کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 

کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 
آزمایش‌های جدید شرکت ZF نشان می‌دهد استفاده از کیسه هوای خارجی در خودرو، میزان آسیب به سرنشینان را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. 
 
در گذشته، خبرهایی درباره‌ی تولیدکنندگان کیسه هوای خارجی خودرو شنیده‌ایم؛ اما به‌تازگی ZF برخی داده‌های آزمایش و استراتژی آن را برای فناوری ایمنی خودرو ارائه داده است. ZF ازطریق آزمایش دریافت که ایربگ خارجی می‌تواند میزان آسیب شدید سرنشین خودرو را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
 
این آمار می‌تواند به‌عنوان دلیل درخورملاحظه‌ای برای اجرای فناوری کیسه هوای خارجی در خودروهای تولیدی مطرح شود. کیسه هوای خارجی ZF طوری طراحی شده‌اند که در اطراف خودرو جاسازی می‌شوند و در طول ضربه، به‌عنوان ناحیه‌ی خمشی اضافی عمل می‌کنند. کیسه هوا مانند بالشی بزرگ به‌نظر می‌رسد و شبیه آن عمل می‌کند تا برخی از ضربه‌های تصادف جانبی را به خود جذب کند.
 
بدین‌ترتیب، اجرایی‌شدن کیسه هوای جانبی به‌عنوان یکی از مسائل بزرگ آینده در ایمنی خودرو مطرح می‌شود. خودرو باید بتواند زمان وقوع تصادف را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که چنین زمانی کمتر از یک ثانیه خواهد بود. هم‌اکنون، برخی خودروها سیستم‌هایی برای پیش‌گویی و تشخیص ارائه می‌دهند که اطلاعاتی درباره‌ی اتفاقات پیش رو دراختیار راننده می‌گذارند؛ اما کیسه هوا به زمانی کمتر از عملکرد کمربند ایمنی یا سیستم تعلیق نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر کیسه هوای خارجی خودرو نتواند در زمان معین عمل کند، بازشدن آن هیچ فایده‌ای برای سرنشین و حیاتش ندارد. نمونه‌های زیادی از این موضوع در گذشته رخ داده است. 
 
 
ZF می‌گوید می‌تواند این کار را باتوجه‌به پیشرفت‌های سریع در سیستم‌های لیدار، رادار، حسگرهای اولتراسونیک و فناوری دوربین انجام دهد. همه‌ی این حسگرها می‌توانند جزئیات مهمی از اتفاقات پیش رو را تشخیص و به‌خوبی واکنش نشان دهند. درست مثل خودروی خودران برای رانندگی در جاده‌های عمومی، این سیستم نیز می‌تواند در آینده به تکامل و کارایی مدنظر دست یابد. کیسه هوایی که ZF در اینجا نشان داده، درحدود کمتر از ۲۰۳ سانتی‌متر طول و ۵۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۸ سانتی‌متر عرض دارد. این اعداد بسته به اندازه‌ی وسیله‌ی نقلیه تغییر خواهند کرد؛ اما به‌عنوان مرجع این اختراع وزن درحدود ۵.۸۹ کیلوگرم دارد. زمان انبساط ایربگ خارجی ZF به پانزده میلی‌ثانیه می‌رسد که بیشتر شبیه زمان واکنش کیسه هوای موجود در جلوی راننده است. البته، نباید از اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد آن غافل شد که درمقایسه‌با کیسه هوای متداول بسیار بیشتر است. 
 
مشتریان همیشه به‌دنبال خرید خودروهای ایمن هستند و به‌نظر می‌رسد این فناوری آن‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. البته، فناوری کیسه هوای خارجی برای استفاده در خودروهای تجاری به بهبود و تکامل نیاز دارد. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: علیرضا 120
8

هزینه بالایی داره و فقط در خودروهای نیمه لوکس و لوکس قابل استفاده خواهد بود... بعیده جزو استانداردهای اجباری بشه...در آمریکا مثلا
23:16  1397/09/15
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
منتظرالشاهین : معلوم نیست گیر کارشان کجاست؟ راستش را هم نمی گویند.انتظار بود بعد از گران کردن اخیر،روند فاکتور کردن سریعتر بشود،نه تنها سریع نشد،بلکه متوقف شد ! شاید قطعه ندارند،شاید خط تولید دچار نقض فنی شده، شاید مثل همه جای مملکت،اینجا هم، اوضاعش بهم ریخته....مشخص نیست.
شاهین سیاه : احتمالا منظورتان اسفند است...
اردی پلاس : کاملا صحیح است.من ۲۴ و رفیقم ۲۵ اردیبهشت تکمیل وجه( همانروز هم سخا) انجام دادیم.خبری نیست.
شاهین جی : فقط بریم جلو شرکت تمام. ۸ ماهه پول نقد ۶۰۰ میلون گرفتن. جواب. نمی‌دن. نه شکایت هم رفتم فایده ندارد ۲ سال مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن. تا نریم جلو شرکت هیچ فایده‌ای ندارد. با خودشون الان مگن هروقت دادیم دادیم. پول که گرفتیم کاری هم نمیتونن بکنند باید بهاشون مثل خودشون رفتاار کنیم.
شاهین. : سلام. بچها من تمام شکایتهارو رفتم فایده ندارد حتی قوه قضاییه و صنعت معدن هیچ راهی ندارع باید بریم ججلو شرکت ۸ ماهه ۶۰۰ میلیون نقد دادم ۱۰۰ میلیون دوسال پیش بلوکه کردن. هرچه زنگ میزنم. بخدا همه مارو سرکار گزاشتن به ریشمون میخندن باور کنید
محمد : تجمع نکنید..... گرون میکنن
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
تجمع : سلام دوشنبه 16 آذر تجمع هست هرکی میتونه بیاد ساعت 9 صبح
Sadegh : منم ۱۶ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
مصطفی : سلام ردیف قرارداد 72**1538 تحویل ۱۴ خرداد هشتم تیر فاکتور دهم پلاک یازدهم حمل به نمایندگی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
میس میس : خیلی دلم خنک شد اون موقع که میگفتم کوییک بگیرین و اطلس ندارن به من میگفتن دلالی میخوای صف خلوت کنی میگفتم همسر من اونجا کار میکنه بابا ماشین ندارن هی مسخره کردین حالا برین حالش ببرین
اطلس بهمن : سلام از بهمن ماهیا کسی تکمیل وجه کرده لطفا بگید چقد واریز کردین.بی زحمت جواب بدین.باتشکر
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : زنگ زدم به پشتیبانی میگم درسته میگن سایپا ورشکسته شده؟ تکلیف ما چی میشه با این وضع؟ میگه فعلا در این باره هیچ چیزی به ما اعلام نکرده ان....😳😳😳🫤🫤🫤🫤
ایکس 55پزو : سلام به همه دوستان بنده برج8 ثبت نام کردم وبرج 11تحویل گرفتم خیلی ماشین خوبی خیلی بهتر از ماشین ایرانی وخدمات خوبی داره خواستم به اشتراک بذارم انشالله برای دوستانوهم زودتر بدن یاعلی
ساینا اس 7بهمن : من زنگزدم سایپا از اپراتور تشکر کردم که ممنونم که ماشنمو فاکتور نمیکنی طرف هنگ کرد گفتم اسمم کردم صبوری خوبه راضی هستی 😂😂میخوای انصراف بزنم خنک شی
سورن پلاس : مبلغ سود تاخیر فروش فوری با پیش فروش فرق داره. کسانی که فروش فوری هستن روزی 600 هست،پیش فروش ها 200.
ساینا فروش فوق العاده 13 بهمن : ببخشید که قصد داریم حقمونو بگیریم شما هیچ میدونی برای این پول چقدر زحمت کشیده شده تو ایران هرجا بخوای حقتو بگیری میشه اقدام علیه امنیت ملی :/
ساینا فروش فوق العاده 13 بهمن : منم حتما سعیمو میکنم بیام
یاغی : دوستان به بند قرارداد فورس ماژور توجه نکنید،سایپا انقدر بدهکاره که تو گل گیر کرده و نمیتونه پول مارو پس بده،از طرفی هم دیگه کسی اعتماد نمیکنه ازش خرید کنه و شدیدا ورشکسته میشه،تنها راه اینه بریم حراست سایپا،مدیر عامل سایپا از حراست میترسه،همه دوشنبه دسته جمعی بریم
محمد جواهری : مبارکه شما پیش فروش بودی