نسل جدید فورد اکسپلورر معرفی شد

 

نسل جدید فورد اکسپلورر معرفی شد

 
نسل جدید فورد اکسپلورر با پلتفرم کاملاً جدید و پیشرانه‌های توربوشارژ قدرتمند معرفی شده است تا همچنان راه موفق پیشینیان خود را ادامه دهد.
 
 
فورد اکسپلورر (ٍExplorer) به ریشه‌های خود بازگشته است زیرا پس از تقریباً یک دهه که روی پلتفرم دیفرانسیل جلو ساخته می‌شد، حالا در نسل جدید یک‌بار دیگر پیشرانه‌های آن به‌صورت طولی نصب شده‌اند و قدرت خود را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کنند. البته نسل جدید این خودرو هنوز هم شاسی یکپارچه دارد اما این مانع از افزایش توانایی‌های ذاتی اکسپلورر نشده است. نسخه‌ی استاندارد این کراس‌اور جدید به یک پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز شده که ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.
 
 
اکسپلورر با تکیه بر پیشرانه‌ی استانداردش و با تجهیز به پکیج یدک‌کشی می‌تواند ۲.۴ تن بار را بکسل کند. این در حالی است که نسل قبلی با پیشرانه‌ی ۲.۳ لیتری چهار سیلندر ۲۸۰ اسب‌بخاری حداکثر توانایی کشش ۱.۵ تن بار را داشت؛ اما کسانی که خواهان توانایی بیشتری هستند، می‌توانند پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ توئین توربوی جدید را برای اکسپلورر انتخاب کنند. این پیشرانه با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن‌متر گشتاور، ۴۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانه‌ی اکوبوست نسل قبلی تولید می‌کند. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک مجهز هستند و برای همه‌ی آن‌ها امکان سفارش سامانه‌ی چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
 
 
فورد در طراحی اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ تمرکز زیادی روی کاربری خانوادگی داشته و به همین دلیل آن‌ را به صندلی‌های کشویی جدیدی در ردیف دوم مجهز کرده که موجب سهولت ورود و خروج به ردیف سوم صندلی‌ها می‌شود. حجم صندوق بار خودرو نیز در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم و دوم به ۲۴۸۶ لیتر افزایش پیدا کرده که ۱۷۲ لیتر بیشتر از نسل قبلی است.
 
 
نسل جدید اکسپلورر همانند نسل قبلی در تیپ‌های پایه، XLT، لیمیتد و پلاتینوم عرضه می‌شود که گران‌ترین مدل فقط با پیشرانه‌ی ۳ لیتری V۶ اکوبوست قابل انتخاب است؛ اما صرف‌نظر از نوع پیشرانه یا تیپ، تمامی مدل‌های اکسپلورر جدید به تجهیزات رفاهی زیادی مانند در صندوق بار برقی، اینترنت وای فای 4G LTE با قابلیت اتصال ۱۰ دستگاه و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز هستند درحالی‌که یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۱ اینچی و همین‌طور یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.
 
 
در بخش سیستم‌های ایمنی نیز تمامی مدل‌های اکسپلورر به پکیج ایمنی Co-Pilot۳۶۰ فورد مجهز شده‌اند که شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال مثل پایش نقاط کور با هشدار ترافیک، حفظ حرکت میان خطوط، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد جلو با ترمز خودکار و قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی با تکنولوژی حرکت در بین خطوط و ترمز اتوماتیک در حرکت دنده عقب می‌شود. در این خودرو جدیدترین نسخه از سیستم کمکی پارک فورد هم ارائه شده که Active Park Assist نام دارد. این سیستم می‌تواند اکسپلورر را دوبل یا ساده پارک کند بدون آنکه نیازی به لمس فرمان یا پدال‌ها توسط راننده باشد.
 
نسل جدید فورد اکسپلورر به‌لطف پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب، پیشرانه‌های قدرتمند و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی فراوان، وعده‌ی بازگشت به اصالت سی‌ساله‌ی خود را داده است و به‌احتمال‌زیاد موفقیت‌ها و فروش بالای نسل‌های قبلی خود را ادامه خواهد داد. فروش اکسپلورر مدل ۲۰۲۰ از تابستان ۲۰۱۹ با قیمت پایه‌ی ۳۲ هزار و ۷۶۵ دلار آغاز خواهد شد.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , فورد اکسپلورر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
سرباز : منم فوق العاده پذیرش 17ام بودم 1ام مهر تبدیل زدم 9ام فاکتور شد
شاهین جی : برای دریافت پول ضرب العجل تعیین می کنند اما ماشینی که قرار بوده اسفند ۱۴۰۳ تحویل دهند را تا امروز ۱۰مهر هست تحویل ندادند و هیچ راه تماس و شکایتی هم نداریم اخه خدا لعنتتون کنه شما که ماشین ندارید بدید به ما چرا ثبت نامه میزارید
شاهین : ازوقتی که ماشین پلاک میشه چقدر زمان میبره تحویل مشتری بدن؟اگه کسی میدونه ممنون میشم اطلاع بدین
T8 : ما ثبت نام 90روز کاری بود هنوز شاسی نشده
T8- : تحویل 90روز‌کاری بود ماشین؟
شاهین بدبخت : خوش به حالت داداش خوشی زیادی زده زیر دلت کاش منم مثل شما زود بهم میدادن اصلا آشغال میدادن دارم افسرده میشم از اردیبهشت ۴۰۲ درگیریم
شاهین G : خوشت نمی اومد نمی خریدی لااقل برسه به یکی که نیاز داره
حمید : حرف مفت نزن توماشیناایرانی حرف اولامیزنه من 2سال داشتم این سومین شاهینه امسال نوشتم آنقدربی انصاف نباش یکی نداشته باشه باحرف شما مایوس میشه مثلاشما بی ام و سوارمیشدی یابنز که شاهین برات بده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رضا : سلام کلاس خودرو فاقد صف فاکتور می باشد یعنی چی
ابوالفضل : اتفاقا توفکرمنم بود دیگه جوابی میده
پلوپز : دوستان بهترین کار رفتن در شرکته یکی اونجا لباسشو کامل دربیاره به نشانه اعتراض بخدا جواب میده بقیه هم پشت سرش اینکار بکنن آبرو سایپا بره بخدا جواب میده
منتظر ماشین : سلام همشهری یه امیدی دادی بهم پس ماشین میدن بهمون 🥺
تحویل 31 شهریور پیش فروش سورن : سلام ماشین بنده تازه امروز فاکتور شد و تبدیل هم نزدم
سبحان : نمیدونم منم تو برخوردار بودم دیدم ماشینه رفت فردا حتما زنگ بزن نمایندگی هم وسط شهر اسمش یادم رفته هم آخره شهر تیموری
سبحان : منظورتو نمیفهمم
تبدیل : نه راست میگه منم تبدیل زدم فرداش فاکتور شدم
دنا اپشنال سفید : سلام دوستانی که طرح عادی و پیشفروش دنا آپشنال هستن موعد تحویل 30 آبان هستن. رنگ سفید یا هر رنگی فاکتور شدن؟ اگه میشه تاریخ اخرین پرداختی (واریز دعوتنامه) و شهرتون و رنگ انتخابی رو بفرستید لطفا
علی . : 3شهریور دارم 30شهریور هم دارم هیچ کدوم فاکتور نشده