کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 

کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 
آزمایش‌های جدید شرکت ZF نشان می‌دهد استفاده از کیسه هوای خارجی در خودرو، میزان آسیب به سرنشینان را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. 
 
در گذشته، خبرهایی درباره‌ی تولیدکنندگان کیسه هوای خارجی خودرو شنیده‌ایم؛ اما به‌تازگی ZF برخی داده‌های آزمایش و استراتژی آن را برای فناوری ایمنی خودرو ارائه داده است. ZF ازطریق آزمایش دریافت که ایربگ خارجی می‌تواند میزان آسیب شدید سرنشین خودرو را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
 
این آمار می‌تواند به‌عنوان دلیل درخورملاحظه‌ای برای اجرای فناوری کیسه هوای خارجی در خودروهای تولیدی مطرح شود. کیسه هوای خارجی ZF طوری طراحی شده‌اند که در اطراف خودرو جاسازی می‌شوند و در طول ضربه، به‌عنوان ناحیه‌ی خمشی اضافی عمل می‌کنند. کیسه هوا مانند بالشی بزرگ به‌نظر می‌رسد و شبیه آن عمل می‌کند تا برخی از ضربه‌های تصادف جانبی را به خود جذب کند.
 
بدین‌ترتیب، اجرایی‌شدن کیسه هوای جانبی به‌عنوان یکی از مسائل بزرگ آینده در ایمنی خودرو مطرح می‌شود. خودرو باید بتواند زمان وقوع تصادف را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که چنین زمانی کمتر از یک ثانیه خواهد بود. هم‌اکنون، برخی خودروها سیستم‌هایی برای پیش‌گویی و تشخیص ارائه می‌دهند که اطلاعاتی درباره‌ی اتفاقات پیش رو دراختیار راننده می‌گذارند؛ اما کیسه هوا به زمانی کمتر از عملکرد کمربند ایمنی یا سیستم تعلیق نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر کیسه هوای خارجی خودرو نتواند در زمان معین عمل کند، بازشدن آن هیچ فایده‌ای برای سرنشین و حیاتش ندارد. نمونه‌های زیادی از این موضوع در گذشته رخ داده است. 
 
 
ZF می‌گوید می‌تواند این کار را باتوجه‌به پیشرفت‌های سریع در سیستم‌های لیدار، رادار، حسگرهای اولتراسونیک و فناوری دوربین انجام دهد. همه‌ی این حسگرها می‌توانند جزئیات مهمی از اتفاقات پیش رو را تشخیص و به‌خوبی واکنش نشان دهند. درست مثل خودروی خودران برای رانندگی در جاده‌های عمومی، این سیستم نیز می‌تواند در آینده به تکامل و کارایی مدنظر دست یابد. کیسه هوایی که ZF در اینجا نشان داده، درحدود کمتر از ۲۰۳ سانتی‌متر طول و ۵۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۸ سانتی‌متر عرض دارد. این اعداد بسته به اندازه‌ی وسیله‌ی نقلیه تغییر خواهند کرد؛ اما به‌عنوان مرجع این اختراع وزن درحدود ۵.۸۹ کیلوگرم دارد. زمان انبساط ایربگ خارجی ZF به پانزده میلی‌ثانیه می‌رسد که بیشتر شبیه زمان واکنش کیسه هوای موجود در جلوی راننده است. البته، نباید از اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد آن غافل شد که درمقایسه‌با کیسه هوای متداول بسیار بیشتر است. 
 
مشتریان همیشه به‌دنبال خرید خودروهای ایمن هستند و به‌نظر می‌رسد این فناوری آن‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. البته، فناوری کیسه هوای خارجی برای استفاده در خودروهای تجاری به بهبود و تکامل نیاز دارد. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: علیرضا 120
8

هزینه بالایی داره و فقط در خودروهای نیمه لوکس و لوکس قابل استفاده خواهد بود... بعیده جزو استانداردهای اجباری بشه...در آمریکا مثلا
23:16  1397/09/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند دی ماه 1 : من ۶ ام اردیبهشت ماه تکمیل وجه شدم ولی فاکتور نشدم
KMC مشتری : من کلا گروه های مختلف کرمان موتور رو بررسی کردم ،طبق تحقیق من مشتری های کرمان موتور دو دسته اند ،یک دسته که به صورت نقدی یا چکی با قیمت مصوب خرید کردند که عمدتا 60 روزه و 90 روزه اند و بندرت 30 روزه،و دسته دوم کسانی هستند که از نمایندگی ها حواله نقدی خریدند با قیمت بالاتر از قیمت مصوب و عمدتا 20 روزه و 30 روزه. دسته اول دچار تاخیر و گرفتاری های فراوانند و به همشون بیشتر بهانه حمل و بهانه های مختلف رو میارن و سر میدوونن! اما دسته دوم تمام کاراشون روتین انجام میشه،تیر ثبت نام کرده الان سوار ماشینشه! بنظر یه لابی یا باند هستند که هدفشون فروش با قیمت بالاتره، تا دسته اول جمع نشند و از بازرسی و دادستانی کمک نگیرند وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.
ا.س : دنا پلاس سفید۱۴۰۴ خریدم رنگ بدنه ش داره زردمیشه انگارداره خودبخودرنگ میسوزه کاپوت وگلگیر میتونید راهنمایی کنید
آرمان X5 : فکر کنم فقط قصدت اینه که ما رو دق بدی که 6 ماهه پول نقد دادیم و هنوز هیچی به هیچی 😀
پلاس : آقای شقایق .اگر کمکی از دست ما برمیآد،بگو.شاید بتوانیم کمکت کنیم.ناراحتی ات از چیه؟
هلیا : آقای شقایق یا هر اسم دیگه.دچار اختلال شدید پریشان حالی هستی،اصلا تقصیر نداری،بیمار مثل شما داشتیم.انشالله خدا شفا بده.اشکال نداره،اگر آروم میشی،هر چند وقت بیا اینجا خودت رو خالی کن،برو.
سایپای دزد : من که تبدیل زدم.خسته شدم ۹ ماه بدون وسیله هستم
شاهین اتومات سی وی تی : یک مشت شارلاتان در سایپا جمع شده اند ... نقشه میکشن برا جیب مردم. خدا بگم چیکارتون کنه هر روز دارم چک میکنم عین دیوانه ها تو این گروه سایپا گیر کردم تحویل بگیرم دیگه دور سایپا یه خط قرمز میکشم به بچه هامم نصیحت میکنم که هیچ وقت دور سایپا نرید ... دوچرخه میخریدم بهتر بود .... دوست دارم اون کسی که برا من ثبت نام کرد این ماشه رو این چرخ رو داد دستم همین چرخ بکنم توووووووووو .
ممد : سلام اقا این اینه های تخمی ایکس ۵ چجوری بسته مره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا 31 تیر : اگه تصادف بشه بیمه بدنه خسارت وارده به موتور ماشینم میده؟
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیامک واسمون میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
مریم : تا چه تاریخی فاکتور شده ساینا تک
ساینا : یه کام دیگه بگیرید ساینا میشه دو میلیارد. دوستان بازار رکوده خریدار نیست.
بهمن ماه پیش پرداخت : سلام اگه فاکتور بشیم پیام واسه ما میاد چون من نه کافی نت رفتم نه بلدم از گوشی چک کنم
14 تیر خاکستری : دوستان کسی دهه دوم تیر هست رنگی باشه فاکتور نشده باشه خاکستری یا مشکی لطفا مثبت بزنید بفهیمم چطوریه 10/11/12/13/14 تیر فقط علامت بزنه
5تیر : شما هم تاخیر پرونده داشتین؟
فوق العاده 23بهمن : مگه بعد پیش فروش اسفند نوبت فوق العاده بهمن نبود چرا مارو جا گذاشتن ،چرا رفتن سراغ تبدیلی ها پس ما چی میشیم😔😔 من مسافرکشی میکردم الان 6 ماهه از نون خوردن افتادم😔
علایی : من 24 اردیبهشت تکمیل وجه داشتم. کوییک gxrl . طرح فرسوده. تحویل خرداد. والله ماشینمو لازم دارم که ثبت نام کردم که ای کاش ثبت نام نمیکردم. دستی میفروختم. چرا وجدان ندارن. چرا هیچ کس نظارت نمیکنه
حسن پیش پانا فولاد مرداد : از من میشنوی تا خودشان زنگ نزدن نرو. میری تا عصر نگهت میدارن اذیت میکنن. اخرشم میگن باید چک کنیم