بررسی رنو کلیو

بررسی رنو کلیو

رنو از دهه 40 میلادی تاکنون به تولید محصولات متنوع با قیمت مناسب مشغول بوده  و همیشه قشر متوسط و ضعیف را صاحب خودرو کرده است. محصولات هاچ بک این خودروساز در دنیا به لطف امکانات خوب و قیمت پایین، مورد توجه مردم می باشد و یکی از این محصولات موفق کلیو (Clio) است. این خودرو مهندسی شده و مجهز می باشد و حتی با موتورهای سه سیلندر 900 سی سی و 1.5 لیتری دیزلی قال سفارش می باشد. موتور پایه، 1.2 لیتری 16 سوپاپ می باشد.

 

طراحی بدنه

بررسی رنو کلیو

طراحی نمای جلویی کمی زمخت است و لوگوی بزرگ رنو بر روی جلوپنجره خودنمایی می کند. ارتفاع شیشه جلو کوتاه تر از نسل قبلی بوده و 100 کیلوگرم از آن سبک تر است. ظاهر خودرو به لطف طراحی خاص چراغ ها و استفاده از خطوط حجیم، پویاتر شده است. محل قرارگیری دستگیره درب های عقب روی ستون است که باعث می شود در نگاه اول فکر کنید که این خودرو دو درب است.

بررسی رنو کلیو

چراغ های حرکت در روز نیز در داخل جلوپنجره جاسازی شده اند که برای یک خودروی هاچ بک و کوچک، محل مناسبی است. استفاده از رینگ های پنج پره مشکی و نقره ای در ترکیب با قسمت پایینی درب ها با رنگ تیره، بسیار زیبا و چشم نوار می باشند. در کل به طراحی ظاهری نمی توان ایراد چندانی گرفت و باید گفت قابل قبول و مدرن است.

 

طراحی داخلی

بررسی رنو کلیو

رنو در طراحی فضای داخلی بسیار سخاوت مندانه عمل کرده است و حدوداً 10 درصد از هم کلاسان خود جادارتر می باشد. هم چنین فضای سر سرنشینان عقب مناسب افراد بزرگسال بوده و در مسافت های طولانی آزار دهنده نیست.

بررسی رنو کلیو

کیلومتر شمار دیجیتال از دیگر مواردی است که در این خودرو جلب توجه می کند. اندازه سایر نشان دهنده ها مناسب و در دید کامل راننده هستند. رنگ تودوزی خاکستری و کرم است که ساده و نگهداری آن آسان است. کیفیت قطعات داخل کابین معمولی است ولی در کلاس این خودرو قابل قبول می باشد.

بررسی رنو کلیو

قسمت های مختلف زیادی برای نگهداری لوازم در داخل خودرو تعبیه شده اند که اکثراً کاربردی نیستند. صفحه نمایش لمسی کلیو دارای رزولوشن بالایی در حد گوشی های هوشمند Apple و HTC است. سیستم هوشمند رنو با نام R-Link نیز نیاز به کمی بازنگری دارد تا بتواند با رقبای آلمانی رقابت کند. گرافیک نقشه رهیاب پایین بوده و بیش تر به کنسول های بازی دهه 90 شباهت دارد!

 

قدرت موتور و کارایی

بررسی رنو کلیو

سه نوع موتور برای کلیو در نظر گرفته شده است. موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری 74 اسب بخاری، سه سیلندر TCe مجهز به توربوشارژر و موتور 1.5 لیتری توربودیزل با 89 اسب بخار قدرت. مصرف سوخت در تمام این موتورهای پایین و مقرون به صرفه می باشد. البته این پیشرانه ها بری یک خودروی هاچ بک ضعیف هستند و در مقایسه با رقبا باید گفت که آن ها قوی تر هستند. ولی در عین حال کارکرد موتور نرم، بدون لرزش و بی صداست. توربوشارژر در دورهای بسیار پایین نیز عملکرد خوبی دارد و در دورهای بالاتر بهتر می شود. موتور دیزلی بر خلاف باور عموم، از عملکرد خوبی برخوردار بوده و شتاب و قدرت بالاتری دارد ولی باعث افزایش وزن 62 کیلوگرمی خودرو شده است.

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی رنو کلیو

نباید از کلیو انتظار بالایی داشت چراکه یک هاچ بک ارزان و اقتصادی است. این خودرو از نظر استانداردهای جهانی در سطح بالایی قرار دارد و در حد خود قابل قبول است. پایداری کلیو در سرعت های بالا قابل قبول است. فرمان پذیری خوب و قدرت ترمزگیری مناسب است و می توان گفت که این خودرو رانندگی راحتی را به ارمغان می آورد. سیستم تعلیق نیز ضربات را به خوبی جذب می کند و جایی برای گلایه باقی نمی گذارد. در بحث امکانات نیز می توان به تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بلوتوث، رینگ های 16 اینچی، مسیریاب، ترمز ضد قفل و کیسه هوا، صفحه نمایش لمسی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

بررسی رنو کلیو

قیمت پایه کلیو از حدود 11,000 دلار شروع شده و به حدود 16,000 دلار می رسد. در نهایت باید بگوییم با پرداخت مبلغی پایین برای رنو کلیو، صاحب خودرویی با امکانات مناسب، مصرف سوخت کم و هزینه نگهداری نسبتاً پایین خواهید شد که از پس نیازهای روزمره شما بر می آید. تنها ایرادی که می توان به این خودرو گرفت، موتور ضعیف آن است که با در نظر گرفتن قیمت پایینش، قابل تحمل می باشد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی رنو کلیو


منبع

AutoCar

برچسب : رنو , کلیو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

فرزاد
1

پر-آید از نظر کیفت یک درجه از سه چرخه های هندی بالاتر است،لطفا انصاف در مقایسه را رعایت و کلاس چیز ملی را پایین نیاورید
19:57  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
فرزاد
1

اگه دلار که به خاطر حمایت از فرغون سازان ملی بالا رفته به قیمت واقعی خود که یک سوم الان است نرسد و درصد ظالمانه گمرکی هم سطح کشور جنگ زده عراق نشود هیچ امیدی برای طبقه متوسط نیست چه برسه به ضعفا
19:53  1394/11/22
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: Parsteam
3

این یه جورایی هم کلاس پراید خودمونه دیگه!
اونام خودرو ارزون قیمت طراحی می کنن مام طراحی میکنیم!
والا این طراحی داخلی و خارجیش 100 تای دنا س که هنوز نیومده تو بازار!
18:44  1392/08/07
گزارش
پاسخ دادن
mojtaba
4

درود به شرفتون که فقط به فکر مردمین!
11:22  1392/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G کرج : اصلا عجله نکنید سانروف براشون اومده و داره فاکتور میشه
شاهین G کرج : سلام من اشتباه کردم به حرف یکی از دوستانم که سایپا هستش و از مدیر فروش دقیقا پرس و‌جو کرده بود گوش نکردم و علتش هم فقط بی ماشینی بود و تحت فشار تا آخر این ماه همه G ها و Gاتومات هایی که تا آخر اسفند واریزی کامل داشته اند رو فاکتور خواهند کرد،به هیچ وجه عجله نکنید ،تعداد بسیار بالایی سانروف وارد کرده اند و داره روی همه شون به ترتیب نصب میشه،خودروها از قبل آماده شده و فقط جای نصب سانروفشون خالیه که تا آخر این ماه همه تون فاکتور می شوید. فقط عجله نکنید
هادی : من اولویت رنگ بابت چانگان cs55مشکی بود اما خاکسری پذیرفته شده ومن تایید کردم گفتن فاکتور شده خواستم ببینم پلاک گذاری چقدر طول میکشه
شاهین جی اذر : خداوکیل اخه چرا تبدیل بزنیم زور داره اون موقع پول شاهین جی رو کامل تسویه کردیم قرار بود ۳ماه تحویل بدن حالا می خوان به زور بهمون جی ال بدن اخه شما که نداشتید به مردم ماشین بدید چرا پول ازمون گرفتید و ضرب العجل تعین کردید برامون چه بدبختی گرفتار شدیم اعصاب هم برامون نزاشتن زندگی رو برامون تلخ کردن. لعنت خدا به سایپا و سایپا درست کن
جانا : پارسال از g به gl تبدیل زدم و اوایل بهمن حدود ۲۸۲ تومن‌واریز کردم و موعد تحویل زده هفته آخر مهرماه اما هنوز پیام تکمیل وجه برام نیومده . این موضوع رو باید کجا پیگیری کرد؟
سهند : این یچیز سلیقه ایه اما من ساینا اس داشتم پارسال، سهند رو ترجیح میدم، هم از نظر ظاهری یکمی بهتر هم موتوری اما در کل تفاوت چندانی ندارن
شاهین g پذیرش ۱۷اذر مشهد : سلام داداش شما شاهین جی هستی یا تبدیل به جی ای زدین و فروش فوق‌العاده بودین یا پیش فروش ۲مرحله ای ممنون میشم یه توضیح کوچیک بدین
ایگل : سلام ما تحویل 60 روزه بودیم .2 ماه و نیم بعد از تحویل سیستمی دادن.البته حالا من همون روز اول شرع ثبت نام واریز پیش پرداخت کردم.بعضی دوستان که چند 4 5 روز بعدش ثبت نام کردن تازه شاسی شده
E_J7 : باید از خود کرمان موتور شکایت کنید دادگاه صالح تهرانه و نیاز ب رفتن نداره،میتونید لایحه بفرستید ولی مشکل اینه آیا شکایت ب جایی میرسه یا نه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : سلام دوست عزیز اصلا مشخص نمی کنه و هیچکس اطلاع نداره از این موضوع ولی به طور کلی شما آذر به احتمال زیاد فاکتور بشید البته ممکنه زودتر یا دیرتر هم بشه بند 23 تیر تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم کوییک آر اس
دوگانه : اینایی که فروختن وفاکتور کردن درانتظار پلاکن ،،پلاک میشه وتحویل میدن استرس نداشته باشید و داستان بافی نکنید بلخره یا ماشین و میدن یا تبدیل میاد تحویل میدن
احسان : منم 30دی هستم فقط تغییر رنگ پیامک میاد
احسان : ،همچین چیزی تا الان نبوده؟مگه برا شما اومده؟
ایوب مرادی : با سلام دوستان من 207سقف شیشه ارتقا تحویل آخر مهر زده ولی فاکتور شدن داره میچرخه به نظرتان کی تحویل میدن
پیش فروش6اسفند : سلام دوسنان من 5 اسفند ثبت نام 5 اسفند پذیرش 6 اسفند تکمیل وجه اخرای تیر تاریخ تحویلم اخرای شهریور بود الان نزدیک به 3ماهه تکمیل وجه کردم بنظرتون کی شروع میکنن پیهای بهمن اسفند رو فاکنور کنن بخدا مردیم از انتظار وسیله زیر پامو فروختم برا ثبت نام این ساینا لعنتی دیگ بخدا نا نداریم
مهرداد : دوستان تبدیلی تا چند فاکتور شده؟
پانا تبدیل رینگ و موتورو تحویل مرداد : قسمت پرداخت وجوه رفتی ببینی مبلغی واست نیومده دوباره ، چون من بعد از هردو تبدیل باز دوباره 2م و 400 بدهی خورده بود که پرداخت کردم تا فاکتور شد
ساینا : سلام فوق العاده اسفند تا چندم هست؟؟
حسین : تبدیل اومده به پلاس به نظر شما بزنیم یا نه تو فاکتور شدن تاثیر داره یانه