یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 
آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.
 
سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.
 
 
با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.
 
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.
 
آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.
 
 
برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.
 
 
مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.
 
به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.
 
 
آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی قزوین : انتخاب نمايندگي 1404/05/02 پرداخت كل وجه 1404/05/02 دريافت پرونده 1404/05/06 آماده براي صدور فاكتور 1404/05/25 فاكتور شده در حال انجام....
طرح ۱۰۰ لعنت به پدر مسول سایپا : لعنت به مردگان همه ی مسولین دزد و دروغ گوی سایپا هرکسی موافقه + بزنه
شاهین G : من هفته چهارم مهر ماه نوشته تحویل خودرو کسایی ک اردیبهشت پول کاملشونو ریختن ماشینشون فاکتور شده؟
سیامک : سلام آقا شاهین شما کی فاکتور شدین؟ چون سود تاخیر رو تا روز فاکتور حساب میکنن
افتخاری : من اسفند۴۰۳ ماشینx5نقدی نوشتم ولی خبری نیست راهنمایی کنید😔
ج ج : سایپا میگه ۱۲ فاکتور شده منم ۱۶ اسفندم خدالعنتشون کنه
افتخاری : سلام من آخر اسفند۴۰۳ نقدی ثبت نام کردم فعلا خبری نیست چکارکنم
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : من ۹ دی تکمیل وجه کردم اگر اشتباه نکنم ۲۸ تیر تحویل گرفتم سود تاخیر توی فاکتور کارخونه نوشته ۱۰ میلیون تومان که عدد چرتیه امروز زنگ زدم سایپا گفت سود تاخیر شما ۶۱ میلیون تومانه حالا برای شما دوستان اگر این هفته تحویل بدن تا 75 میلیون سود تاخیر میگیرید البته با 4، 5 ماه تاخیر
Gl : میگن‌جی‌ال‌ تا‌ ۲۳‌ اردیبهشت‌ فاکتور‌ شده‌ راسته?
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : سلام بر گروه فعال دنا.یه سوال داشتم تحویل 3شهریور تارا دستی فروش فوری هستم امروز قراردادن باز نشد خطا میزنه قبلا باز میشد...هنوز فاکتور نشدم کسی اطلاع داره واسه چیه...ممنون
محمد : از تحویل خرداد هم کسی موتده فاکتور نشده باشه؟؟؟؟+بزنید
فولادی 6دنده 31تیر : سلام تحویلی های خرداد تموم شد یا هنوز مونده؟بخدا مردیم انتظار کشیده انتظار این آشغالا خدا لعنتشون کنه
علی : منم امروزفاکتورشدم تبدیل دوگانه به تک سوز بیست وچهارم ماه پیش،تکمیل وجه کردم...دوستان دارن همه روفاکتورمیکنن خیالتون راحت
مراد بیگ : دوستان بلد نیستید الکی اظهار نظر نکنید سفید خوبه و باید باشه فرق مهم سفید شیری با سفید اینه اگر سفید شیری بعدان وقتی خدایی ناکرده سپر جلو و عقب بخواهد رنگ بشود یا تعویض بشود در تعویضی هیچکدوم از سپر های جدید بهش نمیخوره چون اونها سفیدند نه سفید شیری بعد در بدنه هم همینطوره ساخت رنگش و خوروندن به رنگ اصلی سخته در اصل سفید شیری یک رنگ الکی هستش که ما را بعدا سخت می کنه تجربه خودم در قدیم گفتم بدونید در اصل شاید کسی بگه میشه ببین وقتی سپر جدید از بیرون میخری و به بدنه سفید شیری خودت وصل میکنیم رنگ سپر جدید با بدنه فرق داره انگار مال یه ماشین دیگرو انداختی هیچ کجا هم پیدا نمیشه اون رنگ چون کارخانه همه را با هم رنگ کرده و پخته خلاصه تجربه بود مخلص همه دوستان گرام
رادمهر : سلام،تبدیلی دوگانه به تک،واریزاولیه25آذر1403،تکمیل وجه وسخا16تیر،فاکتور25مرداد,امروز26مردادپلاک آنلاین شد
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : 05133563501 داخلی 6070
دنا تیر : زنگ بزن نمایندگی ببین داستان چیه
دروغ : سلام ان شاا... این بار دروغ سایپا راست باشه چند وقت پیش بود امدن گفتن 80 درصد تعهدات اطلس فاکتور شده الان دوباره میگن 8000 ماشین آماده فاکتور
سحر : امیدوارم اینطور باشه 🌹