم
تحویل اسفند : فاکتور شدی،
امید : سلام تحویل 30 بهمن واریز 18 دی امروز فاکتور شد انشاله واسه همه دوستان در حال انتظار به زودی این اتفاق بیوفته
محمد : اقا به نظرتون بهمن چه زمانی فاکتور میشه
سانی : سلام این رقم نهایی هست ؟ یا بابت خسارات و سایر تعهدات نیز مبلغی اضافه بر این پرداخت میشه ؟ ممنون میشم پاسخ بدید
آرش. دوگانه دی ماه : با سلام بحث سود دهی و بازار فروش 207 بهتره و خیلی راحت تر فروش میره
مهران : سلام ساینا فوری پذیرش 1 بهمن الان فاکتور شدم جهت اطلاع
دی دو گانه : سلام من 28 تکمیل وجه کردم ،29 سخا تحویل دادم امروز با شرکت سایپا تماس گرفتم ،گفت که خودرو به شما تخصیص داده شد
رضا : شما کی تبدیل زدین؟؟