کامیون نقش اساسی و کلیدی در حمل و نقل دارد و کمپانی مان با مدل TGS و طراحی پویا و جذاب، قصد دارد تا طیف وسیع تری از موارد استفاده از خودروی سنگین را پوشش بدهد. همان طور که بارها نیز گفته شده است، کابین یک کامیون مانند دفتر کار برای یک راننده است؛ پس باید نهایت ایمنی و راحتی را برای وی به ارمغان بیاورد. این محصول مناسب کارهای ساختمانی و کار در معادن می باشد و به لطف دوام بالا و ساختار محکم شاسی می تواند از پس این کارهای سنگین بربیاید.
این کامیون در بحث کار در معادن جزء بهترین ها می باشد و با رقبای اروپایی دیگر به خوبی رقابت می کند. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا از عهده کارهای سنگین به خوبی بر می آید.
طراحی داخلی
با ورود به داخل کابین متوجه طراحی خاص و مدرن آن خواهید شد که در اکثر محصولات این کمپانی به چشم می خورد. شما احساس کمبود فضا نخواهید داشت و قفسه های متعددی که برای نگهداری اشیا طراحی شده است، در موارد زیادی به کمک شما خواهند آمد.. جنس داشبورد و رودری ها و بسیاری از قطعات از جنس پلاستیک است ولی حس خوبی به شما داده و مرغوب است و می توان گفت در حد مرسدس بنز و ولوو است. تمام دکمه ها و ادوات کنترل کننده در دسترس است و نشان گرها خوانا و در دید راننده هستند.
صندلی ها بسیار راحت هستند و به میزان لازم از کمر و گردن محافظت می کنند و در کنار غربیلک قابل تنظیم که به راحتی در دست جای می گیرد، راحتی را برای راننده به ارمغان می آورند. به لطف نبود دماغه، شیشه جلو بسیار بزرگ و دید راننده زیاد است و جایی برای گلایه از نقاط کور باقی نمی گذارد. آینه های جانبی بزرگ نیز به افزایش میدان دید راننده کمک کرده و ضریب ایمنی را بالا می برند. در تیپ L و XL بسیاری از موارد به صورت استاندارد وجود دارند که در تیپ M به صورت سفارشی در دسترس هستند. در کنسول مرکزی نیز فضای خوبی برای قرار دادن لیوان، خودکار و لوازم دیگر وجود دارد که کاربردی هستند. در زیر تخت خواب نیز فضایی برای قرار گرفتن یخچال وجود دارد.
موتور و گیربکس
موتورهای این کامیون با کد D20 و D26 قادرند تا بین 320 الی 540 اسب بخار نیرو تولید کنند. گشتاور موتورهای این کامیون بسیار بالاست و مناسب کارهای سخت و حمل بارهای سنگین می باشد. قدرت بالای موتور توسط گیربکس 16 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. در این گیربکس شاهد کم ترین افت نیرو و بالاترین بازدهی موتور می باشیم. حتی با انتخاب ضعیف ترین موتور، شاهد افت عملکرد کلی نخواهید بود و در مسیرهای سراشیبی، سرعت توسط ترمز موتور کنترل می شود و عملکرد ریتاردر بسیار عالی است. هندلینگ نیز در حد رقبا بوده و قابل قبول است و خبری از تکان های شدید نیست.
کیفیت سواری
مان TGS با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می باشد. برای داشتن سواری نرم تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه ای بهره می برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش های جاده و کامیون را به خوبی جذب می کند.
در خاتمه باید بگوییم که مان TGS با داشتن موتور و شاسی با طراحی مدرن، مورد توجه کارگاه های بزرگ ساختمانی و معادن می باشد. هزینه پایین نگهداری و دوام بالای قطعات آن را در زمره پر بازده قرار داده است. تکنولوژی بالای این کامیون باعث گردیده تا از نظر ایمنی و رفاهی چیزی از رقبا کم نداشته باشد و به واقع یک کامیون تمام عیار باشد.
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.