یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 

یک چالش بزرگ؛ محدودیت های سیستم های کمک رانندگی

 
آنسوی مرزها خودروهای روز با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به دست مشتریان می رسند. این سیستم ها می توانند نقشی تعیین کننده در حفظ جان راننده و دیگر سرنشینان داشته باشند، چرا که گاها در صورت عدم تمرکز راننده بطور خودکار وارد عمل شده و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری می کنند.
 
سیستم های کمکی راننده شامل مواردی مثل کنترل نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار شده و موظف هستند از بروز تصادفات و یا شدت برخوردها بکاهند.
 
 
با وجود مزایای زیاد، سیستم های ایمنی و کمکی راننده دارای محدودیت هایی نیز هستند؛ به همین خاطر باید حد و مرز توانایی آنها را به درستی شناخت و انتظاراتی متناسب از آنها داشت.
 
نتایج تحقیقی که اخیرا توسط انجمن اتومبیل آمریکا (AAA Foundation) انجام شده، حکایت از آن دارد بیشتر رانندگان اطلاعات صحیحی نسبت به نحوه کار سیستم های کمکی نداشته و توقعاتی بیش از حد از آنها دارند.
 
آقای برایان تفت (Brian Tefft) محقق ارشد انجمن اتومبیل آمریکا در این باره گفته که بخش قابل توجهی از افراد سوال شونده نسبت به محدودیت های بنیادین تکنولوژی های ایمنی بی اهمیت هستند.
 
 
برای مثال 80 درصد از جامعه آماری این تحقیق نمی دانستند که سیستم کنترل نقاط کور چگونه کار می کند. آنها بر این باور بودند که سیستم مذکور قادر است دوچرخه ها، افراد پیاده و اتومبیل هایی که با سرعت بالا در حال نزدیک شدن هستند را تشخیص دهد. 25 درصد از این افراد هم در حین تعویض مسیر فقط به این سیستم متوسل می شدند.
 
 
مساله عجیب دیگر اینکه 40 درصد از پرسش شوندگان تفاوت سیستم اخطار برخورد جلو و سیستم ترمز اضطراری خودکار را بلد نبوده اند؛ 29 درصد هم گفته اند که در حین فعال بودن کروز کنترل تطبیق پذیر به انجام کارهایی دیگر مشغول می شوند، زیرا معتقدند که این سیستم می تواند از تصادف جلوگیری کند.
 
به اعتقاد آقای جیک نلسون (Jake Nelson) مدیر بخش ایمنی ترافیک و تحقیق انجمن اتومبیل آمریکا عموم مردم فکر می کنند تکنولوژی های کمکی قادر به انجام امور رانندگی هستند، در حالی که آنها نقشی کمکی داشته و نمی توانند جای راننده را در پشت فرمان بگیرند.
 
 
آقای نلسون آگاه سازی و آموزش رانندگان نسبت به توانایی های سیستم های کمکی را وظیفه خودروسازان و نمایندگی ها می داند. وی اصلاحات در بازاریابی و عدم القای قابلیت های بیش از اندازه سیستم های کمکی را نقطه آغازی برای کار تلقی می کند. آموزش مستمر رانندگان قبل از خرید یک خودروی جدید گام دیگری است که آقای نلسون آن را پیشنهاد کرده است.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی هستم از بابل : اردیبهشت۱۴۰۳ مبلغ ۲۳۱ ملیون سهند ثبت نام کردم قرار بود دیماه تحویل داده بشه و در تاریخ ۳۱ فروردین ۴۰۴ بقیه مبلغ و واریز کردم الان که ۱۱ تیر هست هنوز خبری از تحویل ماشین نشد کی تجویل می دهند
علی ریرا : سلام دوستان خبری جدید ندارین از تولید ری را؟ جدیدا فاکتور شده واسه کسی عایا
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی ال : دوستان الان زنگ زدم میگن شاهین جی ال تا ۲۸ فروردین فاکتور شده
شاهین پلاس : با سایپا تماس بگیرید داخلی سیصد و دوازده ازشون بپرسید که ماشین کجاس الان شاید رسیده باشه نمایندگی و باهاتون تماس نگرفته باشن هنوز منم همینطور شد یه هفته بعد پلاک شدن سند رسید زنگ زدم سایپا گفتن که ماشین سه روز پیش رسیده نمایندگی باید تا الان بهتون زنگ میزدن
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
Mina : سلام مبارکتون باشه، پلاک من هم ثبت شد
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : همشون اسفند ماه هستن فکر کنم تکمیل وجه اردیبهشت تو مرداد تحویل بدن
جک s3 به sr3 : مبارک هممون باشه برای منم ثبت شده انشالله شنبه همگی سوار ماشینامون باشیم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام دوستان ساینا من دو روزه فاکتور شده پلاک هم شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت از کاشان باید بیاد تا کرج،گفت باید خودرو بر تکمیل شه بفرستن چند روزه میاد و تحویل میدن
سمندسورن 19اسفند : سلام پرداخت کل وجه 13ماه 12
نیما : تبدیل اجباری هست یااختیاری
رانا : اگه قرارباشه تبدیل کنن پیامک میفرستن روسایت مهم نیست که پیامکی برای مانیامده
ساینا دوگانه آخر مرداد : امروز واسه من دعوتنامه تبدیل به تک اومد منم تکمیل وجه کردم سخا رو هم بردم تحویل دادم با این وضع دوگانه ها دیدم صبر جایز نیست
محمد : فاکتور نشده عزیز من تکمیل وجه 8 اردیبهشتم فاکتور نشده
احسان : ار اس واسه عادی هاتا 1اردیبهشت فاکتور شده،من خودم تکمیل وجه 2اردیبهشت هستم هنوز فاکتور نشدم
222222 : خدا کنه بجای ایکس ال ، اس بیاد یک مقدار سود کنیم ، توی بازار که قیمت اشون فرق نداره ولی توی کارخانه 50 میلیون به نفع آمون هست
توحید ارومیه : منصور شیبانی جنابعالی فکر کنم تمام تجمعاتی که میری خشونت آمیزه من منظورم اگر تمام دوستانی که فروش فوق العاده هستن در هر شهری هستید باهم هماهنگ باشید و به نمایندگی اون شهر خود مراجعه کنید که واسه شرکت قابل فهم بشه مشتری با هزار مشکلی پول جور کرده وحالا با این طرز فاکتور مواجهه میشه که کسی بعداز اون ودر تاریخی خیلی بعد فاکتور بشه اما خودرو او نمیشه شرکت متاسفانه تمام روی کرد خود راتعقیر داده دلیل شم نا معلومه این راهی که من گذاشتم جلو راه تون بهترین گزینه هست حالا دوست دارد انجام ندید بهتون قول میدم فوق العاده بهمن شهریور تحویل میده
سید مهدی : فروش فوری روزی 608هزار سود تاخیر دارد ولی پیش فروش روزی 200تومن