عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 

عاشقان پیکان هنوز هم مشتاق خرید هستند

 
 
رپورتاژ - خودروی پیکان در اواخر دهه‌ی شصت و پس از ۴ دهه تولید مداوم مرد، پس از آن تولید این خودرو با تیراژ پایین تا سال ۱۳۸۴ ادامه داشت. می‌توان پیکان را آغازگر صنعت خودروسازی در ایران دانست. ایرانیان پیکان را به عنوان خودروی ملی ایران می‌شناسند. خودرویی که یادش با خاطرات ایرانی‌ها گره خورده است. هنوز هم خرید و فروش این خودروی نوستالژیک در ایران ادامه دارد. قطعات یدکی این خودرو نیز تا نیمه‌ی دهه‌ی هشتاد تولید شدند و پس از آن تولید آنها نیز متوقف شد. خرید پیکان نوعی انتخاب کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا در حال حاضر هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت این خودرو چندان به صرفه نیست و رقبای به صرفه‌تری و جدیدتری در ایران موجود هستند. خرید و فروش مدل‌های لوکس قدیمی که در طول سال‌ها به خوبی از آنها مراقبت شده است، تنها بین علاقمندان به این خودروی قدیمی انجام می‌شود. اگر شما هم به خرید خوردوهای کلکسیونی علاقه دارید با این مطلب همراه باشید.
 
مدل‌های مختلف پیکان 
 
پیکان شاید سرنوشتی مانند پراید دارد. این خودرو در طول‌ سال‌ها در مدل‌های مختلف تولید شد و در زمان تولیدش خریدار بسیار داشت. پیکان در مدل‌های تاکسی، وانت، جوانان، دولوکس، استیشن، چراغ بنزی، سپر جوشان و ... تولید می‌شد. هر کدام از این مدل‌ها قصه‌ای دارند و برای دورانی در ایران فراگیر و محبوب می‌شدند. شرکت ایران ناسیونال به عنوان مونتاژ کننده‌ی پیکان در ایران سعی می‌کرد تا بازار مشتری‌های خود را گسترش دهد و به هر خانواده‌ی ایرانی یک پیکان بفروشد. برای مثال زمانی که پیکان جوانان محبوب را مد کرد، هدفش قشر جوانی بودند که به سرعت و شتاب علاقه داشتند. با ظهور پیکان جوانان گوجه‌ای، تقریبا هر جوانی آرزو داشت که یکی از پیکان‌ها را بخرد. این مدل هنوز هم بخاطر نوستالژیک بودنش در میان خودرو بازان قدیمی محبوب است. یا زمانی که پیکان دولوکس را عرضه کرد، هدفش مشتریانی بودند که یک اتومبیل دنده اتومات می‌خواستند. پیکان پلتفورمی بود که شرکت ایران ناسیونال هر کاری که دلش می‌خواست با آن کرد تا فروشش را بالا ببرد. البته خرید پیکان صفر در آن دوران به علت همین تنوع و توجه به نیاز بازار زیاد بود. هیلمن هانتر یا آرو (arrow) پس از اینکه از زادگاهش یعنی انگلستان خارج شد، در گذر سال‌هایی که در ایران بود خودرویی کاملا متفاوت شد.
 
قیمت خرید و فروش پیکان در بازار فعلی
 
برای خرید پیکان می‌توانید بین ۷ میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. اگر فقط یک پیکان بخواهید و چیز دیگری برای شما مهم نباشد با ۷ الی ۸ میلیون تومان می‌توانید به خواسته‌ی خود برسید. برای مثال یک پیکان مدل ۱۳۸۲، با ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد، بیمه و به شرط سالم بودن حدود ۸ میلیون قیمت دارد. پیکان‌های تمیز و نه چندان قدیمی حدود ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند. اگر کلکسیون‌دار و یا علاقمند به خرید خودروی کلاسیک هستید هم باید هزینه‌ی عشقتان را بپردازید. در سایت دیوار یک پیکان کلکسیونی مدل سال ۱۳۴۹ قرمز رنگ، بازسازی شده به قیمت ۴۵ میلیون تومان آگهی شده است. در آگهی دیگری یک پیکان کلکسیونی مدل ۱۳۵۲ با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. اختلاف قیمت‌ها بیشتر به قطعات تعویض شده مربوط می‌شود. فروش پیکان کلکسیونی چندان ساده نیست، پس باید عاشق این خودرو باشید و قصد فروشش را نداشته باشید.
 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
Soshyan 4 نظر
Hamta 4 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جی سون مشکی۲۷ شهریور : سلام من هم ۲۷شهریوربودم هنوز شاسی هم نشده شماچطورفاکتورشدی
امیر : سلام پیش فروش طرح مادران تارا دستی تحویل 30دی تکمیل وجه 9 آذر کسی اطلاع داره کی فاکتور میشه ممنون میشم جوابمو بدید
سجاد : برادر من،ثبتنام رو اردیبهشت انجام دادم هنوز در تکمیل وجه گیر کرده😅
رضا : سلام منم ثبتنام 27شهریور هستم ولی هنوز شاسی نشده شماره قراردادتون جسارتا چنده و چه رنگیه؟
سهند آبان : شرمنده شماره اشتباه شده این شماره هست 02148911شماره شرکت پارس خودرو
سهند آبان : سلام دوستان عزیز الان شماره می‌زارم اون مال شرکت پارس خودرو هست لطفاً فردا همگی زنگ بزنید و نتیجه رو بگین منم فردا زنگ میزنم میگم به شما بازم اگه نتونستی بگین دوباره شماره بدم 02148914076
حامدلطیفی : درسایپا رو باید گل بگیرن دوساله شاهین ثبت نام کردم تحویل زمستون ۴۰۳هیچ خبری نیست هنوز زنگ میزنی هم چرتوپرت جواب میدن صد ملیون موتور فروختم بلوکه کردم الان میگن شاهین نداریم ولی گوه میخورین بعد ازاون ثبت نام کردین بعد به کارکنان سایپا دارید شاهین میدید بی شرفا بی زات
شهریور : فکر میکردم بعد از اردیبهشت، تا شهریور ایکس پنج ثبت نام نداشته. حالا حالا ها باید منتظر باشم پس
حسین... : بی معرفت مباش که در من یزید عشق اهل نظر معامله با آشنا کنند. هیچکس کسی رو مجبور به عدم واریز نکرده. هر چند شعرم بی ربطه ولی خوب من خودم یکی از اون افرادی بودم که گفتم سایپا موظف و مکلفه که تو زمستون برامون پیامک فوق العاده بفرسته همونطوری که برا پاییزیا فرستاد. ضمنا خودمم پول واریز نکردم و منتظر پیامک فوق العاده هستم. حالا یا علف زیر پام سبز میشه و یا حقمو از سایپا میگیرم. واین ریسک برام قابل تحمله وبه فرض اینکه هیچ ماشینی هم به من ندن خللی تو زندگیم ایجاد نمیشه. در پایان امیدوارم که همه دوستان ماشیناشونو سر موعد بلکه زودتر از موعد تحویل بگیرن بلکه از لجنزار #سایپا به خوشی خارج بشن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
151دیلایت 😍 : مال من چراغ تحویل روشن شد
اتومات اپشنال : نه اقا. واسه من نشده
مالک اریزو 6 پرو : تاریخ تحویل من 5 دی ماه بود
دنا پلاس 6 دنده 30 آبان 1403 : سلام خدمت دوستان کسی از 30 آبان ماشینش فاکتور شده؟ یا اطلاعی داره کی فاکتور میشه؟
رضا : سلام دوستانی که ماشین تحویل گرفتن پیام تحویل حضور ی براشون ارسال شده یانه ممنون میشم اگه دوستان اطلاع رسانی کنن
رستم : بنده اگه رینگ فولادی نخوام باید چکار کنم،فقط ماشین رو بدن اصلا بدون رینگ باشه
رانا : آقا مهدی،روی چه حسابی گفتن ازفردا فاکتور میشه،ازروی سیستم گفت یا دیمی
مهرداد آریزو 6 پرو : حذف شده تاریخ تحویل
مالک اریزو 6 پرو : هواست باشه ببین مگه تاریخ جدید میزنه برات
X33 cvt : پاسخ به 33 کراس عسگری داداش هر شعبه بانک تجارتی برم اوکیه یا حتما باید شعبه مخصوصی باشه؟