بررسی رنو کلیو

بررسی رنو کلیو

رنو از دهه 40 میلادی تاکنون به تولید محصولات متنوع با قیمت مناسب مشغول بوده  و همیشه قشر متوسط و ضعیف را صاحب خودرو کرده است. محصولات هاچ بک این خودروساز در دنیا به لطف امکانات خوب و قیمت پایین، مورد توجه مردم می باشد و یکی از این محصولات موفق کلیو (Clio) است. این خودرو مهندسی شده و مجهز می باشد و حتی با موتورهای سه سیلندر 900 سی سی و 1.5 لیتری دیزلی قال سفارش می باشد. موتور پایه، 1.2 لیتری 16 سوپاپ می باشد.

 

طراحی بدنه

بررسی رنو کلیو

طراحی نمای جلویی کمی زمخت است و لوگوی بزرگ رنو بر روی جلوپنجره خودنمایی می کند. ارتفاع شیشه جلو کوتاه تر از نسل قبلی بوده و 100 کیلوگرم از آن سبک تر است. ظاهر خودرو به لطف طراحی خاص چراغ ها و استفاده از خطوط حجیم، پویاتر شده است. محل قرارگیری دستگیره درب های عقب روی ستون است که باعث می شود در نگاه اول فکر کنید که این خودرو دو درب است.

بررسی رنو کلیو

چراغ های حرکت در روز نیز در داخل جلوپنجره جاسازی شده اند که برای یک خودروی هاچ بک و کوچک، محل مناسبی است. استفاده از رینگ های پنج پره مشکی و نقره ای در ترکیب با قسمت پایینی درب ها با رنگ تیره، بسیار زیبا و چشم نوار می باشند. در کل به طراحی ظاهری نمی توان ایراد چندانی گرفت و باید گفت قابل قبول و مدرن است.

 

طراحی داخلی

بررسی رنو کلیو

رنو در طراحی فضای داخلی بسیار سخاوت مندانه عمل کرده است و حدوداً 10 درصد از هم کلاسان خود جادارتر می باشد. هم چنین فضای سر سرنشینان عقب مناسب افراد بزرگسال بوده و در مسافت های طولانی آزار دهنده نیست.

بررسی رنو کلیو

کیلومتر شمار دیجیتال از دیگر مواردی است که در این خودرو جلب توجه می کند. اندازه سایر نشان دهنده ها مناسب و در دید کامل راننده هستند. رنگ تودوزی خاکستری و کرم است که ساده و نگهداری آن آسان است. کیفیت قطعات داخل کابین معمولی است ولی در کلاس این خودرو قابل قبول می باشد.

بررسی رنو کلیو

قسمت های مختلف زیادی برای نگهداری لوازم در داخل خودرو تعبیه شده اند که اکثراً کاربردی نیستند. صفحه نمایش لمسی کلیو دارای رزولوشن بالایی در حد گوشی های هوشمند Apple و HTC است. سیستم هوشمند رنو با نام R-Link نیز نیاز به کمی بازنگری دارد تا بتواند با رقبای آلمانی رقابت کند. گرافیک نقشه رهیاب پایین بوده و بیش تر به کنسول های بازی دهه 90 شباهت دارد!

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی رنو کلیو

سه نوع موتور برای کلیو در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری 74 اسب بخاری، سه سیلندر TCe مجهز به توربوشارژر و موتور 1.5 لیتری توربودیزل با 89 اسب بخار قدرت. مصرف سوخت در تمام این موتورهای پایین و مقرون به صرفه می باشد. البته این پیشرانه ها بری یک خودروی هاچ بک ضعیف هستند و در مقایسه با رقبا باید گفت که آن ها قوی تر هستند. ولی در عین حال کارکرد موتور نرم، بدون لرزش و بی صداست. توربوشارژر در دورهای بسیار پایین نیز عملکرد خوبی دارد و در دورهای بالاتر بهتر می شود. موتور دیزلی بر خلاف باور عموم، از عملکرد خوبی برخوردار بوده و شتاب و قدرت بالاتری دارد ولی باعث افزایش وزن 62 کیلوگرمی خودرو شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی رنو کلیو

نباید از کلیو انتظار بالایی داشت چراکه یک هاچ بک ارزان و اقتصادی است. این خودرو از نظر استانداردهای جهانی در سطح بالایی قرار دارد و در حد خود قابل قبول است. پایداری کلیو در سرعت های بالا قابل قبول است. فرمان پذیری خوب و قدرت ترمزگیری مناسب است و می توان گفت که این خودرو رانندگی راحتی را به ارمغان می آورد. سیستم تعلیق نیز ضربات را به خوبی جذب می کند و جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. در بحث امکانات نیز می توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بلوتوث، رینگ های 16 اینچی، مسیریاب، ترمز ضد قفل و کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

بررسی رنو کلیو

قیمت پایه کلیو از حدود 11,000 دلار شروع شده و به حدود 16,000 دلار می رسد. در نهایت باید بگوییم با پرداخت مبلغی پایین برای رنو کلیو، صاحب خودرویی با امکانات مناسب، مصرف سوخت کم و هزینه نگهداری نسبتاً پایین خواهید شد که از پس نیازهای روزمره شما بر می آید. تنها ایرادی که می توان به این خودرو گرفت، موتور ضعیف آن است که با در نظر گرفتن قیمت پایینش، قابل تحمل می باشد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو کلیو


منبع

AutoCar

برچسب : رنو , کلیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

فرزاد
1

پر-آید از نظر کیفت یک درجه از سه چرخه های هندی بالاتر است،لطفا انصاف در مقایسه را رعایت و کلاس چیز ملی را پایین نیاورید
19:57  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
1

اگه دلار که به خاطر حمایت از فرغون سازان ملی بالا رفته به قیمت واقعی خود که یک سوم الان است نرسد و درصد ظالمانه گمرکی هم سطح کشور جنگ زده عراق نشود هیچ امیدی برای طبقه متوسط نیست چه برسه به ضعفا
19:53  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
3

این یه جورایی هم کلاس پراید خودمونه دیگه!
اونام خودرو ارزون قیمت طراحی می کنن مام طراحی میکنیم!
والا این طراحی داخلی و خارجیش 100 تای دنا س که هنوز نیومده تو بازار!
18:44  1392/08/07
گزارش
پاسخ دادن
mojtaba
4

درود به شرفتون که فقط به فکر مردمین!
11:22  1392/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین