بررسی رنو کلیو

بررسی رنو کلیو

رنو از دهه 40 میلادی تاکنون به تولید محصولات متنوع با قیمت مناسب مشغول بوده  و همیشه قشر متوسط و ضعیف را صاحب خودرو کرده است. محصولات هاچ بک این خودروساز در دنیا به لطف امکانات خوب و قیمت پایین، مورد توجه مردم می باشد و یکی از این محصولات موفق کلیو (Clio) است. این خودرو مهندسی شده و مجهز می باشد و حتی با موتورهای سه سیلندر 900 سی سی و 1.5 لیتری دیزلی قال سفارش می باشد. موتور پایه، 1.2 لیتری 16 سوپاپ می باشد.

 

طراحی بدنه

بررسی رنو کلیو

طراحی نمای جلویی کمی زمخت است و لوگوی بزرگ رنو بر روی جلوپنجره خودنمایی می کند. ارتفاع شیشه جلو کوتاه تر از نسل قبلی بوده و 100 کیلوگرم از آن سبک تر است. ظاهر خودرو به لطف طراحی خاص چراغ ها و استفاده از خطوط حجیم، پویاتر شده است. محل قرارگیری دستگیره درب های عقب روی ستون است که باعث می شود در نگاه اول فکر کنید که این خودرو دو درب است.

بررسی رنو کلیو

چراغ های حرکت در روز نیز در داخل جلوپنجره جاسازی شده اند که برای یک خودروی هاچ بک و کوچک، محل مناسبی است. استفاده از رینگ های پنج پره مشکی و نقره ای در ترکیب با قسمت پایینی درب ها با رنگ تیره، بسیار زیبا و چشم نوار می باشند. در کل به طراحی ظاهری نمی توان ایراد چندانی گرفت و باید گفت قابل قبول و مدرن است.

 

طراحی داخلی

بررسی رنو کلیو

رنو در طراحی فضای داخلی بسیار سخاوت مندانه عمل کرده است و حدوداً 10 درصد از هم کلاسان خود جادارتر می باشد. هم چنین فضای سر سرنشینان عقب مناسب افراد بزرگسال بوده و در مسافت های طولانی آزار دهنده نیست.

بررسی رنو کلیو

کیلومتر شمار دیجیتال از دیگر مواردی است که در این خودرو جلب توجه می کند. اندازه سایر نشان دهنده ها مناسب و در دید کامل راننده هستند. رنگ تودوزی خاکستری و کرم است که ساده و نگهداری آن آسان است. کیفیت قطعات داخل کابین معمولی است ولی در کلاس این خودرو قابل قبول می باشد.

بررسی رنو کلیو

قسمت های مختلف زیادی برای نگهداری لوازم در داخل خودرو تعبیه شده اند که اکثراً کاربردی نیستند. صفحه نمایش لمسی کلیو دارای رزولوشن بالایی در حد گوشی های هوشمند Apple و HTC است. سیستم هوشمند رنو با نام R-Link نیز نیاز به کمی بازنگری دارد تا بتواند با رقبای آلمانی رقابت کند. گرافیک نقشه رهیاب پایین بوده و بیش تر به کنسول های بازی دهه 90 شباهت دارد!

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی رنو کلیو

سه نوع موتور برای کلیو در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری 74 اسب بخاری، سه سیلندر TCe مجهز به توربوشارژر و موتور 1.5 لیتری توربودیزل با 89 اسب بخار قدرت. مصرف سوخت در تمام این موتورهای پایین و مقرون به صرفه می باشد. البته این پیشرانه ها بری یک خودروی هاچ بک ضعیف هستند و در مقایسه با رقبا باید گفت که آن ها قوی تر هستند. ولی در عین حال کارکرد موتور نرم، بدون لرزش و بی صداست. توربوشارژر در دورهای بسیار پایین نیز عملکرد خوبی دارد و در دورهای بالاتر بهتر می شود. موتور دیزلی بر خلاف باور عموم، از عملکرد خوبی برخوردار بوده و شتاب و قدرت بالاتری دارد ولی باعث افزایش وزن 62 کیلوگرمی خودرو شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی رنو کلیو

نباید از کلیو انتظار بالایی داشت چراکه یک هاچ بک ارزان و اقتصادی است. این خودرو از نظر استانداردهای جهانی در سطح بالایی قرار دارد و در حد خود قابل قبول است. پایداری کلیو در سرعت های بالا قابل قبول است. فرمان پذیری خوب و قدرت ترمزگیری مناسب است و می توان گفت که این خودرو رانندگی راحتی را به ارمغان می آورد. سیستم تعلیق نیز ضربات را به خوبی جذب می کند و جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. در بحث امکانات نیز می توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بلوتوث، رینگ های 16 اینچی، مسیریاب، ترمز ضد قفل و کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

بررسی رنو کلیو

قیمت پایه کلیو از حدود 11,000 دلار شروع شده و به حدود 16,000 دلار می رسد. در نهایت باید بگوییم با پرداخت مبلغی پایین برای رنو کلیو، صاحب خودرویی با امکانات مناسب، مصرف سوخت کم و هزینه نگهداری نسبتاً پایین خواهید شد که از پس نیازهای روزمره شما بر می آید. تنها ایرادی که می توان به این خودرو گرفت، موتور ضعیف آن است که با در نظر گرفتن قیمت پایینش، قابل تحمل می باشد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو کلیو


منبع

AutoCar

برچسب : رنو , کلیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

فرزاد
1

پر-آید از نظر کیفت یک درجه از سه چرخه های هندی بالاتر است،لطفا انصاف در مقایسه را رعایت و کلاس چیز ملی را پایین نیاورید
19:57  1394/11/22
پاسخ دادن
فرزاد
1

اگه دلار که به خاطر حمایت از فرغون سازان ملی بالا رفته به قیمت واقعی خود که یک سوم الان است نرسد و درصد ظالمانه گمرکی هم سطح کشور جنگ زده عراق نشود هیچ امیدی برای طبقه متوسط نیست چه برسه به ضعفا
19:53  1394/11/22
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
3

این یه جورایی هم کلاس پراید خودمونه دیگه!
اونام خودرو ارزون قیمت طراحی می کنن مام طراحی میکنیم!
والا این طراحی داخلی و خارجیش 100 تای دنا س که هنوز نیومده تو بازار!
18:44  1392/08/07
پاسخ دادن
mojtaba
4

درود به شرفتون که فقط به فکر مردمین!
11:22  1392/08/07
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
وحید : آقا محسن، برو اینستا، صفحه ی havale.yab، اونجا، هر چی فاکتور میشه، به روز می زنه، اونجا باشی، خودت متوجه میشی دعوتنامه ی چه ماشینی اومده چه ماشینی فاکتور شده
j7 : چطور ما شهریوریم هنوز ندادن اونوقت ابان دادن
S5مهر : من ثبت نامی ۲۰ مهرم فاکتور شدم دیروز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احد دوگانه دی : از بهمن هیشکی فاکتور نشده دروغ میگن
207 اتوماتیک سقف فلز تحویل 30 دی : منم مشکی ام 24 اذر تکمیل وجه ولی خبری نیس!!!
رانا تبدیل به تی یو 3 : 13 دی تکمیل وجه کردم 5 اردیبهشت تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم
مهرانs5 : آخه این چه وضعیه ، برج 11 پارسال کجا الان کجا !!!!!! سه ماه تاخیر ، رفتم نمایندگی از من فروش نقدی فوری که 993میلیون تومان برج 8 پارسال یکجا پرداخت کردم حدود. 60 میلیون تومان از جریمه تاخیر برداشتن . از تحویل و فاکتور ماشین هم هییییییچ خبری نیست
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : جلسه ای که برگزار شد بین تعزیرات و ایران خودرو به این نتیجه اعلام شد :1 در صورت اثبات احتکار و دپو خودرو پارس که مشخص شده در اولویت اول زمستان تنها به 200 نفر با قیمت قبل واگذار شده این افراد خود کارکنان ایران خودرو و افرادی بودن که ریاست جمهوری کد ملی داده بودند خودرو پارس به تمام اولویت های زمستان دپو بوده و شرکت کم کاری نموده است 2 ایران خودرو با طرح تبدیل در اواخر زمستان و پیام عدم قطعیت تولید پارس متقاضیان را گمراه نموده که تعداد زیادی تبدیل زده و تعداد دیگر هم بعد از عید تبدیل زده و تعداد دیگر پارس را انتخاب کرده 3 نتیجه : بموجب این فریب و احتکار و عدم تحویل بموقع ایران خودرو به منظور دلجویی میبایست 60 میلیون بابت خسارت به تمام متقاضیان پارس و تبدیل به سورن زمستان عودت دهد خودم هم قبلاً گفتم کارکنان ایران خودرو نیستم بازرس ارگان دیگه ای هستیم
ن : سلام دوستانی که ماشین تحویل گرفتن میشه بگین این فرم سخا که میگن همون تایید ادرسه ؟اخه تو پیامک نوشته فرم احراز سکونت و راهور اون راهور دیگه کدومه؟
اسفند : بهمن ماهی فاکتور شروع شده
عبداله حردان زاده : سلام دوستان من تحویل دی ماه هستم 27ام واریز کردم همون روز سخا تحویل که تا الان فاکتور نشده
207پانا ارتقا : داداش چی نوشتی تو متن شکایت میشه توضیح بدی ...کدوم گزینه انتخاب کردی
علی باهوش elx : سلام دوستان توی تلگرام رو سرچ کنید اونجا محل تجمع و ساعتشو زده باهم هماهنگ شیم..گروه تلگرامه