کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 

کیسه هوای خارجی خودرو آسیب تصادف را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

 
آزمایش‌های جدید شرکت ZF نشان می‌دهد استفاده از کیسه هوای خارجی در خودرو، میزان آسیب به سرنشینان را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. 
 
در گذشته، خبرهایی درباره‌ی تولیدکنندگان کیسه هوای خارجی خودرو شنیده‌ایم؛ اما به‌تازگی ZF برخی داده‌های آزمایش و استراتژی آن را برای فناوری ایمنی خودرو ارائه داده است. ZF ازطریق آزمایش دریافت که ایربگ خارجی می‌تواند میزان آسیب شدید سرنشین خودرو را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.
 
این آمار می‌تواند به‌عنوان دلیل درخورملاحظه‌ای برای اجرای فناوری کیسه هوای خارجی در خودروهای تولیدی مطرح شود. کیسه هوای خارجی ZF طوری طراحی شده‌اند که در اطراف خودرو جاسازی می‌شوند و در طول ضربه، به‌عنوان ناحیه‌ی خمشی اضافی عمل می‌کنند. کیسه هوا مانند بالشی بزرگ به‌نظر می‌رسد و شبیه آن عمل می‌کند تا برخی از ضربه‌های تصادف جانبی را به خود جذب کند.
 
بدین‌ترتیب، اجرایی‌شدن کیسه هوای جانبی به‌عنوان یکی از مسائل بزرگ آینده در ایمنی خودرو مطرح می‌شود. خودرو باید بتواند زمان وقوع تصادف را تشخیص دهد و پیش‌بینی کند که چنین زمانی کمتر از یک ثانیه خواهد بود. هم‌اکنون، برخی خودروها سیستم‌هایی برای پیش‌گویی و تشخیص ارائه می‌دهند که اطلاعاتی درباره‌ی اتفاقات پیش رو دراختیار راننده می‌گذارند؛ اما کیسه هوا به زمانی کمتر از عملکرد کمربند ایمنی یا سیستم تعلیق نیاز دارد. به‌عبارت‌دیگر، اگر کیسه هوای خارجی خودرو نتواند در زمان معین عمل کند، بازشدن آن هیچ فایده‌ای برای سرنشین و حیاتش ندارد. نمونه‌های زیادی از این موضوع در گذشته رخ داده است. 
 
 
ZF می‌گوید می‌تواند این کار را باتوجه‌به پیشرفت‌های سریع در سیستم‌های لیدار، رادار، حسگرهای اولتراسونیک و فناوری دوربین انجام دهد. همه‌ی این حسگرها می‌توانند جزئیات مهمی از اتفاقات پیش رو را تشخیص و به‌خوبی واکنش نشان دهند. درست مثل خودروی خودران برای رانندگی در جاده‌های عمومی، این سیستم نیز می‌تواند در آینده به تکامل و کارایی مدنظر دست یابد. کیسه هوایی که ZF در اینجا نشان داده، درحدود کمتر از ۲۰۳ سانتی‌متر طول و ۵۳ سانتی‌متر ارتفاع و ۳۸ سانتی‌متر عرض دارد. این اعداد بسته به اندازه‌ی وسیله‌ی نقلیه تغییر خواهند کرد؛ اما به‌عنوان مرجع این اختراع وزن درحدود ۵.۸۹ کیلوگرم دارد. زمان انبساط ایربگ خارجی ZF به پانزده میلی‌ثانیه می‌رسد که بیشتر شبیه زمان واکنش کیسه هوای موجود در جلوی راننده است. البته، نباید از اندازه‌ی بزرگ و وزن زیاد آن غافل شد که درمقایسه‌با کیسه هوای متداول بسیار بیشتر است. 
 
مشتریان همیشه به‌دنبال خرید خودروهای ایمن هستند و به‌نظر می‌رسد این فناوری آن‌ها را به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. البته، فناوری کیسه هوای خارجی برای استفاده در خودروهای تجاری به بهبود و تکامل نیاز دارد. 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , کیسه هوا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: علیرضا 120
0

بیس تریم ماشینهای ما اومده پایین......... بسیاری ماشینهای خارجی زه آپشن هست و ممکنه در آپشن های مختلف زه ها هم فرق کنند........ ضبطها دارای سایزهای ال سی دی مختلف هستند و هزینه هاشون رو هم دریافت میکنند البته.... رینگ ها آپشنن... تقریبا میشه یک ماشین 44 هزار دلاری رو 70 هزار دلار خرید... ایران دیگه شور رو از مزه بردن .. ولی همدیگر رو متهم نکنیم و خودروساز باید سود کنه... همین جی ام آمریکا که همه عاشقشن کلی از دولت پول گرفته و حالا داره کارخونه ها رو میبنده که در چین تولید کنه و براش سود داشته باشه و این خیانته و خیلی بیشتر از شرکتهای ایرانی....... کیفیت هزینه داره و تولید ماشین با کیفیت و فول آپشن سود زیادی داره... همه دنیا از فروش ماشینهای کوچک و مینیمم آپشن فراری هستند و خیلی چیزهای دیگه... در مورد این مقاله.. خیلی از این چیزها به ماشینهای لوکسی مثل ولوو های گران و... بر میگردن که کیسه خارجی روی سپر و کاپوت جلو و کلی رادار و ... دارن و ماشینهای نیمه هوشمندن................
19:17  1397/09/19
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا 120
8

هزینه بالایی داره و فقط در خودروهای نیمه لوکس و لوکس قابل استفاده خواهد بود... بعیده جزو استانداردهای اجباری بشه...در آمریکا مثلا
23:16  1397/09/15
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
0

ماشینهای ما کیسه هوای داخلی هم ندارند . تازه ضبط و زه بغل هم آپشنه بعد میگی کیسه هوای خاجی
12:51  1397/09/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حامدم : اقا اینجوری نمیشه باید بریم در کارخونه دادو بیداد کنیم من اول شهریور پرداخت کردم هنوز فاکتور نشده
تارا v1 : لطفاً هرکس 14و 15مهر هست فاکتور شد اعلام کنه
شاهین اتومات تحویل زمستان 403 : سایپا شورشو دراورده حتی خودروهای وارداتی هم صداشون مثل خودروهای داخلی چرا با اعصاب روان مردم بازی میکنه شرکت سایپا
عباس بوعذار : تکمیل وجه شهریور هستم هنوز فاکتور نشده عزیزم
تارا : سلام تقریبا 45 روز مونده پیامک میاد 75 روز بعد تکمیل وجه تاریخ تحویل خودرو میشه
تارا : به سلامتی مبارک باشه
تارا : سود تاخیر فروش فوری 36 درصد میباشد سود تاخیر پیش فروش 12 درصد میباشد
تارا 403 : سلام.. لطف می کنیدبگید تاریخ تکمیل وجهتون کی بوده؟
تارا : سود تاخیر پیش فروش 12 درصد سود تاخیر فروش فوری 36 درصد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Vahid.x33 cvt : سلام، ماشین من هم اومد. جهت اطلاع : قرارداد : 13 / 03 / 1403 تائید لیزینگ : 13 / 04 / 1403 واریز پول - قیمت جدید : 21 / 04 / 1403 واریز وام : 08 / 08 / 1403 مجوز خروج : 03 / 09 / 1403 امروز زنگ زدن فردا گفتن بیا تحویل بگیر. تاریخ تحویل سیستمی 21 شهریور 1403
havale._ilam : تا قسط اول ماشین تحویل نمی دن
Gxl : اینکه میزنه پرونده دارای نقص هست باید چی کار کرد؟
دنا پنج دنده : دوستان عزیزی که دنا پنج دنده واریزی نود روزه آبان بودن فاکتور شدن امروز اعلام حضور کنند.تشکر
کویکک : سلام .پس از چند روز از ارسال استعلام سخا ماشین رو تحویل میدن ؟
بنیامین : سلام احتمالا آخر ماه فاکتور بشه معمولا پیش فروش ها آخر ماه فاکتور میشه
رضا : شما که تحویل 9 آذر هستید،کی فراخوان واریز اولیه اومد چقدر برا دعوت نامه چقدر طول کشید برفستن
توربو 6 دنده دستی : سلام دنا بنده تاریخ 6،12،1402 تحویل داده شد با همون مدل 1402
سهیل : سلام پذیرش 15مهر فاکتور نشده هنوز برام عدم نقص پرونده هم نوشته
Mahdi : تاریخ واریز وجه کی بوده؟