دوزندگی خودرو به وصله و پینه رسید

 

دوزندگی خودرو به وصله و پینه رسید

 
صنعت خودرو به عنوان یک صنعت پیشرو شناخته می شود که صنایع و صنوف خرد را به جلو هدایت می کند حال با توجه به شرایط صنعتی شدن تولید خودرو و وضعیت نامطلوب تولید به نظر می رسد صنوف وابسته به این صنعت حال و روز خوشی نداشته باشند.
 
در سالجاری به واسطه تحریم های آمریکا و سوء مدیریت های داخلی صنعت خودروسازی کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و عملا می توان گفت که این صنعت روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد، این صنعت همچون صنعت ساختمان سازی با رونق خود دیگر صنایع و کسب و کار ها را رونق می بخشد که از این صنایع و صنوف می توان به صنف تشکدوزان خودرو اشاره کرد، صنفی که شاید در یک دهه اخیر خبری از آن نیست و فعالیت آن ها معطوف به فروش روکش دوم صندلی خودرو و تعمیر زین موتورسیکلت شده است. 
 
حال با این شرایط که کمتر کسی دوزندگی اتومبیل را به یاد دارد جای سوال است صنوفی همچون تشکدوزان خودرو در حال حاضر چه شرایطی دارند، در این زمینه حسین جعفری- رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو  گفت: در چند سال اخیر به واسطه برخی از رفتار ها و تصمیمات مدیران صنعت خودرو  صنف تشکدوزان خودرو به سمت تعطیلی و نابودی پیش رفت.
 
وی ادامه داد: در گذشته با توجه به شرایط غیر صنعتی تولید خودرو در کشور، شاسی خودرو به ویژه اتوبوس به کشور وارد می شد و صنوف و واحدهای صنفی کوچک به تجهیز این شاسی ها می پرداختند که صنف تشکدوزان نیز قسمتی از کار را بر عهده داشت،  اما در چند دهه اخیر با رشد صنعت و تکنولوژی فرآیند کار شکل و شمایل صنعتی به خود گرفت و فعالیت های صنوف مرتبط با خودروسازی نیز از حالت صنفی خارج شد.
 
این فعال صنفی خاطرنشان کرد: با وجود صنعتی شدن فعالیت تولید خودرو در کشور اما برخی مدیران و شرکت ها علاقه ای به تولید و کار حرفه ای در داخل کشور ندارد و محصول آماده را به کشور وارد می کنند که این موضوع در سال های اخیر عاملی شد تا بسیاری از کارگران از چرخه فعالیت صنفی خارج شوند.
 
جعفری با بیان اینکه بیش از 600 عضو دارای پروانه کسب در این صنف فعال است، گفت: کارخانجات بزرگ تولید خودرو در کشور دارای خط تولید تشک و تودوزی خودرو هستند و مازاد نیاز تولیدی خود را از طریق کارخانجات بزرگ قطعه سازی تامین می کنند.
 
وی تصریح کرد: همچنین واحدهای صنفی کوچک سطح شهر برای رفع نیاز صنعت خودروسازی کشور در زمینه تشک و دیگر اقلام پارچه ای خودرو با پیمانکار طرف قرارداد با شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری دارند اما شرکت های بزرگ خودروسازی با وجود دریافت محصولات، پول پیمانکار و تولیدکننده خرد را طبق قرارداد پرداخت نمی کنند.
 
رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو تاکید کرد: سفارش گذاری از سوی شرکت های بزرگ خودروساز داخلی وجود دارد  اما بدقولی و عدم پرداخت به موقع حق الزحمه تولید از سوی شرکت های بزرگ خودروسازی عاملی شده تا واحدهای صنفی کوچک با پیمانکار و شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری نکنند.
 
وی در رابطه با شرایط فعالیت واحدهای تولید و عرضه رو تشکی خودرو گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار حجم تقاضا به شدت کاهش یافته و از سوی دیگر به واسطه رشد قیمت مواد اولیه در کنار واردات کالای ارزان قیمت چینی، تولید دارای صرفه اقتصادی  نیست و این موضوع تعطیلی کارگاه ها و بیکاری کارگران را به دنبال داشته است.
 
جعفری بیان کرد: 80 درصد نیاز تولید از طریق بازار داخلی تامین می شود اما مواد اولیه ای همچون PVC که حجم قابل توجهی از تولید را تشکیل می دهد از طریق واردات در کشور تامین می شود.
رئیس اتحادیه تشکدوزان خودرو در رابطه با فرهنگ خرید کالای ایرانی در صنف تشکدوزان خاطرنشان کرد: مشتری به دنبال زیبایی و طراحی محصول است و آنچنان محل تولید کالا برای آن دارای اهمیت نیست.
 
وی در پاسخ به این سوال که با وجود نمایندگی های خدمت پس از فروش شرکت های خودروسازی در صورت بروز مشکل در تشک خودرو افراد به نمایندگی یا واحدهای صنفی مراجعه می کنند، گفت: تعمیر تشک آنچنان از سوی شرکت ها انجام نمی شود و واحدهای صنفی خرد در این زمینه پیش قدم بوده و مردم عموما برای رفع نیاز به این واحدها مراجعه می کنند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرشته : ممنون اقا احسان منم مرداد بودم دی ۲۹۱پرداخت کردم خرداد ۲۶۱پرداخت کردم تبدیل
فرشته : ۱۸ خرداد ایشالاه🌹🤗
+Sadegh : ظاهرا خدای شما نمیخواد ما ماشین دار بشیم، برای همینه که 6 ماه ول معطلیم، ولی خدا با ظالمینه، نمونش مدیران سایپا
احسان : سلام مرداد بودم .۲۵۲واریز کردم
تارا اتومات ۳۰ روزه : تعزیرات ثبت شکایت کن من یکم مرداد واریز وجه کردم فاکتور شده پلاک تخصیص شده احتمالا فردا پس فردا بدن اتومات سفید
18خرداد : سلام امیدوارم ما ۱۸ خردادیا هم در همین هفته فاکتور شیم.واحتمال این ک تعداد ۱۸ خردادیا زیاد باشه زیاده
رضا : داداش برای ما هفته آخر بهمن 1403 بود تازه دعوت نامه اومده
سعید x5 مشکی : ثبت نام که کردیم 1640 بود گرون کردن شد 1740 دیگه ایشالا گرون تر نکنند دعوت نامه را بدم که همه برنامه هام خراب میشه
فرشته : ۱۷ خرداد سلام شما نوبت تان تیر بود یا مرداد؟؟ و مرحله دوم چند پرداخت کردید؟ من ۱۸ خرداد هستم تبدیل و نوبت اولیه ام هم هفته آخر مرداد بود هنوز رو مرحله تخصیص هستم و فاکتور نشدم خواهسابنویسید🙏🙏🌹🌹🌹
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6دنده رینگ معمولی تحویل 31 تیر : در پاسخ به دنا
محدرضا : سلام خدمت دوستان عزیزان فوق 9 بهمن لطفا چک کنن فاکتور شدن یا نه خبرشو بزارن اینجا
جواد : ایپالله
افشار لطفی : من 4/2 پرداخت وجه کردم ردیف قراردادم15280300 هستش چرا برای من فاکتور نمیشه
احسان : صفار زاده ، این یه تیکه کلام از سریال در حاشیه است ، اونیم که نوشتی صحیحش عفته ، از نظر اعصابم قطعا نیاز به مشاوره داری
زهرا 207 فولادی : سلام امروز برای من تو سایت زده قرار داد های دهه سوم تیر در حال فاکتوره کسی هست اخرای تیر که فاکتور شده؟
غلامعلی : ممد جون یه زحمت بکش ایرانخودرو تهران زنگ بزن این قضیه فاکتورو سوال کن مارو هم خبر کن
ساینا دوگانه سوز مرداد ماه 1404 : مردم را فریب نده اینا دوگانه سوز ها رو نگه داشتند اخر سر بدهند دوگانه سوز استاندارد کارخونه با افزایش قیمت بزین بالای 700میلیون صدی صد خواهد بود تازه سود مشارکت و جریمه تاخیر هم داره تک سوز خودت باختی .....ظمنا اگه تبدیل گذاشتند چرا شاهین پلاس و مانند اونو نمیدهند توبرو به کمییک تبدیل بزن ما نمیزنیم
آمینا 31تیر فولادی 20 اردیبهشت : بعد از تحویل
ساینا فوق العاده : سلام مبارکتون باشه شماره پذیرش میذارید لطفا