عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 

عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 
 
رپورتاژ - خودروی پیکان در اواخر دهه‌ی شصت و پس از ۴ دهه تولید مداوم مرد، پس از آن تولید این خودرو با تیراژ پایین تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. می‌توان پیکان را آغازگر صنعت خودروسازی در ایران دانست. ایرانیان پیکان را به عنوان خودروی ملی ایران می‌شناسند. خودرویی که یادش با خاطرات ایرانی‌ها گره خورده است. هنوز هم خرید و فروش این خودروی نوستالژیک در ایران ادامه دارد. قطعات یدکی این خودرو نیز تا نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد تولید شدند و پس از آن تولید آنها نیز متوقف شد. خرید پیکان نوعی انتخاب کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت این خودرو چندان به صرفه نیست و رقبای به صرفه‌تری و جدیدتری در ایران موجود هستند. خرید و فروش مدل‌های لوکس قدیمی که در طول سال‌ها به خوبی از آنها مراقبت شده است، تنها بین علاقمندان به این خودروی قدیمی انجام می‌شود. اگر شما هم به خرید خوردوهای کلکسیونی علاقه دارید با این مطلب همراه باشید.
 
مدل‌های مختلف پیکان 
 
پیکان شاید سرنوشتی مانند پراید دارد. این خودرو در طول‌ سال‌ها در مدل‌های مختلف تولید شد و در زمان تولیدش خریدار بسیار داشت. پیکان در مدل‌های تاکسی، وانت، جوانان، دولوکس، استیشن، چراغ بنزی، سپر جوشان و ... تولید می‌شد. هر کدام از این مدل‌ها قصه‌ای دارند و برای دورانی در ایران فراگیر و محبوب می‌شدند. شرکت ایران ناسیونال به عنوان مونتاژ کننده‌ی پیکان در ایران سعی می‌کرد تا بازار مشتری‌های خود را گسترش دهد و به هر خانواده‌ی ایرانی یک پیکان بفروشد. برای مثال زمانی که پیکان جوانان محبوب را مد کرد، هدفش قشر جوانی بودند که به سرعت و شتاب علاقه داشتند. با ظهور پیکان جوانان گوجه‌ای، تقریبا هر جوانی آرزو داشت که یکی از پیکان‌ها را بخرد. این مدل هنوز هم بخاطر نوستالژیک بودنش در میان خودرو بازان قدیمی محبوب است. یا زمانی که پیکان دولوکس را عرضه کرد، هدفش مشتریانی بودند که یک اتومبیل دنده اتومات می‌خواستند. پیکان پلتفورمی بود که شرکت ایران ناسیونال هر کاری که دلش می‌خواست با آن کرد تا فروشش را بالا ببرد. البته خرید پیکان صفر در آن دوران به علت همین تنوع و توجه به نیاز بازار زیاد بود. هیلمن هانتر یا آرو (arrow) پس از اینکه از زادگاهش یعنی انگلستان خارج شد، در گذر سال‌هایی که در ایران بود خودرویی کاملا متفاوت شد.
 
قیمت خرید و فروش پیکان در بازار فعلی
 
برای خرید پیکان می‌توانید بین ۷ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر فقط یک پیکان بخواهید و چیز دیگری برای شما مهم نباشد با ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌توانید به خواسته‌ی خود برسید. برای مثال یک پیکان مدل ۱۳۸۲، با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، بیمه و به شرط سالم بودن حدود ۸ میلیون قیمت دارد. پیکان‌های تمیز و نه چندان قدیمی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. اگر کلکسیون‌دار و یا علاقمند به خرید خودروی کلاسیک هستید هم باید هزینه‌ی عشقتان را بپردازید. در سایت دیوار یک پیکان کلکسیونی مدل سال ۱۳۴۹ قرمز رنگ، بازسازی شده به قیمت ۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری یک پیکان کلکسیونی مدل ۱۳۵۲ با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت‌ها بیشتر به قطعات تعویض شده مربوط می‌شود. فروش پیکان کلکسیونی چندان ساده نیست، پس باید عاشق این خودرو باشید و قصد فروشش را نداشته باشید.
 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام برای منم تحویل مهر ماه هست ولی دعوتنامه هنوز نیومده . سایپا چون نمیتونه خودرو رو به موقع تحویل بده دعوتنامه نمی‌فرستند چون باید یکماه پس از تکمیل وجه خودرو رو تحویل دهد. وگرنه جریمه تاخیر باید بدهد
حمید : باسلام مگه هنوز هفته ی چهارم مهررسیده که پیگیری کنی من شهریورم وپیامی برام نیامده حتی مردادی هاهم براشون پیام نرفته سایپا 2ماه عقبه خودتو برااخراذر آماده کن نه حالا
محمد : متاسفانه درست است ، تعهدات سایپا بیشتر از چیزی است که تنها محدود و معطوف به شاهین پلاس باشد ، متاسفانه این صبر تا نیمه ابتدایی آینده شهریور سال آینده حداقل برای برخی ادامه دار خواهد بود ، سایپا توان تولید و تحویل این تعداد را تا پایان امسال ندارد. واقعیت این است هر چند قابل پذیرش نباشد .
شاهین زمستان 1403 : منم همینطور ، نه پیام اومده و نه خبری هست . اقا جنگ بشه باید چکار کنیم ؟ ماشین بهمون میدن ؟؟؟؟؟
منصور : سلام بم خودرو دعوتنامه ارسال کرده بعد چند روز مجدد پیام داده بدلیل اشکال در سامانه اشتباها دعوتنامه ها صادر شده و همه رو باطل کرده کسی از این موضوع اطلاع دقیق داره لطفا شرح بده
علی : سلام شاهین g پیش فروش تحویل خرداد بودم واریز اولیه ۲۰ اذر ۱۴۰۳ تبدیل به جی ال ۲۲مرداد زدم ۳ مهرماه پلاک و فاکتور شده
Shahin : بخدا دیوونه ای دیگ فقط مرض اعصاب نصیبت میشه من شاهین فروش فوری بعد از ده ماه مجبور شدم تبدیل ب جی ال بزنم
شاهین : خودت جی ال نیستی مردم و گمراه نکن که بخای زودتر به ماشینت برسی
سهند بهمن : من دیروز زنگ زدم تحویل بهمن هستم کی دیگه فاکتور میشه گفت هنوز دیماه فاکتور نشدن همشون اگر تامین قطع بشه دوماه دیگه بهمن شروع میکنن خدا داند چ به سرمون بیاد، فقط پیش فروش میکنن پول از ما می‌گیرند، بکجا میتونیم شکایت کنیم؟ چ کنیم دوستان
شاهین G کرج : اصلا عجله نکنید سانروف براشون اومده و داره فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا 24 بهمن : دمتگرم اگه شماره ای چیزی داری از کاشان بده داداش
سارا : چشم.حتما
راستین : یعنی انقدر حالم گرفته هست که نگو ثبت نام کردیم پول دادیم ماشین بهمون نمیدن بعد برامون تغییر هم نمیدن بلاتکلیف گذاشتنمون
امیری : لطفا هر وقت فاکتور شدید میشه پیام بذارید ممنون
ساینا دوگانه پیش فروش بهمن : سلام دوستان کسی هست پیش فروش بهمن که دعوتنامه برش اومده باشه؟ برای من شهریور بود ولی هنوز دعوتنامه نیومده
مهدی : گروه شده سعید سعید شعید
وحید : سلام آقا سعید یه ماشین دیگه به نامم باید خلافی اون صفر کنم تا این پلاک بشه یا نیاز نیست
سایپا : ما هم 24 بهمن بودیم یکم فاکتور ششم پلاک دیروز تحویل گرفتیم... زنگ بزن کاشان بهت میگه کی میاد ماشینت
سورن 31 شهریور : سلام تحویل 31 شهریور ، 1 مهر فاکتور و 5 مهر پلاک شد ، 9 مهر هم حمل برای تحویل تیک خورد. به نظرتون کی تحویل میدن؟ امکان داره امروز تحویل بدن؟
ساینا : سلام دوست عزیز برای ساینا اس شماره ای ندارین برای سود تاخیر